Hvem er det som egentlig leser denne bloggen?

Mine vakre, trofaste, fine lesere. Takk for at dere gjør jobben min til den mest givende jobben jeg noensinne kunne hatt. Selv om jeg av og til får vondt i magen, og et eller flere slag i trynet når jeg klikker meg inn på kommentarfeltet, lese KG, eller Jodel – så vil jeg bare si til dere som støtter, er ærlige, engasjerte og gode- det er DERE som gjør at jeg fortsetter å oppdatere, dele, motivere og inspirere. Dere er min drivkraft! I et samfunn av stygge ord, usanne rykter og påstander er DERE lysglimtene som gjør at hjertet mitt bobler over av glede og lykke. Takk for at dere bidrar til at jeg synes denne lille bloggen for det meste er en fryd å klikke seg inn på.

Her om dagen sendte venninnen min Ragnhild meg en snap fra bussen hvor hun snikfilmet en jente som LESTE BLOGGEN MIN. Og, ja altså, det glemmer man jo litt av, at det faktisk sitter mennesker og klikker seg inn på min side! Altså- jeg ble så varm om hjertet når jeg så hun jenta som leste. Sånn virkelig! For, for meg er jo dette blitt en slags “rutine” – jeg skriver, og oppdaterer, dere leser og kommenterer. Men. Herlighet – HVEM ER DERE egentlig? Hvem er du som faktisk ønsker å lese om MITT liv?

Vær så snill og del det med meg ♥ Du velger selv hva du vil dele men, jeg ønsker å vite dette ;

– Hvem er du, hvor bor du, hvor gammel er du ,og hva gjør du?
– Og hva er dine topp 3 verdier livet? Hva driver deg?

Vi jenter må holde sammen, backe hverandre, lære hverandre og lære av hverandre. Snakke fint om hverandre og være et godt med-menneske. Man er den man er, og det skal man respektere hverandre for.

Og helt til slutt, har jeg lyst å ta opp en ting, jeg skrev det litt i går også – men det virker ikke som det hjelper.. Bare slik den ballen kan legges død en gang for alle. I det siste har det florert rykter om at jeg har .. Skal vi se ; “Lagt meg under kniven opp til flere ganger” Og siste nytt er at jeg skal ha operert nesen min? Selv ble jeg helt sjokkert når jeg leste det- og skjønner ikke helt hvor det kommer fra. Men når jeg først har blitt bevisst på det så står det jo flere steder! I tillegg når jeg har tatt det opp med jentene, så sier de at det spørsmålet har de fått MANGE ganger, og at flere (ikke mine venninner selvsagt) lurer på det.

Svaret er : Nei. Jeg har IKKE operert nesen min! Nå vet ikke jeg hvor lang tid det tar å “heale” etter en sånn operasjon, men jeg kan tenke meg en 3-4 uker? Når har jeg NOENSINNE vært borte fra sosiale medier eller borte fra folk så lenge? Og hvordan skulle jeg ha klart og snike meg unna at noen oppdaget det? Det blir faktisk for dumt. Jeg har aldri heller tenkt på at jeg burde operere den, så dette er jo bare litt tragikomisk! Burde jeg?!!!

Som Renate venninnen min sier ; Nesen og ørene vokser og forandrer seg hele livet. Så da har vel nesen min forandret seg da? Jeg tenker at i noen faser av livet så er man rundere i ansiktet, og får da en mer fyldig nese (?) og andre ganger kan man være smalere i ansiktet, og får en smalere nese. Ikke vet jeg, jeg er ingen nese-ekspert – men folkens, en ting vet jeg ; og det er at den IKKE er operert. Har det blitt sånn at det antas at ALLE opererer seg fordi noen gjør det?

Hehe – jeg måtte bare få det ut. Uansett, jeg GLEDER meg til å sette meg ned meg en deilig kopp kokos-kaffe å lese om DERE for en gangs-skyld! Dere er ; FANTASTISKE! Og det er takket være dere at denne bloggen eksisterer. Så : jeg er dere evig takknemlig!

Gui Gui

Hei vakre venner! På vei hjem mot Norge igjen – og gleder meg allerede til å komme hjem til leiligheten min, har savnet den! De to siste ukene har virkelig vært helt magiske – og akkurat hva jeg har trengt. Først besøk av mamma som bare var superkoselig, og deretter rett hjem i en uke hvor jeg helt seriøst ikke gjorde annet enn å slappe av (og være syk da, men det tåler jeg) .. Og avslutte, og starte 2018 i Spania har ikke vært feil det heller – så det er en veldig fornøyd og oppladet jente som er på vei hjem. Å våkne i Spania med solen i ansiktet har vært så utrolig deilig, med nye eventyr hver eneste dag. I går toppet turen seg med fjelltur i de vakre fjellene, og den unike naturen. Kjørte ca 1 time langt i gokk, før vi gikk en time rett opp til toppen. Når vi kom på toppen – gikk vi ned igjen på andre siden mot en superfin perle – Gui Gui Beach. Naturen på vei opp og ned var virkelig noe for seg selv, og turen den tøffeste, men beste jeg har gjort! 4 timer gikk vi til sammen, med opp i mot 30 grader- helt nydelig selv om det var tungt og varmt. Savner tilbake til turen i går allerede, og kunne gjerne gått den på nytt IDAG!

Stille i fjellene, ingen mennesker, og ned igjen i solnedgang – YES sier jeg bare. Om alle eventyr i 2018 blir like fine som det i går – så blir dette er meget bra år!

Her kommer det bilder ♥ Og langt der borte ser dere Tenerife!

Her er vi på vei ned til den fine, fine og “hemmelige” stranden.

Hehe – gjett om denne var stengt og nedlagt for evighet siden … Lite fristende når du kommer ned i varmen..

Etter avslapping og kos samt en haug med nakne mennesker så var det på tide å dra hjem igjen, hihi!

 

Jeg har gruet meg litt til å dra, for det har vært så fint å være her. Men nå er hodet tilbake i Oslo-modus og jeg har allerede skrevet en liste over alle tingene jeg gleder meg til, og som jeg skal sette i gang med allerede i morgen! HOHO. Håper dere har en fin start på året!

CIAO!

4 godbiter til garderoben

Hei til dere fra flyplassen! Nå skal jeg og mor fly hjem. Vi har hatt noen helt magiske dager sammen, å være sammen med mamma er som å være med en venninne- vi har det bare supergøy! I går hadde vi vårt eget lille julebord med pinnekjøtt, herlighet så godt!! Skulle egentlig spare meg til julaften, men klarte det altså ikke. Lite som slår både maten og lukten, snakk om julestemning! Nå er det hjem til pappa og de på Midsund, mamma blir med for en kaffe, skikkelig kos!

Jeg ville bare vise dere fire kjøp som jeg har addet i garderoben min. Et par ordentlig digge vintersko, en hvit “boblejakke,”en brent orange farget jakke, og en superkul lue som jeg elsker!

Luen er fra ACNE

Skoene kjøpte jeg på Høyer

Og jakken er fra H&M trend

Jakke fra Zara ♥

Oppdaterer dere imorgen – i kveld er det kosekveld med familien og skalldyrsaften, wuhu!

LOVE og NYT ferien deres. God klem

Bilder fra Paris

Tilbake fra en superkoselig helg i Paris med min beste Mariaskatt ♥

Vi har spist, spist, spist … Og spist! Det elsker vi når vi er på tur. Starte dagen med deilig frokost er jo aller best, så her må vi jo alltid neste noe nytt! Anbefaler Braun Notes på en lørdag i Paris. Kaffen er så god, og så serverer de yoghurt med muesli og frukt i kokosnøtt i tillegg til deilige og sprø brødskiver med avocado og laks. Lite, men kult sted. Elsker interiøret!


Idag fikk vi testet Holybelly også. Veldig kjent frokoststed i Paris. Eplejuicen der var helt magisk, i tillegg til frokosten selvsagt. Og pannekakene. Halloooo! Vær beredt på kø. Men det er det verdt! 

Vi pleier å ta oss tid til en god lunsj med vin til også og gjerne en drink et sted utover ettermiddagen. Innimellom slagene er det greit å puste litt. Har ikke vært så mye hverken av shopping eller turist-type-ting på denne turen, for det har vi gjort før.. Hehe. Nå ville vi bare kose oss og ta innover oss atmosfæren, julestemningen, maten og bare .. Byen! 

Til lunsj kan jeg anbefale Le Matignon eller Kong, evt Costes (som er min og Marias desiderte favorittplass etter denne turen, men best til middag og utover kvelden)

Ta et glass eller to på Costes og bestill OSTEKAKEN midt på dag om du trenger en pause. Evt ta et glass i bakgården på Mandarin Oriental ved siden av. Vi testet også ut Cafe De Paris (ettermiddagsdrink) og L’Avenue for en ettermiddags-snack!

De fineste shopping-gatene for de som er interessert i merker og sånt noe, synes jeg Rue Saint-Honoré og Avenue Montaigne er verdt å besøke. Og Galerie Lafayette. Ellers må man jo gå en tur opp og ned Champs- Élysées!

Vi valgte å bo på et superskjønt og lite boutique hotel da vi ville ha den franske-feelingen ✨ Le Petit Madeleine. De har veldig koselige og «jentete» rom, samt verdens minste lille heis som de har tapetsert med bilder og klistremerker fra verden over. Også har de godteri i krukker nå du kommer inn døren.. (Den gikk det hardt utover for å si det sånn..)

Ellers tok vi ganske mye Uber overalt, men gikk også en del, selvsagt. Vi var liksom over alle hauger – og siden det var ganske så iskaldt denne helgen ble det litt Uber altså. Anbefaler det foran taxi da det er billigere! (Tror jeg?!)

Til middag anbefaler jeg ; Miss Kô, Le Matignon, Costes er selvsagt, så har jeg hørt at Manko skal være veldig bra, samt Buddah Bar, Kong.. 

Vi spiste på Le Matignon igår kveld og det var bare helt latterlig kul stemning! Vi har ikke vært ute noen av kveldene så utesteder har jeg ikke og anbefale, er ikke så fan av det heller, hihi. Setter mye mer pris på en god middag med påfølgende drinker hvor man faktisk kan snakke sammen ..

JA! Vi har kost oss! Love u Mariamin!!

Nå var det så deilig og komme hjem! Herlighet ikveld skal det bli TOPP kosestemning i heimen før en ny uke. Veldig fornøyd med å ha skapt nye minner og hatt utallige latterkuler med Mariaskatt i fineste Paris! We will be back!

Bucketlist – check

Annonse – turen er sponset av Norwegian

Altså. Jeg er målløs. Og SÅ takknemlig og glad for at jeg har fått oppleve dette! Dette var stort (og veldig skummelt) for en jente med høydeskrekk, hehe. Jeg tenker at man av og til må gripe de sjangsene man får og bare “go with it” Puls på 100-høy, svimmel, litt smålig angst – men hei! Jeg gjennomførte det. Og nå har jeg vært i en luft ballong! Tenk den følelsen av å sveve i luften, og det eneste undelagert du har er en “kurv?!” Det er ganske utrolig. Men han som “kjørte”(?) oss, David, han har gjort dette i 40 år, og jeg passet hele tiden på å spørre han hvordan ståa var, hehe. Hilsen nervøs. Han tullet jo selvsagt litt med oss og gikk høyt, lavt, veeeeldig lavt, veldig høyt og alt i mellom. Vi traff til og med trær med kurven underveis, og han kjørte oss rett over trær, hus, veier uten problemer. En nervepirrende men unik opplevelse som jeg er veldig glad for at jeg gjennomførste. Det er en sånn type bucketlist ting jeg er veldig stolt over!

Vi var oppe 0430 for å dra avgårde, først måtte vi signe oss inn, og deretter kjørte vi avgårde så fort solen begynte å vise seg. Så måtte vi sjekke vind forhold, og ca 1,5 time senere var det dags for å komme seg på plass i i kurven. En rar følelse når kurven forlot bakken! Hjelp? Men etterhvert så blir man så opptatt av omgivelsene at man egentlig glemmer litt hvor høy puls man har .. ( I tillegg så er det litt lurt og ikke tenke på hvor surrealistisk situasjon man faktisk befinner seg i…)

Altså! Kan dere tenke dere denne følelsen? Er så glad jeg får oppleve – OG dele det med dere!

Vi så ALT! Og dette er en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme. Nå har jeg vært oppe i fly, helikopter, sjøfly og.. BALLONG! Fallskjerm og lignende skjer aldri, hehe – men nå har jeg gjort dette. En millioner takk til Norwegian som har tatt oss med på denne turen!

Noen av dere som har vært i luftballong? Evt hvor? Og hvordan var din opplevelse?

Blue feels

Annonse – turen er sponset av Norwegian

Current location ; Palm Springs! Vi forflytter oss fort, men vi har det så fint! Det er full fart og masse fine opplevelser som jeg passer på å filme for dere ♥ Vi har gjort så mye fantastisk allerede, og idag har vi gjort turens høydepunkt for min del, nemlig luftballong! (Dette kommer jeg tilbake til.) Imorgen har vi vår siste “fulle dag” før vi reise hjem igjen på tirsdags kveld. Gleder meg til å dele alt med dere etterhvert. Det er ikke så mye tid i programmet til å “lande” med macen for å jobbe / oppdatere – men når har jeg en times tid i sengen før middag, så da kommer det noen ord og bilder fra meg. Håper helgen deres har vært fin! Jeg må faktisk innrømme at jeg gleder meg til å komme hjem til leiligheten og peisen igjen selv om jeg storkoser meg med en fantastisk gjeng her!

Igår spiste vi deilig frokost på ordentlig amerikansk vis, var på beachen, gjorde stand up board, dro fra Long beach til Temecula – var på vinsmaking, og la oss tidlig! Vi var oppe 0430 idag for luft ballong turen vår! Og det skal jeg bare si dere. DET var det verdt!

SÅ deilig og tusle rundt i solen i skjørt igjen!

Elsker å finne fine locations med farger som jeg føler er i Califorina-feel, om dere skjønner? Elsker pastell-farger.

Mm, camera eat’s first?!

Toppen er fra Ganni – Skjørt HM – Belte Maud – Sko Miu Miu – Solbriller RayBan & jakke Berskha

JA, til pannekaker, omelett, kaffe, juice, bær, sirup. Alt som er DIGG!

Og … Et lite tips (selv om jeg er i “sommer-modus” nå..) Det nye albumet til SIA. Altså! Snowman, Snowflake, Underneath The Mistletoe, Everyday Is Christmas, Underneath The Christmas Lights = REPEAT.

Ønsker dere en deilig mandag!

CALI – LOVE

Annonse – turen er sponset av Norwegian


Utsikt fra Hyatt Centric Pike Long Beach

From Cali with love! ♥ God lørdag der hjemme! Se den morgenstemningen jeg fikk på bilde nettopp, her er klokken fortsatt super-tidlig (0700,) jeg har allerede vært våken siden 0530. Ble en lang dag i går, på 25 timer, så gjett om jenta var glad for å treffe hodeputen på hotellet igår.

Jeg og Espen er så utrolig heldige at vi har fått være med Norwegian på tur til California! Er så takknemlig for det, og alle de fine tingene vi nå skal få oppleve. Og jeg gleder meg til å dele eventyret med dere, både via bilder og vlog som jeg lager til dere når jeg kommer hjem. Vi kom hit som sagt i går og drar igjen tirsdags kveld. Og i løpet av disse dagene skal vi bo på 4 forskjellige hoteller, vi skal besøke 4 forskjellige steder. Nå befinner vi oss på Long Beach, hvor vi snart skal spise ordentlig amerikansk frokost før turen går til stranden. Der skal det SUPES! Jeg elsker stand up paddeling og gleder meg som en unge. Det blir burger til lunsj før vi setter kursen mot et vindistrikt som heter Temecula (og dette tror jeg blir mitt høydepunkt på denne turen) ♥ Det ser utrolig vakkert og unikt ut på bildene, vinsmaking er jo en opplevelse og jeg er veldig interessert i god vin, MEN – vet dere hva vi skal imorgen? Vi skal dra fra hotellet i Temecula 0530 og se soloppgangen fra en LUFTBALLONG! Jeg får frysninger bare jeg skriver det. Jeg gleder meg utrolig mye til denne opplevelsen. Høydeskrekk eller ikke – dette skal oppleves.

Etter Temecula går turen til Palm Springs og turen avsluttes i West Hollywood. Jeg skal passe på å være flink å filme opplevelsene til dere, synes det er så kos å vise dere gjennom linsen ♥

Vi fløy hit med Norwegian i går, og var så heldige at vi fikk sitte i Premium avdelingen. God service, god benplass, seter som man kan legge langt bak og vippe opp beina på, underholdning og dyner om man skulle fryse. Når vi landet fikk vi hilse på alle 4 kapteinene og sitte litt i cockpit! Heldige, er vi!



Jeg kommer tilbake til dere så fort det finnes tid i programmet ♥ Her går det i ett helt til tirsdag, og jeg gleder meg til eventyr!

Håper dere har en nydelig helg der hjemme! Stor klem fra meg

Vlog : Min lille mirakelkur

Annonse

Hei deilige søndag! Jeg koser meg altså så fælt her hjemme at jeg ikke har vært utendørs en gang idag. Og det har vært så fint vær.. Glad i leiligheten min jeg ♥ Nå har jeg laget en koselig søndags-vlog til dere, som jeg håper dere liker. Er så deilig med egenpleie. Jeg har bare tasset rundt her hjemme, fyrt i peisen, tent lys, hørt på musikk, drukket kaffe og hatt hjemmespa. Ah, klar for en ny uke! Føler meg fresh og fin og huden er full av deilig fuktighet og spalukt hihi..

Facelift in a box kitet finner dere her

Dere kan også kjøpe kitet & anti-ageing (30 ml) i en og samme pakke her.

Dere får 20 % på alle produkter hos Cosmedshop ved å bruke kode lene20 (varer i to uker) Psst. Dette er perfekt julegavetips, her kan flere gå sammen og kjøpe til en venninne for eksempel ♥ Nå skal jeg på Olivia å spise pizza! Kos dere så mye!

Satur-YAY!


GOD MORGEN dere!

Har dere det fint? Endelig helg! I går var jeg hjemme og koste meg i leiligheten, sovnet tidlig og det resulterte i at jeg våknet klokken 08 idag. Frisk og opplagt! I går brukte jeg kvelden til å pakke ut enda litt til, både møbler og kasser. Lagde meg taco og gjorde en ny vri (siden stekeovnen min ikke er koblet til enda) tacoshell varmet på panna, OH MY GOD! Det er den sykeste tacoen jeg har smakt, hehehe. Kan være noe med at alt jeg lager her hjemme i leiligheten er ekstra godt og – rart det der! Men så heldig for meg, hihi!

Nå er klokken 10 og om 1,5 time allerede kommer fantastiske makeup-Tale for å legge Halloween-sminke. Og antrekket er IKKE i boks, så jeg må løpe ut for å finne det NÅ! Kan ikke gå ut etter hun har sminket meg for å si det sånn, så da blir det hjemme-lørdag på meg! Gleder meg til å vise dere hva jeg skal være! Skal dere feire?

Bukse Filippa K – Tøfler Sheperds – Genser H&M / bilder av McKenzie

Lørdagsklem herfra!

VLOG x dryss fra høstgarderoben


ANNONSE

Med ønske om en god helg ♥ NYT!