Uke 7

God mandag ♥ Her på fjellet skinner solen, og det var nydelig rosa soloppgang da jeg luftet lille L klokken 0730 i dag tidlig. Lille vennen vår. Hun er så flink! Vi “trener” litt med henne hver gang hun har hvilt, 3-5 minutter bare. Da er konsentrasjonen hennes på topp. Nå har hun lært seg Levi, kom og sitt! Blir så stolt vi ♥ I går hadde hun kun ett uhell inne, så vi krysser fingrene for 0 idag! Her kommer mandagsspalten, vær obs på at det blir mye Levi nå da, sorriii! Sånn er det bare, hehe.. Så forelsket vet dere!

Ukens høydepunkt :
Det tror jeg dere kan gjette på egenhånd, hehe. Processed with VSCOcam with t1 presetLevi ser på “mammaen” sin før aller første gang. Kommer ikke til å glemme vårt første møte ♥

Vi stod opp 0530 den dagen for å kjøre fra Kragerø til Sandnes. Det tok oss 5 timer og kjøre, vi nærmet oss adressen med ett par minutter, og pulsen min føyk opp i været! Så spent!! Når vi kom frem, hørte vi bjeffing og små valper som lagde de skjønneste pipelydene. Men ingen var hjemme! Kun en mamma og mange fine små nyfødte valper fra et annet kull. Vi smeltet selvfølgelig helt. Men skjønte ikke hvor oppdretter og lille Levi var, så vi ringte og fikk vite at han var dratt til kennelen og hadde glemt og si ifra, hehe. NO, enda 10 minutter å vente til vi fikk møte lille skatt. Men deeet var det verdt! Møtte oppdretter Magnor først, en superkoselig kar, minnet meg litt om pappa! Snill og kul, og veldig koselig. Så hører vi små lyder fra noen veeldig skjønne valper som så på oss fra et uteområde, smeltet jo selvfølgelig helt, igjen… Og han skyndtet seg inn, hvor valpene hadde inneområdet. “Her e dåkkas tispa,” sa han og pekte på en liten (stor) skatt som satt utenfor kassen hvor de andre var. Så sjenert og søt, helt fantastisk yndig og uskyldig. Han kalte henne tjukkerull, haha – fordi hun var så glad i mat, og en av de største valpene han hadde i kullet. Søteste ♥ Jeg sa til Gard at han måtte ta henne opp og holde henne først, det er jo tross alt hans julegave! Og det var kjærlighet ved første blikk! Både her og der ♥ Magnor kunne fortelle oss at om han skulle valgt tispe til seg selv, hadde han valgt henne, for hun kom til å bli en utrolig god hund. Veldig koselig for oss å høre! Vi var ikke der lange stunden før det var på tide å ta med seg lille hjemover, hun sa hadebra til Magnor og søskenene sine og ble med oss i bilen. Lille skatt, vi er så heldige! Og siden fredag har det vel egentlig bare vært høydepunkt på høydepunkt!

Ukens koseøyeblikk :
Åh hjelpes, det må jo være hele helgen det? Fra hun sovnet i armene mine i bilen, og jeg og Gard satt der som to forskrekkede hundeeiere, allerede så glad i den lille. Første natten vi sov sammen med henne på gulvet i stuen, når vi tok henne ut første gang, matet henne første gang, all kosen, all sussingen, alt. ALT er kosestund. Så er det ekstra kos i seg selv og bare være oss tre på hytta, alene ♥ Også må jeg jo nevne alenetiden jeg og Gard hadde på Kragerø Resort kvelden før vi hentet henne!

Ukens samtale : 

Meg og Gard sine utallige samtaler når vi har kjørt. Fra Oslo til Kragerø, fra Kragerø til Sandnes og fra Sandnes til Geilo. Vi skravler i ett sett, er lykkelige, planlegger hundeoppdragelse og leilighet, og gleder oss til et nytt kapittel sammen ♥

Ukens tragikomiske øyeblikk :
Joda, nå skal dere høre. Vi kommer kjørende fra Sandnes og skal over Hardangervidda til Geilo, 10 minutter før vi kommer oss oppover kommer det trafikkmelding om kolonnekjøring. But of course.. Lille har vært så flink i bilen, sovet og sagt i fra hver gang hun har måttet tisse. Vi kommer ikke med på første kolonnekjøring og må vente 1,5 time for å komme over fjellet. Levi sov for det meste, men når hun våknet, fikk hun mat, og vi rakk så vidt å lufte henne før vi måtte kjøre med brøytebilen og de andre bilene i kolonne over fjellet. Det går seriøst ikke 1 minutt engang, før hun blir helt fra seg og vil ut. Og vi bare ………… Vi visste at vi hadde en time foran oss over fjellet i ganske dårlig vær, og ikke hadde sjangs å stoppe. Stakkars lille! Måtte gjøre nummer to hun da vettu, selvfølgelig, hehehe. Jeg klarte å roe henne ned etter 10-15 minutter, hun ville jo bare ut stakkars! Så sov hun heldigvis hele veien hjem til Geilo, puuh. Men hvor tragikomisk og typisk er ikke det? 😀

Ukens tåre :
Levi tåre. Blir så rørt av henne hele tiden, og ikke minst når vi hadde hentet henne og fikk henne inn i bilen. Gråt ikke altså, men var mye tårer i øynene, hehe. Og!! Kom på noe nå, en video jeg så på youtube, som nesten fikk meg til å gråte. Denne.. Er så viktig å ta vare på dyrene ♥ Så den på nytt nå, og tårene presser på altså, hehe..

Ukens musikk :
Denne hørte vi på før vi hentet lille L. Så den minner oss om henne! 3 doors down – Inside Of Me. Anna Naklab – Supergirl, Oliver Heldens – Melody, Zayn – Pillowtalk.

Ukens antrekk :
Processed with VSCOcam with t1 presetProcessed with VSCOcam with t1 presetProcessed with VSCOcam with t1 preset
Det var alt fra forrige uke, håper dere får en fin uke ♥ Vi skal kose oss på fjellet mens det enda er nydelig vær her oppe.

Smil!

 

 

15 kommentarer
    1. Koselig å lese! Helt forelsket i Levi selv jeg, og kjæresten er alltid sånn “Har hu lagt ut noe mer på snap av hunden nå??” for han vil så gjerne se han også <3 <3 Haha!!

      1. NTÅÅ 🙂 Så hyggelig!! Jeg føler jeg ikke tør å legge ut så mye, fordi jeg er livredd for at folk skal bli lei 😀 😀 Men følg henne gjerne på insta 😀 @levithetoller <3

    2. Det som er sikkert er at dere kommer til å bli supre foreldre når den tid kommer. <3
      Lykke til videre med Levi!

    3. Så sjønn hun er 🙂 Vi hentet også vår lille toller jente (som ikke er så liten lengre) hos samme oppdretter for 6 mnd siden! Nyt “baby” tiden, for de vokser jammen fort! Vår er allerede 15 kg 😮

    4. Nydelig hund! Fik et lite glimt i går da jeg kom forbi 🙂 jeg som kjører den røde Kikut.no-bilen. Håper dere trives på Kikut! Ser sånn ut på instabildene 🙂

      Mvh
      Kevin E.

    5. Hei! Jeg skal i bursdag på lørdag og har ingen anelse på hva jeg skal ha på meg?! Vil være sexy og fin og vil imponere gutten men på en sexy måte, viss du forstår? skal jeg ha bukse, skjørt eller kjole? Trenger Hjelp

    6. Levi er så søt, og hun ser så snill ut i øynene 😀 Liker hun at dere løfter så mye på henne? 🙂

    7. Gratulerer så mye med valp! Sååå skjønn!
      Vår toller var også fra Magnor, og jeg kunne ikke bedt om en bedre voffs! Kos dere masse med den lille, dere har såå mye gøy i vente 🙂

      1. ÅÅ så hyggelig <3 Magnor har mange hunder rundt omkring, hehe 🙂 Vi gleder oss til fremtiden med henne <3 Nå ligger hun ved beina mine og laller mens mor jobber 😀

    8. Ja takk, til flere innlegg og bilder med skjønne Levi!<3 Jeg og samboeren vurderer også å få oss hund så for meg er det helt supert å se hvordan det er den første tiden med valp i hus <3 Dere er så heldige!

      1. Ja, kommer et innlegg senere idag, eller imorgen <3 Ja vi er såå heldige, og hun er så flink og god <3 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg