Verdens beste pasta!

Jeg har alltid vært en sucker for fløtesauser, soppstuinger og alt som har med fløte og sopp og gjøre in general. Parmesan er min aller største favoritt – og alle disse ingrediensene sammen er jo bare himmel!

Denne soppsausen har jeg laget så lenge jeg kan huske – og det var i fjor at jeg begynte å kombinere den med pasta og kjøtt (etter inspirasjon fra Olivia sin Pasta Di Manzo) Jeg har laget med små ravoili puter, med tagliatelle og nå idag med tagliolini fordi de ikke hadde ravioli på butikken. For et par helger siden var jeg på middag hos min venninne Ragnhild – hun laget den nesten lik som min bare med store runde deilige pasta”puter” fylt med et eller annet digg, og roastbiff på toppen! HALLO så godt ♥ Så dette her anbefaler jeg på det sterkeste å lage hjemme. Best med raviolo/pastaputer med fyll!

Skjær soppen i tynne skiver og stek sammen med smør, salt og pepper. Hell over fløten og smak til med mer krydder om det trengs. Ja, det er så enkelt å lage!

Pastaen koker du selvsagt for seg, og steker kjøttet for seg. Jeg kjøper mørbradbiff av storfe som regel, idag ble det flatbiff av mørbrad (og lite saus slik maten på bildet ikke skulle drunke – hehee… YES I am a saus-lover! Får aldri nok.)

Dette, sammen med revet parmesan på toppen… Ja, da er det ikke så mye mer man trenger på en stund ♥ Avslutt med frisk persille! YUM

De aller beste kveldene er virkelig de kveldene jeg har hjemme i leiligheten. Tente lys, deilig musikk, matlaging og mitt nye favorittprogram som jeg ser på Viafree – “Eventyrlig Oppussing” med Hallvar. For et utrolig fint program, jeg elsker det! Så har jeg tre favorittsanger til dere som jeg elsker å høre på mens jeg koser meg hjemme. Leela James – A Change Is Gonna Come & All Over Again, samt Stan Getz – The Girl From Ipanema. Så deilige sanger!

Hva er din favoritt pastarett?

25 kommentarer
      1. Ikke hvitløk! Til 8? Hmm, da hadde jeg tatt 2 bokser fløte, masse sopp, og 1,6 kg kjøtt 🙂 Ish!

    1. Sikler Takk for oppskrift! Denne skal testes ut i dag
      Synes ellers bloggen er veldig fin om dagen, kjekt å klikke seg innom her ! Men saver litt mer vlogs ☺️

      1. Tusen takk Yvonne, koselig å høre! Hvordan ble pastaen? <3 Ja jeg må ta meg sammen på vlog-siden 😀

    2. Er også veldig glad i den samme sausen som deg… men, hvis man også spiser med øynene.. og det gjør man jo: Jeg pleier å ha noen dråper sukkerkulør i sausen for å få bort den hvite fargen.. synes det ser mer delikat ut på tallerkenen 🙂

      1. Beste sausen! Sukkerkulør har jeg ikke brukt siden … Ja jeg kan ikke huske sist 😀 😀 Helt glemt av det finnes 🙂 <3

    3. Det så sinnsykt godt ut! Elsker også alt som har med sopp, fløte og parmesan å gjøre 😀 Jeg er veldig glad i en avokado-carbonara variant. Lager saus av avokado, hvitløk, eggeplomme, sitronsaft og fløte i blender, blander det sammen med ferdigkokt pasta, sprøstekt bacon, salt og pepper, og masse parmesan både på toppen og i blandingen, nam!

    4. Oi den pastaen så veldig god ut altså, må prøves. Og ja, Eventyrlig oppussing er et herlig program, skikkelig feel-good.

      1. <3 Ja det må du! Jeg veeet 🙂 Vil ikke det skal ta sluuuutt! Begynner heldigvis ny sesong snart 🙂

    5. Dette så kjempe godt ut! Har også prøv den retten på Olivia som du ble inspirert av, kjempe god!
      Jeg er selv veldig glad i grønn pesto, så spiser nesten mye pasta med pesto og kylling/fisk stekt i biter med stekte grønnsaker og foccacia inntil – og selvfølgelig parmesan på toppen! <3

    6. Hei!
      Den hvite perle vesken fra mango, er det n utgått modell? Er ikke på nettsiden deres,,., l
      Eller er det jeg som er helt blind?

      1. Heiii! Mmm jeg kjøpte den før sommeren – mulig den ikke finnes mer <3 🙁 Jeg har klart å ødelegge min.. Den er litt skjør pga perlene 🙁

    7. Det er faktisk ikke reelt at det er verdens beste pasta. Spaghetti med Dolmio Classic, en chilli, 400 gr kjøttdeig og pommes frittes krydder er mye bedre. Get yo facts str8 silly woman.

    8. Sorry, det var ikke meg som kommenterte det forrige, var noen andre som brukte navnet mitt. Jeg elsker bloggen din <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg