That breakfast

Etter New York turen har jeg blitt veldig inspirert på frokostfronten, og har masse digg jeg kommer til å dele med dere fremover. Det jeg hadde aller mest cravings på idag var dette. Oh – my – god det er SÅ godt! Dette må dere bare prøve altså.. Ditchet til og med min favorittlasagne til middag igår for å lage dette, hehe. Anbefales, og det er så enkelt.

Uten navn-56Hjemmelaget knekkebrød med avocadomash og stekt egg = YUMMY!

Du trenger helt enkelt dette : Hjemmelagede knekkebrød, avocado, sitron, salt og pepper til mashen, og stekt egg med salt og pepper – og boom på null komma niks har du tidenes frokost. Supert med en skål med digge bær til også, og friskt sitronvann ♥ Skal så lite til.. Små hverdagsgleder!

Uten navn-57 Uten navn-58Knekkebrød oppskriften har jeg delt med dere en del ganger før, men til de som ikke har fått den med seg, here it is ♥

2 dl sesamfrø
2 dl solsikkekjerner
1⁄2 dl linfrø
2 dl gresskarskjerner
2 dl mandler, malt i blenderen
1 dl vann
1 ts salt
2 ss kokosolje
3–4 egg, avhengig av hvor store de er

Røres sammen, og smøres på stekebrett med stekepapir. Jeg pleier å bruke en slikkepott når jeg smør den utover, da blir den jevnere. Stekes på 150 grader lavt i ovnen i 30 minutter. Skjær de opp i fine ruter med pizzaskjærer så fort du tar de ut av ovnen. La de avkjøles på rist, og gjerne over natten.

Håper dere likte tipset mitt, og del gjerne ditt favoritt frokosttips du og? Frokosten er jo tross alt det viktigste måltidet ♥

Love!

12 kommentarer
    1. Hei Lene! Elsker disse knekkebrødene her, lagt dem tre ganger nå – perfekte i matpakken! Så takker for kjekt tips 🙂 Men hvorfor kokos olje isteden for vanlig matolje? Ellers er det super godt med stekte egg med bacon og litt ost, holder meg mett da leeeeeeenge! 🙂 Ha en god dag, klem

    2. Jeg er så heldig at kjæresen min lager eggerøre til frokost hvær dag. 🙂 Vi pleier å ha tillbehør som spekeskinke, eller kokt skinke sammen med paprika og tomat og evt litt ost. Knallgod start på dagen.

    3. Viss du tar med frokosten på jobb, ev som lunsj – så funket det godt med krydderskinke, avocado og hjemmelagde knekkebrød også. Tips: et lite dryss med havsalt og urter på knekkebrøda før steiking, -det gjør seg etter noen runder med samme oppskrift !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg