Walk in garderobe på budsjett

Endelig! Yes, jeg har endelig fått makket meg til å fikse walk in garderoben i gangen. Det blir jo litt sånn etter en oppussings periode, man orker rett og slett ikke mer mas på en stund og lar noen ting bare være. Så lenge det ikke “brenner” er det greit tenker jeg, men da jeg innså at det snart har gått ett år siden innflytting, var det på tide å ta tak. Og så skal jo leiligheten legges ut for salg på søndag, så det er greit å ha alt i skjønneste orden. Kan ikke skjønne at jeg legger den ut for salg! Hjertesorg. Men det er riktig på sikt. Alt for stor for meg alene, med et lån som er helt tussete å sitte på, spesielt nå som renta er spådd til å stige. Så innerst inne vet jeg at det er helt riktig valg for meg. Selv om det sitter langt inne. Men hei! Som jeg gleder meg til å finne den nye. Nye muligheter!

Elsk! Så deilig å se noe annet enn rot, rot og atter rot! Dørene er fra Garderobemannen.

Forrige uke var jeg og Rune fra Eiendom & Hjem på IKEA for å finne innmat til garderoben. De har hjulpet meg å sette den opp. Det viste seg at det skulle bli ganske så enkelt, og i grunn veldig billig. Er det én ting jeg ikke orker å bruke mye penger på, er det garderobeskap / walk in og lignende. Jeg laget jo garderobeskap av kjøkkeninnredning fra IKEA bare for å spare penger. And boy did I save money. Det innlegget kan dere forresten lese her.

Jeg gikk for et garderobesystem som heter ALGOT, og betalte ikke mer enn 1620,- skarve kroner for å få det ferdig. JACKPOT. Det trenger ikke koste i dyre dommer, så lenge det gjør nytten for seg. Her kan jeg både sette sko, henge jakker, vesker, capser, og lage til oppbevaring på toppen med kasser med småting i om jeg trenger det. Enkelt og greit, og jeg trenger ikke noe mer enn dette. Dette er den jeg har, og 3 sånne passet perfekt i walk in garderoben min. I tillegg til dette har jeg innebygde skoskap i begynnelsen av gangen, det er også en lur og fin løsning. Koster nesten ingenting, og så bygde arbeiderene den inn i veggen slik den ble litt mer skjult, og mer stabil for den saks skyld.

I morgen kommer fotograf, samt en som skal lage boligfilm av leiligheten. Så krysser fingrene for solskinn i morgen, slik lyset på bildene blir magisk. Ellers idag har jeg shinet hele terrassen og satt ut planer (falske da riktignok) og alt er SKINNENDE rent! Vært på plantasjen og hamstret inn planter også, så nå føles det klart her til i morgen. Eneste jeg mangler nå er to store putetrekk til hotellputene mine, samt et sengeteppe og det tenkte jeg at jeg skulle jakte på på HM home, blir det ikke så dyrt.

Fin dag videre til dere skattene!

 

35 kommentarer

Siste innlegg