Svar til Q&A

Kan du fortelle litt om din nye Nespresso maskin og hvilke kapsler du liker? 

Ja! Jeg kan si at jeg elsker den, så fornøyd! Men den kan jeg få akkurat den kaffen jeg vil, og jeg elsker at det er steamer på den. Kaffe-glede! Kapsler jeg liker ; Snowball (limited edition) karamell, sjokolade og vanilje. Disse er perfekte til å lage kaffe latte med, også adder jeg melk med en sukett i, that is my kind of coffee ♥

Jeg lurer på om du har noen interiør tips til soverommet ? Skal pusse opp, og ønsker meg et fresh soverom. Ellers så må jeg si du ser flott ut om dagen. Håper alt er bra med deg.

Hei og hopp! Tusen takk for kompliment ♥ Så spennende med oppussing. Det spørs jo helt på hvilken stil du ønsker, og hvordan du ønsker å ha det. Nå har jeg gått for en litt annerledes variant, og det er kanskje ikke for alle. Denne gangen valgte jeg hvite vegger, men vil absolutt anbefale å male i mørke farger, da det føles litt mer “calming” ofte. På et soverom er det jo absolutt kosen som står høyest på listen. En god seng med deilige dyner og puter og mykt sengetøy. Lys og lamper som lager den rolige og koselige stemningen. Jeg elsker å oppholde meg i sengen, kose meg i joggedressen med koselig belysning, stearinlys, og grave meg ned i de myke putene og dynene, se serier, drikke kaffe eller te. Du vet. Jeg synes tre er fint å ha på soverommet, for å mykne det litt opp. Jeg har jo gått for en tre seng for eksempel. Evt kan man velge nattbord i tre, eller lignende. Litt vanskelig å gi konkrete råd når jeg ikke helt vet hva du ser for deg, men utdyp gjerne så skal jeg prøve ♥

Er det noen endringer du har gjort på egen kropp du skulle ønske at du ikke hadde gjort eller anbefalt din egen datter å ikke gjøre? (Du er nydelig på alle måter altså)

Hehe, tusen takk snille deg. Nå har ikke jeg gjort så mye, men jeg står for det jeg har gjort. Jeg tenker alltid grundig gjennom ting jeg gjør, slik jeg ikke skal angre på det i etterkant. Nå har jo ikke jeg en datter, så det er litt vanskelig å relatere seg til, hehe.. Tror jeg får ta stilling til det når den tid kommer!

-Føler du alltid at du kan være deg selv?

Ja. Det er noe av det viktigste for meg. Å være meg selv. Og det er jeg alltid, uansett. Det eneste jeg vil sette fingeren på er selvsagt sosiale medier. Det er veldig vanskelig å vise “vesen” og personlighet i sosiale medier, og man klarer nok aldri å vise 100% hvem man er. Man må jo oppleve en person før man vet hvordan personen er. Men alle om kjenner meg, både familie, venner, bekjente, kollegaer, samarbeidspartnere og bekjente vet hvordan jeg er, og jeg tror de kan si at jeg alltid er meg selv! Man skal aldri ikke være seg selv. Veldig viktig ♥

-Tenker/ lurer du ofte når du prater med fremmede (jenter) at de kanskje vet hvem du er?

Hehe, så søtt spørsmål! Nei, det tenker jeg aldri over. Jeg er en veldig åpen person så som oftest så tør de fleste og si det til meg selv. Synes sånt er utrolig koselig ♥

– Hva er din største drøm?

Det var et godt spørsmål! Et spørsmål jeg faktisk ikke helt vet om jeg har svaret på. Jeg har så mange drømmer, men likevel så er jeg en person som lever i nuet. Jeg nyter tiden her og nå. Jeg vil ikke drømme om fremtiden på en måte, for man vet aldri hva som kommer rundt neste sving. Det er litt det samme som når man gleder seg til helgen, sånn at man nesten ikke kan vente til helgen kommer. Men hva med de dagene som er i mellom, kan man ikke også glede seg over de? Det føles av og til litt meningsløst og glede seg til helgen når man kan glede seg til dagen! Det er litt det samme jeg tenker når du spør meg om min største drøm, for jeg tror jeg lever den akkurat NU 

– Hva gjør deg mest glad?

Har du noen timer? Hehe. Neida. Men ååh! Det er så mye. Du aner ikke. Hva som gjør meg mest glad.. Det må nok sammenlagt være når jeg får gjøre ting som jeg liker, når jeg ikke stresser, og kan glede meg over hver en minste ting. Når jeg ser hvor glad jeg til tider kan gjøre de rundt meg, og når jeg ser hvor glade de er i meg. Når noen setter pris på meg og når jeg føler jeg blir satt pris på. Jeg blir også veldig glad av å stå opp tidlig, trene, jeg blir glad av å spise sunt, men også av å spise usunt! Jeg blir glad når jeg våkner opp og har fridag, når jeg ser solen ute, når jeg er med mennesker som er fulle av livsglede.. Alt med positivt input blir jeg glad av! 

Om alt av sosiale medier og blogg forsvant, hva ville du gjort og hvor ville du bodd?

Åh, gøy! Da hadde jeg nok satset 100 % på eiendom. Og jeg ville nok fortsatt og bo i fineOslo. Jeg elsker denne byen og alle menneskene jeg kjenner i den!

Er du en gavmild person?

Litt redd for å svare på dette i fare for å høres skrytete ut! Men ja, det føler jeg absolutt at jeg er. Jeg elsker å gi, å overraske, å diske opp, invitere, inkludere. Det gjør meg så glad. Jeg har alltid vært en sånn person som liker å fikse og ordne, og det gjør jeg med GLEDE. Synes det er en viktig egenskap!

Kan du lage treningsprogram for oss?

Så søt du er! IIk, jeg vet ikke om jeg tør? Tenk om noen slakter meg for det. Hehe. Men en superbra idé! Jeg skriver det på listen min på og så kan jeg jo bare dobbeltsjekke pt’en min slik hun kan godkjenne (eller ikke godkjenne) det, hehe.

Har du noe kontakt med eksene dine, Jørgen og Gard? Så ut som du og Gard hadde et fint vennskap men virker ikke som dere har kontakt lenger? Hva skjedde egentlig med Jørgen?

Hehe, them boys! Jeg er en person som ikke klarer å ha en dårlig tone med noen som har betydd mye for meg, det er veldig viktig for meg og ikke ha. Og om man klarer å ha en god tone, er jo det kjempefint, synes nå jeg. Jeg er ikke uvenner med noen av dem, men det er jo ikke veldig naturlig å ha veldig god kontakt heller. Jeg og Gard var litt sammen siste tiden vi hadde Levi, mens nå som vi ikke har henne lengre er det ikke så naturlig at vi henger, hehe. Hva som skjedde med Jørgen det vil jeg holde for meg selv.

Hvor handler du alt av interiør osv ?? Alt fra marmorplatene dine, til speil og vaser osv?

Hei på deg! Ja, det kan du si, det er flere steder! Er jo så mye fint overalt. Room21, Milla Boutique, Interiørbutikken, House Of Oslo, Bolia .. Litt ymse, spørs helt hva jeg kommer over, og hva jeg er ute etter ♥  Veldig glad i Gubi, det har blitt min favoritt! Hvilke marmorplater tenker du på forresten? Så kan jeg svare mer konkret. Det ene speilet mitt, med gullramme er fra Gubi og det svarte på badet er fra AYTM.

Hvordan har du det om dagen?

Jeg har det veldig fint! Tusen takk som spør. Trives så utrolig god i min nye leilighet, og kjenner at jeg virkelig har funnet roen her. Koser meg så utrolig mye. Har det veldig bra i forhold til jobben og planer for 2018 som jeg gleder meg til å gjennomføre. Ellers skjer det mye, og det er full fart- og kjenner av og til på kroppen at jeg må bremse. Men jeg har alltid hatt et sånt tempo. Jeg er flink til å slappe av når jeg virkelig kjenner at det trengs. Men jeg er en energisk person – og jeg liker når det skjer ting!

Hvordan står det til på kjærlighetsfronten? Har du en ny flamme i sikte? Savner du kjærestelivet eller går det bra å bare være Lene? 

Hehe. Akkurat det vil jeg holde for meg selv, faktisk ♥ På spm om kjærlighetsfronten og om jeg har en ny flamme.. Hihi.. Og på det siste spørsmålet så vil jeg si at det er litt både og. Jeg har så godt av alenetid, jeg trives veldig godt i mitt eget selskap, og mitt eget tempo. Men.. Det er alltid hyggelig å ha en som betyr litt ekstra i livet sitt også.. ♥

-Har du noen reiseplaner fremover utenom LA?

Nå har jeg ikke lagt en eneste plan som involverer reiser fremover. Jeg har reist så utrolig mye dette året, og fått opplevd så mye. Noe jeg er veldig takknemlig for at jeg har gjort. Ingen planlagte turer enda, men jeg er jo veldig spontan – så hvem vet når neste tur blir. Godt å være litt hjemme også 

-Drømme destinasjon?

“Dyrene i Afrika!” ♥ Hehe..

– Tre ting som irriterer deg for tiden?

Tja, nå må jeg tenke.. Jo. Det irriterer meg at jeg har blitt litt “lat” når det kommer til ting som trengs og gjøres i leiligheten. Jeg har bodd her ganske lenge nå, men det er fortsatt ganske mange ting som må gjøres for at det skal stå helt ferdig. Men jeg bare.. Orker ikke! Og det irriterer vettet av meg. En pause hjemme på Midsund nå i julen, så er jeg klar for og ferdigstille ALT. Så irriterer det meg at tiden går så fort, jeg rekker ikke blunke før dagen er over. Så irriterer det meg at det alltid er glatt på trappene utenfor inngangsdøren til bygningen jeg bor i. Nå skal jeg ta affære! Hehe.. Neste blir vel hoftebrudd både på meg og naboen..

– Kunne du tenkt deg å være med på noe TV program igjen? Som f.eks 4 stjernes middag? Vet du har vært med der men hadde vært gøy å få se igjen. Har du forresten noe link til episoden med deg i? Hadde vært morro å se.

Vet du hva. JA! Det kunne jeg så utrolig gjerne tenkt meg. Men da måtte det vært et feel-good program hvor jeg fikk vist frem hvem jeg er! 4-stjerners middag hadde jeg takket JA til med en eneste gang. Jeg ble faktisk spurt om jeg ville være med på Farmen Kjendis (den første runden.. Tenk det!!! Ja, jeg er ganske stolt) .. Jeg hadde så utrolig lyst, virkelig! Men jeg takket nei, pga Levi fortsatt var veldig liten da, og jeg hadde rett og slett ikke hjerte til å reise fra henne og Gard på den tiden.

– Planer på nyttårsaften?
Litt, men har ikke helt bestemt meg for hva jeg kommer til å gjøre enda. Tror jeg tar stilling til det i løpet av julen. Jeg synes nyttårsaften er oppskrytt, hehe. Pappa foreslo på telefonen tidligere idag at jeg kunne være hjemme, så kunne han kjøpe inn 4 raketter. Ja…. Hehe.. Søøøt!

Tips for volum i håret?

Oh yes. Og det er ganske enkelt. Ikke bruk balsam i bunnen. Og bruk tørrspray, ikke bare i bunnen men også i lengdene. Det er mitt beste tips! Noir sin Sahara Love Story er latterlig bra.

Jeg har samme lengde på håret som deg og lurer på hvordan du får så fint volum og fall i håret? Har du noen tips og triks?

Hei! Noir sin tørrspray og denne videoen her. 

Har du Restylane eller noe annet i leppene? Hvor mye isåfall? Veldig fint:)

Takk! Jeg har litt i nå, men ikke mer enn 0,2 ♥ Aldri ta for mye sånt! Julie hos Eger Skin Clinic er sinnsykt dyktig, og passer på så du ikke tar for mye, for det er ikke pent!

Jeg lurer på hvilke planer du har i julen og hvordan skal du dekorere leiligheten med julepynt? Trenger tips

Før jul, får jeg besøk av mamma! Vi skal ha en skikkelig jule-uke! Så reiser jeg hjem til pappa den 22 desember. Og faktisk.. Så må jeg innrømme at jeg ikke kommer til å pynte noe til jul i år. Jeg har rett og slett ikke overskudd, og det er så mye annet som må kjøpes inn til leiligheten nå- at i år holder det med juletre med masse lys på! Og julebakst, julemat og julemusikk samt duftlys med julelukt for å få julefølelsen skikkelig på plass ♥

Kan du også vise hele leiligheten når alt er ferdig? Hadde vært kjekt å fått sett hvordan du har det.

Det skal jeg love deg at jeg skal vise dere! Men jeg vil ikke vise før jeg føler at det er ferdig. Gjør en ordentlig innsats etter jul, så blir det både video og bilder ♥

Du har jo pusset opp din andre leilighet på ganske kort tid og vært i et forhold i hovedstaden. Hva syntes du om alt du deler på bloggen? (Jeg personlig synes du viser den ærlige, ekte delen av det å være menneske og at det du har gått igjennom faktisk er ganske så normalt. Det står virkelig respekt av alt du deler og formidler og jeg håper du fortsetter å dele med oss)

Jeg liker å dele med dere! Jeg er personlig, men ikke privat. Det er en fin balanse synes jeg. Noen ting er forbehold meg og mine nærmeste selvsagt, men jeg deler det jeg føler er riktig å dele. Og det er jo viktig å vise frem en ekte og sårbar side også innimellom. Man er jo bare et menneske ♥ Kjekt du synes det, jeg skal fortsette å dele!

Skal du ha det åpent mellom sov og bad, eller skal du ha dører der? Tenkte på glassdører osv.

Pr nå skal jeg ha det åpent. Jeg har en del tanker rundt det, men ikke bestemt meg helt enda. Nå skal jeg bare få gjort ferdig alt annet her også tar jeg stilling til det etterhvert. Liker det veldig godt sånn det er nå, men mulig at jeg slår til med en kul løsning etterhvert!

La merke til en annen ung blogger ( husker ikke navnet) som frontet det mer naturlige (etter oppfordring fra kjæresten hennes, de fleste gutter naturlige jenter). Det er klart bloggere har påvirkningskraft. Har du noen gang vurdert å fjerne vipper, extensions, negler, implantater osv for å fronte “seg selv”?

Jeg er Lene 100% selv om jeg har vippeextensions, extensions og fikser neglene mine. Implantatene tror jeg det blir vanskelig å gjøre noe med, hehe. Men jeg forstår poenget ditt. Det hadde ikke gjort meg noe å fjernet dette, absolutt ikke. Og gutter liker oss best når vi er naturlige, ja så absolutt. Men jeg føler meg naturlig selv om jeg har disse tingene du beskriver over. Jeg elsker å tasse rundt hjemme uten sminke, ikke fikse meg, i joggisen og være Lenemor som jeg er,og ikke “produktet Lene” som jeg kan være – men bare være naturlig i den grad om du skjønner. For meg er også “naturlig” å være jordnær, sårbar, åpen og ærlig. Og selv om jeg har de tingene du beskriver over så føler jeg meg naturlig i den grad at jeg har gode verdier i bunn. Men ja, det hadde ikke vært noe problem å tatt bort dette “støyet” som man gjerne kan kalle det og vært uten! ♥ Det er jo personlighet og verdier som gjør en person til den man er, og ikke alt det andre.

Hvilke størrelse er speilet ditt på badet på soverommet? 🙂 Hvor er marmor flisene fra? Og hvor er de små svarte vegglampene fra? Digger stilen din! Du er råflink! Blir utrolig inspirert! 🙂

Det er 90 cm. Marmorflisene er fra Italia, bestilt hos Skogr AS, og lampene er fra Gubi! Tusen takk snille deg!

Hvis du kunne gitt 100 000,- til et valgfritt veldedig formål, hvilket ville du valgt og hvorfor? 

Da ville jeg gitt det til denne lille gutten. Liam på 5 år fra Ålesund som har fått SMA og som ikke får banebrytende medisin fordi beslutningsforum sier den er for dyr. Dette er en SKAM! Norge, som det rike landet vi er, som ikke kan hjelpe de som trenger å bli frisk. Fysj. Dere kan forresten hjelpe lille Liam om dere føler for å bidra ♥ Bare klikk på linken over.

Kan du anbefale noen spisesteder i nærheten av Nasjonalteateret?

Theatercafeen, superkoselig. Dinner, asiatisk. Theatro, pizza! ♥

Hei. Så fint badet ditt ser ut! Drømmer om marmorbad selv, så lurer litt på hva prisen for å legge marmor fliser på hele badet ditt ble? 🙂 

Hei, tusen takk! Dette er keramikkplater og ikke ekte marmor, så det er ganske mye billigere. Tror det ligger på en 1200 kvm om jeg ikke tar feil. Har ikke samlet beløp for hele badet her og nå, men det er absolutt ikke ille ift pris! ♥

Den beste interiørbutikken i Oslo? Og beste blomsterbutikk? Har nettopp flyttet til Oslo og føler ikke jeg har heelt funnet det beste av det beste? Hehe!

Milla Boutique og Mina Milanda ♥ Enjooy, hihi!

Hvorfor kaller flere bloggere seg for «hu mor»? For meg er det bestemor. Har lagt merke til at flere har brukt det uttrykket det siste halvåret.

Hehe, ja desto koseligere! Nei, du – godt spørsmål. For meg er det litt sånn “gossete” (koselig) utrykk å bruke. Det har vel bare blitt litt sånn. Man får litt hang-ups på enkelte ting, så går det over..

Sånn! Endelig ♥ Det er noen spørsmål som gjenstår, og de kommer jeg til å svare på via videoblogg. Nettopp fordi de krever litt mer refleksjoner rundt ting og tang, og så vil jeg gjerne utdype litt mer!

18 kommentarer
    1. Hvor/hvilken leverandør brukte du for å bestille vaskene? Hvem skal jeg kontakte for å få tak i en slik?:) prisen?

      Og hvem lagde sengen til deg?:)

      1. Hei! Send meg en mail så skal jeg sette deg i kontakt! Sengen kommer det snart også et innlegg på! 🙂 Men send det i samme mail så får du tlf og mail og det du trenger 🙂

    2. Hei, hvor har du kjøpt din Pochette Metis? Var det i Oslo eller Paris og var det vanskelig å få tak i den?

    3. Hei, Lene!

      Ser det er mange som har skrevet her før meg.
      Kan du ikke lage et kort og kjapt innlegg om hvilke apper du sverger til, hvilke du bruker og hvorfor du bruker de? Du er så organsiert og fornuftig, så en plan/oversikt over alt må du ha/kunne vise frem teknikker etc på hvordan holde seg strukturert som deg <3

    4. Flotte svar! : )
      Jeg er helt enig med at man “aldri vet hva som kommer rundt neste sving”!
      Det er så mange ganger jeg har planlagt livet mitt i en måned framover, en uke, eller et helt år, og ingenting og da mener jeg absolutt ingenting av det jeg har sett for meg har skjedd. Livet er så vanvittig uforutsigbart, så men må bare lære seg å ta en dag av gangen, også får det som skjer, bare skje rett og slett! Det er ingen verdens ting vi mennesker får gjort med framtiden dessverre. Hvorfor livet er sånn, aner jeg ikke.
      Og dette gjelder ikke kun kjærligheten, men det gjelder også utdanning, venner, eller på andre plan i livet.

    5. Jeg har sett på bloggen din at du har fått deg “bad” på soverommet. Det inkluderte vel både dusj og vask? Jeg lurte bare på hvordan det er i forhold til fuktighet osv. i resten av rommet? Tenker bare at etter en dusj dannes det jo en del fuktighet på badet, så jeg lurte egentlig bare på hvordan du forhindrer at det dannes mye fuktighet i rommet? 🙂 Jeg må også si at det du har vist av leiligheten så langt ser virkelig flott ut!!

    6. Hei fine deg!

      Hei fine deg!
      Et spørsmål som ikke har noe med innlegget å gjøre, men bare lurer på dine tanker rundt dette.
      Jeg har tidligere slitt med mat og har derfor et noe anstrengt forhold til det. Men jeg har følt veldig på at den dagen jeg får kjæreste vil jeg ha vanskelig med å spise usunt eller være redd for å legge på meg i frykt for hva han vil tenke.. Hva er dine tanker rundt det å spise usunt med en kjæreste eller fokus på kropp når du er singel vs, når du er i et forhold? 🙂

      Ha en fin uke videre!

    7. Hei Lene!
      Jeg lurte på om du har noen bikini-anbefalinger? Har du noen du liker spesielt godt? Fav merke/butikk/nettbutikk? Trenger litt inspirasjon, da jeg drar på reise snart, og det ikke akkurat er noe stort utvalg i butikkene nå… Gjerne si om de passer en med store pupper som trenger litt støtte i tillegg:)

      1. Hei! Åh, jeg elsker TJ Swim i Australia! Vet ikke om du finner så mye i butikkene nå om dagen nei 🙁 Prøv TJ <3

    8. Ååå setter så pris på alle de gode og fyldige svarene! Absolutt enig mpt det å være naturlig, syns absolutt naturlighet som kommer innen i fra, og fra personligheten utstråler mer enn om man går rundt med stelte vipper og negler eller ikke 🙂 gleder meg til videoene 🙂

    9. Jeg er desperat etter julegave tips til kjæreste kjæresten min er egentlig veldig enkel av seg og derfor syntes jeg det er ekstra vanskelig å finne noe litt spesielt.. jeg pleier ofte å ende opp med klær, men hvis jeg først skal kjøpe noe nå vil jeg gjerne fikse noe litt kult. Har du noe tips? Alt settes pris på <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg