Tutorial // Smokey Eyes

Annonse Nå som jeg har fått kortere, og lysere hår – føler jeg at jeg kan få for en røff og smokey look til fest – og det gleder jeg meg sånn til! Man blir jo mer classy med en gang man får litt mer frisyre på håret, og da synes jeg man kan ta litt ekstra i på sminken. Synes ikke dere også? Smokey eyes var jo min favoritt for en stund tilbake, men synes kanskje det ble litt mye etterhvert, mtp det lange blonde håret. Men NÅ – er jeg klar igjen. Smokey er jo så fantastisk fint. Og ikke minst – coolt! Tourial // Smokey eyes : 1. Skaff deg gode produkter for å få looken. Her er mine favoritter for en smokey look // For å få en ordentlig, kraftig smokey eye look, må du ha en god øyenskygge som for det første er mørk nok, og som sitter godt og gir god farge. Glominerals sitt smokey eyekit er perfekt! Gir god farge, og sitter kjempegodt. Smokey Eye Kit – finner du her. Og skal du legge fin skygge, må du rett og slett ha en god kost. Nei vent, du må faktisk ha en fantastisk god kost. Visst ikke bruker du alt for lang tid på å få det til. Trust me. Denne kosten fra Glo Minerals er helt super, brei og myk og øyenskyggen er på på et blunk. 2. Putt håret i en strikk / i et hårbånd og få det unna ansiktet / øynene. 3. Dekk huden din med en god foundation, og litt solpudder for å få litt farge. 4. Om du vil ha vipper, ta på de først – det synes ihvertfall jeg er best. 5. Med smokey eye kitet følger det en bruksanvisning til hvordan man kan legge looken, og den får man god nytte av.

  • Begynn å legg den lyseste skyggen over hele lokket og opp til øyenbrynet.
  • Deretter legger du først den lyseste grå over lokket og litt over globallinjen. Ikke ta for høyt opp, det blir klovnete.
  • Fortsett med den skyggen som er ett hakk mørkere grå og legg kun i global linjen. Pass på at du bruker kosten godt slik at du smudger det utover, ikke la det bli rare kanter og flekker, fargene skal flyte inn i hverandre.
  • Avslutt med svart i globallinjen og under våtlinjen på øyet.

6. Bruk en eyeliner i en lys farge på våtkanten for å åpne øyet, og få ett mer åpent blikk. Jeg har i fargen peach, og den er veldig naturlig og fin. Hvit kan fort bli litt for hardt. Eyelineren får du her. 7. Legg en brun/svart eyeliner på øyelokket for å definere enda mer. Jeg bruker denne i fargen black/brown. Denne kan du også legge på våtkanten om du vil sløyfe den peachfargede, men det kan fort bli litt mye. 8. Avslutt med denne highlighteren rett under øyenbrynsbenet for å sette prikken over i’en. Og voila – du har en smokey eye look på 10 minutter! En fin look og kanskje ha til helgen jenter? Yes, I think so! I tillegg kan jeg fortelle dere at Coverbrands har -20 % på alle produkter nå, også de produktene jeg har skrevet om i innlegget. Og resten av sortimentet – finner dere her. Ha en FIN kveld! Jeg skal lage homemade lasagne til min kjære, yummy.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg