Wardrobe on a budget

Processed with VSCO with a5 preset
Processed with VSCO with a5 presetVi gikk mange runder med oss selv for å finne garderobe til soverommet. Når vi kom så langt at vi skulle begynne å planlegge og bestille, hadde vi allerede brukt så mye penger på resten av oppussingen, at vi rett og slett ikke hadde lyst å bruke så mye penger på garderobe.

Vi var innom flere steder for inspirasjon, og sjekket på priser. Vi ville ha en garderobe som dekket hele den ene veggen på soverommet, og den måtte da være 5 meter. I tillegg er det ganske høyt under taket her, så den måtte være ganske høy, rundt om en 260 cm. Vi fikk først pris på ett sted, over 90.000,- GLEM DET. Gikk et annet sted, 54.000,- her tenkte jeg at vi nesten halverte prisen fra det første stedet og tenkte at det var ok, men fortsatt dyrt for å bruke på en garderobe?! Så la hodet i bløt og tenkte på løsninger som kunne være billigere.. Vi dro på Ikea, så på Pax-systemet, men det var ikke, på langt nær så minimalistisk i stilen som jeg ønsket. I tillegg hadde de en max høyde på 201 cm. Det var for oss uaktuelt. MEN! Så fikk jeg plutselig en supersmart idé.

Hvorfor ikke bare kjøpe kjøkken fra Ikea og bruke som garderobe? … De som jobbet der rynket på nesen, tror ikke de helt skjønte hva i alle dager jeg snakket om. Så jeg måtte bare ta en egen avgjørelse på at dette gikk! Det var jo bare å kjøpe kjøkken, uten så mye innmat! Og finne garderobestenger ett annet sted. Gard var enig, og synes det var en god idé, så da satte vi oss ned for å tegne.

Vi valgte de mest minimalistiske frontene, og de vi har heter Veddinge. Knottene heter Borghamn. På 5 meter ble det 8 skap til sammen, 6 skuffer og to åpne løsninger med hyller til vesker og sko. Det jeg trenger mest er skap hvor jeg kan henge klær, så derfor ble det sånn. Vi tegnet også en egen garderobe til Gard, helt lik, bortsett fra at den er mindre. Den har to skap og 4 skuffer (hehe.. Forskjell på folk! MEN, han fikk sitt helt eget spillrom mot at jeg fikk en stor garderobe, og han trenger ikke mer plass! SAANT?)

Processed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 preset

Og prisen på alt dette? Altså 10 skap, med 8 skuffer til sammen, og masse plass til å henge opp samt hyller, 28000,-!! YAS! Det er prisen sin det! Fra 90.000,- til 28.000,- det er ganske mye penger spart for å si det mildt! VELDIG happy for at vi hadde litt is i magen og var løsningsorientert. Superfornøyd, og synes garderobene ble veldig fine! Enkle, men fine, og veldig praktiske da vi har helt sinnsykt med plass. De skapene over skapene har jeg ingenting inni enda, så der kan jeg jo fylle opp med masse, sengetøy o.l!

Nå har jo vi kjøpt en veldig stor garderobe, men tenk dere så billig garderobe man kan få! Om man feks bare vil ha 2-3 skap med skuffer, ikke mer enn 4-5.000,-! Garderobe stengene kjøpte Gard på Biltema, og kuttet de opp slik de passet inn i skapene. Og voila! ♥ Orviken fikk seg finfin garderobe med plass til alt ROTET sitt, hehe. Dere som følger meg på snapchat vet hva jeg snakker om!

Håper dette var litt nyttige tips i hvertfall, hovedbudskapet her var vel at man faktisk kan tenke litt annerledes for å finne smarte og billigere løsninger, selv om det innebærer å bruke kjøkken som garderobeskap, hehe..

Klem til dere alle, i solen ♥

36 kommentarer
      1. Haha, Marthemor, det er INGENTING å se inni enda i hvertfall 😀 Kom til 2/8 skap her om dagen når jeg ryddet 😀 😀 Ting tar tid med Orviken 😀 Hihi

    1. Fantastisk innlegg! Takk for et kjempegodt tips, veldig glad for at du deler dette! Nå hjelper du mange med å spare penger og tenke annerledes. Smart tenkt av deg! Klem <3

    2. Kjempefin garderobe! Elsker Metod-systemet til IKEA, kan brukes til det meste! 🙂 Pax finnes i høyde 201 og 236, ikke max 201 som du skriver 🙂 har Pax selv, og er utrolig fornøyd med det.

    3. Så flott garderobe! Lurer på hvor du kjøper ysl-veskene dine? 🙂 Den vesken din i beige står på ønskelisten, sparer og sparer hehe. Husker du hva du ga for den? 🙂

      1. Heia 🙂 Litt forskjellige steder egentlig 🙂 Trooor jeg gave 17.000,- for den, eller så var det noe og 20.. Husker ikke helt faktisk 🙂 Kjekt å spare til den da, en gooood “investering…” Hehe 😀

    4. Kreativ og løsningsorientrrt du er Lene !! Knallbra garderobe Blir ikke noe finere om den hadde kosta 90.000,- Æ å vil ha

      1. Takk Evy! 🙂 Angrer litt på vi ikke bare gjorde det samme med kjøkkenet 😀 Kunne spart oss en del penger! Vårt er fra Kvik! Og ja, blir ikke noe finere om det koster 90.000,- enig med deg <3 Fin dag!

    5. Det eer så sykt å tenke på at i det ene lille skapet der, står det fremme vesker til verdi på over 100.000 kr :O Håper jeg har så god råd en dag 😀

    6. Utrolig fint! 🙂 har tegnet kjøkken fra ikea med samme fronter, så veldig gøy å se de “på ordentlig”. På de skapene dere ikke har håndtak, har dere bare brukt pushknapper innvendig? 🙂

    7. Hei Lene! Har et spørsmål ang kjøkkenet deres 🙂 Jeg har vurdert litt det samme som dere, nemlig å “flytte” nåværende kjøkken til annet rom. Men er ikke det fryktelig vanskelig/dyrt? mtp å flytte rør, fikse rørleggere, alt dette med vasken og alt annet som følger med? Jeg er heeelt grønn på dette med oppussing men syns det var veldig kult gjort av dere!

      1. Hei! Det er et styr ja, og dyrt.. Man må jo bytte ut og flytte på alle rør. Men dert er veeldig verdt det <3 Så da er jo spm om du vil bruke så mye penger på å gjøre det 🙂 Du må bare få inn folk på befaring og høre hva de sier, ang pris og alt <3 Lykke til!

    8. Helt genialt og fint at du deler den smarte løsningen videre 🙂 Ble knall fint og er som støpt for den veggen deres, tommel opp til dere 🙂 Ikke ser det ut som en ” billig” løsning heller, rett og slett super smart ide 🙂

    9. God ide! Holder på å bygge leilighet selv, og likte denne ideen veldig godt. Men hvordan gjør du det med innmat? Garderobestenger er ok, men finner du kurver/bukseoppheng og annet innmat som passer i skapene?

      1. Takk! 🙂 Jeg har ikke kurver og bukseoppheng dessverre, men det har de helt sikkert på Ikea? <3 Klemmer

    10. Deeer har vi videobloggforslaget! Hehe, såååå nysgjerrig på hva som skjuler seg bak de dørene! Vet ikke om du har sett Vogue Paris sine youtube-videoer hvor de besøker klesskapet til kjente folk. Hadde vært såå gøy å høre historier og se litt mer av hva du har 🙂

      1. Hehhee, ja det var ikke dumt! Må bare få ryddet der først, hehehe 😀 😀 Skriver en sånn type videoblogg på listen min 🙂

    11. Hei Lene! Du har fått en helt sinnsykt kul leilighet, blar meg inn nesten hver dag for å få inspo! Skikkelig flink! Valgte du 40 cm brede eller 60 cm bredde på skapene? Skal ha skap i gangen på 2 meter bredde og da går det opp med 5 skap som er 40 cm bredde. Er redd 40 cm blir for lite og tenker jeg egentlig bør ha 60 cm, men da får jeg kun tre skap. Tusen takk for svar<3

    12. Hei Lene!
      Takk for masse god info:-) Jeg lurer på hvilken høyde dere har brukt på garderoben? Har dere plassert ekstra skap på toppen?

    13. Hei Lene. 🙂
      Kunne du ha lagt ut et bilde på bloggen/snap så jeg kunne ha sett skapene/skuffene på innsiden? Ble fristet til å lage en slik garderobe selv, men kunne gjerne tenkte meg å se hvordan skuffer o.l. ser ut på innsiden.

    14. Hei Lene.
      Kommenterte tidligere, men det forsvant visst.
      Kunne du ha lagt ut bilde av garderoben innvendig på snapp eller bloggen?
      Ønsker å se hvordan det ser ut med hyller/henging.

      1. Hei, det må jeg se på om jeg får til en dag. Det er bare en stang 😀 Ikke så veldig interessant, hehe.. Hyller har jeg kun der du ser, på bildene <3 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg