Tom Kha Gai

Altså alt som har med lime, sitrongress, og koriander og gjøre er bare så DEILIG! Så lukter det så godt, smaker så godt og bare generelt er godt, hehe.. Renate og jeg prøver å ha ukentlige dates med trening, etterfulgt av mat – og de siste 3-4 gangene har vi laget suppe. I går var jeg så giret på Tom Kha Gai, så da ble det det!

Dette trenger du for å lage Tom Kha Gai ; 

Nudler
Kylling
Løk
Chili
Sitrongress
Koriander
Lime
Ingefær
Aromasopp
Hvitløk
Sukker
Kokosmelk
Kyllingkraft
“Fishsauce”

(Husk- jeg tar alt på gefylen, alltid.. Men her brukte jeg 400g kylling, 1 boks kokosmelk og ca 4-5dl kyllingkraft)

Stek kyllingen og legg den til side. Kutt opp alle grønnsaker, og stek løk, chili, ingefær, chili, sopp og hvitløk sammen. Skjær sitrongresset på langs og slå på det med enden på kniven (for å få frem smakene og den digge duften mm) .. Deretter deler  jeg det opp i delvis store og avlange biter. Og har i sammen med resten av grønnsakene. Hell deretter oppi kraft og kokosmelk, la det småkoke, og smak til med sukker, lime og koriander til smaken sitter. Server nudler, lime og fersk koriander ved siden av. (Og ei litta Coronitas smaker himmelsk til)

God middag angels ♥

5 kommentarer
    1. Det der såg skikkelig godt ut Lene! Screenshotta og skal definitivt prøves! Kjøpe man sitrongress i vanlig butikk? Komme ikkje på at ej har sett det før 🙂 klem

    2. Hei! Står alt bra til med deg? Har vært fast leser i maaange år og savner flere innlegg fra deg, også de litt mer personlige. Hva med en spørsmålsrunde snart?
      Sender deg en klem 🙂

      1. Hei Frida! Takk som spør – det står veldig bra til 🙂 Veldig koselig å høre at du savner innlegg, takk for det <3 Jeg har hovedvekten min på instagram om dagen og deler på bloggen når jeg føler jeg har noe på hjertet, om du forstår? <3 <3 Stor klem til deg og GOD helg!

    3. Min absolutte favorittsuppe! Nesten akkurat sånn jeg lager den også, men jeg anbefaler deg å bruke galangalrot istede for ingefær og et par blader kaffirlime. Lover deg at det løfter retten til nye høyder

      1. Ooo. Galangalrot? Det har jeg aldri hørt om. Kaffirlime ja, det hørtes godt ut! Takk for tips <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg