Sugarsunday

– Mmm I love sundays – Åhå, igår fikk jeg lurt med meg Gard på søndagstur, til min favoritt snopebutikk i hele Oslo. Yummy Heaven som ligger bak Arkaden på Karl Johan, altså halo ♥ Drømmebutikken på en søndag, og det ble ikke mindre enn litt over 500 gram med smågodt med hjem igjen.. Sånn er det, snoperier MÅ man ha. Vi så også Maleficent igår, med Angelina Jolie – nydelig film. Anbefales! – Søndagsstemning i heimen –

Dette duftlyset fra Voluspa er det beste jeg har hatt, lukter helt nydelig. Og så er det jo så ekstra kos når det er høst ute, med lys, duft og varme hjemme under pleddet. Begynner å lure på om høsten er min favorittårstid jeg..? ♥

– Sequin dress –

På lørdag ble det en liten tur ut, og da dro jeg frem en gammel- men veldig fin sequinkjole jeg har hatt hengende i skapet. Nesten glemt litt av den, men den er jo så fin! Kombinerte den med støveletter, da det allerede har begynt å blitt ganske kaldt ute. Synes det funket ♥ Kjolen er fra TopShop for noen år tilbake. Kan jo være det går ann å få tak i den på ebay eller lignende steder ♥
(Veldig bra plassert den pistolen der ser jeg, haha.. Ler)

Ønsker dere en nydelig start på uken ♥

Min favoritt : Vita Liberata

Annonse – My favorite tanning products, Vita Liberata –

I sommer, ble jeg tipset om Vita Liberata sine selvbruningsprodukter av venninnen min Katrine. Jeg tok kontakt med jentene som driver det, og lurte på om ikke de kunne sende meg noen produkter som jeg kunne prøve selv også – og det ville de! Ble så glad i disse produktene, at vi sammen bestemte oss for å kjøre et samarbeid. Dere skal vite at dette innlegget er basert på helt ærlige meninger, og disse produktene kan jeg virkelig anbefale på det varmeste. Camilla i Vita Liberata er også bare så fantastisk blid og positiv, og det er en glede å samarbeide med henne ♥ Det er to produkter som jeg har brukt siden jeg fikk produktene, og det er en tanning mousse til kroppen og en krem til ansiktet.  ♥ Produktene er organiske ♥ De lukter nesten ingenting ift andre selvbruningsprodukter ( de lukter selvfølgelig litt, men lukten er mye mildere) ♥ Både moussen og kremen er brun, noe som er veldig greit da man faktisk ser hvor man har påført produktet. Dette hjelper jo veldig på slik man ser hvor det evt er ujevnt. Alt for mange ganger jeg har sprayet meg eller smørt meg inn med andre selvbrunene, og etter noen timer er jeg hvit både her og der. Det er håpløst. Men her får man virkelig et jevnt og fint resultat.  ♥ Man påfører moussen til kroppen med en hanske, som i mine øyne er MYE bedre enn å bruke hendene. Det blir så jevnt, og det går superfort! Gjort på 1-2-3

♥ Selvbruningen tørker med én gang! Så man slipper å løpe rundt halvnaken og tørke før man kan ta på seg klær igjen. ♥ En annen ting jeg setter veldig høyt er at istedet for at denne selvbruneren blir skjoldete og stygg- fader den bare vekk. Du merker omtrent ikke at den går bort, og det er så viktig. Verste jeg ser er flekkete brunfarge som begynner å gå bort. Ufresht. Tips :  Bruk kremen til ansikt + hals først, før du begynner med moussen til kroppen. For om man gjør omvendt, må man vaske av hendene (da man ikke bruker påføringshansken til ansiktet) og selvbruningen du da har smurt utover hendene kan forsvinne. Skjønner? Det gjorde jeg nemlig nå, så måtte ta en liten runde til på hendene så det ikke skulle bli ujevnt.  pHenomenal moussen til kroppen – finner du her i ulike nyanser. Jeg har farge Dark, og synes ikke den er for mørk. Den gir en utrolig nydelig glød.  Rich face kremen – finner du her  Tanning mitt – her.  Siden Camilla, som jeg nevnte tidligere – er veeldig smilende, blid og positiv ønsket hun å gi dere en rabattkode på hele 20 % som varer helt til 19 oktober. Koden er LENE20 og den bruker dere når dere kommer til kassen.  – Før og etter bilder – SUPER deilig og ha litt ekstra glød nå ♥ Føler seg litt freshere! 


Med hånden på hjertet anbefaler jeg disse gode produktene her – så håper dere liker de, om dere bestemmer dere for å teste ut ♥ Noen andre enn meg som er fan? NYT søndagen. Selv sitter jeg i sofaen i koseklær, med deilig duftlys fra Voluspa på bordet, friske roser, og fyr i peisen. Perfekt søndagskos, koser meg veldig- det håper jeg dere også gjør. 

VIP CODE : Nelly

God søndagsmorgen ♥ Starter dagen med å gi dere en eksklusiv kode til Nelly sitt season sale. Det åpner egentlig ikke før tirsdag, så her kan dere få shoppe før alle andre får mulighet! Er ikke det hyggelig? På salget får dere en rekke godbiter fra 50 – 70 % og salget kan dere åpne opp med kode NLYVIPLENE – ved å gå inn på salget HER.  – Her er noen av mine favoritter –  Kåpe, veske, svarte sko, solbriller, armbånd, skjørt, grå tshirt, svart wrapdress, nude clutch, nude kjole, grå genser, svarte sko.  Nyt dagen – og shop til you drop!! ♥

Pastels

– Weekend outfit –

Hat Vivikes – Skirt BIK BOK BY LENE ORVIK – Handbag Zara – Sweater Zara – Jacket Zara – Boots her (adlink)

Fredagslam : Oppskrift

God lørdagsmorgen ♥  Igår hadde vi en superhyggelig, rolig fredagskveld her hjemme. Høstvær ute, kos inne. Så deilig!

Laget lam med ovnsbakte poteter, ovnsbakte rotgrønnsaker og skysaus med timian og soya. Det var så utrolig godt, så tenkte jeg skulle dele det med dere.  Dette trenger du : Lammelår / lammebog 
Frisk timian
Frisk rosmarin
Hvitløk
Kålrot
Sellerirot
Gulrot
Småpoteter
Løk
Salt & Pepper
Olje
Sjysaus Kjøttet : Det finnes mange forskjellige typer av lam, så her må man bare lese seg litt frem på pakken, eller på nett. Vår lammebog måtte stå inni til kjøttet ble 68 grader, men er ikke alltid man må bruke steketermometer heller, så her må dere bare føle dere frem. Det viktigste er å få til et supersaftig, og mørt lam. Smør inn kjøttet med olje, salt, pepper, hvitløk og frisk rosmarin.

Tilbehør : Skrell alle grønnsakene, og skjær de opp i staver. Ha de i en ildfast form eller på en vanlig stekeplate med aliminumsfolie. Ha litt smør eller olje over og strø over litt sukker. Skyll potetene og ha litt olje over. Strø grovsalt og timian over. Alt dette + oppskråret løk skal stekes inni sammen med lammet, i ca 1 time. 
Saus : Her skulle jeg lage en hjemmelaget rødvinssaus, men jeg orket rett og slett ikke. Så da ble løsningen ganske enkelt sjysaus fra Toro. Hadde i litt timian, salt, pepper og litt soyasaus, og tror det eller ei – sjyen ble supergod og passet innmari godt til lammet. Veldig godt med timiansmak i sausen. Så er det bare å tenne en haug med stearinlys, finne frem rødvinen og bare kose seg ♥  

GOD HELG ♥ Psst : Et lite lørdagstips. Nelly har satt igang det største salget noen gang nå, og dere får tilgang før alle andre med kode NLYVIPLENE ved å gå inn HER. (adlink)

– Lashes –

– D-curl volume lashes. Size 9-10-11-12 and 13 mm – (Sponset behandling) Er så fornøyd med de nye vippene mine! Spurte vippedamen min så veldig fint om hun ikke kunne bestille inn vipper med litt bøy på, og det gjorde hun! Jeg ble hennes testkanin, og kan med hånden på hjertet si at dette er de fineste vippene jeg har hatt! Med bøy på, så får man er litt mer åpent blikk, og vippene ser ikke så tunge ut som de vanligvis fort kan gjøre. Føler det er volum i de hele tiden, og trenger overhodet ingen mascara for å “løfte” de opp. Love ♥ Jeg gjør mine hos søteste Sonia fra Skotland, vi har det utrolig gøy sammen- skravler i ett sett. På engelsk vel og merke. Hun er en kul dame! Og det hindrer meg i og sovne mens jeg ligger på benken, for det har jeg gjort én gang for mye! Noe som endte i at jeg skvatt til, slo opp øynene – og ja. Det ble kaos. Lim og vipper over alt, kan bare ikke skje igjen, hehe.. Vippene mine legger jeg hos Karl Johan Hud og Kroppspleie, en gjeng med herlige jenter som jobber der. Anbefales. Og – bestill hos Sonia om dere skal ha vipper, anbefales! 

♥ God helg!

– You guys –

– One grateful girl today –  Nok en gang : WOW! Og tusen tusen takk for alle de nydelige kommentarene igår! Jeg setter så innmari stor pris på det at dere aner ikke ♥ Lenge siden det har ramlet inn så mange kommentarer på et innlegg, og dere er jo SÅ positive! Jeg er et eneste stort smil idag, og veldig veldig takknemlig. Så glad for at dere liker kolleksjonen. Jeg har fått utrolig mange gode tilbakemeldinger fra alle kanter, og det gleder meg stort. Det får meg til å føle at kolleksjonen kommer til å bli en hit – og det håper jeg så inderlig! Det hadde gjort meg så ekstra stolt. Nå har jeg ordentlig kosestund her hjemme, ute pøser det ned og jeg har skikkelig høstfølelse. Nå gjelder det å få unna en del ting + et møte, før man kan ta helg. Og på menyen ikveld tenker jeg lam, fyr i peisen, rødvin og kos. Hørtes ikke det ut som en fin inngang til helgen? Det synes jeg ♥

Enjoy!

BIK BOK BY LENE ORVIK – KOLLEKSJON

Det er med STOLTHET at jeg endelig kan få vise dere kolleksjonen jeg har designet – BIK BOK BY LENE ORVIK ♥ Dette har jeg ventet på så alt for lenge nå! 
Nok en stor dag for meg i forbindelse med dette samarbeidet! Endelig kan jeg få dele kolleksjonen som jeg har jobbet med det siste halvåret. Man må få lov å si at man er stolt, og rørt over hva man har fått til. Og jeg er superfornøyd med resultatet. Jeg ønsket å lage en myk, delikat og pastellfarget kolleksjon, med plagg som er anvendelige, og som kan passe for alle. Jeg føler ikke at jeg har tatt noen sjangser, men at jeg har designet noe som jeg tror kan falle i smak hos de fleste.  Dette halvåret har for meg vært helt magisk, det er dette jeg elsker å drive med. Det gir meg så mye glede og motivasjon, at jeg nesten letter hver gang jeg har vært på hovedkontoret til BIK BOK. Og for en gjeng å jobbe med! Jeg er så heldig som får jobbe med BIK BOK og alle de fantastiske menneskene som jobber på hovedkontoret. Må igjen få nevne vakre Ingrid Halleraker som jeg har jobbet tett sammen med hele veien, hun er innkjøper hos BIK BOK og har hjupet meg så ekstremt masse gjennom hele denne prosessen. Takk Ingrid, du er best! Det hadde ikke blitt noe kolleksjon uten deg! Jeg elsker hvert og ett produkt i denne kolleksjonen, selvfølgelig! Veldig fornøyd med kvalitetene, fargene, snittene.. Når vi skulle planlegge shooten, var jeg ikke i tvil om hvilken type location jeg ville bruke – og jeg er så glad for at vi fikk det til. Takket være BIK BOK sitt kreative team, og fotograf Thomas Qvale ble det akkurat sån jeg hadde sett det for meg! Kolleksjonen er som jeg skrev tidligere myk, delikat og mye pasteller, og jeg synes følelsen av hele shooten ble veldig fin. Fargene og plaggene passet så godt inn i omgivelsene.  Nå har dere fått sett mesteparten av kolleksjonen. Men dette er ikke alt, det er noen ting som ikke er på bildene, men som dere får se etterhvert. Dette gjelder blant annet en cremefarget bukse, en lysgrå melert strikket cardigan, et sett med pencilskirt og en genser med åpen rygg i svart, samt accessories. Her har jeg laget et par sko og en veske (som dere forsåvidt ser på det tredje siste bildet.) Har også designet armbånd, ringer, smykke og øredobber i gull med perledetaljer.  Satt sammen bildene til en collage – så får dere en helhetlig følelse av kolleksjonen satt sammen ♥ Kolleksjonen kommer ut 14.November! Tusen takk til alle som har hjulpet meg i denne prosessen, jeg er så takknemlig! Ingrid, Helene, Karen, Karianne, Camilla og René fra BIK BOK, fotograf Thomas Qvale og en hel bunch til som har bidratt ♥  NÅ er jeg spent på hva dere synes?? To my English readers : This is the collection I designed for BIK BOK. Finally I get to show you the pictures. I am so proud, and grateful for this opportunity! The collection will hit the stores, and BIKBOK.COM 14 November. Hope you like it!

My day

♥ Morgenkos med badekåpe, kosesokker og kaffe ♥ I studio med side2 for å filme- samt snakke om kolleksjonen min ♥ Lunsj for én mens jeg ventet på møte nummer to for dagen, nemlig med Olympus. Deilig skogsoppsuppe med foccaciabrød.. Mmm, perfekt høstkos.  Dagen har gått litt i ett, rumpa traff akkurat sofaen. Titter egentlig bare innom for å fortelle dere at imorgen slipper vi alle bildene fra photoshooten, og de fleste produktene fra kolleksjonen min BIK BOK BY LENE ORVIK. Så titt innom her kl 10.00 imorgen, så får dere se ♥ Klør i fingrene etter å vise dere, og ikke minst – så har jeg sommerfugler i magen. Er jo så spent på hva dere synes.  “Sees” imorgentidlig 🙂