Tips til en litt freshere hud

Hei Lene! Jeg har et sterkt ønske om et nytt innlegg angående ansiktssminke og glød. Tenker på deg hver morgen mens jeg sminker meg og skulle ønske jeg kunne ringe deg om råd, haha 🙂 Synes huden min er så vintergusten, tørr og blek. Har du noen gode tips til hva som gir fuktighet til huden? Hvilken foundation som er best på vinteren? Hvilke produkter, nye eller gamle som er et must når det gjelder glød? Hadde blitt superglad for et oppdatert innlegg, ettersom det kan være forvirrende å bla seg gjennom 10 gamle innlegg. Håper du får en strålende dag! 🙂


Jeg fikk dette spørsmålet en dag – og kjente meg veldig igjen i det selv, og glød, fukt og litt farge er viktig for meg nå i denne tiden. Nå er vi jo midt i vinteren, mørke tider, og har naturligvis blek og tørr hud. Og da er det veldig kjekt med noen få tips som kanskje kan gjøre at man føler seg litt bedre ♥ Det er jo så deilig å føle seg fresh i ansiktet, både når det gjelder glød, sminke og fukt. Dette er noe av det jeg legger en ekstra effort i – så da håper jeg at det kan smitte litt over på de som trenger litt inspirasjon ♥

Fukt ;

Det beste i verden er når man er nydusjet, eller nettopp har tatt av seg sminken og neste steg er påføring av krem til ansiktet. Den følelsen! Jeg har dagkrem, og kveldskrem i tillegg til at jeg har serum som jeg også bruker. Jeg har ingen fast rutine på når jeg bruker serumet. Men jeg tar gjerne flere runder med både det ene og det andre. FUKT, yes please. Jeg har også en “beautyoil” som jeg bruker på huden (under sminken) de dagene jeg føler at jeg er ekstra tørr.

Når jeg bader (som er ofte….) så skrubber jeg ansiktet. Og når jeg føler at huden min er helt på randen så kjører jeg i gang med alt jeg kan komme over av masker og skrubber og det som er bra for huden. Har heller ikke noe fast rutine her, jeg bare gjør det når jeg føler det er dags.

Et tips er å kjøpe fuktighetsspray. Den kan brukes både før – og etter du har lagt sminke. Får looken til å se litt mer fresh ut og så føler man seg bedre når man kjenner fukten fra sprayen legger seg.

Jeg har litt forskjellige produkter, og bytter litt på hva jeg bruker. Dette er de produktene jeg bruker mest nå.

Beauty Oil fra Farsali – kjøpt på Sephora, dag og nattkrem fra Dr Ankerstjerne, fuktspray fra Elisabeth Arden, og en helt latterlig nattkrem som heter Ice Cream Repair. Jeg tuller ikke når jeg sier den lukter kanelsnurrer og vanilje. Helt sjuk! Skrubben er fra Dermalogica og er en liten sånn fingervott som man skrubber med. Genial!

Glød ;

Jeg bruker selvbruning til ansiktet når jeg føler at jeg trenger det. Tan-drops er min favoritt. Jeg blander to dråper med olje i nattkremen min før jeg legger meg, og når jeg våkner er jeg litt freshere enn når jeg la meg. Nå har jeg vært tom for denne en stund, men skal anskaffe meg en ny før jeg reiser til Dubai (imorgen kveld!!! Ååååh ♥) I mellomtiden har jeg brukt selvbruning. Og da har jeg brukt pittelitt av moussen som jeg bruker på kroppen (Vita Liberata Dark Mousse, DEN BESTE) Det finnes jo selvbrunere spesielt til ansikt også, men det har sikkert dere mer koll på enn meg. 😀

I tillegg til dette så bruker jeg ALLTID. Og da mener jeg, hver eeeeeneste dag en farget krem med shimmer i før jeg legger foundation. Ingen over – ingen ved siden av.

Beauty oljen jeg snakket om tidligere kan jeg også finne på å blande inn i denne kremen, så får man litt den oljete looken. Den liker jeg nemlig!

Jeg er avhengig av highlighter, og det går ikke en dag uten at jeg legger den på kinnbein, litt på nesetippen, rett over overleppen, og under øyebrynet / på øyelokket.

Beatyblur fra Vita Liberata, jeg har fargen latte. Hightlighteren er “Hyper Real Glow” fra mac ♥

Sminke ;

Etter jeg har tatt på beautyblur og evt olje – så er det dags for foundation. Men jeg dekker aldri hele ansiktet. Jeg må ha hud som puster. Jeg legger det kun under øynene, og ellers hvor jeg føler at huden er rød. Men that’s it.

Est’ee Lauder sin Double Wear (jeg har fargen Pebble) Nyx sin Stay Matte But Not Flat har jeg i fargen Nude. YSL sin Touche Eclat All-In-One glow foundation tror jeg bare finnes i den ene fargen.

Hvilken jeg bruker kommer helt ann på hva jeg skal og på dagsformen. Double Wear er den beste! Den dekker altså så bra. NYX’en sin er søren ikke langt unna den heller. Så bra for å være så billig. YSL dekker ikke så mye, men den har en så deilig konsistens – jeg bruker denne når jeg ikke vil sminke meg så mye, og ikke trenger så mye dekk.

Livet hadde ikke vært det samme uten solpudder i kinnene, og i panna. Amen. Og det er basically det jeg bruker på huden min. Her bruker jeg NYX sin pallette med 8 farger. 249,- på H&M. Den har jeg brukt så lenge jeg kan huske. Elsk!

Med disse stegene får man en gylden, frisk, fuktig og FRESH (ja jeg vet jeg bruker det ordet mye) hud. Og når man topper det med highlighter og solpudder og en dæsjjj med fuktighetsspray til slutt, så ser man altså bare veldig fin ut.

Jeg håper dette kan hjelpe litt på vei? ♥ God klem!

24 kommentarer
    1. Åhh jippi Tusen Takk for så gode tips!!:)Må virkelig få i hus disse produktene!!:)Ha en Kjempe fiin tur til Dubai vakre gode deg Lene!!:)

      1. Så kjekt dette innlegget falt i smak – jippi! <3 Tusen takk Guro 🙂 Håper du har en fin start på 2019 🙂

    2. Hei Lene! Syns videobloggene dine er veldig inspirerende og føler du har ett så positivt syn på livet og også det å være singel og nyte livet alene! Lurte derfor på om du kunne lage en egen video om det å bli glad i seg selv og kose seg i sitt eget selskap? Har akkurat blitt dumpet og sliter med tanken på å være alene og ikke lenger ha den ene personen å snakke med å dele tanker og følelser med og føler jeg generelt er litt avhengig av å ha en “sånn person”.

      1. Hei Birgitte. ÅÅ nå fikk jeg vondt av deg. Husk – vi er “vanedyr” og man venner seg med tiden til alle ulike situasjoner. Du må faktisk bare gi det tid. Og etterhvert når du føler deg litt bedre – så vil du også kjenne på den følelsen av at du faktisk koser deg alene, og heller kan dele tanker og følelser enda mer med vennene! 🙂 Jeg deler de veldig mye med meg selv også, ha ha! Men man reflekterer og tenker veldig mye når man er alene, og det er veldig gøy! Og kjenne på de tingene helt alene. Etterhvert vil du faktisk sette pris på å sove alene, gjøre ting alene sånn som du vil. Så handler det om å gjøre de tingene du VET får deg til å føle deg bedre, som feks å lage en deilig middag og høre på digg musikk, sånne ting.. <3

        Alle sliter med tanken på å være alene etter et brudd, og det er en skikkelig drittfølelse. Men man blir faktisk utrolig sterk av å stå i det – kjenne på det vonde, la det gå over litt etter litt. Jeg setter veldig pris på å være alene hjemme hvor ingen kan påvirke humøret eller følelsene mine. Du kommer til å digge det på sikt – bare gi det tid <3 Ønsker deg masse lykke til – snart kjenner du på lykkefølelsen igjen, jeg lover <3 Og så vil du føle deg latterlig … FRI!!! GOD klem!

    3. Hei søte Lene! De tan-drops’ene du nevner, hvilken er det? Reiser selv ut i morgen og skulle gjerne sett etter den på taxfree’en.. 😉

      Takk for gode tips!! Helt GULL!!

    4. Tusen takk for tips!!
      Har lyst til å prøve ut tandrops selv, men lurer på om det ikke smitter av på putetrekket?

      1. Det har jeg ikke tenkt på – men siden jeg ikke har tenkt på det. Sikkert ikke? <3 <3 Uansett, så er det verdt det – ha ha! 😀

    5. Åh, jeg elsker tan drops fra crystal clear! De gjør virkelig en forskjell på en trist og blek vinter hud!
      YSL har forresten flere farger man kan velge mellom på all in one glow fondation ♥️

      1. Vet du hva, de er så BRA de!! Har nesten hatt litt abstinenser nå som jeg har vært tom 😀 Åja de har det? Så ikke noe nr på min, hihi 😀 Sikkert slitt det bort 😀 KLEM til deg!

    6. Siden du kun bruker dekke under øynene og der områdene er røde, hvorfor bruker du ikke concealer der? Ser at du ikke bruker det i rutinen din i det hele tatt, og Double Wear og den fra NYX er to ganske ‘heavy’ foundations som huden under øynene sjeldent trenger 🙂 YSL sin All In One Glow finnes i mange farger forresten. Ellers, takk for tips og bra innlegg. 🙂

    7. Åå, nå smiler jeg fra øre til øre! 😀 Dette var akkurat det jeg ønsket meg, kan ikke vente med å klikke hjem noen nye produkter og teste de ut! Tusen takk for helt supre tips, vakreste Lene! Håper du nyyter Dubai <3

      1. Så herlig!! Så glad for at du likte det, Guro 🙂 Ja til flere sånne type innlegg skjønner jeg <3 <3 God klem!

    8. Hei Lene! 🙂
      Tusen takk for gode tips!
      Jeg lurte på om du kunne tipse om litt selvbruning igjen. Nå som vinteren er her og man føler seg bleik og ikke så fresh!
      Noen tips jeg lurer på om du har svar på:)
      – Hvor ofte påfører du selvbruning?
      – Hvordan vedlikeholder du den best mulig? Også med tanke på at du trener ganske ofte. Jeg opplever ofte at det faller fortere av.
      – Smitter den aldri av på klær? For eksempel hvite skjorter/trøyer osv? Har du eventuelt noen tips?
      Synes du har en fin og jevn brunfarge hele året

      1. Hei Madeleine 🙂 Jeg påfører det når jeg føler for at jeg trenger litt ekstra gløøød, gjerne til helgen 🙂 <3 Ja, den faller jo av når man trener og svetter mye, men den jeg bruker (Vita Liberata Mousse) fader fint ut selv, uten at det blir synlig og flekkete! 😉 Ja, den smitter av når du ikke dusjer det av deg først, men når du først har dusjet det av så gjør det ikke det – så lenge man ikke svetter da 🙂 <3 Håper du fikk svar på det du lurte på 🙂 Stor klem!

      1. Heiii! 🙂 Ooo finnes de i flere størrelser? 😀 Jeg vet ikke faktisk. Men de er ganske store <3 De er så fine!

    9. Hei Lene, kjempe gøøy innlegg Har lenge lurt på hvordan man kan se så fresh å flott ut!! Trenger virkelig også den “mirakel kuren” hehe. Men lurte på hvilket solpudder/farge du bruker? Tuusen takk for nyttige tips! Håper det kommer flere slike innlegg Ha en fin dag FLOTTE du

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg