Svar på spørsmålene deres / DEL 1

Jeg har fått mange flotte spørsmål, som jeg gleder meg til å svare på. Det er bare å begynne i en ende..
Hvor får du inspirasjonen din fra?
Det tok meg noen år og finne min helt egen stil, men jeg må si at det inspirerer meg veldig å jobbe i klesbutikk. Man blir veldig bevisst på hva som gjelder akkurat nå, og når man jobber med klær – blir det enklere å sette sammen plagg, synes jeg.
Hva jobber du med?
Jeg er butikksjef i BIK BOK. Jeg har vært butikksjef siden jeg var 20 år, så jeg er inne i mitt 4 år nå. Jeg har drevet 2 butikker før jeg var så heldig å bli sjef for den nyeste butikken vi har i Ålesund. Nemlig, verdens beste BIK BOK Amfi Moa Gård.
Har du planer om å begynne å studere etterhvert? I så fall, når og hva?
Jeg har alltid hatt veldig store planer og krav til meg selv. Alltid hatt planer om at jeg skal bli lege, advokat, journalist osv.. Men helt ærlig, så vet jeg ikke hva jeg vil gjøre fremover. Jeg har veldig vanskelig for å bestemme meg, og jeg har ikke tenkt å begynne og studere før jeg er 100 % sikker på hva jeg vil bli. Vi får se da, hva som skjer fremover, tiden vil vise.   Når vil du ha unge?
Det får bli når jeg blir voksen, hehe. Jeg er overhodet ikke klar for småtroll enda, selv om jeg elsker dem! Men, helt ærlig – så tror jeg nok det blir noen år til. Kanksje 10? Hva er dine must haves i garderoben akkurat nå?
Det må være alle denim shortsene mine. Jeg elsker dem! Og kunne sikkert hatt ett par stykker til. De går til alt! Elsker at de har høyt liv ,og er litt vintagepreget i vasken. Love.
Kan du vise bilde av garderoben din?

Litt dårlige bilder men..

Hvem er din aller beste venn?
Jeg har flere bestevenner, heldig som jeg er. Men, den aller aller beste er uten tvil Rolf Ivar.
Er du et a eller b menneske?
Åhh, jeg er A +++ … Kjenner ingen som er mer A menneske enn meg selv. Jeg ELSKER og stå opp tidlig, føler jeg kaster vekk livet mitt om jeg sover for lenge, hehe.. Ja, jeg er litt rar. Men sånn har jeg alltid vært. De fleste elsker og sove lenge dagen etter de har vært ute, mens jeg.. Våkner gjerne i 8-9 tiden. 
Hvor lang tid bruker du på badet om morningen?
Jeg bruker ca 10-15 minutter.
Hvordan ser en typisk dag ut for deg?
En typisk dag i mitt liv, startet klokken 08.00. Da sminker jeg meg, kler på meg og blogger for dere – om jeg har tid.
Klokken 08.45 setter jeg meg i bilen og kjører avgårde til jobb. Der blir jeg allitd møtt med ett smil fra verdens søteste kollegaer. Jeg er alltid strålende blid, uansett hvor trøtt jeg måtte være.
Jeg jobber fra 09.00 – 16.00, og dagen går i ett. Vi har knapt tid til å ta matpause, fordi vi har då mye og gjøre. GØY!
Så kjører jeg hjemover, hvor min kjære venter ivrig på at jeg skal komme inn døren.
Kaster av meg klærne, hopper i kosedressen og setter håret opp i en strikk. Alltid.
Så lager jeg middag, mens jeg som oftest stress skriver ett innlegg på bloggen.
Spiser meg alt for mett.. Og tenker at nå skal Lene slappe av. Men, nei. Jeg blir stresset, og må lete frem PC’en. Da leser jeg mail, svarer, leser kommentarer, svarer – så sjekker jeg litt ditt, og litt datt. Føler jeg ikke får slappet av helt, fordi det alltid er noe jeg må gjøre. Så blogger jeg igjen..
Prøve å legge fra meg pc’en for å bruke resten av kvelden til tv-titting og Rolf Ivar tid.
Innimellom blir det gjerne noen telefonsamtaler til veninner og familie, samt litt teksting til jentene på jobben feks..
I 11-12 tiden, er det tid for sengen. Da er Lene utslitt, og trenger søvnen sin. Det er sjeldent jeg er våken etter klokken 12. Jeg må sove, bare må. Lenge.
Har du noen tips til hvordan man skal finne sin personlige stil?
Man må rett og slett bare finne noe man føler seg komfortabel i.
Hvor mange sko par eier du?
Det vet jeg ikke helt. En plass mellom 60-70 par.
Hvem er ditt stilikon?
Ingen, jeg har faktisk.. Ingen.. Utrolig mange som kler seg bra, da!
Hvilken musikk liker du?
Åh, jeg liker utrolig mye. Jeg ELSKER rolige syngesanger, som jeg kan synge til i bilen, eller ellers. Så liker jeg veldig godt litt rolig rock, eller hva jeg skal kalle det. Som feks, Biffy Clyro.. Vamp.. Den type musikk. Så er jeg faktisk veldig fan av pappamusikk, som jeg kaller det. Dire Strait og den typen der, hehe.. Med litt fart i. Men det jeg hører mest på, er jo artister som Rihanna, Pink, Lady Gaga osv..
Favoritt film og tv serie?
Jeg har 3 favorittserier, Gossip Girl, Grey’s anatomy og Frustrerte Fruer.
Favorittfilm, er litt vanskelig – for jeg har så mange. SATC 1 & 2, The Proposal, What Happens in Vegas, Fools Gold, Avatar, Alice in Wonderland, Harry Potter filmene. Ja, det er uendelig. Men det beste av alt.. JULEFILMER. Love it.
Snuser eller røyker du?
Nei, ikke fast. Snuser gjør jeg ikke. Men jeg røyker på fest. Fysj og fy. Ikke begynn, det er bare noe tull. Og ikke særlig pent.
Hvor fort kom bloggen din på topp listen?
Overraskende fort. Jeg tenkte for meg selv at jeg kunne prøve meg, for å se om jeg fikk ett par hundre lesere. Men etter noen dager var jeg oppe i 1000 husker jeg. HURRA! Jeg har jo bare blogget i 10 mnd, og har fått så manfe lesere! Det er jo så smigrende.
Hva trener du og hvor ofte trener du?
Det var vel dette spørsmålet jeg fryktet mest, hehe. Jeg har prøvd så utallige mange ganger og begynne å trene. Men det er bare ikke noe for meg. Jeg jogget noen ganger før jul, hehe.. Så gav jeg opp. Så har jeg vært på 8 zumbatimer på nyåret, men.. Nei. Ingenting for meg det heller. Så nå skal jeg (tror jeg) melde meg inn på treningssenter sammen med søsteren min. Hun får piske meg litt rundt. Ahh, jeg skulle ønske jeg kunne elsket å trene. Men jeg liker meg best hjemme i sofaen, med en stor og god godtepose.
Hvor i verden har du vært?
Siden jeg ble sammen med Rolf Ivar da jeg var 17 år. Har vi vært på 20 utenlandsturer. Deriblant Spania (Gran Canaria, Mallorca, Madrid, Tenerife..) Mexico, Thailand, Dubai, Kreta, London, Kypros.. ++ Jeg ELSKER å reise.
Tror du på noe, sånn religion eller livssyn?
Altså, jeg er kristen, som i at jeg er døpt i kirken og konfirmert, men ikke noe utover det. Jeg tror at alt skjer for en grunn. Og kan til tider bli gal, av å tenke på hvor merkelig alt rundt oss er.
Leser du noen bøker?
Nei, aldri.
Har du vært i usa?
Nei, ikke enda.
Studerer du noe ved siden av jobben din?
Nei.
Har du et spesielt kosthold du følger?
Nei, jeg spiser akkurat det jeg har lyst på.
Hvordan blir du så brun?
Jeg reiser mye til syden, og så tar jeg sol, av og til. Svært sjeldent egentlig. Men fargen holder seg vel godt, I guess.
Kan du vise bilder av leiligheten?

Hvor mange lesere har du hver dag ca?
Det varierer litt. Men mellom 11-12.000 lesere.
Hvor mye tjener du på bloggen?
Pr dags dato, tjener jeg ca en månedslønn.
Hva synes du om homofili?
Det synes jeg er helt flott.
Hva synes du om abort?
Det har jeg ingen bestemt mening om. Det får være opp til hver enkelt.
Hvilken årstid liker du best?
Kan jeg velge to ? Sommer og vinter.
Hva er din favoritt farge og tall?
Jeg elsker pastellfarger, duse nydelige farger som beige, off white, peach.. Jeg har ingen favoritt tall.. Hehe.
Tror du på horoskop?
Nja, tja.. Vet ikke, leser det ikke så mye. Har du lyst på barn? Evt. hvor mange? Og når da?
Som jeg skrev lengre opp, det blir ikke enda. Men når jeg skal ha barn, vil jeg ha mange. Ihvertfall 4. Jeg kommer fra en storfamilie, og elsker liv og røre rundt meg. Familie er det viktigste, og min familie skal bli stor – yes! Kan legge ut hver uke om ukens bikbok plagg?
Jeg føler jeg legger ut utrolig mye BIK BOK plagg, nyheter og outfits. BIK BOK har ingen spesielle ukens plagg, alle plagg er ukens plagg hos BIK BOK, hihi.
Ka du anbefale av kur i håret?
Ja, verdens beste. Nemlig denne..

  Kjempe god, og så lukter den tyggiskuler. mmm.. Den finner du HER
Var du flink på skolen ? Hvilke karakterer?
Ja, jeg har alltid vært flink på skolen. Aldri noe tull og unnasluntring. Husker ikke helt hvilket snitt jeg gikk ut med. Men jeg har mange 6’ere og femmere. Thumbs up! Jeg elsker forresten å lese til prøver. Er så heldig at jeg har klisterhjerne, hurra! Eller, jeg hadde det ihvertfall. Jeg var alltid den som rekte hånden ivrig i været hver gang vi hadde prøve, flere ark? Flere ark? Hehe, alltid hatt mye på hjertet jeg.   Får du rabatt når du handler på bikbok, i så fall, på alle bikbok’er?
Ja, jeg får 40 % på alle BIK BOK butikker. Og i alle butikker som er i Varnerkjeden. Som Cubus, Dressmann, Carlings, Urban, Wow ++
Hvor lenge har du jobbet på bikbok?
Siden 2006.
Hva er ditt ynglings outfit?
Det, vet jeg ikke.. Jeg har så mange. Det viktigste er at jeg setter sammen mange ting. Og at det er kombinasjon av løst og stramt. Det må føles komfortabelt.
Hvordan får du så mange lesere?
Nei, si det ? Jeg er vel heldig, da.. Hihi.
Har du noen plagg som du angrer på at du har kjøpt?
Ja, desverre.. Skal bli flinkere til å kjøpe plagg jeg vet jeg kommer til å bruke mye.
Hvilken sminke bruker du til hverdags?
Det kan du lese om HER
Vet du når BIKBOK har tenkt å få netthandel??
Nei, det vet jeg ikke. Det har vært omsnakket, men tror nok det blir en god stund til.
Favorittblogg?
Helt ærlig, så har jeg ikke så mye tid til å lese andres blogger. Men den jeg titter mest innom utenom min egen er fotballfrue sin. Så titter jeg også innom nette nestea, livingdoll og ulrikkelund. Flere også da selfølgelig, men disse mest.
Hvor gammel er kjæresten din?
Han er 31 år.
Har du silikon?
Nei, det hadde jeg heller aldri turt og tatt.
Hva synes vennene og familien din om at du har blitt en så populær blogger ?
De synes det er helt fantastisk, og er så positive! Nå har pappa til og med begynt å kommentere på innleggene mine, det synes jeg er så søtt. Liker at de følger så tett med på livet mitt.
Hvor ofte må du vaske håret med tanke på å holde det så fint?
Vasker det ca annenhver dag.
  Jeg lurte på noen ting. Har du noen råd/tips til hvordan man kan få bedre selvtillit eller et bedre selvbilde?
Man må ha tro på seg selv. Være positiv til seg selv, og fremheve områder/sider ved seg selv som man er fornøyd med. Ikke hele tiden kun fokusere på det negative ved seg selv. Da blir man ofte veldig nedtrykkt tror jeg.
Hvor høy er du ?
164cm
Hva jobber samboeren din med?
Han er driftsleder ved Ålesund Storsenter her i byen, og så er han medeier i G.A.D partner.
Jeg skal snart fikse håret mitt, og har lyst på en mer mellomblond farge med striper i, slik at det blir mer naturlig enn den eg har nå, nemlig plantinablond.. Trives ikke med den hårfargen i det hele tatt.
Jeg skal til frisøren, men hva må jeg si til han/henne hva de skal gjøre med håret mitt for at jeg skal bli fornøyd ? 🙂
Da må du nok si at du vil ha masse mørke striper i. Kanksje i flere nyanser. Regner med frisøren vet hva hun/han bør gjøre for at du skal bli fornøyd.
Hvilke farger har du i håret nå?
Jeg har delvis min egen naturlige hårfarge, som er mørkblondt. Så har jeg lyse striper i.
Tips til hvordan få hairextensionet til blande seg fint inn i det ekte håret?
Veldig viktig at man fester det på riktige områder, i flere etg slik at det blander seg naturlig. Ikke fest alt extensionset på èn bestemt plass, da vil det se veldig unaturlig ut.
Kan du legge ut en video, eller skrive detaljert om hvordan du sminker deg? Både til hverdag og fest så andre kan få litt tips?
Åh, jeg er så pinglete. Men jeg tør nok snart… Snart.. Hehe..   Hvor er det du har farget håret ditt nå? sånn som du har det nå?
Det har jeg stripet selv, med Depend sine striper. Kjøpt på Cubus.
Jobber du i helger?
Ja, annenhver helg.
Har du 100 % stilling?
Ja, det har jeg.
Hvilken linje gikk du på vgs?
Jeg gikk først formgivning, så frisør og deretter almennfaglig påbyggning.
Svar på spørsmålene deres / DEL 2, kommer i løpet av helgen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg