The magical love!

Selv om jeg nå er singel, og nyter det/ trenger det – er jeg jo fascinert av kjærligheten likevel! Jeg har lært så utrolig mye det siste året at det skal ikke være mulig. For det første er jeg sikker på meg selv, og vet hva jeg vil ha, og hva jeg trenger. Og jeg vet hva jeg ikke vil ha, og når det er på tide å gjøre valg for at man selv skal ha det 100 %. Man er jo den viktigste personen i sitt eget liv!

I Frankrike begynte jeg å lese litt på “The Golden Year” og jeg satt omtrent bare og nikket da jeg leste kapittelet om kjærlighet. For de har så rett i mye om ikke alt de sier. For sin egen lykke, er det faktisk noen tøffe valg som må taes innimellom. Er man lykkelig og har funnet sin sjelevenn som man vil tilbringe livet med, ingenting er mer fantastisk enn det, heia kjærligheten!

Jeg har selv vært i tre forhold, og har lært veldig mye av de tre forholdene, ville ikke vært foruten! Nå trenger jeg å bruke tiden til og “resette”meg selv litt, reflektere, kjenne på ting, lære, oppleve. Jeg har en fantastisk tid foran meg! Og jeg gleder meg til hver en minste ting jeg har i vente.

Men la oss snakke litt om kjærligheten, for selv om den kan være så innmari god – så finnes det tilfeller hvor den ikke er det, eller hvor det bare ikke er meningen. Og er det en ting jeg vet, så er det at man ikke skal tillate seg å ha det dårlig! Og det gjelder alt i livet, jobben, med venner, seg selv, familie – men da må man også være tøff nok til å ta tak i det som ikke er bra. Selvsagt har alle perioder hvor ting går opp og ned, noe som er helt normalt. Men dårlig skal man ikke ha det. Det er ikke noe som vi vier så mye tid til som kjærlighet, og kjærligheten får jorden til å gå rundt!

Min kjærlighet til Levi for eksempel – er uendelig ♥

Når det kommer til kjærligheten – så kan det være så mangt, både fantastisk, spennende, lekent, ja – man kan faktisk kjenne at man nesten sprekker av lykkefølelse, og det er jo den BESTE følelsen i verden. Men kjærlighet kan også være tung. Og man kan møte både usikkerhet, sorg, dårlige perioder og rett og slett kjenne på følelsen av og være ulykkelig, og at det hele er et eneste energisluk. Og sånn skal det jo IKKE være!

Jeg ble utrolig inspirert av boken til å skrive dette innlegget, og som de skriver i boken så skal man våge å kreve god kjærlighet, og faktisk være så tøff, og ha selvrespekt nok til og la mindre god kjærlighet forsvinne ut av livet ditt. Og – husk. Det fins kjærlighet for alle – GOD kjærlighet ♥ Jeg skriver ikke dette innlegget for min egen del, men fordi jeg vet at mange der ute sitter og grubler, dveler og er redde for hva neste steg videre i livet skal være. Jeg får støtt og stadig meldinger og mailer hvor skjønne jenter spør meg om råd, så kanskje dette kan være en liten hjelp på veien ♥

I boken tar søstrene Hannah og Amanda for seg forskjellige problemstillinger, og reflekterer over de. Og det synes jeg er en så viktig del av livet. Ofte går man i samme “tralten” og lar ting passere fordi man rett og slett ikke orker å ta tak i det. Sånn skal det jo ikke være. Når jeg kanskje endelig finner min “the one” så skal han være min aller beste venn, i hele verden. I tillegg til mange andre grunnleggende, viktige ting, selvsagt!

Tenk på det sånn ;  Jeg har vært der selv, og jeg kjenner mange som har ønsket seg ut av et forhold. Å gå er noe av det vanskeligste, og det er jo nettopp fordi man ønsker det motsatte – nemlig å leve sammen med noen. Derfor er det mange som ikke klarer å bryte, som blir i dårlige forhold og innfinner seg med ting man aldri hadde godtatt om en venn hadde gjort det samme mot en. Hadde man det? Beholdt en venn år etter år om forholdet var dårlig? Nei. Det samme er det jo i et forhold, og livspartneren din er jo den viktigste vennen du skal ha! Jeg blir så inspirert av jentene mine som er gift og i lykkelige forhold, de sier : Han er min BESTE venn i hele verden. Og SÅNN skal det føles! Jeg har jo før snakket om hvor viktige vennene mine er for meg og at jeg savner de når vi ikke er sammen. Den samme følelsen vil jeg jo kjenne på i mitt forhåpentligvis fremtidige ekteskap også!

Noen punkt til hva jeg synes beskriver god kjærlighet ;
– Man er hverandres bestevenner
– Man unner hverandre alltid det beste og bygger hverandre gode
– Man snakker sammen om alt og kommuniserer
– Man felles mål i livet
– Man har mange av de samme verdiene på bunnlinjen
– Man LER sammen
– Man har god sex sammen
– Man respekterer hverandre og er snille med hverandre
– Man er ærlig
– Man er leken, og eventyrlysten
– Man stoler på hverandre

Denne listen kunne blitt lang om jeg ikke stoppet nå.. Hehe ♥

Med alt her i livet vet jeg alltid til syvende og sist, hva den riktige avgjørelsen for meg er, men det tar tid å komme dit. Om jeg begynner å dvele ved noe som ikke føles bra, så er det alltid en grunn for at jeg gjør det. Og da må jeg finne ut hvorfor jeg dveler ved det. Og når det er nok, så er det faktisk nok. Og da er det ingen vei tilbake. Men man må våge og kreve både respekt og god kjærlighet for seg selv, kjærlighet skal ikke være noe som drar deg ned, men bygger deg opp. Det skal ikke føles tungt, det skal føles HERLIG! Jeg kunne sikkert skrevet en bok om dette, fordi jeg synes det er så innmari interessant! Men anbefaler dere absolutt å lese “The Golden  Year” om dere ikke allerede har gjort det.

Og for oss single, så er det faktisk ganske mange fantastiske fordeler med det også :
– Det kommer til å komme ny kjærlighet i livet ditt, det er helt sikkert
– I mellomtiden kan du date, kline, flørte med nye!
– Å få styre og stelle hjemme uten at noen bryr seg hva du gjør, er jo en magisk følelse
– Å gjøre det man hvil, når man vil, uten å måtte svare til noen er jo helt fantastisk
– Og når man er singel er det nesten ingen som kan påvirke humøret ens! ( Jeg kan ikke huske at jeg har vært sur eller gretten en eneste gang siden jeg ble singel jeg, og det er herlig!)

Uansett – poenget mitt – til syvende og sist er faktisk kjærligheten det beste som finnes. Men et singelvindu midt i livet er heller ikke og forakte ♥

23 kommentarer
    1. Veldig fint innlegg!!

      Noen mulighet for ar du og Gard finner tilbake til hverandre? Synes virkelig dere virker som en perfekt match, som utfylte og balanserte hverandre bra.

    2. Veldig bra innlegg Lene! En ting till som er viktig synes jag: Det er viktig at hvis man virkelig elsker noen ikke å dumpe denne fordi en av tingene på listen ikke er som den var lenger men jobbe på å finne tilbake til som det var. Om dette er å gå å snakke med noen eller tilpasse seg etc. Syns det er mange som bare dumper og så går videre uten å ge det en ordentlig sjanse!

    3. Lene <3 Jeg trengte virkelig det innlegget her!

      Har brukt så mye tid i det siste å gruble over et dårlig forhold jeg har hatt. Vi har gjort det slutt, men det er så mange kvelder hvor jeg har sittet alene hjemme og bare savnet han, selv om jeg vet at vi ikke er noe godt for hverandre. Jeg har akkurat begynt å innse at jeg kommer til å finne min store kjærlighet en dag, og at han jeg var sammen med sist ikke er bra for meg!

      Takk for at du alltid er så ærlig 🙂

      1. Hei ! <3 Åh, jeg vet – men ofte husker man bare de gode tingene.. <3 Så trenger man å være litt alene også, det er bedre enn å være i et dårlig forhold for det blir ingen lykkelig av <3 En dag finner du en som passer deg bedre :-*

    4. Tusen takk for kloke ord! Jeg står midt oppi det triste nå, og dette innlegget hjalp meg å sette ting litt i perspektiv. Jeg skal definitivt kjøpe boken:)

    5. JA! Du reflekterer på en så nyansert og ikke svart på hvitt måte, noe jeg digger. Jeg er bare 21 men føler meg allerede veldig klok på mange av disse tingene, selv om jeg selv aldri har vært i et seriøst forhold! Har en mor som har lært meg utrolig mye og utfordret meg, samt at hun har vært veldig åpen om sine forhold da hun har hatt tre kjærester etter hun og faren min ble skilt.

      Hun har alltid sagt til meg det som du sier; at hvis noe faktisk føles gjennomgående feil så er det ingen andre enn deg selv som kan gjøre noe med det. Hun kjenner mange rundt seg som klager og klager på det ekteskapet de er i, men som aldri gjør noe med det. De er tydelig ikke tilfreds, men de velger tryggheten ovenfor farvann.

      Nå er dette hovedsakelig snakk om litt eldre mennesker som er i et forhold som har vart lenge, og jeg forstår til en viss grad at de velger tryggheten.

      Farvann og usikker grunn er for de fleste mennesker skremmende, men det er forskjell på de som ser på det som en mulighet til å få det bedre på sikt, og de som heller holder seg trygt på land og dveler i den samme onde sirkelen til evig tid.

      Vanskelige valg er naturligvis vanskelige, men vanskelig er ofte veldig bra – på sikt. Vi skal ha det litt vanskelig i blant. Vi må bare lære oss hvordan å håndtere det på best mulig måte.

      Liker veldig godt dette utsagnet “problemet med problemer er at vi tror vi ikke skal ha dem”. Det er noe å tenke på.

      Klem til deg, fineste Lene!

      1. Kloke ord, og helt sant! <3 Det er ingen andre enn en selv som kan gjøre noe med problemene <3 Vanskelig er ofte bra ja, og ofte til det bedre :-* Stor klem

    6. Hei! Kunne du skrevet ett innlegg om treningsprogrammet du bruker for rumpe og bein? 🙂 ser utrolig fine resultater på deg!!

      1. Tusen takk Siri 🙂 Jeg gjør mye forskjellig! Trappemaskinen på JobbSprek er min bestevenn, hehe. Men jeg gjør også mye av dette : Knebøy, markløft, utfall, utfall bakover, hipthrust, og øvelser med strikk! Tren disse øvelsene 2-3 ganger i uka så skal du få se! BOOM

    7. Så fint innlegg, når det er mer usikkerhet enn kos med forholdet er det viktig å si til seg selv at det ikke er greit! Speaking of, du som er så kreativ 😀 du har ikke tips på hva ville du gitt i bursdagsgave til en man nylig har blitt sammen med (type 4mnd siden første date og han blir 28). Vil helst gi noe vi kan gjøre sammen, og bursdager er jo så GØY, men synes det er så vanskelig å vite hvor big man skal gå når det gjelder gave/oppstyring, haha :p

      1. Hei!! <3 Ååå så kos, grattis da 🙂 Å være nyforelsket er DIGG!!! 🙂 Hm, jeg hadde nok gått for en opplevelse ja! Festival, konsert, en liten weekendtur? Spørs hvor mye du vil legge i det da. Men en opplevelser er jo det beste man kan få <3 En tur i skog og mark hvor du fikser og forbereder alt? Telt, mat, vin, etc… ? Det er jo superromantic <3 ÅÅh kos ! Lykke til!

    8. Veldig fint innlegg Lene! For en liten stund siden var jeg veldig frem og tilbake på om forholdet jeg er i, var noe særlig sunt. Det hele startet egentlig med at både samboer og jeg fikk en totalomvendig på hverdagen, da vi begge begynte å studere etter flere år i jobb. Jeg har et fleksibelt studie og kan disponere dagene slik jeg vil. Jeg klarer å jobbe en del ved siden av og har egentlig mulighet(utenom jobbvakter) til å dra hvor jeg vil, når jeg vil. Samboeren min på den andre siden studerer på et ganske tungt studie og tilbringer mesteparten av dagene i lesesalen. Fra semesterstart til semesterslutt hadde vi ikke så mye som en hel fullstendig dag sammen en gang. Alt av mathandling, rydding, vasking, matlaging og klær havnet på mine skuldre, og begge ble gående rundt som tikkende bomber. Jeg var dritsliten av å drive en husstand alene, og han var sliten av min negativitet pga dette. Likevel nektet jeg å gi opp. Vi har vært i en innkjøringsfase det siste halve året og det er ingen garanti for at alt skal klaffe fra første stund. Det viktigste oppi det hele har vært å fange opp hvorvidt vi har vært interessert i å løse det eller ikke. Kjæresten min har virkelig tatt seg selv i nakkeskinnet og blitt en bedre versjon av seg selv den siste tiden, og det smitter over på meg som er mye gladere. Ting er generelt myemye bedre og jeg kjenner på kroppen at jeg er skikkelig forelsket. Poenget mitt er egentlig at jeg føler at veldig mange er blitt lykkejegere og har skyhøye forventninger til hvordan et forhold skal være. Kjæresten min får meg til å føle meg som verdens fineste jente, han gjør meg helt varm om hjertet, har alle kvaliteter jeg ser etter og er i mine øyne verdens fineste. Men vi krangler også så busta fyker til tider, vi haler og drar oss over hinder etter hinder, og det er det som gjør oss sterkere. Jeg er stolt over meg selv som har sett lys i tunnelen når jeg har følt at alt er over, fordi jeg vet innerst inne at vi er ment for hverandre. Gresset er ikke nødvendigvis alltid grønnere på den andre siden, man må bare huske på å vanne sitt eget <3

      1. ÅÅ, jeg fikk frysninger av å lese dette Emilie <3 Så glad for at dere kom dere gjennom det sammen. Tenk så sterke man blir av det! Og helt enig i at man må vanne sitt eget, og så lenge man finner ut av ting og føler det går riktig vei – er jo det helt magisk <3 <3 Nyt tiden som forelsket igjen, hihi. Når dere har kommet dere gjennom dette er dere jo rustet for neste utfordring sammen også 🙂 Stor klem

    9. Veldig fint innlegg. Jeg har bare et spørsmål, føler du deg aldri alene som singel? Jeg er omtrent den eneste single igjen i vennegjengen, og av den grunn går jeg nok en gang mot en sommerferie uten store planer. Eller det vil si, jeg har et par helger hvor jeg skal på tur med venninner, men begge disse er det jeg selv som har tatt initiativ til og invitert. Samme var det i fjor. Men disse venninnene mine har jo sommeren full, for de skal hit og dit med kjæresten. Jeg savner litt det å bli spurt jeg også. Også er det ikke det at jeg ikke har venner, for jeg skal være forlover i hele to bryllup neste år, så jeg vet jo at jeg blir sett på som en god venninne. Vet ikke helt hvor jeg vil med denne noe rotete kommentaren, men det var vel helst dette med at om du aldri opplever noe av det samme?

      1. Hei Kristin <3 Nå er dette min første singelsommer, så jeg vet ikke helt hvordan følelsen rundt det blir. Men jeg er jo veldig sånn som gjør på ting hele tiden! Har avtalt forskjellige ting med forskjellige venner / og forskjellige gjenger – så det er liksom ikke så mye tid til overs å være "alene".. Men dette blir spennende å kjenne på da! Absolutt. Jeg skjønner hva du mener. Du må bare prøve å booke enda mer ting, med enda flere venner og når du er redd for at du kanskje føler deg alene, så drar du hjem til familien din? <3 Stor klem

    10. Takk for at du deler dine kloke ord<3 dette innlegget har virkelig gitt tankene mer svar. Du er en fantastisk inspirerene person. Blir alltid i godt humør av å følge den positive spiriten og holdningen du har til livet. Heier på deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg