Tanker og refleksjoner

16880592_10158769311075355_1085995592_oHei fra solfylte Oslo ♥ Energien er på topp idag, både på grunn av været, en time kardio er unnagjort, og at det snart er duket for Hemsedal med jentene! Men ikke minst – pga DERE! Dere er så fine at jeg bare blir så glad i dere på en måte, hehe. Takk for fine tilbakemeldinger på vlogen fra i går, jippi! Dere er så glad. Dere happy = Lene happy! Jeg skal pønske ut noe morsomt for “mannespalten” hehehe, det kan bli nok så interessant.

Jeg skal kjøre en spørsmålsrunde! Som jeg svarer på på vlog. Men en annerledes en denne gangen, en hvor jeg kan reflektere litt, å muligens gi dere litt råd. Det er mange av dere som spør hvordan jeg alltid kan være så positiv, og hvordan jeg tenker i ulike situasjoner. Og ikke minst hvordan jeg klarer meg så bra etter brudd og tunge perioder. Og dette er jo noe vi ikke har tatt opp her inne tidligere – så tenkte det kunne være en bra greie?

For meg er det er det veldig viktig at jeg er min egen beste venn. Og at jeg kjenner min egenverdi. Jeg stoler på meg selv, og er sikker på at de valgene jeg tar til syvende og sist, er de riktige. Det har de faktisk alltid vært. Og om noe i livet ikke skulle gå som man trodde (både jobb og på privaten) så kan man reise seg like stolt, og bli sterkere av erfaringene. Det gjelder å gjøre det beste ut av alle situasjoner, å ha en et positivt livssyn.

16935481_10158769311055355_1383197890_o16880811_10158769311065355_1323020391_oTights Reebok – Genser Bik Bok

Blir veldig gøy å svare dere på dette. Et litt dypere, og mer reflektert innlegg. FYR LØS.

39 kommentarer
    1. Hei Lene! Et litt privat spørsmål, men har lurt på dette siden du alltid er så positiv når det har skjedd noe vanskelig på privaten. Du skrev så mye flott om Jørgen og at han var soulmaten din. Hvordan kan man glemme en som er så fantastisk så fort uten at det gjør litt vondt en gang? Jeg aner ikke om det var han eller deg, men i såfall; føler du ikke på den vonde stikkendes følelsen etter å ha mistet noen som betydde så mye? Selvom mennesker viser seg at de ikke er de man trodde og man bare blir skuffet eller forbannet så forstår jeg ikke hvordan følelsene i kroppen ikke tar overhånd selvom hodet tenker noe annet. Hver så snill- forklar meg!! Takk for en super positiv og inspirerende blogg! Klem

      1. Hehe <3 Han er en fantastisk fyr, virkelig 🙂 Hun som ender opp med han er heldig 🙂 Men vi var ikke riktige for hverandre, enkelt og greit 🙂 Klem

    2. Ja, jeg vil gjerne få råd og tips til den positive energien. Har litt lett for å la stress, negativitet ta over humøret – spesielt i perioder med mye jobb og studier.. får så god energi av trening, men hvis tiden ikke strekker til pga lesing osv. får jeg så fort dårlig samvittighet! Så tips til det gode
      Humøret og positiv energi hadde vært topp!

    3. Hva tenker du rundt ditt eget forbruk? Jeg får dårlig samvittighet hvis jeg ender opp med å ikke bruke et enkelt plagg eller en enkelt ting, siden jeg da har kastet bort penger og ofte må kaste noe – fordi jeg ikke har tenkt gjennom kjøpet. Du har flyttet inn i to leiligheter i god stand nå, og revet absolutt alt. Du malte om leiligheten din nesten med en gang etter oppussingen også, og nå skal du altså videre. Jeg elsker også interiør og kan fort gå lei av ting, men jeg hadde Aldri hatt et sånt forbruk likevel. Og du sier jo selv at du er kjent for å ta lite vare på vesker osv. Det virker som om forbruket ditt er veldig stort, og at du tenker lite på det. Dette gjelder mange bloggere altså, og samlet bidrar det til et fokus som ikke er så sunt synes jeg. Hva er dine tanker om dette?:-)

    4. Du har alt de andre bloggere mangler – det lille extra,utstrålingen og sjarmen og naturlig ikke minst .derfor skiller du deg ut blant kjente bloggere.
      Du kunne arrangert veninnekvelder i Oslo? Alle vil ha en venn som deg og på slike kvelder kunne flere møttes å dannet nye gode vennskap.det hadde vært koselig.damer 30+ feks .synes det kan være værre møte nye folk når man er eldre ,de unge har jo skoler og universitet ol.men når man er 30/45 er mange opptatte hjemme men man trenger likevel gode vennskap.

      Feks møttes i Oslo spiste og dro ut og danset hehe men muligens 10000 hadde meldt seg på så måtte hatt påmelding med feks 10-20 hver gang så det ble mere personlig 🙂 hihi hadde vært gøy

    5. Digger både deg og bloggen din, syns du sprer en veldig positiv energi! Jeg lurer på hvordan du klarer å omstille tankene og komme deg videre etter et brudd med en person du så på som den du ville dele resten av livet med?Jeg sliter enda med et brudd som skjedde for ett år siden. Det går bedre, men jeg tenker enda at det er han jeg helst vil ha, og at jeg ikke kommer til å ha det like bra med noen andre, om du skjønner..

    6. Hei Lene! Jeg har, og sliter enda med enormt kjærlighetssorg.. Lurer på om du har noen tips som kan hjelpe meg å komme videre. Det er veeelge lenge siden det ble slutt, men vi bor på en liten plass og ser hverandre ofte, på både fester og i hverdagen. Elsker den positive energien du har, sku gjerne hatt litt av den! Klem

    7. Hei Lenemor Jeg elsker bloggen og energien din! har selv nettopp gått gjennom et brudd, og har faktisk klart meg overaskende bra. Har troen på at å tenke positivt og ikke la seg knekke er viktig, uansett 🙂 er selv en veldig happy person og generelt positiv. Men etter bruddet har jeg såklart hatt veldig tunge perioder, og det å være alene var kanskje aller værst. Hvordan er det med deg? Har du hatt det vondt inni deg og hvordan takler du alle tankene etter et brudd? Minnene dere hadde og alt det som var “bra” med forholdet.. Var det helt greit å ha kvelder helt alene rett etterpå?

    8. Hei Lene!
      Må bare si at jeg elsker bloggen din, digger spesielt videoer og bilder av den fantastiske leiligheten din og det er ekstra gøy når du har et prosjekt på gang!
      Jeg bare lurte på bruddet mellom deg og Jørgen, var det et greit brudd fra begges sider? om du har lyst til å utdype dette litt..
      Håper ihvertfall alt er bra! hilsen trofast bloggleser

      1. Hei, så hyggelig 🙂 <3

        Jeg kommer ikke til å dele hva som skjedde mellom meg og Jørgen. Klem til deg og fin uke!

    9. Hei Lene,
      Dette gjelder et tidligere innlegg;-)
      Hvilken størrelse har du på Levis jeans 710 og Ganni genser(hvit)? Tenker at jeg må kjøre samme størrelse!
      Aina

    10. Høres kjempe bra ut!
      Kan du ha en liten innkjøpsvideo fra det du shoppet i dag. Er så gøy å se ❤ (så på snapen til Espen at du/dere hadde shhoppet litt,hihi)

    11. Jeg syns det er kjempeintr å vite litt om hvordan du tenker i forhold til forhold og gutter generelt. Du var ganske tydelig på at Gard var drømmetypen og sjelevennen din, også ganske raskt etterpå var det Jørgen som var din absolutte sjelevenn! Og nå som det er slutt virker det som at det går HELT fint.. Noe som er SUPERT! Det unner jeg deg virkelig 🙂 Og det er sååå gøy å følge deg om dagen! Jeg bare lurer på tankegangen din rundt dette, og hvordan du klarer å holde deg så positiv. Tips til hvordan komme gjennom brudd! Jeg går selv igjennom et nå, og takler det forholdsvis greit, men sliter med å gi slipp på tanker som “hva hvis vi bare…” og selvfølgelig tanken på han og ei ny ei.. Gleder meg til denne videoen, Lenemor <3 Du er herlig!

    12. Søte Lene, som alltid er så sprudlene og blid. Blir alltid glad av dine innlegg og din utstråling på bilder. Her er noen spørsmål jeg har til deg:
      – Ser at dine bestevenninner (som jeg har skjønt det) begge er gift og hun ene har barn. Stresser det deg og skulle du ønske du hadde kommet “lengre i livet”? Jeg er nemlig i en lignenede situasjon selv at jeg føler at vennene mine er kommet lengre enn meg og merker at det stresser meg selv om jeg prøver å si til meg selv at man skal være fornøyd slik det er.. Hvis det stresser deg, hvordan takler du det?
      – Vet ikke om dette blir for personlig, men lurer litt på hvorfor du aldri nevner moren din på bloggen? Du snakker veldig varmt om faren din og den siden av slekten, men nevner ikke henne så ofte.

    13. Hei vakre, flotte, Lene!
      Du er veldig flink til å være så positiv! Og det virker som du har en så god egenskap til å være positiv og flink til å jobbe deg gjennom motgang…. Min utfordring er samvittighet, jeg går rundt med dårlig samvittighet for alt jeg burde gjort som jeg ikke rekker. Føler at jeg ikke strekker til,men ønsker så gjerne å prestere 100% i alle deler av livet. Jobb, kjæreste, venner , familie og trening. Og så skal det være litt igjen til bare meg også. Hvordan får du til denne balansen?
      Og hvordan takler du samvittighet ifm. samlivsbrudd osv?

      Lykke til med denne spørsmålsrunden, du er tøff som gjør det

    14. Hei lene!
      Ser du går veldig fort fra en fyr til en annen, datet du Jørgen bak ryggen på Gard? Hva skjedde med deg og Jørgen? Mange som lurer på dette, fint og se du har det så fint nå❤ Klem:*

      1. Datet selvsagt ikke Jørgen bak ryggen på Gard. Jeg er ikke en sånn jente 🙂 Jeg vil ikke dele hva som skjedde med meg og Jørgen på bloggen. KLlemmer <3

    15. Jeg har slitt med å komme over en fyr ganske lenge, men blir bare SÅ inspirert av deg. Jeg setter på “lost on you”-sangen og smiler når jeg ser hvor sterk, flott og fantastisk herlig du er, selv etter ting ikke gikk som man håpet på først 🙂 MYE bedre å være på sitt eget lag og prøve å gjøre ting man blir glad av, i stedet for å innta offerrollen og deppe… Takk for all god energi;)

    16. Du tenker helt rett 🙂 lev mens du kan. Alt annet vil man angre på. Jeg måtte kysse mange frosker før det endelig sa pang. Heie på deg

    17. Jeg har datet mange menn gjennom årene, og ofte har det vært seriøs dating i alt fra måneder til år.. Mitt spørsmål er hvordan du går frem for å bli kjæreste med mennene du treffer relativt kjapt. Er dette noe du sier ifra om på forhånd, tar opp underveis eller kommer det bare naturlig? 🙂

    18. Lurer på om du aldri kjenner på vonde følelser. Tenker litt på at mellom deg og Jørgen så virket det som at dette var THE ONE…altså..at dere delte noe magisk..sånn man bare ser på film. Men så en dag tok det plutselig slutt. Og du var mer positiv og glad en noen sinne. Hvordan er dette mulig? Kjenner du ikke på sånne vonde følelser, eller er dette noe du vil skjerme bloggen for? Vet du har sagt at du kun vil ha positiv energi her på bloggen. Men ..det får meg til å føle at du ikke er ekte og ærlig med oss . Liker seg velig godt! Skjønner om dette blir for privat å svare. Klem

    19. Hei Lene.

      Er så morro at du lager videoer igjen, det er kjempestas. Har fulgt deg kjempe lenge nå, helt siden du var i nokså nybegynner fasen på blogg.no, og jeg må si jeg er sjeleglad for at du fremdeles blogger og gjør det så innmari bra som du gjør!!

      Jeg har hatt en gutt i livet som har gått ut og inn av det som det har passet han selv de siste fire årene. Vi har begge hatt andre i mellom, men hvis han sender meld har jeg vanskeligheter for å motstå å møte han. Langt inni meg har det lille håpet om at han vil velge meg en dag, men ofte virker det bare som han er ute etter en ting, da det kan gå flere mnd mellom hver gang vi snakker etter vi har møttes en kveld. Jeg greier ikke å gi slipp på han, enda så mye jeg vet jeg burde. Har du noen tips som gjør det lettere å komme seg videre? Slutte å sammenligne alle jeg møter med han? håper og regner med flere har hatt en sånn type fyr i livet..

    20. Hei Tror du på ekte kjærlighet? Og tror du at man kan finne tilbake til hverandre igjen etter et brudd? Har nettopp gått gjennom et brudd selv, og trenger sårt noen tips og triks! Klem

    21. Hei Lene! Fint med noe litt annet, dette er gøy 🙂
      Jeg har et litt vanskelig problem. Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart 3 år og nå har han reist til militæret for et år, 8 timer unna der vi bor (ikke sammen, men kommer fra samme sted). Etter at han har reist har jeg følt meg så tom. Så alene, og så ensom. Så bekymringsfull. Rett og slett fordi at han er en så viktig støttespiller i livet mitt. Lurer på om hva du tenker rundt dette? Hva man kan tenke og hva jeg kan gjøre for å få tiden til å gå fortere og bedre? Han kommer hjem i helgene hver 3-4 uke, men ukene mellom der føles bare som “overlevelsesuker”.. Vet at det kanskje er et vanskelig spørsmål, men kanskje du har noen ting jeg kanskje ikke har tenkt på..

    22. Hei 🙂 kjæresten min gjorde det slutt i går, kom ut av det blå og han sa han ikke lenger hadde følelser for meg. Vi har vært sammen i 3 snart 4 år. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, skal jeg håpe at han kommer tilbake eller skal jeg prøve å akseptere det som har skjedd. Hvordan kommer du deg så lett gjennom kjærlighetssorg?

    23. Jeg er snart ferdig med bacheloren min, og sliter litt med å søke på jobber. Får hele tiden følelsen av at jeg ikke kommer til å være god nok for den som ansetter meg, eller at jeg ikke har det som skal til, og derfor kvier jeg meg for å søke på jobber jeg kanskje kunne vært riktig for… Likevel vet jeg jo at jeg får til alt bare jeg går inn for det! Så det jeg lurer på er hvordan du snakker deg selv opp? Hvordan klarer du å overbevise deg selv om at du er god nok? Eller med andre ord; hvordan oppnår du en god selvtillit (uten å fremstå cocky, selvfølgelig)

      Ellers vil jeg bare si at jeg synes du er awesome! Vil fortsatt være venn med deg, elsker positive mennesker! 😀

    24. Morsomt !
      Hvor viktig er samlivet i et forhold? Tips til å opprettholde dette?
      Tror du på evig kjærlighet?
      Hva er de topp 3 viktigste tingene i er forhold for deg?
      Når er det greit å være sjalu? Tips til jenter som sliter med sjalusi?
      Hvor går grensen for utroskap for deg?
      Digger bloggen din og deg, gleder meg til denne videoen:-)<3

    25. Hei fine Lene! Kanskje litt merkelig å lure på dette, men jeg fyrer løs da jeg har tenkt på dette SÅ mange ganger haha. Hva drikker du når du er ute? Å hvordan klarer du å drikke hver helg, ofte to dager på rad? UTEN å legge på det, eller bli fyllesyk? Eller har i hvert fall ikke lagt merke til at du har nevnt noe om det på bloggeriet. Etter at jeg ble 23-24 har jeg seriøst slitt med dette altså, at jeg blir ekstremt fyllesyk og legger fort på meg av alkohol. Var ikke slik føør! 😛 Hehe. Skulle likt å ha den energien du sprer i rundt deg hele tiden. Du er så skjønn <3 Gleder meg til video! stor klem

    26. Kan du anbefale noen billige storybyer man kan dra på venne/kjæreste tur til? og har du noen favoritt drinker, eventuelt legge ut noen oppskrifter?
      Hvordan er stemningen mellom deg og Gard? er dere gode venner, eller er Levi det som gjør at dere har kontakt? Jeg heier på dere, og syntes dere var et såå flott par !

    27. Jeg lurer på hvordan du klarer å være så glad og veldig positiv etter et brudd med en så viktig person. Har du noen tips rundt dette?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg