YUMMY

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jenter! Jeg har den BESTE frokost oppskriften noensinne til dere ♥ Ble inspirert da vi var i London forrige helg, og tenkte jeg skulle prøve meg på det samme selv. Og dette.. Dette dere lage til frokost imorgen. Promise me!
Jeg tok faktisk bare ingredienser jeg hadde liggende, og gjorde det beste ut av det. Så det er ikke noe hokuspokus å få det til. Gard sa det var det beste han hadde smakt noen gang, hehehe. Men det sier han hver gang (spør om noen prøver å skaffe seg noen pluss poeng i boka her?) I wonder..

– Vaniljeyoghurt med hjemmelaget muesli, purré og bær ♥ –

Til mueslien trenger du : Havregryn, hakkede mandler, solsikkekjerner, sesamfrø og linfrø. Hell dette i en stekepanne (jeg tok bare litt av hvert, mest av havregryn og mandler) og blander det med en stor spiseskje honning. Stek dette på middels varme i ca 10 minutter, rør om ofte slik det ikke brenner seg. Når det er ferdig, kan du kjøle det av på bakepapir.

PA104438-2Til purréen trenger du : Jordbær og bjørnebær. Denne kan gjerne være litt syrlig, siden resten er søtt. Mos dette i stavmikser eller lignende.

Ha vaniljeyoghurt (eller naturell) i en skål.. Vi blandet inn litt cottage cheese også, ha i muesli, purréen og friske bær og nyt, nyt, nyt med en god kopp kaffe! Dere vil ikke angre.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAPA104445OLYMPUS DIGITAL CAMERAHandle inn det dere mangler, sov lenge imorgen, og lag dere denne frokosten når derre våkner ♥ Da får dere en god start på dagen, hihi.

Idag er det lørdag, en fin dag! Jeg, Henriette, Espen, Renate og Hege skal på Bubbles And Brunch på Bar Tjuvholmen, jeg stor-gleder meg. Hadde en rolig fredagskveld hjemme med Gard i går, det gjorde godt for meg og oss etter en lang arbeidsuke for begge to. Nyt lørdagen deres.

Smil fra meg

4 kommentarer
    1. Mmmm, *vannimunnen*, dette skal jeg prøve i morgen tidlig <3 Takk for tips og god helg videre frøken!

    2. Hei! 🙂 Kan du lage del to av “whats on my iphone” i morgen, Lene? : )God lørdag! <3 Klem

    3. Hei søte deg 🙂 Vil bare tipse deg om at kaffe kan hemme opptak av enkelte vitaminer og mineraler (blant annet jern), så ville anbefalt deg å drikke kaffen utenom måltidene. Bare ett lite tips :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg