The summer of 2017

Å reise er en stor del av livet mitt, det har det egentlig vært siden pappa tok bobilen fatt og tok oss med på ferieturer i både Norge, Sverige og Danmark når vi var små. Kommer aldri til å glemme de magiske turene fra barndommen, de setter jeg sånn pris på fortsatt. De gode minnene som har satt seg både i hjerte og sinn! Vi var aldri en familie som dro til syden, men sjarmen med bobil, bingo med søskenflokken, fortelt, annet telt, fars grillmat og utallige spennende campingplasser kunne jeg aldri vært foruten ♥ Elsker de minnene jeg har fra ferieturene våre. Det var først når jeg fikk min første kjæreste at jeg dro til syden for første gang, 17 år var jeg. Og gjett om det var stas, jeg gråt når vi måtte dra hjem – hehe.. Og siden har utlandet blitt en stor del av meg, sakte men sikkert. Og i enda større grad nå de siste årene. Fordi jeg vil, og fordi LIVET ER NÅ! Hvorfor skal man IKKE reise om man har mulighet til det? Ahh – jeg kan drømme meg bort i inspirerende instagram kontoer og virkelig unne de menneskene alt de får oppleve! Unne, ikke misunne ♥ Jeg er utrolig privilegert som får reise så mye som jeg gjør, og jeg setter utrolig stor pris på det. Like stor pris som jeg setter på å lande på Gardermoen, ta flytoget i retning Oslo og komme HJEM. Hjem til elskede Oslo som alltid pulserer. Her finnes ikke et kjedelig sekund,og jeg elsker det. Jobb, rutiner, venner, og rett og slett min favoritt by over alle. Det er her jeg føler meg som hjemme. Og nå kribler det i magen etter at miitt nye krypinn skal bli klart. Jeg har jo kjøpt og pusset opp leiligheter før, men det har alltid vært sammen med noen – denne gangen skaper jeg 100% mitt helt eget.

Nå drar dette ut merker jeg – poenget mitt med innlegget var et tilbakeblikk på den nydelige sommeren jeg har hatt. Så mange fine mennesker sammen med meg, og så mange herlige steder. Til neste sommer, setter jeg kursen mot Italia. Det er så mange steder jeg vil se og oppleve ♥

• Sommeren startet med en spontantur til Frankrike med min elskede bestis hjemmefra, Helen. Vi bestilte egentlig bare flybilletter til Nice uten noe videre plan. Men dagen før, om ikke samme dag- booket jeg hotell til oss i vakre St.Tropez og MAGISKE Villa Marie. En tur som gav oss hvilepuls og som aldri sluttet å sjarmere oss. Et hotell med sjel utenom det vanlige. Ferske crossianter og fersk appelsinjuice hver eneste morgen.

• I juli bestemte jeg meg også veldig spontant å dra til Gran Canaria – jeg har merket meg at flere har stilt spørsmål og spekulert i hvem jeg besøkte – hehe… Det var uansett en magisk tur med flere turer på SUP, late dager med avslapping, besøk til Las Palmas og gamlebyen, og deilige måltider.

• Fra Gran Canaria til Marbella. En tur som vi jentene hadde planlagt siden mai, og som vi hadde gledet oss så latterlig til. Nesten en uke i det mest fantastiske huset noensinne! Hit skal vi tilbake neste år. En tur med fart og spenning, mye latter og bare gøy!! Her var vi ikke så flinke til å slappe av, hehehe.. På denne turen var det meg og 7 andre jenter ♥

• Planen var å fly til Norge etter Marbella turen, men jeg bare kjente i hele kroppen at jeg ikke ville. Jeg hadde ingen eller ingenting som ventet på meg hjemme uansett, og leiligheten skulle jeg ikke overta før i august – så da bestemte jeg meg spontant for å bli igjen, så jeg ble igjen helt til onsdag. Alene! Kjente jo masse folk der da, men det var utrolig godt å ha dagene for meg selv, og være sosial på kveldene. I stedet for å dra hjem etter noen dager, dro jeg til Gran Canaria igjen.

•  Hjem til familien. Som alltid er helt magisk. Hvilepuls så til de grader og ordentlig dose påfyll.

• Vel hjemme i Norge en stund før jeg og Ana tok turen til Ibiza. Ibiza er jo partysted nummer én. Men for vår det ble det en ganske rolig tur, noe som passet oss begge perfekt. Ibiza er jo nydelig- og veldig glad for at vi besøkte Formentera. Men nå blir det en god stund før jeg skal til Ibiza igjen kjenner jeg.

• I år ble både jeg, Malene og Helen (mine bestiser fra barndommen) 30år – så tidligere i år bestemte vi oss for at vi skulle planlegge en tur, i gave til oss alle. Og det ble Barcelona. En rolig tur med latterlig mange episoder hvor vi bare lo oss i hjel av ALT. Dere vet den følelsen, hehe. Vi spiste god mat, tuslet i gatene, slappet av på stranda og rett og slett bare koste oss.

En fantastisk sommer- med herlige mennesker. Kunne ikke vært foruten noen av tingene jeg har gjort. Men nå er det høsten her hjemme som står for tur- og jeg ELSKER det. Så får vi se når og hvor turen går neste gang. Men det er en stund til kjenner jeg. Nå vil jeg bare nyte Oslo ♥

Back to reality

♥ Oslo, rutiner, leiligheten, jobb, oppussingsprosjektet – så deilig og være tilbake. For en aldeles magisk sommer det har vært. Den har gitt meg utrolig mye av alt jeg har hatt behov for, og nå er jeg klar for alt det gøye som skjer i livet fremover. Jeg har så mange planer for fremtiden – og vet hvilken vei jeg skal gå og hva jeg vil. Og nå er det bare å jobbe for det man vil oppnå. Jeg elsker å skape, være kreativ, være selvstendig og gjøre det jeg selv vil. Alle flyturene og pusterommene har gitt meg tid til å planlegge hvor reisen skal gå neste, og da mener jeg ikke feriereisen. Men målene mine for videre karriere! Og jeg er så giret! Dette skal jeg gjøre for meg selv, og jeg skal lykkes! ♥ Gleder meg til å dele reisen med dere fremover.

Takk til dere som alltid er positive og støttende her på bloggen og i sosiale medier generelt. Og takk for at dere har hatt tålmodighet når jeg har trengt pusterom og være litt fri fra bloggen. Tallene er her fortsatt, så det er utrolig godt å se. I am back!!

Her kommer de siste bildene fra ferien med mine to bestiser. For en herlig tur vi har hatt. Den har gitt oss masse deilig kvalitetstid og hygge. Alle tre har fått ladet batteriene og er klare for høst og alt annet MORRO som venter.

Brunch på fantastiske Brunch & Cake anbefales, herregud for en god mat – og SÅ fine farger! Samt Hummus Threesome på Maka Maka på ♥ Hjemmelagede knekkebrød, gulrøtter og 3 forskjellige hummus dipper. Mums. Frokost på Bar Lobo anbefales også. Samt middag på Nuba, Gatsby, Ikabana.

Jeg elsker å være tilbake i Oslo. Gud jeg elsker denne byen her. Jeg føler meg så hjemme, og så på riktig sted! Fremover skal jeg nyte tiden på Frognerhouse før jeg endelig kan flytte inn i mitt nye “rede” i oktober ♥

Nå skal jeg fyke avgårde til Skøyen for å bestille de fantastiske flisene som jeg skal ha til badene mine i den nye leiligheten!

Hjertesukk

Min utsikt akkurat nå ♥

Ja, hjertesukk – men på en utrolig GOD måte! Nå sitter jeg på taket av det fantastisk fine hotellet vårt (som vi er så fornøyd med) – ser på utsikten av byen som allerede har vært våken i flere timer, med solen i ryggen. Så heldig jeg er, altså. Som får reise og oppleve så mye, men som også har så fantastisk flotte venner i livet mitt. Vennene mine er familien min, så enkelt. Jeg, Malene og Helen har vært bestevenner siden vi var små! Malene møtte jeg allerede da jeg var spebarn, hun ble født en måned etter meg – og skulle egentlig hete Lene. Men så kom jeg først, og da ble foreldrene våres enige om at hun skulle hete Ma-Lene slik at det ikke ble forvirring på skolen. Helen møtte hos fadderen min jeg da jeg var 4-5 år, hun hadde på seg en Minni Mus t-skjorte og var så søt. Så ba hun meg i bursdagen sin og siden har vi vært som erteris. Alle tre ♥ Derfor er det helt magisk at vi, for det første har behold vårt sterke vennskap så lenge, og enda mer herlig er det at vi fikk til denne turen. Vi koser oss så utrolig mye sammen, priviligert ♥ En helt rolig kosetur med avslapping, gode samtaler og god mat. I går feiret vi 30 års dagen til Helen, med frokost og kake etterfulgt av spa og massasje.

Idag skal vi leie oss elsykkel og sykle rundt over hele byen! Se forskjellige monumenter, spise god frokost og lunsj, shoppe litt og bare NYTE tiden sammen ♥

Hotellet vi bor på heter Yurbban Passage, og er helt nytt. Åpnet for 3 uker siden – og jeg ELSKER det. Just my kind of hotell. Sjekk det ut! Ligger midt i smørøyet også, supersentralt.

Takterrassen

Min nye frisyre som jeg er så  happy med! Kjolen er fra Zara,  brillene fra Prada, bikini fra TJ og øredobber HM♥

Meg og Helen på Arume første kvelden. En autentisk restaurant i ordentlig spansk stil.

Igår etter frokost og spa- dro vi på W hotell stranden, Salt Beach Club og koste oss der. Spise lunsj på mitt favorittsted Pez Vela. Hamburgeren med soppsaus er bare .. Ikke til å tro. SÅ god!

På kvelden booket vi bord på Nuba, veldig hyggelig avslutning på en fin bursdag for Helen ♥
Love my girls ♥

Nå gleder jeg meg til nye eventyr med de, dette skal bli en nydelig dag! Vi snakkes! GOD HELG!

Favos on my bathroom shelf

Annonse

Toalettvesken min fra LV ♥ Perfekt størrelse, fin å ha i vesken også.

Verdens beste bodylotion fra Body shop, med kokoslukt! Jeg er avhengig. Har den i dusj såpe også! Mums

Parfyme fra Coach i midten, en helt ny en med en deilig blomsterduft! Blomstrete, samtidig som det er litt dybde i den, så den er like fin til sommeren som til høsten ♥ Tom Ford sin Soleil Blanc til høyre og Beach Walk fra Replica

Body fra HM, belte Gucci ♥ Fin søndagskveld!

Hola, Ibiza

Formentera sett fra flyet! HALLO liksom. Så fint! På mandag er vi en hel gjeng som har leid båt, og skal bruke hele dagen der!

God morgen fra nydelige Ibiza ♥ Jeg sitter ute og nyter frokosten min og en kaffe mens jeg oppdaterer dere. I går gikk flyet mitt 0645, og til min store forskrekkelse våknet jeg 0642! Og det må jeg bare si at … Jeg forsover meg aldri! Men i går klarte jeg altså det, til tross for sikkert 10 forskjellige alarmer. 0345, 0350 and so on, men neida! Så jeg aner faktisk ikke hva som skjedde. Men før klokken var rukket å bli 07, hadde jeg allerede bestilt meg nytt fly som gikk 0920, så jeg var ute av døren på 10 minutter for å rekke flytoget. Gjelder å se neste løsning og kaste seg rundt! Når jeg kom på toget og skulle sjekke inn, hadde jeg plutselig en billett på et eller annet 1150 fly, fordi det 0920 flyet var fullbooket. Så da ble jeg satt på standby og heldigvis fikk jeg bli med likevel. Juhu! Jeg må faktisk bare si at jeg elsker å reise, altså flyplasser, fly (til tross for at jeg har flyskrekk, så elsker jeg å utfordre meg selv) og bare den tiden alene! Koser meg på flyet med musikk på ørene.

Jeg bor på OD Talamanca, som er et superfint hotell. I ettermiddag kommer Ana og vi skal være her helt til fredag! Så mens jeg venter på henne skal jeg bare bruke dagen her på hotellet, sole meg, slappe av, lese bok og jobbe. Koser meg i mitt eget selskap! I går solte jeg meg på terrassen her, bestilte roomservice og slappet av.

Superfint og rolig hotell, voksne folk som bor her. Maten og servicen er upåklagelig! Anbefales.

Se himmelen i går, var så magisk å sitte der ute med musikk på ørene ♥
Nyt søndagen! Det skal i hvertfall jeg gjøre her.

Klemmer til alle

Decisions

HOLA! I dag har det vært full fart med leilighets planlegging. Vært og tegnet kjøkken, og hatt både elektriker, rørlegger og folk fra Dinesen inne i leiligheten. To dager igjen til jeg får nøkkelen, det kribler i magen – og dette blir så gøy!

Som skrevet tidligere har jeg bestemt meg for svart marmor til kjøkkenet. Standard Lene hadde vært å kombinere det med hvitt, for å kjøre safe, og renest mulig. Men. Nå lurer jeg på om jeg skal gå en helt annen vei, og velge noe som er veldig utypisk meg! Jeg er alltid veldig klar på hva jeg vil ha, men trenger å utfordre meg selv på nettopp slike ting. Og så vil jeg gjerne høre hva dere synes?

Gulvet og veggene er jo lyse, og med den fantastiske glassdøren i midten tror jeg dette kan passe veldig godt inn. Så får man liksom en litt mer eksklusiv følelse, om dere skjønner hva jeg mener?

Denne skal jeg ha, den har jeg bestemt meg for, men så står det mellom denne mørke brune varianten, evt svart (men det blir fort litt for mye av det gode) eller klassisk hvitt. Om jeg går for den brune er det veldig ut av meg sjæl opplevelse,hvitt er mer meg, mens svart er interessant men er nok lurt å bryte litt opp.


Så – hva tror dere?

Nå skal jeg ut å spise middag med gullet mitt Malene, kos med kvalitetstid ♥

Coffee on the go

♥ Okei, så jeg er en av de som elsker kaffe on the go. Det er en av de små tingene i hverdagen som faktisk gjør meg litt ekstra glad. Bare tanken på å kose seg med en kaffe på veien til et eller annet man skal, ordentlig mys. Jeg har fått helt hang up på å drikke kaffen med sugerør, og tar heller en kaffe latte med sugerør fremfor en iskaffe om dagen.

Det blir jo gjerne litt dyrt i lengden når man kjøper 1 kaffe ute om dagen, hver dag i en uke. Og det er heller ikke alltid man har tid til å kjøpe en kaffe som man gjerne har så lyst på. Derfor har jeg vært på Søstrene Grene og hamstret kaffekopper og sugerør som jeg kan ha stående hjemme, og lage kaffe on the go selv. Under 100 lappen for 20 kopper og 20 sugerør, da begynner vi å snakke. Nå gleder jeg meg allerede til en ny dag i morgen når jeg skal lage kaffe latte med sjokomelk og putte i kaffen med sugerør i ♥ Små gleder.


Søteste koppene med det skjønneste printet ♥ Koster jo ingenting på Søstrene Grene!


Og kapslene fra Nespresso er jo så gode. Sjokolade og vanilje er min favoritt, gjerne kombinert med vanlig – eller sjokomelk.

Ha en fin kveld ♥

 

Kitchen on my mind

God søndagskveld fra sengen, og et øsende regnvær utenfor! Nettopp spist spaghetti og kjøttdeig siden det var det jeg cravet i kveld. Nå koser jeg meg med musikk og snop og bare slapper av. Snart er det på høy tid å begynne på de nye episodene av GOT, jesus for en glede! Imorgen skal jeg tegne ferdig kjøkkenet mitt og legge inn bestilling på det. Har fått tenkt meg godt om mens jeg har vært på tur og er nå ganske sikker i min sak. Jeg vil ha noe jeg ikke blir lei av, noe rent, og ikke for mye miksing av farger og kvaliteter – kjenner jeg meg selv rett så hadde jeg blitt litt lei av det rimelig fort. Har mange tanker og løsninger for i morgen, og snart kommer en liten inspirasjons-kollasj jeg har satt sammen for å beskrive følelsen av det hele.

Jeg skal jo ha hvite vegger og lyst gulv, samt de uberkule glassdørene med svart stål. Så da vil jeg ha noe som passer bra inn og helst noe som blir tatt igjen i de svarte dørene. Vil ha det litt maskulint og sexy, samtidig som at det skal være stilrent. Og jeg tror ikke det er så mange som tør seg ut på det, men det gjør jeg. Tror jeg i hvertfall … Tiden vil vise!

I kombinasjon med lekkert tregulv, glassdører med svarte stål rammer, hvite vegger, store vinduer med deilig og oppmuntrende lys – tror jeg en kjøkken øy med svart marmor vil passe meget godt inn. Jeg skal selvsagt kombinere den med litt hvitt også. Og tanken er en stor kjøkken øy hvor vi utvider med spiseplass som på det ene bildet over. Det er en super sosial og kul løsning! Først var tanken å kombinere hvitt og svart med lys beige og en brunaktig marmor – veldig lekkert. Men jeg tror kanskje jeg safer litt. Enkle er ofte det beste. Svart og hvitt er den fineste kombinasjonen jeg vet om.

Yes – det var kveldens tanker! Nå er det under en uke til overtagelse – og da begynner nye eventyr. Fin kveld til mine trofaste lesere ♥

The last couple of days

Gårsdagen brukte jeg på Playa Padre, som er en helt fantastisk beach club


Heia, dere ♥ Håper dere har det fint! Jeg er så glad jeg utfordret meg selv og ble igjen i Marbella alene. Jeg trives veldig godt i eget selskap om dagen, om jeg kan si det? Jeg har jo alltid vært Lene +1, eller alltid reist på turer med venner / familie. Å være alene og gjøre alt i sitt eget tempo er skikkelig digg. Jeg hadde nok ikke blitt igjen om jeg ikke hadde kjent masse folk her, det hadde kanskje føltes litt ensomt – men nå har jeg liksom fått gjort en kombinasjon av alenetid og vært sosial med herlige folk fra Norge. Herlige dager!

Deilig å bo midt i havnen, gå i butikker, drikke kaffe, gå på beachclub, spise deilig mat. Har noen lynraske tips jeg gjerne vil dele om dere er i, eller skal til Marbella :

Middag og drinker på Mosh. Chill dag på beachen, herlige solsenger og digg lunsj Playa Padre. Chill, men samtidig litt party på beachen, samt god lunsj Nikki Beach, her må også Pina Coladaen prøves. Dayparty på Ocean Club. Middag på Finka Besaya kan anbefales, bord ute! Og party på Olivia Valere. Ellers vil jeg anbefale LØV som har middag og show, som vi ikke fikk prøvd ut fordi de hadde rotet til reservasjonen vår.

Beachen i 9 timer i går var virkelig så deilig for kropp og sjel, lå der til solen gikk ned ♥

Pina Colada, en ny favoritt – og spesielt når man får den servert i en sånn!

Skjørtet er forresten fra Maanesten, t-skjorte Bik Bok, bikini Zaful

Nyt onsdagen!

Lunch-time

Lørdag og ordentlig kosedag, med trening og deilig lunsj som jeg gjerne vil dele med dere. Du trenger :
Knekkebrød, avocado, salt & pepper, manchego ost, spekeskinke, spirer ♥ Veldig enkelt, og veldig godt.

Mash avocadoen å ha i salt & pepper, mm ♥

Og voila så har du en kjempedeilig og sunn lunsj! Elsker å gjøre litt mer ut av lunsj enn bare det samme gamle,med pålegg – så ferdig, hehe. Alt dette sammen er en god kombo!

Enjoy ♥