Uke 9

Ukens høydepunkt : Her er listen lang! Lille Levi skatt, livets høydepunkt hun, hehe.
Processed with VSCOcam with a5 presetEllie Goulding konsert på fredag med Bik Bok, Hege, Renate og en haug digge damer. Vi spiste og koste oss på Asia før vi ble hentet av Uber biler og kjørt til egen Bik Bok losje på Telenor Arena. En superhyggelig kveld!

Processed with VSCOcam with a5 presetLørdagskvelden var jeg sammen med Henriette, Noah, Maria, Jax (hunden til Maria) og Levi ♥ Alle tre guttene våre var på poker kveld og vi jentene koste oss hjemme hos Henriette med mat, skravling og to hunder + en liten basse. Så vi hadde nok å henge fingrene i ♥ Det var jo også et høydepunkt i seg selv å ha utsalg i går, jeg fikk kvittet meg med ALT, bortsett fra en stor pose til Fretex, og noen ting jeg ville beholde selv. Veldig, veldig fornøyd!

Ukens tåre : Det var en morgen jeg våknet opp sammen med lille Levi, scrollet meg som vanlig gjennom sosiale medier, og fikk øye på denne filmen. Så den kun fordi jeg så at det var noen som skrev at det var happy ending. Tårene TRILLET! Først fordi jeg synes så synes så fryktelig synd i hunden det omhandler, og for det andre fordi jeg ble så glad på hans vegne til slutt. Blitt så følsom etter jeg fikk Levi altså, hehe.

Denne ukens hjertesukk : Det blir å flytte ut fra vår fantastiske leilighet, på fantastiske Aker Brygge.
Processed with VSCOcam with a5 presetJeg har bodd i området siden 2011, og elsker å bo her! Det er så sentralt, alt ligger rett utenfor døren og det har bare vært 5 utrolig fine år. Blir selvfølgelig helt amazing å flytte opp i den nye leiligheten, men merker at det er litt hjertesukk å forlate Aker Brygge. Heldigvis er det ikke mer enn 6 minutter å gå, så dette skal nok gå fint. Gleder oss jo til å flytte til et litt mer rolig strøk, og turmulighetene med Levi er jo litt flere. Bor rett ved Slottsparken, så tror hun kommer til å bli veldig fornøyd!

Vi har leid inn flyttefolk på tirsdag, og nedvask onsdag. Torsdag tar de nye eierene over. Siden vår nye ikke er klar enda, skal vi bo på Frogner House til vi kan flytte inn. Kjekt å ha et koselig og ordentlig sted å bo, slik at vi slipper å bo på hotell med Levi. Så vi skal bo på Frogner House fra imorgen av. Og vi har SÅ utrolig mye å pakke ned før den tid. Hjelp! Hittil har vi kun pakket ned boden, og alle klærne våre, så det er nok som gjenstår!

Processed with VSCOcam with a5 presetPhew. This is just the beginning..

Ukens koseøyeblikk : Mange! Men spesielt på torsdag-kveld da jeg og Henriette hadde “voksentid” som hun kalte det. Hun hadde vært hjemme med sykt barn, og jeg med voffen, og vi trengte bare en liten pause hvor vi bare koste oss. Så vi dro på Hanami, spiste middag drakk litt vin og øl og bare skravlet i flere timer. Er så godt! Et annet koseøyeblikk var i går kveld, da jeg og Gard endelig fikk oss en chill kveld på sofaen sammen. Kan ikke huske sist vi hadde det. Har bare stresset den siste uken.. Vi bare overså alt som måtte gjøres, laget burger, koste oss med bru, snop og mange episoder av “Neste sommer…” Hehe, vi elsker den serien, er så koselig!

Ukens opptur : Alt arbeiderene i leiligheten har fått til der oppe. De er snart ferdige med badet, begge soverommene er ferdige, samt gangen, her mangler bare lister og noen takrosetter som skal settes i. Samt en vegg hvor sikringsskapene er, som må lukkes og males. De har pusset ned og malt murveggen bak den nye peisen vår, og malt betongpeisen som var der fra før, samt veggen bak der også. Her har vi brukt en kalkmaling som heter 1462 Grå Skifer, dødskult. Vi skal legge på lister her, samt marmorplater rundt, så ikke helt ferdig. Men ble det ikke fint?

Processed with VSCOcam with a5 presetUkens nedtur : Virkelig nedtur… Planen vår var å flytte inn imorgen / onsdag, det får vi ikke gjort. Alt har blitt forsinket. Vi leide inn et ganske bra og proft firma som skulle legge flytesparkel i de tre store hovedrommene våre. Dette for å avrette gulvet, slik det skulle bli rett før vi la tregulvet vårt. Vi ble fortalt at det tok 9 dager å tørke. 10 dager senere altså, forrige uke, hadde vi gulvleggeren vår fra Skogr der for å starte på gulvet. Først fikk jeg beskjed om at det ved en feil var bestilt inn for lite gulv, så da må vi vente på siste rest i 5 uker. Tenkte jo at det ikke var det verste som kunne skje. En time senere ringer han på igjen for å fortelle meg at flytesparkelet på gulvet overhodet ikke hadde tørket noe omtrent, at det var alt for fuktig for å legge gulv oppå. Og at vi måtte leie inn store lufttørkere for å få tørket opp gulvene, og at de tidligst kunne begynne å legge gulvet idag. Veldig fortvilende i seg selv, når vi fikk beskjed om at det skulle tørke på 9 dager. Hadde vi visst at det tok så lang tid hadde vi jo leid de inn før. De skylder på at det er fuktig fordi våre arbeidere har malt samtidig som gulvene skulle tørke, mens vi er overbevist om at de har lagt en flytesparkelmasse som var alt for våt.

Veldig frustrerende, og dette har gjort at vi, for det første har måttet betale for å leie lufttørkere, og for det andre ikke kan flytte inn som planlagt, og må bo med Levi et annet sted til alt er klart. Gulvet skulle legges idag, men vi har nettopp fått beskjed om at det ENDA ikke er tørt. Og det har nå gått 14 dager… Så vi må vente. Det tar 7-9 dager å legge gulvet, og vi får ikke satt inn kjøkkenet før gulvet er lagt. Så nå blir alt satt på vent. BAH! Vet jeg ikke skal klage, men det er jo veldig fortvilende når ting ikke går etter planen fordi et firma ikke klarer å gjøre jobben sin ordentlig. Det skjer i hvertfall ikke at vi betaler fullpris for denne jobben. Basta!

Ukens bilde : Levi vet hva hun skal bli når hun blir stor. DJ! Fineste vovven vår ♥
Processed with VSCOcam with a5 presetUkens latter : Det ble mye latter når vi var på konsert med Ellie Goulding, rett og slett fordi vi alle har fått hangup på filterene på snapchat, faceswap og alt mulig, vi lo så vi grein i enkelte tilfeller, hehe. Morsomt ♥

Levi hilser med en liten video til dere! Skal få tatt litt mer video av henne etterhvert, men ikke så lett å få henne til å være i ro, hehe.. Her er hun flink og trene med mammaen sin!

Ha en fin uke ♥

10 kommentarer
    1. Ingen tvil: Altfor mye vann i sparkelmassen! Alle andre unnskyldninger er bare tull. Helt vanlig at firmaer sparer på “råvarene”. Jeg er så lei av at alle forsøker å snyte og jukse! Klem og lykke til videre!

    2. Hei Lene 🙂 Skjønner at dette med oppussingen er en liten nedtur for dere. Jeg og samboeren min driver også og pusser opp leiligheten vår på Frogner, og har møtt på noen av de samme problemene som dere (er jo så og si alltid ett eller annet som skal dukke opp i sånne prosesser, det må man nesten legge med i framdriftsplanen har vi lært, hehe..) men jo.. Det med fuktighet i leiligheten pga maling kan nok stemme med at gulvsparkelet ikke har tørket som det skulle. Det oppstår veldig mye fukt i en oppussingsfase, og vi har også måtte ha leid lufttørkere her. Ville bare si ifra at det kan være situasjonen som faktisk har oppstått, og ønske dere masse lykke til videre! Resultatet ser veldig bra ut iallefall, og all ventingen er nok verdt det når dere kommer på plass :):)

    3. Skjønner deg veldig godt at det er frustrerende! Man planlegger jo så man kan få flyttet inn raskest mulig, godt du er som du er og tar det deretter, tross grrrrr for andres ” feil”!! Kalk maling er rå kult og jaaaa det ble sååå fint 🙂 Levi er hel skjønn, smelt hehe Håper dere får det fint på mellom stoppe stedet deres 🙂

    4. Hei Lene.
      Jeg trenger din hjelp! Skal til Oslo til helgen og husker ikke sist jeg var der(flaut). Så hva burde jeg gjøre? Hvor burde jeg spise og hvor burde jeg shoppe? #nobudget
      Ha en strålende dag<3

    5. Hei Lene. Jeg vil bare si at jeg synes du virker så utrolig god. Alle skulle hatt en Lene i livet sitt! <3
      Så kjedelig med leiligheten, det er sååå kjipt å gå å vente på å flytte inn og tiden går hundre ganger saktere – det kjenner jeg til.. Men tenk så fint det kommer til å bli hos dere, gleder meg til å følge deg videre 🙂
      Jeg dåååner av Levi, jiiises så nydelig hun er. Hun kunne ikke hatt en bedre mamma og pappa, du er super flink med henne 🙂
      Kan du ikke legge ut video hvor du snakker på bloggen eller snapchat? Jeg synes du er så utrolig nydelig og elsker dialekten din *ønsker meg sånn jeg også* 😀

      Ønsker deg alt godt 🙂

    6. hmm har faktisk tenkt på dette over en lang stund nå, men har tenkt at det vil bli bedre etter hvert. Men syns faktisk ikke det nå. Jeg savner kvaliteten du hadde på innleggene dine tidligere. Bloggingen din er elendig for tiden .. du gjentar ofte det samme i innleggene dine. Om og om igjen… og nå i det siste er det flere ganger du faktisk ikke har blogget i det hele tatt. Kun ett innlegg om dagen (hvis vi lesere er heldige får vi kanskje 2 max).
      Why? (Og jeg vet du er opptatt med hund og flytting osv, but still.. ) Jeg irriterer meg over meg selv som faktisk klikker meg inn på bloggen din flere ganger om dagen i håp om at oppdateringene dine skal starte å komme litt hyppigere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg