Ukens spørsmål : Marius genser & lue

Mange av dere har etterlyst oppskriftene til Marius genseren- og luen min, så nå har jeg hørt med de to som har strikket de til meg, så håper jeg det kan hjelpe dere på vei ?
Oppskriften på genseren fikk jeg fra min stemor Sissel, som strikket min – og hun skriver følgende : ♥ Vanlig mariusmønster med rundfelling (Marius med rund sal) Jeg strikker rett på bolen uten å felle inn i midjen fordi jeg har strikket genseren litt lengre. (Smak og behag) Oppskriften på luen fikk jeg fra min svigermor Kari, hun strikket min til jul, og hun skriver : ♥ Opplegg for luen er 108 for damemodell, oppskriften kan man finne i oppskrifter for Marius genser (side 18, oppskrift nr 13) Halvparten er det reelle mønsteret til luen, og så har jeg brukt 2 ekstra mønster som er på Marius genseren.

– For dere med strikkeerfaring, eller noen i familien som kan det, så skjønner vel dere litt mer av oppskriftene enn meg, dette er virkelig gresk for meg, jeg bare videreformidler, jeg – hehe. Har så lyst å begynne å strikke igjen selv, men sist jeg strikket var jo på ungdomsskolen! Begynner å bli noen år siden det, kan man trygt si.. Jeg vet jo at det ikke er vanskelig når man først kommer i gang, men – så er det det å begynne da… Kommer aldri til å skje!

Jeg elsker ihvertfall mitt søte sett med Marius genser og lue ♥

Håper dette hjalp dere litt? ♥ Bare spør om dere har noen spørsmål, så skal jeg videreformidle!

5 kommentarer
    1. Elsker mariusmønstret! Har strikket meg en slik genser selv bare i det orginale fargene med rosa istedet for rødt. Men har veldig lyst på en i hvit også, og luen da selvfølgelig! For strikke inspo: byannikenmj.blogg.no

    2. Jeg har en helt lik en, men den er gjennomsiktig! Jeg MÅ gå med noe under. Skal de være sånn, eller er min “poorly” made?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg