Vaser, krukker og sånn

Fredag, og jeg kom nettopp tilbake fra siste del av strategi-møte med agenten min, Viola. Det gir meg så mye, vi sparrer med hverandre, og letter nesten av stolene fordi vi har så mange bra planer fremover. Jeg gleder meg – og det håper jeg dere også gjør ♥ Jeg håper at dere kanskje har spottet mer motivasjon hos meg den siste uken? Jeg føler ihvertfall at motivasjonen er på topp og jeg elsker det!

Veldig mange av dere spør om både vasene, krukkene og plantene mine både her på bloggen, snapchat og på instagram – så da fikk jeg for meg at jeg skulle sette meg ned å lage et innlegg ut av det. Håper det er interessant .. (?) Jeg har virkelig fått en “obsession” i det siste. Føler meg nesten som en gal-vasedame! Men gud så mye liv det skaper! Ser jo nå som jeg samlet alt sammen på kjøkkenbenken her at jeg er over gjennomsnittet opptatt av ecualyptusbladene mine, mulig jeg må se etter noe å bytte de ut med etterhvert. Men ah – jeg digger de. Og de er (nesten) like fine tørket som ferske (friske?)

I vinden hjemme hos meg kryr det av vaser og krukker i klart glass, sotet glass, svart marmor, hvit marmor og hvitt. Nå leter jeg etter en stor svart krukke som jeg kan ha en stor plante i – enda ikke funnet en kul en.. Men da får jeg fortsette å lete. Uansett – jeg synes disse sammen gjør en kul miks, store og små, i forskjellige varianter.

Orvik-samlingen

Først og fremst har vi krukke fra Bolia, fat fra Mina Milanda, krukke fra Mina Milanda, vase i marmor fra Illums Bolighus og svart vase fra Menu (Illums Bolighus)

Så tar vi andre rekke : Hvit vase fra Mina Milanda, rund glassvase fra Illums Bolighus, de to neste i sotet glass er fra Bolia og den siste med svart + glass er fra Illums Bolighus. Den lille inni er fra Milla Boutique

Yes – there is MORE, hehehe.
Illums Bolighus, Bolia og Illums Bolighus

Og det stopper ikke der.
Den svarte er fra Illums Bolighus, den lille hvite er som nevnt fra Milla Boutique og glassvasen er fra Mina Milanda

Så over til det grønne ; Plantene, blomstene jeg bruker er ; Eucalyptus blader, brudeslør, eføy og sukkulent. De har jeg enten kjøpt hos Mina Milanda, hos Floriss eller hos Plantasjen ♥ Nå er neste steg og finne en stor, fin plante som skiller seg ekstra ut – har ikke helt bestemt meg for hva jeg får for enda.

Sånn – det var dagens interiør og planteprat fra denne kanten, så får vi se hvor lenge disse stakkarene lever! GOD HELG! Dere er ♥

23 kommentarer
    1. Jeg har kjøpt, ikke bare en, men to, arekapalmer. De er veldig kule når de er friske og fine. Meeen, så var det denne vanningen. De er ikke så kul lenger nå Dvs, de krever mye vanning!

      1. Ja de er superkule! Men mye vanning sier du? I’m out! Hehehehe. Neida. Jo! Jeg er så dårlig <3 Men de er så fine, ser de overalt! <3

    2. Ååh elsker sånne innlegg, det er så inspirerende 🙂 Og merker absolutt motivasjonsboostet ditt! Liker <3 Hvis du vil ha en større plante kan du jo gå for et tre! Det er sååå kult med trær innendørs, de er så vakre og gir et veldig kult preg på rommet. Det finnes også så mange flere spennende kvister enn eukalyptus 🙂

      1. YEY så herlig og høre Kaja! Takk <3 Ja, jeg har vurdert tre! 🙂 Det er dødskult! Men føler jeg vil vente til våren (?) aner ikke hvorfor… 😀 Stor kleeem <3

    3. Hei,
      maser videre om min favorittplante Polyscias in varities. Se på de hos Plantasjen.no, de finnes med 3 forskjellige bladtyper. Alle er fine , jeg liker best den midten med dypgrønne, runde blader 😉
      Denne planten trenger minimalt med stell 🙂

      1. Åh ja, den var også knallfin! Nå har jeg jo å velge i! <3 Tusen takk, setter pris på tips 🙂

    4. Å så nydelige vaser -utrolig vakre
      Tenkte bare å gi et lite tips som kan være genialt angående planter !Nå for tida fins det jo
      ekstremt naturtro falske planter å få kjøpt -virkelig helt naturtroBare å Google!
      Så kan man jo heller kjøpe en stor nydelig blomsterbukett hver helg og kose seg med
      Gooood helg Lene

    5. Liker at du er mer aktiv og har en bedre dialog med oss lesere Jeg har et ønske, har sett flere kommenterer det samme. Synes bildene dine ser kalde og triste ut pga redigeringen, og kvaliteten betraktelig dårligere,. Så jeg ønsker meg klarere, lysere bilder – det vil også få fram det du viser bedre (slik som i dette innlegget – GRØNNE planter og ikke «gustne»)☺️

      1. Jaa så bra Hege! Jeg og 🙂 Ja du er ikke den eneste som sier det- har tatt det til meg <3 Selv ble jeg veldig fornøyd med redigeringen i dette innlegget haha, fordi det ble lyst og klart. Glemte litt av de grønne plantene da… JAA JA 😀 <3 Klem

      1. OLALA!! Den var så fin! Jeg har aldri sett denne før. Takk for tips! Er jo faktisk litt høyde på den også. LIKER! KLEM

    6. Veldig fine! Anbefaler også å ha en stor gulvplante, det gir så mye liv i heimen og blir enda mer blikkfang! Mange fine å velge mellom, se på nettsiden til plantasjen:) favoritten min er nok arekapalme .

      1. Hehe ja, det er målet mitt for uken! Stor plante! Både her og på soverommet 🙂 Skal sjekke ut palmen du nevner 🙂 <3

    7. Flott! Men det er også fint å blande litt gammelt og arvet inn, ting med litt sjel 🙂
      Håper du avogtil finner noen skatter du tar med deg videre inn i neste trendperiode
      Leiligheten ser fantastisk ut – si fra hvis du skal selge hehe…..

      1. Hehehe blir ikke salg med det første <3 Trives så godt 🙂 <3 Jeg har ikke så mye arvete ting jeg dessverre <3 Ha en fin uke Anne! Klem

    8. Planter er ganske enkelt om man setter seg inn i det! Bare husk at de fleste inneplanter dør av OVERvanning, ikke UNDERvanning.
      Og sukkulenter/kaktuser så er mindre vann bedre enn mye vann, og man bør helle vannet på jorden/fra under (om potten har drainage holes) og ikke helle vannet på plantene liksom.
      Tror du klarer det om du går inn for det. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg