Waffles

13621747_10157625747430355_1919948135_oJeg har delt denne oppskriften før, men må gjøre det igjen. Jeg sier det bare : Disse vaflene er MYE bedre enn vanlige vafler, synes jeg da. Vel verdt å prøve og lage en runde ♥ Med hjemmelaget jordbærsylte eller brunost på.. I am in heaven! Skikkelig, ordentlig sommerferie-kooos!

Du trenger :

4 ts fiberhusk (ha i mer om vaflene går i stykker..)
50 gram smeltet smør
400 gram malte mandler

4 egg
1/2 ts salt
1 ts bakepulver
2 dl fløte
1/2 dl melk
Litt kanel
3 ss sukrin (jeg brukte gold)
ca 1/2 – 1 dl vann for å spe ut røra
2 ts vanlijesukker

Mal mandlene i blenderen, smelt smøret og bland sammen. Deretter blander du i resten av ingrediensene. Vannet kan du vente med til slutten, da du må se an litt hvor mye du trenger. Røren skal være litt tynn for å få de perfekte vaflene ♥

Laget også hjemmelaget jordbærsylte til, alt du trenger er en kurv jordbær, mos de i blenderen, ha i litt fiberhusk og smak til med sukrin. Og volia!

13575613_10157625747465355_1011440909_o13621747_10157625747430355_1919948135_oAnd voila – enjoy! ♥ Perfekt for søndagskos også? Løp på butiken og handle inn, hihi..

Klemmer fra meg!

7 kommentarer
    1. Nam! Denne oppskriften skal jeg prøve ut. Er så glad i vafler med brunost, men pga glutenallergi har jeg ikke funnet en god oppskrift, så dette skal bli spennende Det ser ut som om dere koser dere skikkelig på ferie. Inspirerende og morsomme snaps du legger ut. Klem!

    2. Til Mira; det går helt fint å lage “vanlige” vafler glutenfrie også 🙂 For å lage 2 vafler bruker jeg 1 egg, 1 dl melk, litt sukker/salt, litt olje og toro lys melblanding/semper mix m/fiber til røra er passe tykk. Like enkelt som vanlige vafler 😀 Ellers er sikkert Lene sin oppskrift god også!

      1. Tusen takk for tips, Johanne Det skal jeg prøve ut allerede i dag. Ypperlig å invitere noen folk i samme slengen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg