– The perf breakfast –


– Mmmm –

God morgen morgenfugler ♥ Nå er jeg straks på vei ut døren her, skal på visning sammen med min beste venninne, og så skal vi unne oss en deilig kaffe med “noko attåt” før jeg må i møte. Fint å starte dagen sånn, da? Det synes jeg.  Igår kveld laget jeg hjemmelagde knekkebrød til kvelds, det er så nydelig godt. Med brunost, hvitost og annet godt pålegg, og dette nøt vi til fjerde episode av Masterchef. Elsker det programmet. Gard ler sånn av meg, for jeg er så engasjert!  Tenkte jeg skulle dele denne fantastiske knekkebrødoppskriften med dere, det er så utrolig lett å lage. Og perfekt til frokost, lunsj – og kvelds ♥ ♥ Hjemmelagde knekkebrød : 3.5 dl grovt rugmel
1 dl valnøtter
1 dl mandler
3,5 havregryn
1,5 dl sesamfrø
2 dl solsikkekjerner
0,5 dl linfrø
1 dl havrekli
7 dl vann (Dette holder til ca 30 knekkebrød)  ♥ Fremgangsmåte : Hakk mandler og valnøtter til små biter, bland alt sammen og ha i vann. Jeg pleier å ha litt salt i, for å få enda bedre smak. Ta en stekeplate med bakepair og smør utover på to brett med slikkepott. Viktig at det blir ganske tynt lag, for å få de sprø. Stø litt maldonsalt på toppen, og sett knekkebrødene i ovnen på varmluft 190 grader i 10 minutt (jeg tar kun ett brett om gangen.) Etter 10 min, skal du ta de ut, og skjære de til i ønsket form. Deretter skal de i ovnen igjen i 30 minutter til. Og så – er det bare å NYTE! Jeg pleier å pakke de inn i bakepapir om nettene o.l- da holder de seg sprø ♥ Fin dag til dere!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg