Vlog : Viltgryte á la Orvik

Fantastisk at så mange har etterspurt oppskriften på denne magiske (om jeg kan si det selv ……) viltgryten min! Jeg og McKenzie filmet mat-vlog i går så det kunne jo faktisk ikke passet bedre. Her kommer den, og oppskriften finner dere etter vlogen er ferdig. Og med det sier jeg : Riktig god helg! Jeg har Helen på besøk til søndag, så her blir det fullt fokus på kvalitetstid med gulljenta/og gulljentene mine ♥

3-4 personer

Til selve gryten :
400 g viltkjøtt (Reinskav er min favoritt)
1 løk
1/2 pose sopp
Kruspersille
2 pk matfløte
1 pk bacon
4-6 skiver brunost
En neve knuste enebær
Salt & pepper

Eneste som gjelder når det kommer til denne gryten her, er rett og slett å smake til, smake til, smake til – helt til den blir perfekt!

Til potetmosen :
Poteter
1/2-1 boks matfløte
Smør
Litt melk
Salt & pepper

Servéres med forskjellig tilbehør, helt opp til hver enkelt ♥ Håper den faller i smak!

40 kommentarer

Siste innlegg