Underveis

Hei, hopp! Ai – idag våknet jeg endelig til sol. Og selv om jeg var latterlig trøtt, klarte jeg jo ikke sovne igjen når været var så fint! Senere idag drar jeg til Slottsfjell med en herlig gjeng (noen av de jeg drar til Marbella sammen med.) Vi skal feire bursdagen til fineMarie i kveld på The Sense, og senere ut! I morgen er det full rulle med dagsparty på 8 glass på Tjøme, og jeg gleder meg så mye ♥ Nå har jeg slappet av og kost meg hjemme siden søndag – så nå blir det kos med til festligheter igjen, og det er meldt fint vær, woho! Flere som skal?

Prosessen med leiligheten er i gang, og jeg har laget en tidslinje slik jeg får passet på at alt kommer i tide. Det er MYE logistikk som skal på plass, men jeg får holde tunga rett i munnen så alt går på skinner. Jeg blir ganske stolt om jeg klarer å dra alt dette her i land uten hjelp fra noen. “Klare sjøøl,” som jeg sier. Man lærer jo utrolig mye underveis. Hadde nye håndverkere inne i går og de bare rister på hodet (med et smil) fordi jeg har så mange syke planer, hehe. Ofte dropper man en idé man får fordi det virker innviklet og vanskelig, men jeg stiller heller meg selv dette spørsmålet : Ja, men hvordan skal du få fikset det? Så må man jo bare kjøre på å få hjelp fra de som kan. Alt er mulig, og selv om mange av mine planer er litt annerledes er det ingenting som ikke går.

Status :

Gulv
– Nå har jeg funnet og bestemt meg helt for gulv. Det blir 35-40 cm brede treplanker som må heises inn vinduet, fordi de kun skal ha “en skjøte” og derfor blir de veldig lange. Her tar jeg inn folk som kan gulvet, slik de får ta befaring, passe på at det er riktig underlag, ta riktige mål etc så jeg ikke gjør noe feil!

Kjøkken
– I går var jeg og snakket med han som skal hjelpe meg med kjøkkenet! Jeg har valgt Drømmekjøkken denne gangen. De har så latterlig mange kule materialer man kan leke seg med nå. Vi fant tonen med en gang og var helt på nett, noe som er viktig når man skal lage et kult kjøkken. Vi har mange planer og jeg digger at han er sånn som meg : Ingenting er noe problem, fikser alt uansett. YAS! That´s the spirit! Nå har jeg en del material og fargevalg som jeg skal tenke litt på en to ukers tid før jeg tar en avgjørelse. En sneakpeek på noe jeg leker litt med :

Blir spennende å se hva jeg ender opp med!

Kakkelovn
– Hadde befaring på denne i går, og ender opp med en som er rett i underkant av 3 meter høy. Det blir helt magisk. Nå må jeg bare passe på at alt forarbeid blir gjort slik de kan komme og montere etter at gulvet er lagt.

Ståldør med glass
– denne har jeg bestemt meg for, og funnet hvem som skal levere den. Overrasket over leveringstiden som kun er 3 uker, så da slipper jeg å stresse. Jeg lager den med en svær dobbeltdør i midten, det blir utrolig coolt!

Bad
– Det er vel på dette området jeg har kommet minst på vei. Men jeg har hundrevis av idéer. Likevel er det beste å vente litt med og sette disse til live, før jeg vet litt mer hvordan rommene ser ut når vi river alle vegger. Da får jeg litt mer pekepinn på hva som skal være hvor, osv.

Og om noen vet om noen som kan lage sånne type utskjæringer for meg – send de gjerne videre til [email protected]!

Gleder meg til å skravle mer om prosjektet. Nå skal jeg på frisøren til Lenita, å få meg fletter til helgen. Så tar jeg litt fri til søndag. God helg og kos dere masse ♥

12 kommentarer
    1. Hvor bestiller du smijernsdøren fra?:)
      Så spennende med dette prosjektet altså, gøy å gjøre ting litt annerledes enn de fleste har det:D

    2. Tror dette er deg, om du var i dyreparken i kristiansand (om ikke har du en dobbeltgjenger og du kan se bort i fra denne kommentaren) : Du er utrolig frekk irl. Vi observerte hvordan du snakket til en familie som hadde holdt av en benk i skyggen som du satt på. De ba deg ikke om å gå…Likevel spurte du ganske bestemt om de eier alle benkene siden de ikke kunne ta en annen benk. Etter at du valgte å gå kom resten av følge deres med flere barn og voksne og noen med fysiske utfordringer. De hadde nok prøvd å passe på plassen for en grunn. Tenk litt på andre enn deg selv noen ganger. Selvopptatt!

    3. Dette måå jo bare bli tidenes leilighet!! Du er helt rååå <3 Gleder meg til vi en dag oppgraderer dagens leilighet, da skal det virkelig bli gjort skikkelig!! 😀 Gleder meg <3 Tusen takk for fin kommentar på innlegget ditt om frykt. Det settes stor pris på <3 Stor klem!

    4. Hei, Spennede å høre om planene til leiligheten din, jeg er i samme prosess selv. Derfor lurer jeg på hvem som skal levere ståldør med glass til deg, ønsker å ta forbindelse med dem selv. Mvh. Ellen 🙂

    5. Hei, Lene.
      Jeg lurer på hvorfor du kjøper en ny, stor leilighet du skal pusse opp? Solgte du ikke den forrige fordi den var for stor, og du i tillegg mente renta ville stige?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg