Vlog : Lowcarb vafler med syltetøy

ANNONSE

I går lagde jeg min favoritt vaffeloppskrift. Sunnere, enkel og latterlig god. Ja, det er som jeg sier i videoen under, mye bedre enn vanlig vaffelrøre, og denne er sunn i tillegg. Så topper det seg med deilig syltetøy på toppen. Nora Syltetøy har kommet med sukkerfritt syltetøy, som inneholder 80% bær, og det smaker kjempegodt! Kommer i 3 forskjellige smaker, og alle passer både til vafler, pannekaker, ny bakt brød, rundstykker .. Ordentlig kos.

Ingredienser ♥

400 g malte mandler – 50 gram smeltet smør – 2 ts fiberhusk – 4 egg  – 1/2 ts salt – 1 ts bakepulver – 2 dl fløte – 1/2 dl melk – 3 ss sukrin – 2 ts vaniljesukker (gold er den beste) (Om nødvendig 1/2 – 1 dl vann for å spe ut røra og evt litt kanel om du ønsker det)

Håper det smaker!

6 kommentarer
    1. Jeg tør ikke engang å tenke på hvor mye kcal én vaffel-plate inneholder med alt smøret, fløten og mandlene.. Bare 400gram mandler alene tilsvarer 2300kcal. Greit det er lavkarbo, men jeg vil ikke kalle det sunt når en vaffelplate inneholder så mye kalorier.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg