Vi kan ikke la ondskapen seire

Igår gikk vi fakkeltog her i Ålesund. Utrolig rørende å se alle som møtte opp. Det var over 10.000 i lille Ålesund sentrum. Det er sterkt å se at vi alle står sammen, og fint. Vi fikk høre vakre taler og vakker musikk, og vi holdt 1 minutts stillhet for alle ofrene og deres familier, venner og bekjente. Det har vært noen tunge dager for Norge og befolkningen, men vi nordmenn har vist hvor sterke vi står sammen. ‎”Lille fredfulle Norge viser verden hvordan man bør takle situasjoner som dette. Akkurat nå vil jeg rangere Norge som det største landet i verden, jeg har aldri sett noe lignende” -Barack Obama- Vi er sterke, og vi står sammen –  og jeg er stolt av å være norsk.  Mine tanker er hos alle de pårørende. Og det er en sann tragedie som har rammet oss. Men hverdagen kan likevel ikke stoppe opp. Vi kan ikke la ondskapen seire. Det er vanskelig å skrive om andre ting pga det tragiske som har skjedd. Men mange av dere ønsker det, dere ønsker å få tankene rettet over på litt andre ting, og det skjønner jeg. Senere idag kommer jeg til å kåre vinnerene av hair extensions konkurransen! Det blir jo en litt positiv ting opp i alt. Så dere får følge med! I tillegg har jeg en liten overraskelse til de som ikke vinner gratis hair extensions, så nå har dere noe å glede dere til! Det er jo litt uvant at jeg ikke har oppdatert dere siden fredag, og dere lurer vel kanskje litt på hva jeg har brukt dagene til? Mesteparten av tiden har jeg fulgt den tragiske hendelsen via nett og nyheter. Men jeg har også gjort litt hyggelige ting opp i alt det triste. På søndag kjørte vi til Norddalen, hvor Rolf Ivar skulle være fadder for verdens nydeligste lille Ingrid Maria. Det var en utrolig fin dag, tross det som hadde rammet landet vårt 2 dager tidligere. Solen skinte for det lille dåpsbarnet. Det var fint å delta på minnegudstjeneste, det var stort fokus på det som hadde skjedd, og det var godt å høre talen til presten. Det var veldig fint å delta i barndåpen til denne lille jenta.   Se den lille dukken da dere! Var hun ikke fin? Det var godt med noe positivt den dagen. Lille Ingrid gjorde dagen vår. En stolt fadder Se så våken hun var på dette bildet. En glede i hverdagen med sånne små.   Stolt tante, mamma og fadder. En utrolig fin dag, sammen med fine mennesker. Det trengte vi alle. -Hvordan er det forresten med dere leserne mine? Føler jeg har tatt litt lite vare på dere i det siste.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg