Bucketlist – check

Annonse – turen er sponset av Norwegian

Altså. Jeg er målløs. Og SÅ takknemlig og glad for at jeg har fått oppleve dette! Dette var stort (og veldig skummelt) for en jente med høydeskrekk, hehe. Jeg tenker at man av og til må gripe de sjangsene man får og bare “go with it” Puls på 100-høy, svimmel, litt smålig angst – men hei! Jeg gjennomførte det. Og nå har jeg vært i en luft ballong! Tenk den følelsen av å sveve i luften, og det eneste undelagert du har er en “kurv?!” Det er ganske utrolig. Men han som “kjørte”(?) oss, David, han har gjort dette i 40 år, og jeg passet hele tiden på å spørre han hvordan ståa var, hehe. Hilsen nervøs. Han tullet jo selvsagt litt med oss og gikk høyt, lavt, veeeeldig lavt, veldig høyt og alt i mellom. Vi traff til og med trær med kurven underveis, og han kjørte oss rett over trær, hus, veier uten problemer. En nervepirrende men unik opplevelse som jeg er veldig glad for at jeg gjennomførste. Det er en sånn type bucketlist ting jeg er veldig stolt over!

Vi var oppe 0430 for å dra avgårde, først måtte vi signe oss inn, og deretter kjørte vi avgårde så fort solen begynte å vise seg. Så måtte vi sjekke vind forhold, og ca 1,5 time senere var det dags for å komme seg på plass i i kurven. En rar følelse når kurven forlot bakken! Hjelp? Men etterhvert så blir man så opptatt av omgivelsene at man egentlig glemmer litt hvor høy puls man har .. ( I tillegg så er det litt lurt og ikke tenke på hvor surrealistisk situasjon man faktisk befinner seg i…)

Altså! Kan dere tenke dere denne følelsen? Er så glad jeg får oppleve – OG dele det med dere!

Vi så ALT! Og dette er en opplevelse jeg aldri kommer til å glemme. Nå har jeg vært oppe i fly, helikopter, sjøfly og.. BALLONG! Fallskjerm og lignende skjer aldri, hehe – men nå har jeg gjort dette. En millioner takk til Norwegian som har tatt oss med på denne turen!

Noen av dere som har vært i luftballong? Evt hvor? Og hvordan var din opplevelse?

8 kommentarer
    1. Ååå så herlig!! Misunnelig hehe.. jeg har alltid hatt sykt lyst til å sitte i luftballong. Har til og med prøvd å finne det i Norge, men hvor enn jeg søker finner jeg at man må ha noe form for luftballong lisens? Vet ikke om det stemmer… Så Lene, hvis du har noe firma eller organisasjon å tipse om som man kan kontakte for å oppleve en tur, del gjerne ^^

      1. Hei! <3 I Norge tror jeg ikke vi har det. Dette vet jeg dessverre ikke noe om <3 Men anbefaler en tur om du har muligheten en gang. Helt fantastisk opplevelse :-*

        1. Det finnes her i Norge, har til og med sett det her jeg bor, nesten ved Lørenskog.
          Bare å Google det Tanya, så finner du sikkert ut av det.

    2. Ååå dette har jeg også hatt så lyst til, men vet helt ærlig ikke om jeg tørr! Får helt nåia av tanken, men ser skikkelig gøy ut 😀 Digger feeden din på insta nå – fargekontrastene og bildene er råfine!

    3. Det ser fantastisk ut! Men jeg vet faktisk ikke om jeg hadde turt fordi jeg har så høydeskrekk :O
      Jeg synes du styler håret ditt så fint 🙂 Jeg har samme lengde men jeg får det jo aldri til å se sånn ut, haha! Kos deg videre 🙂

      1. Jeg har sånn høydeskrekk selv jeg 🙁 Men.. Det gikk faktisk relativt greit…. 😀 😀

        Hehe, it’s all about the volume :-)!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg