Uke 12

Ukens høydepunkt : 
Å sette seg i bilen med kursen mot Geilo og fjellet. Var rett og slett bare helt magisk å legge kaos og rot og skitne gulv (haha) bak seg litt, og tenke på noe annet.. God, I miss it already. Veldig synd, burde jo heller føle at NÅ ER VI ENDELIG HJEMME i ny leilighet, men sånn føles det ikke. Bah. Ikke når vi mangler vask, oppvaskmaskin og platetopp. Er ikke tidenes og kun lage middag i ovnen, og ikke kunne vaske opp ordentlig. I tillegg er det mye annet som ikke er ferdig, sånne små dille-ting som irriterer meg noe grenseløst og som arbeiderene bruker evig lang tid på å fikse. Vil bare få ut alt av materiale etc og få alt på plass! Men uansett, Geilo var virkelig godt for oss alle, kjekt å ha et sted hvor man virkelig finner roen, slapper av, senker skuldrene, og sover lenge uten å stresse med noe. Geilo altså, love it ♥

Processed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetProcessed with VSCO with s2 presetEn fin uke, med mange fine minner ♥

Ukens tanke(r) :
Ble mange av de når jeg plutselig fikk overskudd til å tenke! Hehe.. Når man er så inni noe så glemmer man nesten av alt annet. Hodet mitt har vært okkupert av oppussing, møbler, interiør, materialer, valp, valpetrening etc i det siste, og tiden har flydd avgårde! Heldigvis har jeg prioritert jobb innimellom, men absolutt ikke like mye som jeg burde. Noe som gjør at jeg får dårlig samvittighet, og føler meg uproduktiv. Jeg som alltid har så mange baller i luften, så mange prosjekt, og jeg ELSKER det. Kjenner jeg savner det skikkelig, og når jeg endelig fikk litt overskudd kjente jeg at jeg bare ble så GIRET! Giret på å få tilbake rutinene i livet mitt. Jobb, nye prosjekter, muligheter, planlegging, jeg ble så motivert til å satse, stå på og jobbe mer, mer, mer! Så nå føler jeg meg klar til å sette inn alle motorer og kjøre på, hehe.. Dessverre er det litt vanskelig når man har en valp som krever en del. Når hun er våken gjør jeg faktisk ikke annet enn å løpe etter henne. Rampungen! Skal stjele alt, bite i alt, bite i meg, ta skoene mine, ta skoene til arbeiderene, haha – jeg må le.. Valper altså ♥ Har nesten vurdert hundebarnehage av og til altså, haha – men jeg som er så heldig at jeg kan jobbe hjemmefra, skal søren meg klare å gjøre begge deler. Tror ting blir lettere når alt i leiligheten er på plass, og vi kan føle vi bor i et ordentlig hjem!

Ukens sang :
Aurora – Warrior, DNCE – Cake By The Ocean, Astrid S – Paperthin, Lumineers – Cleopatra

Ukens digge følelse :
Sove lenge på fjellet! Uten og stresse, og grue seg til å gå ut fra sengen fordi soverommet er iskaldt. Hehe, leiligheten er jo gammel, fra 1870 – og det er ikke akkurat varmt hos oss. Så var godt å komme til Geilo hvor temperaturen er mer enn 10 grader, hehe.. (Føles i hvertfall slik av og til. Og jeg er en frysepinne!) En morgen på Geilo våknet vi tidlig, klokken 08.. Jeg tok ut Levi og Gard laget frokost og kaffe på sengen, Levi la seg igjen og vi så film i sengen, er så koselig det!

Ukens koseøyeblikk :
Hele Geiloturen selvfølgelig, kveldene med god mat, vin, snop og film. Bare tasle rundt uten sminke, i joggisen. Veldig hyggelig når Espen og André kom opp, fredagen laget jeg fiskesuppe, og lørdagen lam. Elsker middager med gode venner, vin og stearinlys. Det er koseøyeblikk det ♥

Ukens utfordring :
Nei, orker ikke! Haha. Føler jeg bare syter og klager på leiligheten! Skal jo egentlig ikke klage. Men er jo litt komisk når man er midt oppi det, og bare vil bli ferdig, og ALT går galt. Seriøst. Vi holder på å skal gjøre ferdig kjøkkenet, har bestilt marmorfliser fra Italia. 3 meter x 1 meter. Vi har (hadde) 5 sånne plater og skal bruke 2. Flislegger har klart å ødelegge 2! Dvs, vi har én eneste sjangse igjen! ÈN! Vi skal skjære ut åpning til koketopp og vask, og to ganger har flisen sprukket. Disse koster over 3000,- pr flis altså.. GRIN! I tillegg så streiket vinkelsliperen hans onsdag ettermiddag, og da var jo de fleste stedene stengt før påske, slik han ikke fikk kjøpt ny. Vi ringte til Maxbo, og de hadde utlån, heldigvis! Så dro han dit, og når han kom dit var selvfølgelig den siste vinkelsliperen UTLÅNT sånn 10 minutter før. MULIG? Han skulle gjøre ferdig kjøkkenet onsdag og torsdag før han tok påskeferie. Så jada, neida, vi sitter her fortsatt uten, hehehe.. Og dette er en brøkdel av alt som har skjedd! Blir bra frustrert når man står oppi det, men når man får det litt på avstand så må man jo bare le. I tillegg til dette har vi et kjempe problem på badet! Dere vet murpussen? Den som er så fin? Det lukter altså så ille inne på badet, at  vi ikke aner hva vi skal gjøre. Jeg skal ikke en gang si HVA det lukter, hahaha! Det er murpussen som lukter, så blir spennende å se hvordan vi får løst det. Får heldigvis inn noen for å se på det på fredag, så krysser fingrene for at dette går bra.

Ukens positive :
Følte jeg måtte ta med dette som et nytt punkt for denne uken, hehehe. Måtte få opp positiviteten i innlegget mitt følte jeg! MANGE positive ting her altså, herregud. Man må ikke glemme det! Men det negative overskygger gjerne det positive dessverre.. Egentlig er jeg veldig flink å snu negativt til positivt, men har vært litt vanskelig de siste ukene, hehe.. Det positive opp i det hele er lille gullungen Levi, hun har lært seg “vent,” samt begynt å venne seg til buret sitt (vi har bestemt oss for å ha bur til henne likevel forresten..) Hun har blitt flink til innkalling, stueren så og si, flink å dusje, flink å klippe klør, og er jo bare så skjønn og god – herlig ♥

Jeg og Gard har kost oss sånn sammen, blir jo nesten som at kjærligheten blusser litt opp igjen når man endelig har tid til hverandre. Gud så viktig det er! Kvalitetstid ♥

Processed with VSCO with s2 presetSkitur, er så godt altså! Frisk luft og en liten treningstur i fjellet gjør alle godt!

Nå gleder jeg meg til å :
Kjøpe inn grønne planter, og fylle leiligheten med LIV! Jeg skal kjøpe kaktuser, mer equalyptus-blader, monstera blader (er det ikke det det heter?) og ellers store grønne planter til bad og stue, og gang, og soverom, og ja – dere skjønner tegninga. Gleder meg også til å kjøpe inn duftlys, andre stearinlys, grave frem lysestakene mine og få det koselig her. Gleder meg også til å kjøpe et nytt teppe til sofaen. Har jo den hudfargede sofaen, med lysegrå puter, skulle kanskje hatt et lysegrått chunky pledd, noen forslag? Fryser sånn vet dere, så må pakke meg inn! Og gleder meg til å teste peisene, begge to. Gi meg varme!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA          Processed with VSCO with s2 presetCognac hjørnet til Gard, som han selv sier.. Hehe. Gleder meg til å få det litt mer hjemmekoselig! Som dere ser så er det ganske tomt og trist nå. Men kommer seg etterhvert. Gleder meg til å sitte her med en bok og en te, og fyre i peisen, som er på andre siden av rommet ♥

Ønsker dere en fin uke! Litt vanskelig og komme i gang? Jeg skal dra meg selv på trening når Gard kommer hjem fra jobb. Blir digg! (Håper jeg..)

KLEM

23 kommentarer
    1. Selv om flytting er kaos, ser det ut til at det blir utrolig fint til slutt! Gleder meg masse til å se hvordan dere får det. Du slutter aldri å inspirere! Får meg veldig gira på å pusse opp selv, hvilke farge har dere i stuen? På bilder ser den litt grå/grønn ut, er den slik i virkeligheten også? God klem

      1. Hei <3 Takk! Hehe, ja man blir litt giret av fine malingsfarger <3 Minty Breeze heter den 🙂 Den er mint grønn, rett og slett. Ikke grå 🙂 DØDSFIN! Klem

    2. Gledar meg til å sjå meir bilde frå leiligheta! Og høyre om murpussen, sida eg vurderte den til nye badet

      1. det kom kun med halve kommentaren!
        Håper du får ei fin veke utan for mange fleire forsinkelsar i leiligheta!
        Så kjekt å vere innom den koselige bloggen din

        1. Skulle og tipse om at eg kjøpte ein stor monstera plante til rett over 200,- hos interflora her ein dag 🙂 så kan du ta av blad til vase når du vil! Men på mobil ville aldri alt komme med på kommentaren… Ha ein strålande dag!

      2. Jeg dekket en av våre vegger med gulløv og la en lakk over for at det skulle holde bedre, og det STINKET helt forferdelig. Det satt i noen uker, før lukten gikk bort. La du nesen helt inntil luktet du det nok et par måneder etterpå, men nå er lukten borte, heldigvis. Er bare å lufte mye, så går det nok bort til slutt 🙂

    3. Heiaaa! Nå er det sykt lenge siden jeg har kommentert, men følte for å kanskje gi deg en liten oppmuntring oppi alt kaoset! Nå har jeg fulgt bloggen din helt siden du startet, og du har alltid vært en favoritt. Selv om du oppdaterer litt sjeldnere nå, som er fult forståelig når du har fulle hender med oppussing og lille Levi, så synes jeg bloggen din bare blir bedre og bedre, og jeg gruer meg på ekte til den dagen du ikke blogger mer! Jeg så deg faktisk i virkeligheten (haha) for første gang i dag, men i fare for å gjøre deg utilpass eller virke som en gærning så turte jeg ikke hilse på. Angrer egentlig litt nå, for du er jo så chill og kul! Etter du startet å videoblogge litt så har jeg fått et bredere inntrykk av deg, og du er en stor inspirasjonskilde både når det gjelder klesstil og interiørstil, men kanskje viktigst av alt på det personlige plan. Det at du klarer å snu alt negativt om til noe positivt er en evne jeg har tilegnet meg de siste årene, og jeg er helt sikker på at du har noe med det å gjøre. Så blir jeg veldig glad av å ha muligheten til å kunne klikke meg inn på en blogg som faktisk er genuint positiv, men også ærlig, og som tross materialistiske innlegg (som jeg forresten også elsker) ikke er med på å påvirke unge gutter og jenter på en negativ måte. Hele bloggen din er liksom bare et fint univers. Det er vanskelig å forklare, men jeg er her inne minst tre ganger om dagen – og ja, jeg har et liv utenom. Nesen. Den dagen du slutter å blogge kommer til å føles som world war 3 i hodet mitt. Nå bør jeg kanskje avslutte denne novellen før jeg føler meg som et creep. Men kort oppsummert: tusen takk for at du gjør jobben din på en så fin og ekte måte, Lene.

      1. Hei fine Martine! ÅÅh, det er såå godt og høre sånne ting, du aner ikke. Det betyr masse!! <3 Jeg synes selv at bloggen har blitt bedre mtp kvaliteten, jeg bruker mer tid på den, og tenker meg igjennom hva jeg skal skrive om for at det skal være variasjon 🙂 Kjekt du ser det <3

        ÅÅ?? Du skulle sagt hei!!! Det er jo såå koselig <3

        ÅÅ, takk <3 Jeg prøver å snu det negative til det positive, kjekt at jeg har påvirket deg litt der <3 Det gleder meg! Univers, hihi <3 TAKK fine deg, nå er du snill med meg altså! World War 3, hehehe nå måtte jeg le <3 Du er søt da 🙂

        TAKK for at du leser og for at du er du <3

        KLEM

      1. OMG!!! Deet sååå så digg ut det! Det må jo være veldig varmt? Hvilken farge har du?? 😀 😀 Likte det grå, men tror også at det grønn/blå kunne blitt råkult til sofaen! 😀 TAKK for tips! Love it 🙂

      1. Vi har henne ikke i bur 😀 Men vi har buret tilgjengelig, slik at hun kan gå inn der om hun vil, og føle seg trygg. I tillegg er det ganske greit å ha når man kjører bil 🙂

    4. Hei!
      Hvor har dere bestilt stenbenkeplaten? Ønsker å kjøpe det jeg også, men går meg litt vill i netthandeljungelen 😉

      1. Hei, de flisene bestilte vi fra Skogr AS på Skøyen 🙂 Gjennom en som heter Celine som jobber der. Det må spesialbestilles gjennom de 🙂 Våre er fra Italia 🙂 Ring de og spør etter henne, hun har mange tips <3

    5. Hei
      Har funnet hundeseken flere plasser på nett, men de kan ikke levere sele med “navnelapp”.. Slik som Levi har, har dere bestilt navnet utenom? I tilfelle hvilken nettside?

      Mvh
      Lisa Marielle

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg