Å være fryktløs er å være redd, men å hoppe likevel

For to år siden hatet jeg følelsen av å være alene, den tiden var jeg ikke særlig flink til det heller. Men som med alle utfordringer i livet så liker jeg å se det positive i det, nettopp fordi jeg kan lære av det – bli bedre, sterkere. De to siste årene etter fylte tretti – har vært de beste årene i mitt liv, med tanke på personlig utvikling. Enten så har det med alderen å gjøre, eller at jeg generelt har vært mer bevisst, mer nyskjerrig på og finne ut de ulike sidene av meg selv. Sette det i system, positivt og negativt. Men at jeg skulle komme dit jeg har kommet i dag, trodde jeg ikke for to år siden. Alenetid har gått fra skummelt – til en nødvendighet for meg. Jeg har lært meg å elske mitt eget selskap, og kjenner mer og mer behov for det. For to år siden kunne jeg aldri reist til en storby som NY alene, og nå er jeg her igjen for andre gang på ett år. I AM BACK!!

Jeg bestemte meg forrige søndag, jeg hadde kjent en stund på behovet jeg hadde til å dra tilbake en god stund, men ikke vært helt klar for og bryte meg ut av de vante, og trygge mønstrene hjemme. Men man vokser ikke når man er komfortabel, i hvertfall så gjør ikke jeg det. På søndag kom det over meg som lyn fra klar himmel at NÅ var det dags. Jeg rakk ikke forberede meg mentalt før jeg plasserte stumpen op flysetet i går. Det føles både skummelt og rart å være tilbake, men samtidig helt helt riktig. Jeg må ha alenetid, head-space, jeg må ha nye impulser, møte nye mennesker og jobbe. Jeg skal endelig gjøre noe som jeg har tenkt på så lenge nå. Jeg har egentlig følt behovet for å sette opp alle vegger rundt meg og ikke dele noe av mitt private jeg – men nå har jeg bestemt meg for å gjøre det helt motsatte. Nemlig virkelig vise dere hvem JEG er. Helt ufiltrert, i hvertfall skal jeg prøve. Jeg er i NY for å utvikle et podcast-konsept, og det eneste stedet jeg kan få det til uten å bli avbrutt av alt hjemme i Norge, er her.

Jeg gleder meg så innmari innmari mye til å fortelle min historie ♥

Anbefaler å teste ut William Vale i Williamsburg! ♥ Kan også anbefale Whyte Hotel og Williamsburg Hotel – kule begge to, har ikke bodd der enda – men elsker viben!

38 kommentarer
      1. Hei! Jeg har ikke fillers, hadde jeg hatt det hadde jeg virkelig ikke hatt noen problemer med å innrømme det 🙂 Det går ann å sminke leppene litt større med lipliner vet du 😀 Thats the “secret”

    1. Så spennende! Du er så inspirerende når du skriver innlegg som dette og ikke bare reklame. Gleder meg til å høre podcast fra deg! Stå på <3

      1. Så bra ! Vet jeg har vært litt dårlig i det siste <3 Gleder meg til å produsere podcast! Wuhu! 🙂

    2. Så gøy! Gleder meg til å følge deg videre! Reiser selv til NYC rett før jul, og lurer på om du har en hotell å anbefale for en som reiser dit for første gang? ☺️

      1. Ooo så gøy! <3 Public er mitt favoritt-hotell, men liker også 1 Hotel Brooklyn, Sister City 🙂

        1. Hei! Takk for svar! Hvor ligger Public? Og er det sentralt i forholdt til diverse turistattraksjoner osv? ☺️

    3. HURRA!!! Nå ble jeg skikkelig, skikkelig glad, Lene! 😀
      Har lenge ønsket å bli bedre “kjent” med deg, den virkelige deg, ikke den “perfekte”. Gleder meg masse til å høre mer om personlige tanker, og håper du vil dele både oppturer og nedturer og selvsagt fortsette med sminketips, interiør osv.
      Nei, dette var SKIKKELIG gode nyheter!
      Ønker deg en fin dag over dammen 🙂

      Klem, Janniche

      1. JUHUUUUU <3 Så GØY tilbakemelding Janniche, nå ble jeg enda mer giret!!! <3 Det blir nok den største utfordringen jeg har begitt meg ut på hittil – men det er virkelig på tide å vise mitt sanne JEG 🙂 Mer personlighet, sårbarhet og dybde 🙂 <3

        Takk for det – nyt uken <3

    4. Åååh, hurra!! Har fulgt det lenge og gleder meg masse til å følge deg videre på eventyret ditt i New York og ikke minst til å høre på podcasten din! Som alltid, er du en stor inspirasjon til andre (iallefall for meg!) og du går all inn i alt du gjør – det er beundringsverdig! <3

      1. ÅÅÅ så gøøøøøøy å høre, nå blir jeg så glad!! <3 <3 <3 Og så blir jeg jo enda mer giret til å lage podcast! :-*

    5. Jeg har vært skeptisk til deg lenge, Lene – skal ærlig innrømme at jeg synes både bloggen og hvordan du fremstiller deg selv har tapt seg, rett og slett. For jeg elsket bloggen din før.
      Men planen om en podcast likte jeg!! Dette har jeg trua på og gleder meg til å høre. Det hadde f eks vært moro med fokus på singellivet i NY 😉 Så klart også litt mer seriøse temaer, men litt sånt hadde vært gøy.

      1. For en utrolig teit kommentar av deg, Maren – hvem er du til å mene noe som helst om det? Hvilket behov har du for å skrive sånt?

        Lene, jeg gleder meg sååå til podcast og til å bli enda bedre kjent med deg! Du inspirerer <3

      2. Hei Maren, helt ok – det skal du få lov til og være. Selv om jeg synes det er veldig trist at man lar seg være skeptisk til noen man ikke kjenner personlig. Det er en av tingene jeg jobber knallhardt med selv, ikke dømme andre og være åpen 🙂

      3. For en utrolig unødvendig kommentar å skrive, Maren.
        Jeg er ganske sikker på at du ikke hadde turt å sagt dette til Lene om du hadde møtt henne ved et offentlig et sted.
        Jeg lurer jo også litt på hvorfor du ikke begrunner deg i forhold til hvorfor du er skeptisk til Lene. Å skrive at bloggen, og hvordan henne fremstiller seg har tapt seg, blir for overfladisk! Tapt seg på hvilken måte da? Er det noe feil med hvordan Lene fremstiller seg? Du må i hvert fall begrunne deg, hvis du i det hele tatt skal slenge ut spydige kommentarer.
        Lene har blogget i årevis, og det er klart at en blogg forandrer seg gjennom mange år 🙂 Er helt naturlig det. Stå på, Lene 🙂 Klem Charlotte

        1. Tusen takk søte Charlotte <3 Så søt og god du er. Jeg tenker også sånn som du, at man aldri skal dømme noen før man faktisk møter de personlig <3 Takk for støtte <3 KLEM

    6. Dette tror jeg kan bli veldig bra, om du tør å hive deg ut i det og virkelig «bjuda» på, vise hvem du er, hva du står for, fortelle, åpne deg! Det kan fort bli sånn at man bare pirker litt i overflaten, og det er ikke like interessant. Gleder meg til å følge podcasten.lykke til!

    7. Åååå dette er virkelig en stor nyhet <3 så utrolig spennende, og gleder meg masse til å følge med! Jeg har fulgt deg fra start og har vært vant til den "åpne" Lene som delte alt, og da du bestemte deg for å være mer privat så hadde jeg også veldig forståelse for det også, selvom jeg innerst inne var så nysgjerrig og ville så gjerne følge med på alt det spennende som skjedde, (i hvertfall da du sist var i NY) – nettopp fordi du er en helt fantastisk i inspirasjonskilde 🙂 Du tørr og du gjør <3 Heier sånn på deg <3

      1. Nå blir jeg SÅ GLAD, TAKK Elisabeth <3 Det er av og til vanskelig å se at en selv er til inspirasjon for andre – så det er veldig hyggelig at du sier. God klem!

    8. Synes du er skikkelig tøff jeg, gleder meg til å følge deg videre ❤️Ønsker deg fine dager i NY og så gøy med podcast! Lykke til….

      1. Tusen takk Anita, jeg gleder meg til å utfordre meg selv skikkelig! <3 God klem og fin høst til deg hjemme i Norge 🙂

        1. Det må du ikke glemme at du er <3 du er så tøff og gjør ting mange bare kan drømme om, så utrolig spennende å være med på reisen denne gangen 🙂

      1. Hehe, nei .. DET hadde vært noe om man hadde hatt så mye penger 😀 😀 😀 NY er kanskje verdens dyreste by å bo i ! <3 🙁

    9. Jaaa, LENE! Herremin så gøy <3 Masse masse lykke til. Eg gleda meg innmari til å lytte. Du er skikkelig tøff. Stooor klem til deg fina

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg