Decisions

HOLA! I dag har det vært full fart med leilighets planlegging. Vært og tegnet kjøkken, og hatt både elektriker, rørlegger og folk fra Dinesen inne i leiligheten. To dager igjen til jeg får nøkkelen, det kribler i magen – og dette blir så gøy!

Som skrevet tidligere har jeg bestemt meg for svart marmor til kjøkkenet. Standard Lene hadde vært å kombinere det med hvitt, for å kjøre safe, og renest mulig. Men. Nå lurer jeg på om jeg skal gå en helt annen vei, og velge noe som er veldig utypisk meg! Jeg er alltid veldig klar på hva jeg vil ha, men trenger å utfordre meg selv på nettopp slike ting. Og så vil jeg gjerne høre hva dere synes?

Gulvet og veggene er jo lyse, og med den fantastiske glassdøren i midten tror jeg dette kan passe veldig godt inn. Så får man liksom en litt mer eksklusiv følelse, om dere skjønner hva jeg mener?

Denne skal jeg ha, den har jeg bestemt meg for, men så står det mellom denne mørke brune varianten, evt svart (men det blir fort litt for mye av det gode) eller klassisk hvitt. Om jeg går for den brune er det veldig ut av meg sjæl opplevelse,hvitt er mer meg, mens svart er interessant men er nok lurt å bryte litt opp.


Så – hva tror dere?

Nå skal jeg ut å spise middag med gullet mitt Malene, kos med kvalitetstid ♥

42 kommentarer
    1. Skjønner ikke hvorfor du klarer så mye på været på snap. Du har reist hele sommeren og kan når som helst ta deg en ny reise. Innse hvor privilegert du er, og nyt heller innetingene som er koselige å gjøre i regnet! Smil:D

    2. Kva med svart marmor, kvit innreiiing og svart matt vegg? Det vil jo passe ypperlig inntil den smijernsdøra.

    3. Gå for hvitt. Tror du kommer til å angre om du går for brunt. Kjøkken er en relativt permanent installasjon som det er vanskelig å gjøre noe med i etterkant. Det sagt så er svart marmor veldig fint, men jeg tror du kommer til å bli lei det og i lengden. Det er veldig in akkurat nå, men ikke akkurat nytenkende. Får også litt “lottomillionær”-vibes over marmor. Håper du ikke tar dette personlig! Prøver bare å være helt ærlig med deg siden jeg digger deg og bloggen din 🙂

      1. Jaa jeg vet – har bestemt meg for hvitt. Tror jeg 😀 Blir lei av det brune fort tror jeg 😀 Elsker marmor, går ikke lei ;D

        1. Så bra det blir hvitt! Vi har brunt i leiligheten her og det er ikke mye fint nå etter noen år. Gleder meg til å følge oppusingsprosessen!

    4. Jeg synes ikke du burde ta den der, det tror jeg du blir fort lei av. Blir nok kanskje litt kjedelig med bare hvit kjøkkeninnredning også… men det kan jo kanskje være en fin ting, det blir jo mye oppmerksomhet fra svart marmor og glassvegg. Jeg synes det er veldig kult med en matt grå overflate på kjøkkeninnredningen, men vet ikke hvor bra det blir til marmoren 🙂

    5. Interiørspaltene dine er mine favoritter blant alle blogger og alle blogginnlegg! Gleder meg til maasse fremover 😀 Jeg er typen til å utfordre meg selv litt og kjøper som oftest det stikk motsatte av hva alle andre gjør hehe, men akkurat her må jeg faktisk stemme for hvitt. Har fått sansen for både kjøkken og bad i bruntoner, men måtte rynke litt på nesen da jeg så denne, beklager… Ser så godt for meg hvordan leiligheten kommer til å ende opp, og jeg tror nettopp denne svart-hvitt-marmor-stilen kommer til å bli ordentlig lekker! Brunt inni dette blir kræsj i mitt hode, da ville jeg i så fall kjørt på med en helt annen helhet. Meeeen, det er du som skal bo der og være fornøyd, og jeg tror uansett hva du finner på så vil det se smashing ut <3

    6. Klassisk hvit ville jeg valgt, du låser deg med brunt og valg av farger,møbler osv ved eventuelle oppussinger i fremtiden. Sort er veldig hardt og stjeler vanvittig mye lys(selv om d er kult) men jeg hadde definutivt gått for hvitt istedenfor til den sorte marmoren. Det er klassisk, tidløst og man blir ikle så fort lei som man blir av mørke farger. Kult å se mørke farger hos andre, noe annet å leve i det selv.. tro meg, man blir så fort lei……

    7. Mw har sånn farge på kjøkkene og er super fornøyd!!!ikke samme benkeplata da mw har betong.må bare si at eg liker så godt og lwse bloggen din.du inspirere så vanvittigt!!!

    8. Jeg tror du ville ha blitt veldig fornøyd med hvitt kjøkken og svart marmor, bare for å bryte litt med det hvite. Tror også svart marmor ville ha passet utrolig flott med smijernsdørene. Se for deg en vase med flotte, store, blå eller lilla hortensia stående på den svarte benkeplaten☺️

      Vil ønske deg lykke til med all oppussing. Jeg elsker å holde på med interiør og oppussing. Tror det blir en spennende prosess.

    9. Jeg hadde gått for brunt, selv om jeg vet du har bestemt deg for hvitt. Jeg er i samme situasjon som deg der jeg holder på å innrede kjøkken. Jeg jobber som sykepleier og er veldig lei det hvite da det minner meg for mye om det “sterile”. Men er også redd om jeg hadde valgt brunt så hadde jeg blitt lei etter hvert. Det er ikke så lett, lene 🙁 kanskje siden du har svart marmor som kontrast at det ikke hvite blir så sterilt likevel? Uansett så tror eg det blir drit bra! Ha en fin helg lene <3

    10. Jeg ville gått for hvit eller svart.. Brunt og svart er ikke en fin kombinasjon sammen.. Tror du hadde gått lei ganske fort 🙂

    11. Hei Super flinke Lene!

      Kjør på med kvitt! Føler kanskje når ein går for eit brunt grovt material i looken, så blir ein litt meir bunden/låst i interiørvalet! Skjønner godt ka du meina med at det kanskje gir ein meir exclusive look, men det blir jammen meg passe classy med kvitt til svart marmor! 😉 Du er råflink! Fått masse inspo frå deg til mitt flett nye hus!

    12. Dette blir superlekkert!! Mørke kjøkken er så fint! Hvis du trenger interiør til kjøkkenet og resten av leiligheten anbefaler jeg https://utdinterior.no , der finner du over 27.000 interiørartikler samlet på ett sted. Produkter fra Room21, hviit, woroom, vakrerom mfl.

    13. Definitivt ikke brunt. Jeg er veldig lik deg på dette å gå lei ting. Kjør safe der så kryddere du opp med heller andre ting i rommet. Ikke utfordre på en så dyr invistering. Skal du ha ekte marmor på benken? Jeg kjøpte det på badet. Og får å si det sånn. Man bør ikke søle mye da 🙁 jeg har da hvit. På kjøkken er det en svart (granitt) tror jeg. Vi har akkurat kjøpt huset så er usikker hva stein det er. Men med meg som har støv på hjernen er det mye vasking med svart ( et råd) Der vil du nok merke stor forkjell fra hvite du hadde til svart. Og til hun som virkelig gadd å legge et innlegg vedr din kommetar på snap om regnet. (jesus at du gidder) Ironi heter det. Noe Lene har en stoooor dose av.

    14. Klassisk hvit, så absolutt! Det vil se mest elegant og eksklusivt ut. Den brune trefargen blir man fort lei, tro meg:)

    15. Så morro med oppussing. Gleder meg til å se og følge med!!! Tror mørk grå matt hadde blitt fint Sort marmor og hvitt er litt hardt kanskje?

      God helg!

    16. Jeg syntes den mørke brune var rålekker, men ut ifra de tankene du har delt med oss tidligere tror jeg hvitt vil bli best og superlekkert!

      Jo, også lurte jeg på om du kunne laget et innlegg med solbrillesamlingen din Altså, du har kjøpt deg så mange fine modeller i det siste! Og med tanke på at du hadde din egen solbrillekolleksjon for ikke aaalt for lenge siden og du har hatt mye fine solbriller opp igjennom, så må det jo begynne å bli en relativt stor samling nå om du beholder alle! Har helt hang up på solbriller om dagen, så det hadde vært kjempegøy

    17. Jeg ville definitivt gått for hvitt eller svart! Elsker ellers stilen din og gleder meg til å se det ferdige “produktet”!

    18. Spennende å følge deg i prosessen, gleder meg til å se hvordan det blir! Skal du ha overskap? Hva med hvitt kjøkken og svart øy? Kjøkkenet i din forrige leilighet var veldig lekkert, spesielt marmoren:)

    19. Jeg ville nok gått for hvit innredning til den benkeplaten 🙂 Med det sagt så synes jeg ingenting er finere enn heltre benkeplate, men marmor er jo også fint<3 god helg!

    20. Du har kanskje bestemt deg for hvitt kjøkken, men jeg MÅ si at jeg ville valgt mørkebrunt, som på bildene i dette innlegget. Lunere, mer trendy, mer elegant og noe som ikke “alle” andre har. Passer også veldig godt sammen med sorte smijernsdører.
      Gleder meg til å se ferdig resultat, blir nok bra uansett hvilken innredning du ender opp med 🙂

      1. Veldig kult med brunt altså, men jeg hadde nok angret etterhvert 🙁 <3 Får heller gjøre det lunere med andre ting 🙂 Stor klem

    21. Hei igjen,

      Hvis du går for den brune fronten ville jeg heller sett på den nye Silestone platen i fargen – Calacatta Gold.
      Den er veldig lekker til brunt.

      Velger du den sorte ville jeg gått for ett lyst kjøkken, ikke nødvendigvis hvitt.. men en lys variant.
      Sigdal kjøkken (som jeg selger:P) kan males i alle NCS fargekoder, mye lekkert å velge i da:)

      Lykke til med valget:)

    22. Har du bestemt deg?? Hvis ikke får du for brunt Lene 😀 Det kommer til å bli RÅTØFT og litt annerledes! Noe du fint kan gå både god for og som et godt eksempel for andre 😉 Mer originalt og spennende enn klassisk hvitt! I tillegg passer det mørke like godt i alt fra nordisk, contemporary til industriell stil- alt etter hvordan du styler resten av leiligheten! Mange muligheter med andre ord 😉 Gleder meg masse til å følge deg videre :* God klem fra Elisabeth<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg