The summer of 2017

Å reise er en stor del av livet mitt, det har det egentlig vært siden pappa tok bobilen fatt og tok oss med på ferieturer i både Norge, Sverige og Danmark når vi var små. Kommer aldri til å glemme de magiske turene fra barndommen, de setter jeg sånn pris på fortsatt. De gode minnene som har satt seg både i hjerte og sinn! Vi var aldri en familie som dro til syden, men sjarmen med bobil, bingo med søskenflokken, fortelt, annet telt, fars grillmat og utallige spennende campingplasser kunne jeg aldri vært foruten ♥ Elsker de minnene jeg har fra ferieturene våre. Det var først når jeg fikk min første kjæreste at jeg dro til syden for første gang, 17 år var jeg. Og gjett om det var stas, jeg gråt når vi måtte dra hjem – hehe.. Og siden har utlandet blitt en stor del av meg, sakte men sikkert. Og i enda større grad nå de siste årene. Fordi jeg vil, og fordi LIVET ER NÅ! Hvorfor skal man IKKE reise om man har mulighet til det? Ahh – jeg kan drømme meg bort i inspirerende instagram kontoer og virkelig unne de menneskene alt de får oppleve! Unne, ikke misunne ♥ Jeg er utrolig privilegert som får reise så mye som jeg gjør, og jeg setter utrolig stor pris på det. Like stor pris som jeg setter på å lande på Gardermoen, ta flytoget i retning Oslo og komme HJEM. Hjem til elskede Oslo som alltid pulserer. Her finnes ikke et kjedelig sekund,og jeg elsker det. Jobb, rutiner, venner, og rett og slett min favoritt by over alle. Det er her jeg føler meg som hjemme. Og nå kribler det i magen etter at miitt nye krypinn skal bli klart. Jeg har jo kjøpt og pusset opp leiligheter før, men det har alltid vært sammen med noen – denne gangen skaper jeg 100% mitt helt eget.

Nå drar dette ut merker jeg – poenget mitt med innlegget var et tilbakeblikk på den nydelige sommeren jeg har hatt. Så mange fine mennesker sammen med meg, og så mange herlige steder. Til neste sommer, setter jeg kursen mot Italia. Det er så mange steder jeg vil se og oppleve ♥

• Sommeren startet med en spontantur til Frankrike med min elskede bestis hjemmefra, Helen. Vi bestilte egentlig bare flybilletter til Nice uten noe videre plan. Men dagen før, om ikke samme dag- booket jeg hotell til oss i vakre St.Tropez og MAGISKE Villa Marie. En tur som gav oss hvilepuls og som aldri sluttet å sjarmere oss. Et hotell med sjel utenom det vanlige. Ferske crossianter og fersk appelsinjuice hver eneste morgen.

• I juli bestemte jeg meg også veldig spontant å dra til Gran Canaria – jeg har merket meg at flere har stilt spørsmål og spekulert i hvem jeg besøkte – hehe… Det var uansett en magisk tur med flere turer på SUP, late dager med avslapping, besøk til Las Palmas og gamlebyen, og deilige måltider.

• Fra Gran Canaria til Marbella. En tur som vi jentene hadde planlagt siden mai, og som vi hadde gledet oss så latterlig til. Nesten en uke i det mest fantastiske huset noensinne! Hit skal vi tilbake neste år. En tur med fart og spenning, mye latter og bare gøy!! Her var vi ikke så flinke til å slappe av, hehehe.. På denne turen var det meg og 7 andre jenter ♥

• Planen var å fly til Norge etter Marbella turen, men jeg bare kjente i hele kroppen at jeg ikke ville. Jeg hadde ingen eller ingenting som ventet på meg hjemme uansett, og leiligheten skulle jeg ikke overta før i august – så da bestemte jeg meg spontant for å bli igjen, så jeg ble igjen helt til onsdag. Alene! Kjente jo masse folk der da, men det var utrolig godt å ha dagene for meg selv, og være sosial på kveldene. I stedet for å dra hjem etter noen dager, dro jeg til Gran Canaria igjen.

•  Hjem til familien. Som alltid er helt magisk. Hvilepuls så til de grader og ordentlig dose påfyll.

• Vel hjemme i Norge en stund før jeg og Ana tok turen til Ibiza. Ibiza er jo partysted nummer én. Men for vår det ble det en ganske rolig tur, noe som passet oss begge perfekt. Ibiza er jo nydelig- og veldig glad for at vi besøkte Formentera. Men nå blir det en god stund før jeg skal til Ibiza igjen kjenner jeg.

• I år ble både jeg, Malene og Helen (mine bestiser fra barndommen) 30år – så tidligere i år bestemte vi oss for at vi skulle planlegge en tur, i gave til oss alle. Og det ble Barcelona. En rolig tur med latterlig mange episoder hvor vi bare lo oss i hjel av ALT. Dere vet den følelsen, hehe. Vi spiste god mat, tuslet i gatene, slappet av på stranda og rett og slett bare koste oss.

En fantastisk sommer- med herlige mennesker. Kunne ikke vært foruten noen av tingene jeg har gjort. Men nå er det høsten her hjemme som står for tur- og jeg ELSKER det. Så får vi se når og hvor turen går neste gang. Men det er en stund til kjenner jeg. Nå vil jeg bare nyte Oslo ♥

34 kommentarer
    1. Du er heldig som har mulighet til å reise så mye, men hvorfor vil du ikke se litt mer av alle stedene du reiser til og ikke bare være på hoteller og beachclubs? Vil du ikke se litt lokal natur og kultur?

      1. Joooo om jeg vil det så gjør jeg det :-* Men akkurat denne sommeren var det hoteller og beachclubs jeg ville på :-*

    2. Hey Lene! ♥

      Based on the pictures (I still have to practice my Norwegian a bit), it seems like summer ’17 has treated you well! I was in the South of France after my graduation in 2014, and St. Tropez is absolutely beautiful, it’s actually one of my fav places.

      Also, I wanted to say that the shorter hair looks so good on you! Sending love from Helsinki!

      http://www.arcticvanilla.com/

    3. Greia er at du opplever jo omtrent ingenting når du er på disse reisene. Det eneste vi ser og hører om er bilder fra party på rooftops, posering i mini-bikini med drink i hånden ved poolen, boomerang selfies med venninner, solseng og parapflydrinker og alt om igjen. Hvor er hiking turene i naturen dit du reiser? Hvor er sightseeingen til kjente steder og severdigheter? Hvor er aktivitetene man kan gjøre på ferie? Hvor er den kulturelle nysgjerrigheten til å reise rundt på stedene og oppleve, se og bli kjent med noe annet utenfor hotellet og bassengkanten? Se på din insta, alle bildene er jo kliss like fra hvert sted “Lene i badedrakt ped paraplydrink i hånden”, og vi hører jo ikke om noen andre oppelvelser heller (bortsett i fra den ène delfinisafarien din). Du kunne jo like gjerne holdt deg til en destinasjon for vi ser ikke til noe ulikheter fra stedene du er på.

      1. Hei Marie! Jeg gjør jo det jeg vil på mine ferier med mine venninner, og drar til de destinasjonene jeg vil dra til. Jeg legger meg sjeldent borti hva andre velger og gjøre med sine ferier. Det er jo helt opp til hver enkelt vel? Om jeg vil på hiking, så drar jeg på hiking. Om jeg vil lage boomerangs med venninner og drikke paraplydrinker så gjør jeg det! Så gjør du det som du vil på dine ferier 🙂 Enkelt og greit! Klem

    4. Det må ha vært en fantastisk sommer, så deilig! 🙂

      Dog littegrann smått ironisk at du begynner med å fortelle om barndomsminnene med bobilturer til Danmark og sverige – og så pøses det på med fancy turer på rekke og rad til luksussteder som Marbella, Ibiza, Cannes osv osv.

      Kan du ikke bare kutte ut det tullpratet om den “egentlige” Lene? Det blir bare dumt. Det er godt mulig du har vært sånn en gang i tiden, men de tidene er virkelig forbi. (Altså måten du fremstiller deg selv på)

      1. Hei Ida. Hvorfor er det ironisk? Dette er jo barneminner fra da jeg var liten, og reiser som jeg gjorde med familien i barndommen, det er jo bare koselig å dele med dere. Du dro sikkert på andre type turer når du var liten vs turene du drar på nå som du er eldre? Hvor jeg drar er vel uviktig, jeg må jo få bruke ferien min på de stedene jeg vil 🙂 Nå kjenner jo du strengt tatt ikke meg personlig så det synes jeg ikke du kan uttale deg om jeg er den “egentlige” Lene eller ikke 🙂 Ha en fin kveld!

    5. Du er en nydelig person inside and out du Lene! Hvis du drar til Italia neste år må du love meg å besøke Venezia om du ikke har vært der! Anbefaler å bo på en av øyene utenfor byen! Jeg, kjæresten og svigerfamilien var der i sommer og bodde på Hotel Excelsior på Lido di Venezia som ligger 10-15 min båttaxitur unna Venezia sentrum. Kempinski og Mariott har også hotell på øyene rundt som vi skal teste en gang. Nei, nok skravling 😀 Ha en toppers uke søte deg! 😀

      1. Hei!! Takk <3 ÅÅ JAAA, jeg må dit!! Det må jo være superkos og ikke minst romantisk! 🙂 Takk for tips!

    6. Hei, for en fin sommer du har hatt :)!
      Hvor er den fine bikinien du har på deg på sup-boardet fra? <3

    7. For en magisk sommer du har hatt. Unner deg alt godt. Syntes forresten du ser så bra ut om dagen. Håper det kommer en vlog med noen tips til høstgarderoben. Ha en fin kveld

    8. Feriene dine ser helt fantastik ut! Du er heldig som få mulighet til å reise så mye og så flott som du gjør 🙂
      Men jeg savner såå mye snappene med deg og Espen Hilton! Dere er så morsomme sammen, håper du skal henge med han snart og dokumentere det!

    9. Hei,

      Jeg booket rom hos Yurbban Passage etter din anbefaling, men ble spurt om passnummer ved bestilling. Gjorde dere det også? Jeg er litt skeptisk til det.

    10. Unner deg hver eneste dag av feriene du har vært på i år. Jeg tror en hver person med mulighet til det hadde gjort det samme, det hadde i alle fall jeg gjort. Syns det er merkelig hvordan folk tror at de kan legge seg bort i dine måter å feriere på, bare fordi du skriver en blogg. Det er DIN ferie og DITT valg hvordan du bruker den, så kan andre feriere på den måten de vil 🙂

      Du er en hardtarbeidende kvinne som virkelig fortjener å nyte fordelene det fører med seg. Håper du ikke tar til deg kommentarene til de som mener det motsatte. <3

      1. Vet du Kristin, jeg er så enig med deg!! Det er jo opp til hver enkelt :-* Hadde aldri lagt meg borti andres ferieplaner 😀 Godt det finnes flere med den holdningen 🙂 Stor klem!

    11. Min ferie i regnvåte Norge hele ferien med vanlig husarbeid og pass av jenta mi.resultat veldig deprimert. Alle vil reise med fam sin og fant ingen reisepartner tenkte også på reise alene men turde ikke Pga flyskrekken ..godt gjort at du turde…. Var ikke bare flyskrekk som stoppet meg men også at jeg tatt så lite fly at blir nervøs på flyplasser vet ikke hvor jeg skal gå osv..

    12. Kjær vakre lenemor❤
      Har fulgt bloggen din i mange år nå, men aldri kommentert her tidligere. Du er et menneske jeg virkelig ser opp til på så mange mulige måter. Du har en fantastisk utstråling å ikke minst et pågangsmot de fleste bare kan drømme om . Om dagen min eg kjip, hjelper det alltid på å ta turen innom bloggen eller følge deg på snap /insta. Du strålen som dagen er lang Lene. Takk for at du e du!❤ Din utstråling og ditt blide vesen gir meg mer enn du aner❤

      1. Hei! Så fine ord fra deg Stine. Takk! Dette betyr utrolig mye for meg :-* Kjekt at jeg kan hjelpe <3 Stor klem

    13. Du tar nydelige bilder! 😀 Bruker du fortsatt Olympus pen e-pl7? Og hvordan linser bruker du til vanlig og på ferie? Syns du tar så fine bilder uansett sted og motiv 😀 Gleder meg veldig til å se bilder fra Italia til neste år. Nydelig land! Har selv vært i Roma, Milano og lake Como <3 Venezia og Positano står høyt på listen blandt neste reisemål. Blir artig å se hvor du velger å dra! 🙂

      1. Takk 🙂 Du, jeg bruker bare iPhone! 😀 Hehe.. 7 plus tar nydelige bilder! ÅÅÅ JA, Lake Como og Positano er min drøm også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg