Tulum : Første dagene & Hotelito Azul

♥ Hjemme igjen i vinterkulden, mens hodet er i Tulum-modus delux fortsatt. Den fineste ferien jeg har hatt på lenge, på veldig mange måter – og den sitter igjen i kroppen. Jeg savner tilbake så utrolig mye, selv om det er godt å være hjemme igjen også, så er det enkelte ting jeg ikke klarer å glemme. Fine minner, sted med sjel og opplevelser. Jeg anbefaler dere på det varmeste å ta turen til Tulum. Jeg skal definitivt tilbake i løpet av året.

Jetlaget tok meg ordentlig idag! Det ble rett og slett nesten litt sånn sjokk-tilstander når jeg så hva klokken var! 13.30! Hallo i luken, så lenge har jeg ikke sovet siden jeg var tenåring tror jeg (kanskje ikke da heller når jeg tenker meg om!) Trodde først det måtte være noe feil med telefonen min! Flydde hjemover natt Mexico-tid så hoppet liksom over en natt med ordentlig dyp søvn, trengte visst ganske mange timer på øyet i natt! Ja, så sov jeg bort halve dagen, pytt pytt. Nå er dagen i gang, og jeg skal ta dere gjennom den fantastiske turen steg for steg tenkte jeg. Og da begynner jeg fra begynnelsen! Og! Jeg har ikke filmet så mye, men når jeg så gjennom telefonen min har jeg tatt utrolig mange korte videosnutter som jeg tenkte å sette sammen til en feel-good video ♥

En litt uheldig start på turen da det endte opp med at jeg måtte reise alene, haha! Det er en komisk historie bak det hele, så det er jo bare til å le av idag – men det var litt kjipt akkurat der og da. Vi var jo to på turen som dere har skjønt, og jeg forstår at dere lurer på hvem denne personen er – men jeg vil holde privatlivet mitt privat enn så lenge ♥ Uansett “personen” (hehe) kom 12 timer etter, så en litt lang reise alene overlevde jeg.  Stor jente! Når jeg landet i London fikk jeg derimot beskjeden om at kofferten min var igjen i Oslo, så det var jo litt rart og komme til Tulum uten en eneste fille annet enn de jeg hadde på meg. Tulum er jo ikke veldig kjent for butikker hvor man kan kjøpe det mest nødvendige for å si det forsiktig så det ble litt kaos, haha. Når kofferten endelig var på vei og jeg trodde den skulle ankomme dagen etter – fikk jeg ny beskjed om at den stod igjen i Mexico City. Takk for det. To lange dager uten klær der altså, men etter litt frustrasjon kom smilet på plass og kofferten etter! Løste seg til slutt. Uansett! Da jeg kom ut av bilen og satte beina ned så var det bare sand over alt, så utrolig deilig.


Første tre nettene ble tilbrakt på et lite sjarmerende boutique hotel, Hotelito Azul Superkoselig, få rom, store bungalow hytter både “oppe i trærne” og nede ved vannet. Superkoselige mennesker som jobbet der, og veldig rolig, avslappende og deilig. Ikke noe stress. Man tasser liksom rundt uten sko hele dagen, og stranden er typ 5 meter fra ytterdøren din. Den følelsen ♥ Rolige dager, rolige kvelder, sminkefri, sol og nydelige omgivelser.



Se så utrolig magisk og idyllisk det er? Helt utrolig! Den ene dagen spiste vi lunsj på “Posada Margherita” som er et utrolig sjarmerende sted med nydelig fersk fisk på menyen. Fantastisk vakkert og med nydelig utsikt utover havet.


Etter 3 netter på Hotelito Azul, gikk turen videre til Habitas, som jeg skal vise dere mer av i neste innlegg fra Tulum ♥ La meg bare si at Tulum er en eneste lang “jungleroad” som jeg kaller det. På venstre side har man alle hotellene som ligger rett PÅ stranden, og på andre siden har du jungelen, samt restauranter og små søte butikker, barer og annet kos. Så å sykle hele den stripa x antall ganger tror jeg må være favoritt-minnet mitt fra turen. Gleder meg til å sykle der igjen. Å sykle er liksom så befriende!

På sykkeltur med sykkelen min! Åh, har vært så mange hyggelige sykketurer langs denne veien. Helt magisk ♥

18 kommentarer
    1. Hehe, dere bør kanskje holde dere mer privat på instagram også, om du ikke vil at noen skal vite det ennå.. ser for øvrig helt nydelig ut!

    2. Hehe du Lene du Lene, ikke så vanskelig og skjønne hvem du har vært på tur med. Han skriver mange under bilder og har vært på samme sted på instaen sin ;kr ❤️❤️❤️❤️❤️

      1. Hei, det handler ikke om at det er “hemmelig” 🙂 Men det handler om at jeg ikke ønsker å dele noe om dette nå <3 Klem!

      1. Det er vel regnsesong på sommeren tror jeg? Litt usikker, men det vil jo ikke si man ikke kan dra-. Vært der før på sommeren jeg 🙂 Ja absolutt barnevennlig 🙂

    3. Kan du fortelle litt om prisnivået? Er alle disse hotellene utelukket for “oss vanlige”, eller kan man finne lignende til ok priser?

      1. Hei! 🙂 Vi bestilte hoteller litt sent, så det var ganske stive priser 🙁 Men når jeg feks nå ser på de samme hotellene til høsten er det helt overkommelig! 🙂 Anbefaler å sjekke Habitas, Hotelito Azul, BE Tulum, Nomade på booking.com 🙂 Klem

    4. For noen utrolig flotte bilder! 2 spm: (hehe) – Vil du si at det var en “billig” reise? Med tanke på mat og transport for eksempel, eller var det helt OK priser? Har hørt at Mexico skal være høvelig billig.
      – Hvilke filtre/redigeringsprogram bruker du på bildene dine? De er så vakker <3

      1. Hei Iselin! Det spørs helt på hvordan man legger opp ferien. Jeg synes ikke det var spesielt billig på de hotellene jeg bodde på, eneste jeg reagerte på som var billig var Corona til 25,- hehe 😀 Men det er jo billigERE enn Norge 😀 Og enkelte ting er selvsagt billigere, men hotellene + mat og drinker koster nok 😀 🙂

        Tusen takk! Jeg bruker lightroom, og har kjøpt et spesielt “filter” som jeg legger over. Finnes mange fine å velge i! 🙂

    5. Så koselig at du har funnet deg «en hemmelig en»! Å tror nok alle forstår at dere ikke vil skrike ut med en gang! Hipp hurra for kjærleiken? å masse lykke til! ❤️

      Jeg ble ikke misunnelig på Mexico i det hele tatt

    6. Så hyggelig og høre at du har vært på tur med en hemmelig 🙂 heldig han! Og for et fantastisk sted!

    7. Så fine bilder 🙂 Turen så helt fantastisk ut!
      Bestilte du alt hver for seg, eller brukte du ett selskap som f.eks ving/apollo?
      🙂

    8. Man ska alltid packa badkläder, extra underkläder och ett ombyte i handbagaget. Det lärde jag mig när min väska blev försenad i 2dygn. Imorgon går årets första ferie, Dubai väntar och bikinin ligger i handbagaget. ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg