Tankespinn

Endelig hjemme på favoritt øya mi ♥ Hos både familie og venner. Hjem for å slappe av, ha kvalitetstid og samle tankene litt. I enkelte perioder er enkelte mennesker forferdelig ute etter å ta en, og det er sårt og lese / høre alt som blir skrevet om en. Men, sånn er det – og man kommer seg ikke unna det, sånn sett er Norge et stygt, stygt land! Jeg har ikke i meg å være et sånt type menneske, ei heller har mine venner eller min familie det i seg. Så det er jo det jeg klamrer meg fast i når jeg ser hva som blir skrevet – dette er mennesker som ikke vil annet enn å gjøre deg vondt, ødelegge for deg – og flesteparten av de har faktisk ikke peiling hva de snakker om en gang. Så det er jo egentlig bare trist for de. Jeg er heldigvis psykisk sterk og har så utrolig mange nydelige mennesker rundt meg, som vet hvem jeg er og hva jeg er god for – så får resten bare si og skrive hva de vil. Det preller av til slutt. De som skriver dårlig om andre er de som ikke har det bra med seg selv. Så enkelt. Trikset er og ikke bry seg om det, skyve det bort – for de vinner ikke uansett ♥ Det var en jente som delte dette i går, og det synes jeg var passende ; (om man først skal være barnslig å slå tilbake mener jeg .. )

” Rumors are started by haters, spread by fools and accepted by idiots”

Uansett så er det utrolig deilig og komme hjem! Lillebror hentet meg på flyplassen i går, så handlet vi inn mat og spiste blåskjell på “Glass” i Molde før turen gikk hjemover til Orvika ♥ Nå er det jeg, Andreas, Oda, pappa og stemor som er hjemme og i kveld kommer Anniken også. Ikke fulltallig – men godt representert. Vi mangler to brødre med kjærester og barn for å være fulltallig. Idag har jeg, Andreas og Oda gått på 2 timers fjelltur. På øya vår har vi faktisk fått Norges lengste trapp! Den er bygget av Sherpaer og er helt fantastisk! Jeg elsker jo trapper, det vet dere jo, hehe. Og med det fantastiske turfølget og den usedvanlig nydelige utsikten så måtte jo det bare bli en nydelig tur!

Så vil jeg faktisk bare si tusen takk til dere som faktisk skjønner meningen med livet, og det å være et godt menneske med gode verdier og at man faktisk forstår at det går an å heie på hverandre. Dere gir meg SÅ mye glede i hverdagen med deres positive sinn! TAKK for at dere er her ♥

Nå er det late dager hjemme som gjelder, både tid med familien her hjemme, og jentene har jeg invitert på grilling i utestuen vår i morgen – så da får jeg sett de også. På torsdag skal jeg, mamma og Andreas på eventyr før det bærer tilbake til oppussingen på fredag!

56 kommentarer
    1. Men dette er jo ikke noe spesielt som man har i Norge? Finnes jo over hele verden.

      Det som derimot er spesielt med Norge er den vakre naturen! Særlig i nordvest-landet!

      1. Ja, det finnes jo selvsagt i hele verden, men nå var fokuset mitt på Norge 🙂 Og naturen er unik :-*

    2. Fin blogg du har Lene, men skulle du inte kunna börja med engelsktext och även dina vloggar på engelska? 🙂 Hade vart kul och lättare att förstå haha!

      1. Takk 🙂 Hehe, har jeg ikke google translate? Eller er det kanskje ikke så bra det … 😀 Skal absolutt vurdere å snakke engelsk i videobloggene <3 Klem!

        1. Jag kan inte hitta google translate i dim blogg tyvärr. Jag kanske bara har missat det haha 🙂 får kolla en extra gång! Tack fina du! 🙂

    3. Regner med at det er kvinneguiden du sikter til? Er helt sykt at folk har tid eller ork til å sitte og skrive der. For å være helt ærlig så er det verre i andre land. Bare se på ig/facebook kontoer og sladreforumer ang kjendiser i USA feks, er mr drittslenging der vil jeg si. For all del mener ikke at du ikke burde føle det du føler.
      Må sikker være helt jævlig og lese så mye stygt om seg selv 🙁

      1. Hun ene som kaller seg Mimko som påstår at hun har en del mer utdanning enn advokat-Tone hun har vel fått utdannelsen sin fra Livets harde skole.

        Stå på Lene! Du får ta det som et kompliment at disse “høyt utdannede” kjerringene faktisk bruker sin dyrebare tid på å snakke stygt om deg. De kunne sikkert velge andre morsommere ting å bruke tiden sin på, som å jobbe og tjene penger eller leve livet. Jeg hadde nok vært ganske bitter selv, hvis jeg ikke hadde vært lykkelig eller trygg på meg selv.

    4. Tenker du på Jodel nå? Syntes det var supergøy når du snappa om Boomerang-Lene. Hehee 😀 Tenker de som skriver drit bare kan ta seg en bolle. Karma karma karma. Jeg surfer gjennom Jodel for fun, og downvoter når noen skriver piss. Folk må få være ulike og gjøre det man vil. Klem fra meg

    5. Jeg skjønner deg godt! Jeg er ikke en offentlig person selv, men likevel kan jeg føle meg trist etter å ha lest det som blir skrevet på kvinneforum om blant annet dere bloggere, fordi jeg da innser at mange faktisk leter etter feil istedenfor å heie på hverandre. Man kan ikke måtte gå rundt og passe på alt man sier og gjør, og hvordan andre vil tolke det – da blir man paranoid til slutt. Man må være den man er og det krever mye når man ser hva som skrives og diskuteres alle veier.

      Jeg gleder meg forresten til å følge med i oppussingen av den nye leiligheten din! Og så håper jeg på flere matoppskrifter når du kommer på plass 😀 jeg syns du lager så mye som både er enkelt å lage og som inneholder gode ingredienser. Kan jeg forresten spørre hva du severte i 4-stjerners middag da du var med? 😀 Kan du evt. lage er innlegg om det?

    6. Kjære Lene.
      Nå kjenner jeg faktisk at jeg ble helt forbauset. Jeg leste litt rundt på nettet, og jeg regner med at det de forskjellige forumene du refererer til i dette innlegget. Jeg blir både sjokkert og lei meg. Jeg har sagt dette før, men jeg gjentar gjerne. DU ER FANTASTISK! Det er dine innlegg og videoer jeg klikker inn på hver eneste dag, og hver eneste gang sitter jeg enten igjen med at jeg blir i godt humør eller at jeg har lært noe. I sommer har jeg gått igjennom både et brudd med kjæresten gjennom flere år og mistet min kjære fetter uventet av hjertestopp. Han giftet seg bare uker før han gikk bort. Livet er så skjørt, og ofte ekstremt urettferdig. Men du får meg til å tenke positivt. Selvfølgelig er jeg omringet av verdens beste familie og venner, men vit at du har faktisk hjulpet meg du også. Det er så viktig at du vet det. Du er et godt forbilde. Du får meg til å faktisk forstå verdien av å være sin egen beste venn (øver fortsatt). Og du fremstår for meg som så sterk – og da vil jeg også prøve å være det. Du må aldri slutte å være den personen du er. Vakre, fine deg!! Ikke bry deg om hva disse trollene sier..

      (PS – jeg har funnet ut av honning er bedre enn sukker på chillibacon 😉

      Kos deg masse med familien <3

    7. Kjære Lenemor!
      Jeg måtte desverre inn og se hva som sto… og det er veldig ufortjent! Den tråden er utrolig vond, useriøs og nedverdigende. Håper du klarer å trøste deg med at alle de der faktisk klikker seg inn på bloggen din daglig og følger med! De er sjalu på ditt liv, og lar sin egen livssituasjon gå utover deg.. fortsett å vær 30 and fabulous! Du er rå, og jeg digger å følge deg ❤️

    8. Så fine bilder. En god grunn til å elske Norge altså 😀
      Angående det du skrev i innlegget, jeg vet ikke om du sikter til Jodel og vet heller ikke om du har Jodel men der har folk skrevet så mye stygt om deg at jeg får vondt i hjertet. Ingen mennesker har rett til å bli tråkket ned på den måten. Jeg har selvfølgelig rapportert de stygge jodelene om deg men det hjelper ikke når det bare kommer flere… Du fortjener det virkelig ikke!

    9. Skjønner meg ikke på sånne folk. Lene – Du er bare helt nydelig! Digger alt med deg. Du gir inspirasjon i hverdagen. Gleder meg til å følge oppussingen. Og den lokasjonen da, rett ved yndlingsgaten min (hvor det er knallfint alle årstider).

      Stor klem!!

    10. Hei 🙂
      Det her ble litt ut av det blå! Men hvor er “hatten” du hadde på Gatsby partyet ditt fra?
      Satt å leste igjennom kommentarene fra innlegget men fant ikke ut av det! Setter pris på svar 🙂

    11. Hva er det disse “hatkommentarene” går ut på? Og hvorfor tror du at du får veldig mye kritikk kontra andre store bloggere, som feks Ida Wulff og Kristina Andersen?

        1. Du får vel rent faktisk mer kritikk enn mange andre? Kan ikke se at de to nevnte bloggerne får i nærheten så mye kritikk som deg. Hva tror du er grunnen til det? At alle er mer misunnelig på deg enn på dem, eller noe annet? Eller kan det være at det rett og slett er noe i kritikken du får, og at det er derfor? Det var det jeg lurte på, og som det hadde vært fint å få et svar på.

        2. Spørsmålet var vel ikke om du har sagt at du får det eller ikke. Faktum er at du får mye mer kritikk på ulike forum (kvinneguiden, jodel) enn for eksempel Kristina Andersen og Ida Wulff. Spørsmålet er om du har reflektert over hvorfor det er sånn?

    12. For ei dame! Aldri tvil på det
      Girlcrush på høyt nivå Kos deg masse, og vit at det er mange som heier på deg!

    13. Hei Lene!

      Jeg er en trofast fan av deg og din blogg. Jeg har aldri vært innom kvinneforum før, men ble litt nysgjerrig når jeg så dette innlegget. Jeg ble sittendes og måpe, rett og slett. Det er for meg helt sjokkerende hvordan kvinner kan trykke ned andre kvinner så mye. At de virkelig føler en trang til å bedrive tiden sin med dette. I en kombinasjon av å være fan av deg, og ellers være en jente som er trygg i meg selv og som alltid heier på alle jenter (og gutter selvsagt) la jeg rett og slett igjen en kommentar inne på forumet, for å forhåpentligvis få noen få av de til å tenke seg om to ganger før de skriver noe dritt neste gang. (selv om det mest sannsynlig er hva jeg vil kalle “lost case”. Virkelig, Lene! Fortsett å være deg! Du er bare et menneske, som alle andre.

      Her er kommentaren jeg la igjen:
      “Nå føler jeg for å skrive en kommentar mot alle dere som har så behov for å uttale dere om en person dere mest sannsynlig ikke kjenner eller ikke en gang har møtt! Hvordan får dere dere til å sitte og skrive alle disse tingene? Det ironiske med det hele er jo at de virkelige “taperne” er de som har et behov for å rakke ned på andre. Uansett hvor mye man misliker en person, så er det vel aldri greit å henge ut denne personen hverken på sosiale medier eller i virkeligheten? Virkelig, hva får dere ut av det? Når skal dere forstå at de fleste rundt dere (altså normalt oppegående folk) ser dere, og legger merke til hvor ynkelige og usikre dere egentlig er for at dere gidder å sitte og diskutere en stakkars blogger som bare er seg, akkurat som dere bare er dere?

      Jeg kommer virkelig aldri til å forstå meg på de jentene som alltid må rakke ned på andre jenter for å føle seg bedre, og ikke minst de jentene som tenker at alt i livet er konkurranse. Prøv noe nytt som kalles å være GLAD på andres vegne, så skal dere se at dere kanskje får det bedre med dere selv etterhvert også.

      Hilsen sjokkert og frustrert Lene-fan som liker at jenter heier på hverandre”

      Håper du ikke lar deg knekke av det, selv om det hadde vært helt menneskelig hvis du noen ganger lar de knekke deg også!

      Stor klem til deg

    14. Fikk en personlig melding fra en bruker inne på forumet som oppfordret meg til å slette innlegget da jeg driver med “brukerdebatt” noe som ikke er lov i følge reglene. Hun mente jeg klassifiserte i innlegget noe jeg ikke burde gjøre. Forstår poenget hennes og at det er regler på slikt inne på et sånt forum. Jeg ville jo bare få frem et poeng, og noen ganger syns jeg disse haterne faktisk fortjener å bli litt klassifisert også, og få litt tilbake med samme mynt – at man ikke skal drive og “finne seg i” alt hele tiden. Du får jo bare se om du godkjenner disse kommentarene offentlig på bloggen din, men da har du i hvertfall forhåpentligvis fått en liten oppmuntring fra en sjokkert bloggleser – fra meg til deg.

      1. Jeg leste selv mye av det som sto på formuet og sitter igjen helt sjokkert. Har du vurdert å anmelde noen av meldingene? Jeg tror disse damene burde gå lang inn i seg selv. Hva om det var deres søster/ datter eller lignende som de skrev om? Og ser mye av kritikken går på utseende og pengebruk. Man kan si mye om at bloggere er utseendefikserte og overfladiske. men da spør jeg tilbake: hvorfor tror dere de er det?? Jo, fordi det sitter damer på kvinneguiden og kritiserer en minste ting de gjør. Videre vet de ingenting om du donerer til veldedige formål. At disse damene i tillegg trekker inn at de liksom har møtt på deg steder og fått dårlig inntrykk , DET sjokkerer meg. Snakk om å forhåndsdømme og trekke konklusjoner.. hvis noen hadde dømt de på denne måten, da tror jeg de hadde blitt sjenerte selv og kanskje også virket overlegne? De fleste som virker overlegne er bare sjenerte eller usikre. Jeg håper disse damene kan slutte ødelegge mennesker. Håper noen en gang finner ut hvem de er og får en slutt på dette forferdelige forumet.

    15. Er veldig faa blogger jeg leser i fra Norge!
      Men synes din er saa inspirerende, og ikke minst varierende.
      Dessverre er Norge et land hvor det paagaar mye misunnelse, og mange er ute etter aa rakke deg ned som du skriver. Uten aa egentlig ha peiling paa hva de snakker om….
      Men staa paa!,

      Anne

    16. Ufattelig hva enkelte klarer å spytte ut med. Skyldes nok ren misunnelse og evnen til ikke klare glede seg på andres vegne.
      Du derimot gleder oss enormt med ditt herlige vesen og smittende humør. Aldri la noen ta fra deg det!
      Det skumle med slike personer er hva de klarer å sette av spor hos de som ikke er like sterke pskykisk som du.
      Jeg har selv en datter på 11 år som gjennom flere mnd nå har blitt trakassert og mobbet av jevnaldrende jenter og det er skremmende og se hvor utspekulerte intrigemakere små barn kan være og ikke minst hvor uvitende foreldre kan være! Små nettroll som på sikt kan lage store skader i et barnesinn.

      Du styrer det av og jeg ønsker deg alt godt❤️

      Gleder meg til å følge deg inn i en spennende høst med boligprosjekt og annet positivt som du sprer på din vei

    17. Synes det er litt vanskelig å skjønne hva du mener med dette innlegget, annet enn at du vil ha sympati.
      Jeg har ikke Jodel, men har lest tråden om deg på Kvinneguiden og synes at den hovedsakelig inneholder saklig og konstruktiv kritikk som du bør tåle og ta til deg. Omtale av offentlige personer er ikke noe som gjør Norge til et stygt land som du skriver. Kritikk av offentlige personer forekommer i alle land og det er helt naturlig. Jeg har sett at du sjelden publiserer kommentarer med konstruktiv kritikk, men det syns jeg du som et voksent menneske bør håndtere. Utover det vil jeg si at jeg har et godt inntrykk av deg og at jeg liker bloggen din veldig godt, underholdende og inspirerende. Stå på.

      1. But whyyyy?!?!? HVORFOR skal man absolutt ytre seg i form av “konstruktiv kritikk”? Hvorfor? Forstår det bare ikke. Viss ikke man har noe positivt å si, bør man holde det for seg selv!

        1. Fordi konstruktiv kritikk er viktig for at en blogger skal kunne forbedre seg og levere det lesere ønsker å lese om. Tilbakemeldinger og kommunikasjon er jo responsen på jobben en blogger gjør, og dette innebærer som i alle andre yrker både ris og ros.

    18. Hei! beklager så mye men hvor gikk dere p kjøpte noen veldig gode ostesmørbrød for litt siden? finner det ikkje ut om du har et innlegg for steder du ville spist frokost/brunsj så hadde vet vært kult
      Elsker bloggen din !

    19. Jeg må jo bare si meg enig i mange av de som skriver i forumet jeg (har ikke bruker der selv)..
      Men selv om jeg er enig i mye som blir skrevet, så leser jeg bloggen din.. Jeg syns det er spennende å følge med på oppussing, reiser (synd du blogger lite fra ferier), shpping osvosv.. Jeg digger å følge med på dit jettsett liv, selv om jeg kanskje er enig i at det er litt overdrevent til tider.. Men du har jo pengene til det, så hvorfor ikke…
      Så fortsett med det du,.. Og de er sikkert som meg, sjalu på livsstilen din 😛

    20. Heii, fine du! Jeg ville bare si at jeg synes du er helt fantastik! Positiv, smilende å en gledesspreder av en blogger! Digger deg!

      Også lurte jeg litt på om den genseren (grå, oversized strikkagenser) du har på deg på snapchat er “hjemmelaga”? Å om du har oppskrift på den? Ser sååå deilig ut!

      Klem stor fan<33

    21. Dette var vondt å lese, Lene! <3 Heldigvis er du sterk! Og jeg håper at selv på de dårlige dagene, husker du at slike mennesker, eller meningene deres, ikke spiller noen rolle.
      Jeg forstår ikke at noen kan bruke så mye tid av livene sine på slike ting…hva er vitsen?

      Stå på med ditt, og fortsett å dele deler av livet ditt her på bloggen, det gir så mye inspirasjon! <3
      Klem fra Christine

    22. Kos deg og nyyyt dagene sammens med dine nærmeste 🙂 Helt fantastisk vakker natur på dine hjemme trakter 🙂 Gleder meg til å følge med på oppussingen av din nye leilighet, stå på dine valg og meninger du Lene, så får andre holde på med sitt!! Ha en fiiin onsdag og ferie dager 🙂

    23. Kjære Lene,

      Du er helt awsome, inspirerer og er virkelig en blogg man får noe ut av. De som kommenterer i vilden sky om deg på dette forumet sitter stusslige i joggis i en crap leilighet, uten andre høydepunkter en fredagstaco og en jentehelg i året til typ ullared. I kid u not. Hvem er det som har tid til å sitte sånn og diskutere andre? Må være trygda hele gjengen og ikke ha mye morsomt å ta seg til på fritiden. Oser misunnelse.
      Ikke les bloggen da, hvis dere ikke liker at Lene pusser opp og fester. Jeg jobber som advokat og finner liten glede i typiske toppbloggere om mammaliv, sminketilbud hos coverbrands og ymse cupcakes og fitnessbaking. Lene sin blogg derimot får jeg faktisk nyttig inspirasjon fra, både om spisesteder å teste ut, materialvalg til oppussing osv.
      Fixing på utseendet, so what? Mulig disse hatersene sitter langt ute in the middle of nowhere hvor plastisk kirurgi er lite utbredt. Jeg tror halve vennegjengen min har fixet på ett eller annet. Å kommentere det ville blitt ansett som særdeles harry.

      1. Du måtte få med at “du er advokat”, som om at du er så mye bedre enn alle andre, og i tillegg rakker ned på de som er trygdet? Hva vet vell du om deres situasjon….. Jeg er veldig enig om at vi ikke skal snakke ned mot hverandre og heller ikke mot Lene, for det fortjener hun ikke. Men jeg føler det du gjør nå, er minst like gale som de på kvinneguiden, og det er heller ikke noe ok.
        Sender en god klem til deg Lene og håper du har det bra ❤️

      2. Jeg nekter å tro at du er advokat. Da hadde du skrevet langt bedre, og ikke argumentert på den måten. Du er jo et skikkelig nettroll – mye verre enn dem som skriver på diverse forum. Og å bruke “trygda” som et skjellsord også, det er det jo ingen oppegående personer som gjør? Du vet vel for øvrig også at foreldrene til Lene er uføretrygdet? Det har hun vært helt åpen om på bloggen. Pinlig og respektløst av deg.

    24. Jeg pleier alltid å tenke at den viktigste kritikken/meningen er den fra nære og kjære, og det er kun den som betyr noe. Stå på videre, du virker som en fantastisk person og karma kommer etter de som sier noe annet!

    25. En del av det som skrives på kvinneguiden er jo faktisk konstruktiv kritikk, feks overforbruket du fronter.. Du kjøper en nyoppusset leilighet for å rive vegger og pusse den opp helt på nytt?

    26. Nå måtte jeg bare inn på kvinneforum å lese jeg og. Sjokkerende hva folk spy ut! Mest av alt synes jeg egentlig synd på disse stakkars damene bak tastaturet som føler seg bedre av å sitte og skrive slike stygge, helt unødvendige og tullete kommentarer. De må da ha et ekstremt stusselig liv? 😐 🙁

    27. De stakkarslige kvinnemenneskene som skriver på sånne forum har først og fremst ALTFOR mye fritid OG inneboende bitterhet og misunnelse Mest sannsynlig sitter de hjemme, spiser chips, bleikfeite og jævlig og spyr eder og galle på Internett om de som har oppnådd mer i livet enn dem selv. Kanskje kjærestene deres sikler etter babes som deg? Kanskje de ikke har råd til like fine ferier som du? Eller like fin leilighet? Du har fin kropp og utseende, veltrent, gode venner, god inntekt, dyktig i alt du gjør. Ikke rart de er misunnelige?! De er tydeligvis også inne her og leser gjennom kommentarene: dere er tvers igjennom stygg . Karma is coming for ya

    28. Hei Lene!
      Jeg pleier ikke å kommentere på blogger, men nå må jeg bare spørre – hvorfor i alle dager publiserer du kommentarer som de fra Inger og Tone? Dette er noen av de styggeste kommentarene jeg har lest, og er de ikke netthets så vet ikke jeg… Trodde poenget med innlegget ditt var nettopp at vi alle burde fokusere på det positive og ikke spre rundt oss med negativitet og hets av andre…
      Gjelder dette kun når det rammer deg selv?

    29. Nei, vet dere hva… let me get this straight. Lene skal “moderere” kritiske kommentarer mot mennesker som skriver dritt om andre. Men disse menneskene, DE skal få lov å skrive fritt ute i det frie nettet, kalle henne for plastikkdukke, løs på tråden osv. Er dette bare fordi hun har valgt bloggen, hun må bare “regne med sånt”. Bloggere er mennesker som deg og meg, med følelser som blir såret av å ta imot drit. Ikke F at man bare skal tie mot nettroll, noensinne.

      1. Hvis du faktisk har lest forumet så vil du se at svært få der inne er så usaklig som det du mener de er, Inger. Folk som fronter seg selv i så stor grad som Lene og har såpass stor innflytelse SKAL være under kritikk når de fronter usunne idealer.

    30. Hei. Jeg har også lest noen av kommentarene på KG, hos deg og et par av de andre bloggerne, og må si jeg er sjokkert over hva folk bruker tiden sin på. De liker å kalle det konstruktiv kritikk., men synes det er veldig mye som ikke er det, og de såkalt konstruktive kommentarene blir ofte skrevet på en måte, slik at det ikke er vanskelig å se at de er skrevet for å såre/latterliggjøre bloggeren.
      En annen ting er at de tar veldig lite selvkritikk, Det virker som at du og andre bloggere må tåle alt, men så snart noen er kritiske mot dem er det ikke måte på hvor sårbare de er, selv om de er anonyme og rotter seg sammen som en gruppe.
      Stå på videre, og ha en fin helg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg