Video : Livingroom colour

Arbeidet med malingen er sponset

P9128357P9128358P9128359Hei, hopp! Hvordan har vi det? Håper den nye uken behandler dere bra så langt! Jeg har laget en pitteliten videosnutt av begge stuene, slik dere får et mer levende inntrykk. Det er jo helt tomt her enda, men som sagt så kommer de nye møblene onsdag neste uke, så det gleder jeg meg veldig til. Blir så kult med blå ull sofa til fargen på veggen.

Det er Rune, en venn av meg samt hans firma som har hjulpet meg med denne lille oppussingen, og sammen har vi funnet ut at vi skal kjøre en liten konkurranse! Gutta i Eiendom & Hjem vil gjerne komme hjem til deg med maling, og male ett av rommene i leiligheten din for deg! Og om du ikke skulle ha behov for å male ett rom, ja da kan du gi gaven videre til noen som trenger det, og noen du bryr deg om. Er ikke det hyggelig?? Det synes jeg. Og en annen ting – jeg kommer også hjem til deg for å hjelpe til! Hvor hyggelig er ikke det?? Gleder meg til å besøke en av dere!

Så om du vil vinne gratis maling + ett ferdigmalt rom – gå inn og LIK facebooksiden til Eiendom & Hjem, deretter legger du igjen kommentar her inne på bloggen med en grunn til hvorfor du skal vinne / eller hvorfor du vil gi gaven til noen andre! Og ps. Rune har laget en litt morsom film fra hele den lille oppussingen, hvor jeg også er med – så den håper jeg dere vil ta en titt på! Den ligger på hjemmesiden deres på facebook den også, gøy å se forandringen.

Klemmer i solen!

88 kommentarer
    1. Hadde vært hyggelig å kunne gitt denne gaven til mamma og pappa! De har utsatt å pusse opp sitt eget rom og heller brukt pengene til å pusse opp mitt og broren min sitt rom. Hadde vært koselig å kunne overraske de! De fortjener det

    2. Det hadde vært fantastisk å fått hjelp til maling. Jeg fikk mannen min til å male den for 2mnd siden, men farven jeg malte ble helt feil. Det ble så mørkt og dystert. Jeg tørr ikke spørre han om å få malt stua på nytt. planen var å male den selv når han skal på jakt fredag 23-27sept. Men er kjempedårlig på oppussing og har to barn som skal følges opp. Kansje lene kunne gi tips på farve☺krysser fingre & tær!

    3. Ååå så gøy! Jeg driver å pusser opp leiligheten min på 100 m2. Alt skal pusses opp, absolutt alt. Og det er jeg og pappa som gjør alt. Så ting tar tid, men vi prøver å gjøre en hyggelig greie ut av det. Jeg har fått inspirasjon av bloggen sin til farger på maling. Så jeg skal ha et rom i deco blue, et i warm bluse og et i Oslo. Hadde satt så pris på litt hjelp og tips oppi denne oppussingsbobla jeg lever inne i. For ja, nå er både jeg og pappa litt dritt lei det hele. Men vi har fortsatt mye igjen så bare å stå på. Men litt malingshjelp hadde vært skikkelig motivasjon!!! Og ikke minst besøk av sprudlende og motiverende deg!!! Krysser fingrene

    4. Fargen ble såå lekker! Gleder meg til å se det ferdige resultatet 😀
      Leste noen kommentarer på et annet innlegg der noen skrev at de syns bloggen din var kjedelig for tiden… Vil bare si at det syns absolutt ikke jeg! Du er den første bloggeren jeg stikker innom og jeg syns ALLTID det er kvalitet her <3

    5. Hei!

      Jeg vil veldig gjerne vinne sjæl jeg. Jeg har en ettromsleilighet som jeg har bodd snart tre år i her i Oslo. Den har fint inndelte soner, men alle vegger er hvite. Jeg haaar så lyst til å male stue/soveromsdelen, men ikke klarer jeg lande på farge og ikke vet jeg helt om jeg tør! Dette hadde jo vært perfekt for meg, kyndig hjelp til både fargevalg og maling. Jeg elsker leiligheten min og vil at den skal være både avslappende og inspirerende slik at jeg kan lade batteriene når jeg er hjemme, samt gå inspirert og engasjert ut når jeg enten skal på jobb (som lærer), eller ut for å møte venner.
      Har helt ærlig aldri hatt så lyst til å vinne noe før, så jeg håper du ser denne kommentaren her! FB-siden er likt!

    6. Hei!
      Jeg har fulgt det fra første blogginnlegg her inne på bloggen din og jeg elsker den enda! Jeg er veldig glad for at du har tatt i gang interiør her på siden også – du er mega flink!

      Jeg ønsker at akkurat dere kommer hjem til meg for å male stua mi, flyttet hjemmefra for to år siden med kjæresten min. Vi pusset opp stua – men jeg faller
      Meg aldri til ro med den.. Jeg liker meg ikke der – noe som skal være husets koseplass! Det syntes jeg er veldig trist 🙁 og håper dere vil hjelpe meg til å like den!!

    7. Fargen i stuen din ble rett og slett helt nydelig! 🙂
      Jeg ønsker veldig gjerne å vinne, da jeg har en gang jeg så veldig gjerne skulle ha fått malt.. Samboeren min er student, og jeg er nyutdannet som ikke har fått jobb enda, så det hadde hjulpe veldig på vår leilighet og hjem! <3

    8. Å det hadde vært fantastisk å vinne! Bor i en nedslitt forsvarsbolig ved t-banestoppet på Kolsås. Og siden vi leier synes mannen min det er litt unødvendig å bruke masse penger på å male stuen/kjøkkenet (og det skjønner jeg jo egentlig), men jeg kunne gjerne tenke meg litt farge på veggene Krysser fingrene, for jeg er sikker på at litt maling hadde gjort en stor forskjell!

    9. Hei!
      Denne konkurransen var helt perfekt, og jeg krysser alle fingre og tær for å vinne! Kjæresten fikk ny jobb i en annen by, og måtte flytte. Pusen ble også med på flyttelasset, og den gamle leiligheten vår føles nå så tom og trist. Så jeg har tenkt en stund at å freshe den opp, og kanskje særlig gjøre om man caven til en rolig oase, vil gjøre følelsen av det er så tomt litt mindre men jeg får aldri presset meg til å gjøre det… kanskje det er dette som skal til takk for en herlig blogg, Lene, alltid en glede å klikke seg inn her!

    10. Hei Lene!
      Da jeg var 19 år, så malte jeg gangen til pappa knæsj rosa mens han var på seileferie. Nå er jeg 25 år, og gangen er fortsatt bare grunnet, også med rosa skinnende gjennom her og der. (og selvfølgelig noen rosa malingsflekker på muren)
      Det hadde vært så konge å gjort noe koselig for han og få gangen/hallen malt da den er ganske stor. Jeg vet at maling er det verste han vet, så han har bygd ut, og bygd ny garasje før han i det hele tatt har tenkt på å male bort de restene av den virkelig ille rosafargen. Han er 68 år og super sprek altså.

      Så, vær så snill, det hadde vært så kult å få en annen farge enn “sandslott” inn i huset, og ikke minst få overrasket han med dette! 🙂

      Klem

    11. Ååå, det har jeg så lyst til å vinne! Vi skal pusse opp leiligheten vår eller huset vi kanskje kjøper til uka (iiikkk!), og da hadde virkelig mannen min fortjent litt hjelp med oppussingen:)

    12. Jeg vil gjerne vinne dette! Trenger sårt og få ferdig veggene på badet mitt.. Begynte å helsparkle for å slette ut veggene, som så skulle males i en grå farge.. (Har like gulvfliser som deg på badet❤️). Men pga studier, ny jobb og lite tid har veggene blitt stående halvveis ferdigpakket i en god stund nå
      Er fast leser, men kommenterer svært sjeldent! Men nå kunne jeg rett og slett ikke dy meg fra å kommentere

    13. Hei fine Lene!

      Samboeren min og jeg har nettopp kjøpt vårt første hus(!!) sammen, og det hadde vært så koselig å overraske han med litt malinghjelp. Han har jobbet som en helt med huset og maling er absolutt ikke en av favorittoppgavene. Litt hjelp på den fronten hadde derfor vært helt perfekt, særlig ettersom jeg ofte har angret på fargevalg og arbeidet har måtte gjøres om igjen…

    14. Er så lei av min hvite stue og har tenkt lenge på å male, men er helt udugelig med malerkosten så dette hadde vært midt i blinken!! 🙂

    15. Først; FANTASTISKE farger du har valgt! Og så; FOR en enestående konkurranse! Det å få muligheten til å vinne en malingsjobb er faktisk “sendt fra himmelen” til meg akkurat nå!!.. Har akkurat klart å velge hvilken farge jeg vil ha på kjøkkenet (sto mellom fire fine farger)! Så nå mangler det bare å kjøpe inn selve malingen og få jobben gjort. Åh, HÅPER, håper, håper jeg vinner!! Leiligheten din er helt unik, SÅ leken, livlig og gjennomført.

      1. Søren, glemte jo å skrive grunnen til at jeg ønsker å vinne!…
        Grunnen er ganske enkel. Vi kjøpte et hus, har bodd i huset i 1,5 år. I løpet av de 1,5 årene har vi vært rammet av flom 3 (!!!) ganger 🙁 Vi snakker massive skader og masse som gikk tapt. Heldigvis har vi forsikring, så hele underetasjen blir fikset (selvom det er lettere sagt enn gjort, og forårsaker masse unødvendig venting, masing, telefonssamtaler, rot, bråk, so on, so on…). Som “plaster på såret” til at vi er så lei av flom og styr og mas, så ønsker vi å male kjøkkenet vårt (det er mørkt brunt nå, veldig lite pent). Jeg tenker at dette vil være en veldig positiv ting! =) Forandring fryder og kan gi ny energi til huset vårt!

    16. Vi må male hele stuen i vår nye leilighet da det viser seg at det er store hull i alle vegger etter forrige eier. veldig kjedelig, og hadde vært kjempe fint med hjelp 🙂 🙂

    17. Hei Lene. Først vil jeg si at jeg synes den nye fargen på veggene dine er nydelig. Den passer deg veldig godt. 🙂

      Hvorfor jeg vil vinne: Jeg vil evt. gi det til min fine storesøster om jeg vinner. Hun fikk kreft for 2,5 år siden. Det ble oppdaget en kreftsvulst på 6 ukers kontroll etter fødsel. Behandlingen var vellykket, og enn så lenge holder det med at hun går til kontroll hver 3. måned. Hun har dessverre fått en del senfølger av både cellegift og stråling, og kan ikke gå tilbake i full stilling som lærer. Selv om hun ønsker, har hun ikke kroppen på lag. Hun håper og ønsker å komme seg 100% tilbake. Når du ikke har jobbet på noen år, får du som du sikkert vet heller ikke fullt utbetalt lønn. For tiden har de ikke så god råd, men de gjør alt for min fine niese og nevø. Søsteren min har veldig lyst til å pusse opp stua, og dette hadde vært en glimrende gave å gi henne og familien! 🙂 Dessuten har hun bursdag 15. september, og blir 36 år. Det hadde vel vært helt fantastisk? 🙂 Hun er verdens beste storesøster og venn, og jeg synes hun fortjener dette.
      Hilsen lillesøster Marte, 27 år.

    18. Jeg ønsker meg veldig litt malingshjelp! Det hadde vært så utrolig midt i blinken akkurat nå!!!:) Skulle egentlig malt deler av soverommet i kontrastfarge, i løpet av graviditeten, men det gikk i vasken ettersom jeg heller tilbrakte store deler av de ni månedene hengende over doskåla:D nå er lille tre måneder- men det er ikke veldig enkelt å finne tid til å male nå som jeg har blitt nybakt mamma..:P Det hadde jo vært ganske så stas!! 🙂

    19. Vil vinne selv. Hvorfor? Fordi jeg gjorde akkurat samme “tabben” som deg i din forrige leilighet. Alt av vegger er hvitt. I tillegg er alt av møbler ganske nøytralt, så jeg ønsker meg skikkelig en farge på et av rommene. Ønsker meg også deg for hjelpe til å velge farge – hehe!

    20. Veldig kjekk blogg du har. Veldig inspirerende.
      Har kjøpt me ny leilighet og skal flytte om 2 uker. Kjenne de klør i fingrane til å begynne å innrede den. Spesielt når e ser kor flott du har fått det i leiligheten deres.
      Leiligheta e har kjøpt trenge litt oppussing både her og der som e må ta på sikt, men hadde vært utrolig kjekt å fått hjelp fra deg og gutta i eiendom & hjem.
      Kryssa fingrene 🙂

    21. Min samboer og jeg overtar ny leilighet på torsdag og skal male soverommet! Det hadde vært helt fantastisk å få litt hjelp, så slipper vi at samboerskapet ryker første uken

    22. JA! Det vil jeg veldig gjerne. For et år siden kjøpte jeg og min daværende samboer en leilighet på løkka i en blokk fra 2010 – og som du skjønner er “alt” hvitt og veldig standard kjedelig. Leiligheten er ikke så stor, så jeg synes det er vanskelig å velge farger som passer når alt er så rent fra før av, om du skjønner. Jeg er fortsatt veldig glad i ekskjæresten min, men samtidig veldig glad for at jeg bare skal være meg selv en god stund fremover. Er så heldig at jeg fikk til å kjøpe han ut, og vil veldig gjerne gjøre leiligheten enda bedre og kanskje litt kulere enn hva den er nå – så dette hadde passet perfekt! Og jeg digger stilen din, har lenge tenkt på å være like vågal som deg og faktisk velge FARGER fremfor grått og hvitt.

    23. Hei:)
      Jeg ELSKER leiligheten din, så fantastisk fin!!
      En maler på besøk hadde foreldrene mine trengt. De bor i en veldig stilig leilighet, men alle veggene er hvite.. jeg vet de synes dette er litt kjedelig, og de snakker stadig om få malt soverommet eller stuen! Men de får liksom aldri kommet i gang, da faren min er mye borte på jobb er min mor mye hjemme alene og jeg vet hun hadde satt så stor pris på å fornyet leiligheten litt 🙂

      krysser fingrene!
      Klem

    24. Veldig fin farge du har valgt:) Du er tøff som tørr å velge farger! Det er så lett å gå for grått eller hvitt.

      Jeg og min samboer solgte leiligheten vår i Oslo og flyttet i sommer inn i et hus. Skikkelig stas:) Vi er i full gang med planlegging av oppussing. Nytt kjøkken, peis og parkett står på tapetet. Samt maling av vegger så klart. Det hadde vært til sååå stor hjelp om vi hadde fått noen til å male, da jeg ikke er særlig dreven. Jeg gikk ut hardt og sa jeg kunne male soverommet i ferien min, og det tok meg nesten to uker:p

    25. Jeg vil svært gjerne melde på moren min i denne konkurransen. Hun har lenge planlagt å male kjellerstuen i huset på Hønefoss i nettopp fargen Warm Blush.. Hun tenker alltid på alle andre før seg selv og hjelper dem, i stedet for å ta seg tiden til å male kjellerstuen.. For å understreke at hun trenger hjelp, uten å søke trøst eller den slags vil jeg nevne hvorfor hun fortjener det..
      Min onkel, hennes bror, har diagnosen ALS og hun bekymrer seg mye og gjør alt for å hjelpe han igjennom denne uhelbredelige sykdommen. Hennes mann, min far, fikk tidlig i sommer diagnosen kreft i ganen og har vært gjennom 6 uker intensiv strålebehandling.. Nå gjenstår det å se om behandlingen har hjulpet. Ikke nok med det har mamma morbus chron/stomi, en kronisk sykdom i magen og når hun stresser går dette hardt utover magen og hun blir sengeliggende… Kjellerstuen kommer foreldrene mine til å kose seg mye i. Dette er pappas “fotballbule” hvor han ser kamper i alle ligaer, mens mamma kan trekke seg tilbake å lese en god bok eller lignende. Håper så gjerne mamma vinner, fordi hun er best og betyr så mye for oss barna. Ønsker at hun får et sted å kose seg og stresse ned ❤️ Har også lagt igjen en kommentar på Facebook-siden til gutta. Krysser fingrene!

    26. Jeg trenger seriøst hjelp til motivasjon av å pusse opp hele huset… Taket er i lyst tre panel, og veggene i hele huset er FERSKEN. Vi har mørke møbler, men jeg har prøvd med noen hvite element som ikke har hjulpet noe særlig. Mannen og jeg, er også uenig i interiørstil, så vi trenger sårt hjelp!! Aner ikke hva vi skal gjøre, men noe må vi gjøre, for jeg vil ikke ha folk i huset sånn som det er nå. Jeg hater å ha besøk! Fælt å si det…

    27. Hei Lene! Ville bare starte med å si at det ble veldig pent, en veldig fin og varm farge, deilig.
      Vi er inne på tanken om å gjøre om fargen på veggen(e) her hjemme selv, synes det er litt skummelt men tror også det kan bli råkult! Vi tenker på en type kalkmaling av noe slag, men har ikke helt bestemt oss. Vi har aldri tatt oss rå til å gjøre dette tidligere pga at både jeg og min søster, som jeg eier med, ble først nylig ferdig med studie. Det ville hvertfall vært utrolig artig og vunnet!

    28. Hei! Så fantastisk fin farge det ble på stua! Ønsker så utrolig mye å vinne maling til vår egen stue. Har flyttet inn til kjæresten min og har prøvd mitt beste på å pynte og style det litt fint her (var litt ungkarsbolig fra før for å si det sånn.) Puter og gardiner osv. har liksom ikke hjulpet, så nå trenger jeg hjelp til å sette en ordentlig fin og passende farge på stua. Målet er å få en like gjenomført stil som du alltid klarer! Krysser fingrene!! Henter uansett mye inspirasjon herfra 🙂

    29. Åå for en hyggelig konkurranse!
      Vi holde på å pusse opp sjøhuset, og selve hovedrommet trenger et strøk maling! Her pleier vi å ha lange koselige kvelder sammen med enten venner eller familie. Du kan gjerne se på det som en utestue, men en utestue nede ved sjøen. Grunnen til at jeg vil melde oss på denne konkurransen er fordi vi ikke helt vet hvordan vi vil ta fatt i dette prosjektet, og trenger derfor hjelp! Det e et lite, men romslig rom. Det er som regel pappa og mamma som bruker dette “huset” mest og synes derfor dette hadde vert ein fin gave til dem. De bruker ofte “huset”/rommet for å slappe av, her er det ikke noe TV og er rett og slett bare et hyggelig og idyllisk sted! Mamma og pappa har lenge tenkt på å gjør noe med hovedrommet, men vet ikke helt hvor de skal starte. Jeg synes virkelig de fortjener dette!

      Stor hilsen fra deres datter Kristine 🙂

    30. Hei Lene! Så utrolig fint du har fått det! Jeg ønsker å vinne sånn at jeg kan gi premien videre til storesøsteren min. Hun har nylig blitt student igjen, da hun bestemte seg for å skifte helt retning etter endt første grad og noen år i arbeidslivet, et valg jeg beundrer henne for. Hun har også lenge snakket om at hun ønsker å pusse opp stuen sin, men at på studentbudsjett er det ikke på toppen av listen over prioriteringer, selvom det sårt trengs. Vi er derimot litt uenige om valg av farge og stil dersom hun skulle pusset opp (ja, jeg vet det er hennes leilighet men en lillesøster vil alltid ha en mening å komme med ;)) og jeg tror et sett ekstra øyne til å finne den beste løsningen kunne vært fint. Du er jo så flink på dette 🙂 Ønsker deg en fortsatt fin uke!

    31. Jeg har lyst til at min mamma skal få vinne denne konkurransen, rett og slett for jeg synes hun fortjener det! Mamma er en person som setter alle sammen foran seg selv, spesielt vi barna. Så det hadde vært gøy å kunne gitt noe tilbake og vise henne at vi er kjempe takknemlige for alt hun gjør for oss og andre.
      Fargen ble foresten kjempe fin!! 🙂

    32. Jeg håper jeg vinner malehjelp, da vi har tiidenes tristeste stue. Eggehvit/beige farge på veggene, og furulister… Har virkelig ingen aning om hvilken farge eller stil jeg egentlig vil ha i stuen da jeg har blitt helt blind på hva som kan bli fint, da jeg bare går å hater på hvordan stuen ser ut!! Hadde vært så gøy å få hjelp av deg, og eiendomoghjem med mitt stueproblem 😀

    33. Jeg skulle gjerne fått gitt en gave til mine foreldre. De bygget huset sitt i 1982 og la rød strietapet på stuen. De blir aldri helt enig i farge – og kommer derfor aldri i gang med å male stuen, og helt ærlig den røde strien er virkelig ikke fin.
      Mine foreldre er så fantastiske og hjelper mine søsken og meg med alt, enten det er å pusse opp våre leiligheter eller mindre ting som å hjelpe oss med å kjøre oss til det vi skal. Derfor ønsker jeg å gi tilbake til de som egentlig har alt de trenger men som kanskje trenger en liten ekstra push i rumpa for å komme i gang. Rød strie må vekk

    34. Yaaasss, hjelp meg å bli kvitt marrakech i stua 😀 kom, kom, så spanderer jeg middag etterpå 🙂

    35. Vi er midt inne i en slik prosess nå! Hadde satt uendelig stor pris på litt hjelp. Jeg har hentet inspirasjon fra din leilighet mtp farge i vår lille oppussingssvære om dagen Stuen vår trenger virkelig et strøk maling og det har hengt oppe så mye på veggene før vi kjøpte leiligheten så det hadde vært flott med litt hjelp for å tette de hullene på en fin måte før maling 🙂

    36. Hei! Kjæresten min har bursdag om 2 uker og han HATER å male. Vi må likevel male stuen hjemme, og han prøver å prokrastinere dette så lenge det går an. Hvorfor kan jeg ikke få gitt ham den PERFEKTE bursdagsgaven? Fresh stue og no stress.

    37. Jeg vil gjerne vinne Er superrastløs når det kommer til innredning, men får ikke alltid med meg mannen på mine påfunn. (Et eksempel er at da han hadde sitt utdrikningslag i sommer, rev jeg kjøkkenøya. SURPRISE) Nå drømmer jeg egentlig om å bytte ut kjøkkenet, men i år ble det både baby og bryllup så det må utsettes. Hadde vi vunnet maling av den åpne stua/kjøkkenet får jeg dempet litt rastløshet, og så kan jo ikke mannen si nei når han da til og med slipper å gjøre noe selv!

    38. Her jeg bor nå harr jeg bodd iden jeg var 9-10 år gammel(er nå 23) og leier huset av pappa.. men denne stuen minner så mye om den fæle stilen pappa og stemor hadde.. så hadde vært veldig hyggelig om dere kunne malt stuami 🙂 hater nemlig og male.. 3 vegger i en ufyselog bersj farge og den siste er mørk med noen suuper stygge blomster på.. ser faktisk helt jævli ut, får ikke stua koselig :p *hååpe*

    39. Hadde vært helt konge! Vi har altså verden største og vanskeligste gang. Den virker bare helt rar så noe må gjøres der for at den skal bli hyggelig. Det er 6 dører og en trapp langs veggene og masse Gulvplass. Mannen min stiller alltid opp, men det er så mye jobb med den gangen at det hadde vært konge og latt han slippe. Vi har en liten en på 5 mnd så tiden min strekker rett og slett ikke til 🙁

    40. For en super konkurranse! Har akkurat flyttet inn i vår aller første leilighet sammen med kjæresten. Som alle nye leiligheter, er selvfølgelig alle veggene hvite. Akkurat nå føles leiligheten upersonlig og anonym, og for å skape mer en mer lun og personlig leilighet ønsker vi å male noen av veggene. Litt hjelp og gode råd hadde jo vært supert nå 🙂 Krysser fingrene!

    41. Jeg har så lyst til å få litt hjelp hjemme hos meg! Har en gammel leilighet fra 60-tallet som jeg smått prøver å pusse opp. Den har litt “vanskelige” vegger hvor resultatet aldri blir særlig bra når jeg maler selv. Man ser i alle fall at det er jeg som har malt det, og det er nødvendigvis ikke så positivt. Hadde satt så stor pris på litt hjelp, jeg! 😀

    42. Trenger sårt å få malt soverommet for å få det mer lunt og hyggelig. Litt gode råd og malehjelp hadde vært supert!

    43. Jeg har tenkt på å male stuen/kjøkkenet i leiligheten. Vi får nytt kjøkken i januar, så hadde passet perfekt med hjelp fra deg/dere! Siden du er så flink med interiør, og de maling da vettu 😉 I tillegg har katten strekt seg opp etter veggen, og skrapet bort både tapet og maling… Følger eiendom & hjem på snapchat, så jeg får full oppdatering hele tiden!
      Meen, om jeg skulle velge ville jeg gitt hjelp til pappa. Han har snakket i mange år om maling, men når han er fullt opptatt med jobb og andre ting er det ikke lett..

      Uansett.. Krysser fingrene

    44. Jo, nå skal du høre… Jeg ønsker meg så veldig veldig et malingsstrøk eller to på kjøkkenet! Vi har nettopp flytta til et lite hus der mannen i huset er fra.. Her er absolutt hele huset (bortsett fra badet) i trehvit panel :O Det er så grusomt som det får blitt! Vi satte inne et brukt kjøkken her når vi flytta inn, men skulle så gjerne hatt en farge på veggene også 😀 Skal få malt rommet til guttungen i første omgang for han fortjener å ha det fint på rommet sitt, men kunne gjerne tenkt meg litt hjelp med kjøkkenet 😀

    45. Hei Lene! Så nydelig farge du har på veggene!

      Jeg skulle så gjerne vunnet denne konkurransen for broren min har akkurat fått seg leilighet og denne kunne trengt litt mer personlighet! Broren min er verdens snilleste og stiller opp for alle og enhver.
      For noen uker siden var han så uheldig og mistet hele flyttelasset sitt og alt han eide i vannlekasje i og derfor hadde det vært ekstra koselig å kunne bidra med dette så han kan få en “ny start” i en fresh leilighet!

    46. Hei,

      Jeg skulle veldig gjerne vunnet denne konkurransen. Vi har en stue som våre to gutter synes er så “hvit og kjedelig”, og skulle derfor gjere hatt litt farge på veggene. Men med en ny baby som kommer hvert øyeblikk og en skjønn liten tollervalpegutt (like gammel som Levi) har vi nok å henge fingrene i og oppussing av stue er dessverre ikke det som står øverst på prioriteringslista. Men det hadde vært sååå koselig med en nyoppusset stue nå som jeg snart skal være hjemme i fødselspermisjon i ett år og virkelig kan kose meg og nyte.

    47. Hei! Utrolig fint det har blitt, elsker fargene! Så fint med den rosa mot det grønne og de hvite listene, for ikke å snakke om gulvet som jeg bare elsker! Deilig å få litt mer fargerik inspirasjon, da jeg synes det er så mange bloggere som går for det samme sorthvituttrykket for tiden, så gleder meg til å se når det er helt finish ;D k

    48. Åh gøyal konkurranse! Jeg slenger meg med, og håper å vinne fordi jeg og min kjære skal overta svigers sitt hus her i Oslo og det trengs sårt litt oppussing her og der. Planene er delvis klare, men akkurat det med maling er kjempevanskelig da det er hus med mezzanin og store vinduer og vinkler…. er kjedelig med alt hvitt liksom! Litt hjelp er strengt nødvendig så jeg krysser fingrene 🙂 FB siden er likt! (Ps, leiligheten din er Drømmekåken med stor D!) Ha en nydelig kveld!

    49. Iiiik – dette må jeg bare melde meg på! Å skulle argumentere til hvorfor jeg skal vinne synes jeg er litt vanskelig, men jeg skal prøve.. Vi har bodd i leiligheten vår i 3 år nå, og ikke gjort noe som helst med den selv. Alt er fra de forrige eierne, noe som jeg er ganske så lei av. Jeg vil føle mer på at dette er mitt hjem, og slik jeg ønsker å ha det. De siste månedene har vært ganske tunge, da jeg har vært syk og min far brått gikk bort. Etter alt dette, har jeg lenge ønsket å fornye litt hjemme, få inn litt mer farge.. Bare gjøre (gjerne stuen) til en mer happy-place for meg selv, og min samboer. Vi er studenter og jobber begge to.. Dette har gjort at vi verken har tatt oss tid eller råd til å gjøre endringer slik vi ønsker. Denne konkurransen er rett og slett midt i blinken. Dessuten er jeg superfan av deg Lene, ditt vesen og din interiørstil. Det hadde vært så utrolig gøy å vinne dette atte jeg har ikke ord!! Alle fingre og tær krysses <3 Stor klem!

    50. Hei på deg Lene!
      Jeg ville gjerne gitt gaven til mine foreldre! De har en stue som er ganske mørk og trist. De har lenge hatt lyst til å male den, men med en hverdag som ikke strekker til, så er det ikke så lett! De stiller alltid opp for meg (har akkurat flyttet for å studere i Oslo) og jeg synes virkelig de hadde fortjent denne overraskelsen! At jeg kan gi noe tilbake etter så mye hjelp de har gitt meg! 🙂 Ønsker deg en super kveld! Klem fra meg 🙂

    51. Jeg har lenge tenkt på å skape litt liv på soverommet vårt, her er det bare gul/hvit kjedelige vegger..
      Men problemet er at jeg aldri får bestemt meg for hvilken farge eller hva jeg skulle evt gjort! Derfor hadde det vært gøy å fått litt hjelp Spesielt når jeg så hvor fint du fikk det! Skikkelig inspo!

    52. Hei ville gjerne hatt et malingsstrøk i hjemmet vårt
      Min mann har ak mistet jobben og jeg har vær langtidssykemeldt så hadde vært fint med en positiv boost for familie på 4
      Det har seg og sånn at ingen av oss har Facebook så håper denne med tas med

    53. Hei!
      Jeg elsker stilen din, og du gir så masse inspirasjon!
      Meg og samboeren min har akkurat kjøpt tomt, snart blir det husbygging, og ingenting hadde passet bedre om dere ville komt hjem til oss og hjulpet med ett av rommene (eller fler;)).
      Jeg kommer til å hente mye inspirasjon fra bildene dine, så fortsett med det 😀

    54. You know the feeling – nothing seems to work out for you, you are sick and feeling sad.

      I feel like this sometimes, too. Not everyone is so lucky to have someone around that understand.

      Liker grundigheten i arbeidet til Eiendom & Hjem
      Livet er tungt – jeg trenger en oppmuntring – og jeg trenger litt farger i livet mitt

    55. Dette hadde vært så perfekt å vinne! Kjæresten min og jeg bor i en ny leilighet i Trondheim der alt er hvitt – absolutt alt. Vi har prøvd å få opp bilder og pynt på veggene, men det føles likevel veldig “sterilt” ut her. Har lenge vært inne på tanken om å male en eller flere vegger og sett på farger etc., men vi har liksom ikke “fått ut fingern” og ingen av oss er vel helt trygge på prosessen og vil jo at det skal bli fint! Krysser alle fingre og tær for at vi vinner 🙂

    56. Hei Lene! Først og fremst du har en veldig kul leiligheten og jeg elsker rett og slett leiligheten din, superfin! Jobber som eiendomsmegler og får stadig inspirasjon fra din leilighet ved styling og innredningstips til leiligheter jeg selger. Flyttet inn i ny leilighet i sommer og alle vegger er hvite så ønsker rett og slett å vinne fordi du er så flink og kunne gjerne tenke meg å få fargevalg og hjelp av deg og gutta i Eiendom og Hjem, iallefall når veggene er 3,5 m høye så er det greit å få hjelp av proffe mannfolk og ikke minst at resultatet blir bra! Det hadde vært skikkelig gøy!!!!

    57. Jeg vil gjerne vinne og gi gaven til min mor. Jeg var så uheldig å knekke ankelen min for 3 1/2 år siden, og har vært veldig avhenging av hjelp fra henne. Og hun har stilt opp. Hun har alltid vært der for meg (og alle andre), gitt uten å fått så mye igjen, og jeg ønsker å kunne gjøre noe for henne.

    58. Hei Lene.
      For 1 og 1/2 år siden kjøpte jeg min første leilighet, her i Oslo. Jeg er 21 år og student. Hele leiligheten og nyrenovert og kjempefin, men den er overhodet ikke meg. Forrige uke malte jeg soverommet selv, fordi jeg var møkk lei av at soverommet var hvitt (Og det ble en katastrofe, mildt sagt, finnes jo ikke handy). Hele leiligheten, på 37 kvm, er helt hvit og jeg er så lei av at leiligheten min ikke har noe personlighet. Som student er det vanskelig å kunne få leiligheten slik jeg ønsker meg, men jeg er fast bestemt på å skape meg et hjem som beskriver meg som person og velger heller å spare til ordentlige ting som jeg elsker enn å hamstre masse jeg kommer til å bytte ut (derfor tar endringer veldig lang tid). Min største drøm nå er å få malt stuen, her har jeg også kjøkkenet. Etter min “soveromstabbe” har jeg innsett at jeg virkelig trenger hjelp, men dette har jeg dessverre ikke råd til, og trenger sårt din hjelp i veien til å lage mitt hjem. Jeg har jobbet og stått på siden jeg var 15 år, og har spart og spart for å kunne kjøpe meg en leilighet, og jeg synes det er utrolig trist at jeg ikke også kan innrede den og få den som jeg vil med en gang. Etter lange dager på skole og jobb så føler jeg meg ikke helt avslappet når jeg kommer hjem fordi jeg hele tiden føler at det er så mye jeg vil gjøre og endre på. Jeg har nettopp startet på en treårig bachelor og skal derfor bo her i hvert fall tre år til, og jeg får helt vondt i magen av å tenke på at det mest sannsynlig er lang tid til jeg får endret noen av de hvite veggene. I tillegg til dette har jeg også tre små hull i veggen etter forrige tv som irriterer meg grenseløst, og føler meg helt håpløs når det kommer til å fikse slike ting selv.
      Jeg håper så inderlig at jeg kan vinne denne konkurransen, de som har hjulpet deg, og du selvfølgelig, har utrolig god smak, og en slik stil hadde også kunnet passe veldig godt inn hos meg. Jeg krysser fingrene og håper håper håper at dere kommer på besøk hos meg 😀
      Mange klemmer fra Tine

    59. Jeg skulle så gjerne ha vunnet en malingsjobb!! Jeg er et interiørmessig vrak, og når vi endelig har fått oss ny sofa som ser ok ut, så passer overhodet ikke fargen på veggene + at malingen er slitt og stygg etter mange år. Med en 5-åring og en 4 mnd gammel baby i en liten leilighet gjør at det tidsmessig aldri passer å få malt, og som mor blir jeg også bekymret for hva nymalte vegger over mange dager kan gi av avgasser for den lille. Malingshjelp hadde betydd utrolig mye for oss… Så krysser alt jeg har av fingre og tær

    60. Jeg har veldig lyst til å vinne da jeg og en venninne har kjøpt oss leilighet sammen og vi trenger hjelp med å male taket i stuen! Hvordan maler vi tak? Hjelp

    61. Hei!

      Jeg vil veldig gjerne ha hjelp til å male soverommet i min nye og alle første eigde leilighet! Jeg flytter inn 01.okt og ønsker å male soverommet i en deilig mørk blåfarge for å få en lun atmosfære der inne. Håper dere vil ta turen til Ulsteinvik! Sunnmøre er jo en perle i seg selv 🙂

      Mvh Rebecca H

    62. Jeg vil gjerne vinne og få malt rommet til min datter på 1 år. Er hjemme med 2 små så tiden strekker ikke til å male rommet hennes. Og det hadde vært hyggelig å malt rommet så jeg fikk ordnet litt der etter at vi flyttet hit i april:)

    63. Har akkurat malt soverommet vårt og nå står gangen for tur. MEN, jeg har akkurat oppdaget at jeg gravid og klarer virkelig IKKE malingslukta. Soverommet ble ferdig på kun viljestyrke Gangen er skikkelig trist og kjedelig, så trenger virkelig enn oppfrisking

    64. Hei:) super fin leilighet altså! Har lenge tenkt på å male stuen vår, men trenger absolutt fargetips og inspirasjon! Grunnen til at jeg ønsker å male er rett og slett fordi forandring fryder:D

    65. Så fint 🙂

      Jeg vil gjerne vinne, slik at vi kan få hjelp til å male soverommet og gangen utenfor før den lille gutten i magen min kommer til verden i januar <3 Er så lei hvitt, så vil gjerne ha en farge som er litt mørkere og lunere 🙂

    66. Ønsker virkelig å pusse opp soverommet hjemme Med en delikat og sprek farge Vil rive en vegg mot naborommet, og lage en stor walk in garderobe Hadde vært fantastisk med gode råd og hjelp til både maling og stil

    67. Jeg vil gjerne vinne for å sette prikken over i’en på soverommet i det nye huset vårt som snaaaaart en innflytningsklart krysser fingrene! Må også si at du er utrolig inspirerende, Lene

    68. Jeg jeg jeg!! Vi flytter inn i nytt hus i desember hvor alt er hvit, jeg vil ha farger! Blir veldig inspirert av din leilighet Kom å hjelp oss med stua da?

    69. Hei!

      Jeg skal pusse opp kjøkken/stue i det lille bøttekottet av en leilighet jeg har i Oslo sentrum og før jeg kan få satt inn ny kjøkkeninnredning så må jeg male. Jeg er 1.59 cm høy og bor i en nydelig gammel fabrikkleilighet som er 3 (!) meter under taket. Jeg eier selvfølgelig ingen stige, det eneste hjelpemiddelet jeg har er noen hinsides høye stillettheler. Jeg hadde derfor satt helt sykt stor pris på om noen kom hjem til meg for å male.

      Hilsen Ida

    70. Jeg malte min stue i fjor sommer, helt greit liksom.
      MEN etter at jeg så fargen på din stue så var det ikke så greit lenger- jeg falt pladask for din farge og nå angrer jeg som en hund……………
      Det er ikke noe problem å kjøpe ny maling trøster jeg meg selv med- men MOTIVASJONEN til å gjøre den jobben en gang til den sitter forferdelig langt inne………….så ditt maleteam er hjertelig velkommen hjem til meg 🙂

    71. Hei Lene!
      Så utrolig lekker farve i stuen din, du har det virkelig sååå flott! Jeg skulle så gjerne ha vunnet denne konkurransen. Jeg studerer jus på universitetet i Oslo og jobber som servitør på Peppes for å greie å betale (den altfor høye) leien her på Pilestredet. Det er som regel mat og bøker som blir prioritert når jeg får lønn – ikke interiør! Leiligheten min er ikke større enn 32m3, men Gud hvor høyt jeg elsker den! Veldig koselig leilighet i ordentlig jentejentestil. Uansett hvor fine møbler eller interiør man har, blir det ikke noe fint dersom veggene er stygge. Veggene i stuen min trenger sårt ett(eller tre) strøk. Farven er eggehvit(skulle helst hatt den i en annen farve), men malingen er sååå slitt, så den har falt av et par steder. Så du hadde gjort en fattig student svært, svært lykkelig om du hadde valgt meg!
      Klem <3

    72. Skulle så gjerne vunnet denne! Er midt i en oppussingrunde hvor vi gjør det meste selv, og selvom det er gøy, er det også veldig slitsomt å pusse opp over lenger tid. Nå er vi ferdig med stua og gjesterommet, men det hadde vært fantastisk å få noen ordentlig proffe til å ta soverommet vårt! Så vi kunne fått en liten pust i bakken og vite at jobben blir skikkelig bra

    73. Hei Lene! Den nye fargen i stuen ble bare så lekker! Og så genialt med noe som ikke alle andre har. Unikt og trendy! Gutta har gjort en kjempejobb. Så moro med konkurranse også. Jeg blir gjerne med. Har vært inne og likt facebooksiden til Eiendom og Hjem og gleder meg allerede til inspirasjon fra gutta. Det hadde være helt knall å få maling og hjelp til å male et helt rom. Ekstra moro at du blir med også Vi holder på å pusse opp en leilighet på ca 80 kvm og soverommet er rommet som er “satt på vent”, til alt annet er ferdig.. Skulle så gjerne ha satt litt farge på tilværelsen inne her snart! Drar meg i håret (eller lukker øynene) hver gang jeg skal inn hit, haha. Tidlig 80-tallsstil er ikke heeelt i tråd med min personlige smak kan man si For øyeblikket ligger jeg på dette flotte rommet på madrassen vår, midt på gulvet og drømmer om hva gutta i Eiendom og hjem kunne fått til her inne Jeg ser iallfall for meg en varm, lun og kanskje litt crazy farge?! Uansett, ønsker deg en herlig helg Lene. Kos deg med fine Levijenta. God kveld herfra! <3

    74. Hei Lene!
      Jeg vil gjerne vinne pga: Jeg har nettopp flyttet sammen med min samboer, han kjøpte denne leiligheten for 4 år siden, så på veggene her er det hvit, så har han malt noen vegger grå, jeg er ikke så fornøyd med grå fargen, så har det heller ikke vært så nøye noe steder, og føler at leiligheten er litt gutte kåk men igjen så får jeg lov til og pynte jeg og! Men jeg viste malingen du har på din vegg og sa slik vil jeg ha det på soverommet! “værsågod sa han, men det er en helsikkes jobb og tar tid. Og det er vanskelig og få det fint” Så mtp jeg er veldig vimsete og kanskje ikke verdens mest nøyeste person så hadde det vært så fint om noen kunne ha kommet hit og punta veggen vår, slik jeg får føle meg litt mer hjemme og ikke føle på at jeg bor i en gutte kåk 😀

      Klem!

    75. Her måtte jeg bare legge igjen en kommentar da, for drømmen min er virkelig å få bort de forferdelige trehvite veggene i den lille leiligheten jeg leier i Molde! Føler jeg bor på ei hytte, høyt under taket og bare trehvitt og masse kvister! Jeg som elsker lyse rom! Har bare verken tid eller råd til å male veggene selv, så det hadde jeg satt såå stor pris på!! <3

      Fargen i leiligheten din ble foresten fantastisk, Lene! Du er sprek som tørr å prøve noe helt nytt!!

    76. Hei Lene!
      For en inspirerende blogg du har. 🙂 Det hadde vært veldig hyggelig om man hadde vunnet denne konkuransen da våres barnerom trenger nye farger. (Fikk en jente i mai, flyttet i nytt hus i april) Det er det ikke gjort noe med da tulla foreløpig sover hos oss. Når vi tok over huset så var det en tenåring som bodde på rommet, og stilen er deretter 😮

    77. Jeg ønsker meg oppussing av ett rom da vi holder på å pusse opp hele leiligheten, og alle munner drar!

    78. Jeg skulle gjerne vunnet! Først malte jeg stue og soverom, så måtte det plutselig skiftes piperør i stuen og kjøkken, og veggen i stue og kjøkken trenger nå sårt er nytt malingsstrøk. Så malte jeg gulvet på kjøkkenet, og var uheldig med en håndtverker som var på besøk og ripet opp hele gulvet og laget masse små hakk. Føler jeg har hatt en del uflaks med malejobbene, og begynner å bli litt lei! Hadde blitt superglad for hjelp til å male soverom eller kjøkken! 😀

    79. Jeg vil gjerne vinne fordi jeg og kjæresten min nettopp har kjøpt oss leilighet sammen og stuen trenger et strøk maling.. Vi har en kontrastvegg i verdens kjedeligste farge og for å si det sånn så aner vi virkelig ikke hva vi skal gjøre med den. Krysser virkelig fingrene nå- slik at vi slipper å se på den veggen så altfor lenge! Klem <3

    80. Hei hei Lene!
      Dette er jo 2 år tilbake i tid, fra din gamle leilighet – I know 🙂 men nå har jeg sett video 5 ganger ( for å se om jeg overser noe??) men klarer ikke å få med meg hva fargen (grønn-blå) på kjøkken heter ..? Sier du det? Står det noe sted? I need to knooow!!
      Takk for en DEILIG blogg gjennom flere år
      Klem Caroline

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg