That delicious burger

Her om dagen laget vi den BESTE hjemmelagede burgeren på lenge. Den gikk fort unna, det kan jeg love dere.. Siden vi ikke spiser så mye karbohydrater lengre, bestemte vi oss for å prøve ut lavkarbo hamburgerbrød. Jeg hadde ikke høye forventinger til disse, men HALLO så gode de var. Og så raske å lage, fantastisk. At jeg ikke har oppdaget dette før, jeg som aldri har tålt vanlig hamburgerbrød noe særlig. Uansett. Gard stod for selve burgeren, mens jeg stod for brød og tilbehør. Her kommer et deilig og sunt middagstips fra meg ♥

Hjemmelaget burger med soppsaus //

Uten navn-21 pk karbonadedeig
Finhakket løk
Hvitløk
Chili
Salt og pepper

// Dette blandes sammen til to store burgere, som stekes i smør på pannen til de er gjennomstekte.

2 egg
1 dl sesamfrø (kjøres i blender)
1 dl strøost
1 ts bakepulver
1 ts fiberhusk
Litt sukrin
Salt
Ekstra sesamfrø som pynt

// Kjør sesamfrøene i blenderen, ha i resten av ingrediensene og kjør de sammen i blenderen. Lag 4 hamburgerbrødlignende klatter på bakepapir, her brukte jeg slikkepott med litt vann på (lettere å håndtere røren) og strø litt sesamfrø på de to du har tenkt å bruke til topplokk på burgeren. Stekes i 20 minutter på 175 grader.

Sopp
Løk
Fløte
Rømme
Salt & Pepper

Stek sopp og løk til de blir myk i en panne, ha i en dæsj fløte og ca 1-2 ss rømme. Smak til med salt og pepper, og du har den enkleste og beste soppsausen! Mmm, snadder.

Så er det vel bare å si.. BON APETIT ♥ Håper det faller i smak. (Jeg har allerede skrevet opp ingrediensene på ukens handleliste, for denne burgeren skal lages igjen asap) ..

Uten navn-1

4 kommentarer
    1. Tips til enda bedre burgere:Bruk litt worchestersaus og korianderkrydder i burgerblandingen for enda bedre smak. Også ekstra godt med en klæsj dijon sennep og litt liquid smoke oppi for enda mer BBQ-feeling. NAM!I soppstuingen er det bedre å bruke creme fraiche enn rømme, da denne er beregnet til varmebehandling og ikke skiller seg like lett. Gjør også konsistensen hakket tykkere syns jeg, og det er jo bare ekstra snadder til soppstuing. Ekstra godt å krydre med Roasted Garlic & Pepper (Santa Maria, kvern). Denne kan forøvrig brukes til ALT! For å lage en kjempegod og superenkel rømmedressing, bare peis på med kverna oppi en boks lettrømme, og evt litt provancekrydder også. NAM! :)Lykke til!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg