Viva Mexico / Del 2 – Playa Del Carmen

Her var vi på ferie i fjor. Vi dro i slutten av august, midt i regntiden. Men det gjorde slettes ingenting, for det regnet bare èn gang pr dag, og var over på noen minutter. Forfriskende. Jeg har ett ord å si om Playa Del Carmen. Perfekt.

Denne gangen bestillte vi gjennom Apollo. Og bodde på ett 5-stjerners hotell med all inclusive. (Perfekt for meg som er så glad i mat, og brus og annen drikke… Og kake! Mmmm. Luksus..) Pris for 2 personer i 14 dager, ca rundt 32-35.000. Husker ikke helt.

Denne gangen dro vi alene, på kjærestetur.

Stranden nedenfor hotellet. Herlig!

Hver dag når vi kom tilbake til hotellet, hadde vaskedamen brettet nusselige dyr av håndduker til oss.Jeg var selvfølgelig like spent hver dag, hehe..

Haha. Søt.

Dette var en ferie hvor vi på forhånd hadde bestemt oss for å slappe av og kose oss. Så det ble ikke så alt for mange utflukter. Men noen..

Her var vi på en strand som lå i sentrum av Playa Del Carmen. Husker faktisk ikke hva den het. Men fin var den. Anbefales.

Vi fant ut at vi ville dra på dagstur til Tulum for å se på Maya ruinene. Spennende. Etter å ha ruslet noen mil, fant vi paradis. Og i mine øyne, verdens nydeligste strand.

Ahh – life.

Vi dro også på en liten utflukt til øya Cozumel. Hvor vi leide scooter, og kjørte hele øya rundt.
Litt av en opplevelse.

Oh, hot! … Elsker hjelmene, hihi.

Vi var på Coco Bongo også denne gangen. Vi reiste sammen med de ungdommene som jobbet på hotellet.

A very nice night. Skikkelig gøy !

Ellers dro vi inn til sentrum av Playa Del Carmen hver kveld. Har ingen restauranter å anbefale, siden vi spiste alt vi ville på hotellet. Men,det var shoppinggater så langt øye kunne se. Vi dro til 5th Avenue. Ingen merkebutikker eller kjeder som vi er vant til, men .. Mexicanske butikker. Søtt! Men jeg kjøpte ingenting der.

Anbefaler virkelig Playa Del Carmen, en helt fantastisk plass. Mye mer kulturelt enn i Cancun, hvor det er veldig amerikanisert. Men, om jeg skulle dratt tilbake – hadde jeg faktisk valgt Cancun.

I love Mexico.

Ønsker dere en herlig tirsdagskveld!