TAKK!

Først og fremst vil jeg bare si tusen tusen takk for at dere har lagt igjen så utfyllende kommentarer i forhold til innlegget mitt om podcasten! Det setter jeg så stor pris på – og alt er skrevet ned på blokken ♥ Jeg har et konsept som jeg har satt – men det hjelper alltid på med ønsker fra dere og hva som skal til for at dere setter dere ned for å høre på meg! Så kan jeg bake deres ønsker inn i mitt eget konsept. Evig takknemlig og gleder meg hver dag til å spille inn pod, mye takket være dere!

Så vil jeg si en annen ting, leser at noen legger igjen en tvil om at jeg ikke kommer til å vise den ekte og ærlige meg. Ja, jeg har skrevet det flere ganger, jeg har villet vise det flere ganger, men det er ting i meg som gjør at det absolutt ikke er enkelt. Dette kommer frem i podcasten. Nå har jeg tatt steget og startet innspillingen av en podcast der jeg helt “naken” byr på meg selv – og da kjenner jeg at jeg blir litt oppgitt når noen føler behov for å trykke ned i stedet for å bygge opp under at man faktisk prøver å gjøre en innsats. Jeg tenker i hvertfall sånn at man alltid skal være positiv og støttende når andre mennesker gjør tiltak for noe – og ikke legge igjen kommentarer med “tvilende” tone. Men det er meg da ! 🙂 (før jeg snakker eller skriver så tenker jeg alltid på hvordan mottakeren leser / hører det)

I forrige uke flyttet jeg inn hos Universal. Jeg tok rett og slett med meg god-stolen, og kvastene mine og flyttet inn i podcast-studioet.

Herregud jeg trives!!! Jeg elsker det.

Det var en hektisk uke med pod, samt alt annet som man skal legge grunnlaget for i begynnelsen av 2020, i tillegg til masse deilig trening og detox av hele leiligheten. Det gikk unna! Hodet mitt var mildt sagt kokt, og jeg var livredd. Jeg har tvilt på om det jeg gjør nå er riktig, men det er jo kun fordi det er så langt utenfor komfortsonen min at jeg blir redd av hele greia. Men, nei! Nå skal det deles, og det skal bjudast på! Jeg spilte inn introduksjon og første episode på torsdag – og følte egentlig at det satt. Men når jeg kom jeg og fikk prosessert det – så kjente jeg at jeg ville gjøre det helt annerledes. Man lærer mens man går, si! Det er det som er så magisk med livet. Så jeg forberedte meg godt, kjørte en annen vinkling på det hele og på fredag gikk jeg inn der og NAILET hele shiten akkurat sånn jeg følte var riktig, enda mer ekte og ærlig. Det tar jo litt tid før man tør å slippe seg løs. Det er jo som sagt en helt ny arena. Men jeg gleder meg hver eneste dag til at jeg skal trippe inn til Universal, opp trappene til podcast-studioet og snakke om livet og erfaringer i min egen lille boble! Det blir så bra!! Jeg filmer alt jeg snakker om, så det er muligheter for å se alle episodene på YouTube også. Vi satser på en lansering i slutten av februar ♥

I første episode har jeg snakket om kjærlighetsforhold og relasjoner, og da jeg kom inn i et mønster og havnet i to relasjoner som ikke var bra for meg. Jeg snakket om hvordan det var – og hvordan jeg kom meg styrket ut av det, og ikke minst hva jeg lærte.

Idag skal jeg spille inn andre episode, og da skal jeg snakke om hvordan takle overgangen fra forhold til singel, hvordan takle ensomhets-følelsen og hvordan jeg lærte meg og elske mitt eget selskap. Samt alt det har gitt meg i ettertid.

Gleder meg! Ønsker dere en deilig mandag,

Love!

9 kommentarer
    1. HERREGUD som jeg gleder meg! Jeg har skikkelig, skikkelig troa på dette og vet allerede at dette kommer til å bli min favoritt pod❤️ Masse lykke til!

    2. Åååh jeg gleder meg sånn til å høre podden din!Hadde egentlig håpet at du ville slippe den før jeg skal på ferie om 2 uker (så jeg kunne kose meg med den på flyet), men den som venter på noe godt kan bare glede seg uansett Alle favorittbloggerne mine har sluttet å podde, så nå gleder jeg meg til å høre din! Masse lykke til med innspillingen❤️

    3. Åååh, jeg gleder meg kjempe masse til å høre podcasten din Lene! Har fulgt bloggen din hele siden du bodde i Ålesund med første kjæresten og er fortsatt trofast leser idag. Du er så klok og inspirerende, og jeg beundrer din drive og stå-på-vilje! Jeg heier på deg!

    4. Jeg skjønner at det føles litt kjipt at noen drar prosjektet ditt i tvil. Men det er nå en gang sånn det er i arbeidslivet, man kan ikke digges opp hele tiden, noen ganger må man tåle å bli stilt kritiske spørsmål. Det var ikke jeg som skrev den kommentaren, men jeg var enig i det som ble sagt. Det jeg har reagert på i de såkalte “personlige” innleggene dine er at de til syvende og sist har vært ganske overfladiske og fylt med selvfølgeligheter som gjelder for alle. Når du skriver at du “har vokst mye de siste årene” eller “pushet deg ut av komfortsonen” eller “lært hvem de virkelige vennene dine er”, eller “sluttet å omgås negative mennesker”, så er jo det erfaringer alle gjør seg på et eller annet tidspunkt. Det blir veldig generelt, og egentlig det motsatte av personlig. Hvis du ikke utdyper med eksempler fra livet ditt så blir slike utsagn meningstomme og nesten klisjeer. Hvis podkasten din skal oppleves som lærerik og interessant må du derfor våge å gå fra det generelle til det spesifikke. Ut fra det du skriver i dette innlegget virker det som det er nettopp dét du driver med i innspillingene nå, og jeg gleder meg veldig til å høre den første episoden. Uansett er du tøff, jeg hadde aldri i livet turt noe sånt. Stå på!

    5. Veldig enig med Silje som skrev innlegget ovenfor – godt formulert. Det er ikke slik at alle er i mot deg Lene, og prøver å dra deg ned når du “prøver å gjøre en innsats”. Det er uttrykk basert på tidligere erfaringer. Nå vet ikke jeg hva du har opplevd i livet ditt, men det høres jo ut som noe veldig alvorlig og traumatiserende med tanke på antall ganger du har prøvd men ikke klart å prate om det, eller “åpne opp”. Når du legger det frem på den måten så begynner folk å tro at dette handler om ting som er langt mer alvorlig enn at man har funnet ut hvem sine ekte venner er, eller at man har lært seg å trives i eget selskap. Det er jo totalt normale ting som alle går gjennom etter hvert som man blir eldre. Eller kanskje har det skjedd deg alvorlige og traumatiserende hendelser? Men da må du enten fortelle om det slik du nå har sagt mange ganger at du skal, eller slutte å snakke om det og holde det for deg selv/få hjelp til å jobbe deg gjennom det.

      Du sier også at du skal i gang med det vi har fått inntrykk av er et helt nytt konsept og som du har tilbragt månedvis i New York for å planlegge. For det første er podcast ekstremt utbredt og markedet er nesten litt mettet. For det andre så fins det flere som filmer sine podcaster (for eksempel Tusvik og Tønne). Så kanskje du kan fortelle litt om hva dette konseptet egentlig handler om?

      Ingen av disse kommentarene er til for å dra deg ned Lene. Som Silje sier, så er dette en del av arbeidslivet. Forskjellen på meg og deg er bare at du driver en blogg med deg selv i fokus og får dermed ofte kritikk på nettopp deg. Jeg har en arbeidsplass der jobben jeg gjør er i fokus og når jeg da får kritikk, så er denne rettet mot jobben jeg har gjort, og ikke meg personlig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg