With love from Ibiza

… Neida – jeg er ikke i Ibiza nå! Jeg styrer på hjemme med litt småprosjekter og koser meg med en kaffe og smil-sjokolade. Det var det jeg fikk cravings på i går når jeg var på butikken, SMIL liksom! Men den er god da 🙂

Jeg har ikke delt bilder fra ferien vår til Ibiza, så det tenkte jeg at jeg skulle gjøre nå, kombinert med en liten “what to do i Ibiza” guide som dere kan ha til gode en gang dere skal dit ♥ Ibiza var jo en gang sett på som “the paaaarty” island – og det er den vel fortsatt, men det er ikke alltid man trenger å feste når man er der. Jeg har vært der før, det har ikke hverken Gabrielle eller Kine. Vi bestemte oss for å ta en jentetur der, med null intensjoner om å feste. Vi ville slappe av, men samtidig gjøre morsomme ting uten at det trengte å gå utover oss “dagen-derpå”.. Så vi bestemte oss for å bo på spa hotell bort fra alt mas og tjas. Å kunne bo rolig, rent, sjarmerende og idyllisk synes jeg slår absolutt alt. Jeg har bodd i nærheten av Playa D’en Bossa området før, jeg sier ikke at det er noe galt ved det området i det hele tatt – jeg bare ønsket en helt annen type ferie denne gangen.

Iskaffe Ibiza style! Ha ha … Den ene dagen fikk jeg servert en kaffeshot, isbiter og melk, så mikset jeg den selv. De lager ikke så mye sånt der hihi..

Hotellet vi booket ligger i Santa Eulalia – det er et 5 stjerners hotell med flere basseng ned på bakkeplan, takterrasse med basseng og superfresh bar som spilte akkurat vår type musikk, en fantastisk tapas-restaurant (også på taket) og kjempefine rom med utsikt over bassengene og havnen. Helt hva vi hadde sett for oss. YES ♥

Deilige måltider i godt selskap med girlsa!

De fleste dagene valgte vi å bruke på hotellet, rett og slett fordi vi hadde alt vi trengte og ville ha for en avslappende ferie. Den ene dagen valgte vi å ta lunsj på Cotton Beach Club (som er drevet av et norsk ektepar) Elsker det stedet. Det er en restaurant ved stranden hvor man spiser i timesvis og koser seg. Anbefaler å dra fredag, lørdag eller søndag. Digg musikk, mat, stemning og gode drinker og vin!

Den ene kvelden valgte vi å bruke på LIO, som er restaurant og show på samme sted. Der booket vi bord, spiste mat, og så show som etter vår smak var helt fantastisk! ELSKER! Vi dro hjem når det var ferdig – det blir party etter middag og show, men det orket ikke vi ♥ Anbefales!

Så kom den ene dagen hvor vi valgte å gå all in! Vi bestemte oss for å dra til Formentera. Det var mye frem og tilbake om vi skulle leie båt fra Ibiza til Formentera, men for tre jenter alene ble prisen litt i stiveste laget. Så vi tok fergen fra San Eufemia og rett til Ibiza hvor vi kom i kontakt med et selskap som leide ut båter. Der fant vi båten vi ville ha, en sjarmerende typ “meditteranean boat” med verdens hyggeligste “skipper” så de kalte han, Victor! Victor var fra Palma, men bodde på Formentera i ny og ned på seilbåten sin! Så utrolig gøy å bli kjent med han. Han kjente øya ut og inn, samt visste akkurat hvilke steder han skulle ta oss med båten, hvilke restauranter vi måtte oppleve osv, i tillegg kjente han alle som jobbet overalt så det var veldig morsomt å få være med han! Vi lot jo han få bli en del av gjengen så vi hadde det superhyggelig alle fire. Vi hadde jo på forhånd sett oss ut to restauranter vi ville besøke, San Juan Andrea (Der har jeg vært før også) – god mat og god stemning. Men min nye favoritt er uten tvil Beso Beach. Hele stedet minte meg om Tulum! Så fantastisk herlig. Vi hadde båten fra 12-21 på kvelden, så vi fikk med oss solnedgangen og alt. Besøkte øde strender, bukter hvor vi kunne stupe uti (uten at gellyfishen tok oss) og sup’e i fred og ro. Solnedgangen så vi delvis fra Tiburón. Anbefaler alle disse tre stedene. Uten tvil den beste dagen på turen. Helt magisk fra morgen til kveld. Så tok vi fergen til Ibiza på kvelden og spiste middag i gamlebyen med saltvann, null sminke og deilig tranquilo liv! ♥

Kan også anbefale Cipriani restaurant i Ibiza. Jeg elsker Cipriani! Italiensk restaurant med STIL! Må oppleves.

Bilder fra stedene jeg har nevnt og antrekkene kommer etterhvert, det ble så mye så jeg må dele det opp ♥ Her kommer noen få til av hotellet 

Aguas De Ibiza Lifestyle & Spa heter hotellet ♥

Mer updates – eller bilder fra Ibiza kommer, nå skal jeg tilbake til malingen! YES, gleder meg til å vise!

9 kommentarer
    1. Så fine bilder, og vakre deg, Lene. Tenkte jeg bare skulle tipse deg (til neste gang), om du bestiller “granizado de café” så er det tilsvarende den norske iskaffen 🙂 det bruker du som regel å kunne få tak i overalt! Jeg syns du er utrolig flink, og nydelig vakker forresten 🙂

      1. Tusen takk Line 🙂 Ååå jaaaavel! Da skjønner jeg. Ingen som skjønte hva jeg mente noe sted haha! Men da har jeg lært, takk <3

    2. Gleder meg til å se når du har malt!! Elsker stilen din. Jeg leter meg ihjeeeel etter noen vegglysestaker som er HVITE. Vet du om noen? Alt er sort eller metall føler jeg.. Klem

      1. Hei 🙂 Oh neii ikke sett noe, men nå har ikke jeg sett så mye i butikker heller. ByLassen har jo hvite kom jeg på? <3 Stor klem

    3. Kan jeg spørre om noe som absolutt ikke har noe med dette innlegget å gjøre?
      Det gjelder kjøleskuffene du har på kjøkkenet? Har du vanlig kjøleskap i tillegg, eller klarer du deg kun med skuffene?
      Skal pusse opp kjøkkenet mitt, og ditt er virkelig til inspirasjon 🙂

      1. Heiii Torill 🙂 Jeg har kjøleskuffer ja, veldig fornøyd – og klarer meg med de 🙂 Finnes i flere størrelser tror jeg? Og om du ikke føler det er nok kan du jo alltids ta to ved siden av hverandre..? Jeg er veldig glad jeg valgte det <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg