Svar på spørsmålene deres ♥

Hvilke 5 plagg er favorittene? Den gule jakken fra Zara // Den grå kjolen fra Miss Selfridge. Runwaydreamz shortsen min // Den hvite jakken fra Zara // Den hvite skjortesaken fra BIK BOK //

Hvor mange søsken har du og kunne du skrevet dem i rekkefølge? Jeg har 5, som jeg elsker over alt på jord. Chris Stian, helbroren min – 30 år og bor i Trondheim sammen med samboeren Helene. Arnt Vegar, stebroren min – 25 år, bor i Bodø sammen med forloveden sin, datteren hennes og deres datter som nettopp ble født. Anniken, stesøsteren min – 21 år, bor i Ålesund sammen med kjæresten sin, er ambulanse arbeider. Andreas, halvbroren min – 16 år, bor i Fræna sammen med mamma og går på skole samtidig som han jobber masse. Oda Sofie – halvsøsteren min – 12 år, bor hjemme på Midsund sammen med pappa, stemor og våre to hunder. Ste, halv eller ikke – de er like mye mine ordentlige søsken som Chris er, og jeg er så glad i alle sammen, kunne aldri vært foruten dem i livet mitt. Er du redd for å bli uplanlagt gravid? Hvis prevansjonen skulle svikte med typen din f.eks.Hva tror du at du hadde gjort da? Vet du ønsker deg en stor familie, men hvis det ikke hadde blitt som du kanskje så for deg angående tidspunkt? Jeg er superforsiktig, og har ikke tenkt å bli uplanlagt gravid.. (Det har vel forsåvidt ingen da men .. ) Men hadde jeg blitt det, hadde jeg ønsket barnet hjertelig velkommen til verden.

Har du noen gang følt deg litt venneløs? Nei, det har jeg aldri gjort. Jeg har alltid hatt store vennegjenger både her og der. Og besteveninner som alltid har vært der. Så der er jeg kjempe heldig. Men for meg er venner så utrolig viktig, så jeg er veldig inkluderende og sosial. Samler alle jeg kan, når jeg kan, spør om de vil være med på ting osv. Man må ta vare på vennene sine, og vise at man er dem verdig 🙂 Har du noen tips til de som ikke har en så stor vennekrets som det ser ut som du har? Hvor kan man treffe andre mennesker osv? Man må bare ta intiativ rett og slett. Være utadvent og frempå, ta kontakt med andre som man feks er på fest sammen med, får man en god tone kan man jo alltids avtale og møtes igjen feks. Bli venn med vennene dine sine venner osv. Finn på ting sammen med jobbkollegaer osv. Men først og fremst må man jo være åpen for nye mennesker, sosial, utadvent og være inkluderende. Syntes du det er dyrt å bo i Oslo? Spørs litt hva man gjør det til selv. Bor man i kollektiv eller sammen med noen, trenger det ikke nødvendigvis være så dyrt, men skal man bo alene, er det dyrt – ja. Spørs jo litt hvor man velger å bosette seg også da, men det beste er jo å bosette seg på en plass hvor man kan føle seg trygg, og da koster det gjerne litt . . Men for min del er trygghet det aller viktigste. Vilken storstad är din favorit? Eller vilken kan du tänka dig resa till? Hittil vil jeg nok si Dubai! Men jeg verker i kroppen etter å dra til New York! Hur länge ska du bo i Oslo? Blir du inte trött på att pendla hela tiden? Jeg vet ikke hvor lenge jeg har tenkt å bli  i Oslo. Jeg trives så utrolig godt der, samtidig som jeg trives hjemme i Ålesund. I Ålesund har jeg kjæreste og familie i umiddelbar nærhet, så på den måten ligger nok Ålesund litt foran Oslo. Men Oslo er likevel så fantastisk! Sitter aldri i ro, og har alltid ting på agendaen. I tillegg så er det så morsomt å bo der, møte nye folk, gjøre nye ting .. Så jeg må si jeg liker å ha litt av begge deler. Jeg har ikke blitt lei av pendlingen enda. Jeg kunne vært foruten så mye reising, men så vil jeg ofte hjem, og da blir det mye frem og tilbake. Men det er jo litt kjedlig og ikke få følelsen av at du “lander” en plass. Får liksom aldri helt roen i meg. Men det er på en måte verdt det også. Vad gör du för att ta vara på huden? Alltså vad för hudvårdsrutin har du, vilka produkter använder du? Rengöring, kräm, peeling etc.. Jeg er verdens sløveste på det området der. Hudpleie rutiner har aldri vært noe jeg har interessert meg så mye for. Jeg er så trøtt om kveldene at jeg vil ting skal gå raskest mulig. Så i alle år, siden jeg begynte å sminke meg – har jeg brukt såpe og vann .. Vet det ikke er bra for huden, men når det er sagt – har jeg aldri hatt problemer med huden min heller. Vad gör du när du vill överraska din pojkvän? Något tips kanske Det må være med en romantisk middag og litt vin, en fin bursdagsgave, noe så enkelt som å bake en kake – da blir han meget fornøyd. Små lapper som jeg legger i brødboksen, på puten hans, i badeskuffen eller små brev når han feks skal på gutteturer 🙂 Tror du på noe mellom himmel og jord. altså jesus, gud osv. Eller er du ateist? Jeg er ikke ateist nei, men jeg har jo vokst opp i normal kristen tro, nettopp til å tro at det har vært /er noe mellom himmel og jord. Jeg mener jo at verden kunne ikke bare blitt til sånn plutselig av seg selv. Så ja, jeg vil si jeg trorpå Gud. Man kan jo sitte i dagesvis å gruble på sånne ting, uten å bli noe særlig klokere på det. Hvor høj er du? Jeg er 164 🙂 Hva slags frisør shampoo/balsam/kur eller olje anbefaler du? Jeg bruker litt forskjellige produkter fra Hendrix hair. Shampoo og balsam både i S-faktor og Aleksander Sprekenhus, i tillegg til kur fra S-faktor og olje fra Aleksander Sprekenhus. Elsker alle disse produktene! Du vet den tannblekingen du bruker fra coverbrands?? Ser du synlige hvite resltater av den? Jeg er 14 år og har aldri gjort det før og er litt skeptisk! Vil ikke kjøpe den om jeg ikke vet at den fungerer? Noe du kan si om den, positivt negativt? Må man vedlikeholde fargen ved ussing eller ved flere blekinger? Den fra Coverbrands fungerer veldig godt. Men jeg vil fraråde deg å begynne å bleke tennene dine når du er så ung som du er. Bleking sliter ofte på emaljen.. Og om du virkelig vil bleke de, vil jeg anbefale deg å gjøre det hos tannlege, eller ihvertfall rådføre deg hos en før du setter igang 🙂 Hvordan utdanning har du tatt etter videregående? Ingenting.. Jeg føler jeg har valgt / klart å gå de rette veiene utenom utdanning, og kunne ikke vært mer fornøyd med arbeidssituasjonen min. Men det er jo likevel utrolig viktig med en utdanning, så jeg utelukker ikke det i fremtiden. Har du lyst på et utvekslingsår? Det hadde jeg alltid før, men sånn som ting er nå, tror jeg ikke at jeg vil det. Hva inspirerer stilen din? Det kan være så mangt, blader, bare det å i butikker, andre bloggere, lookbook, pinerest, weheartit osv. Du er for det meste blid og postitiv (blir alltid glad av å besøke bloggen din), men har du aldri nedturer eller dager du er i mindre godt humør? Ja, det er jeg faktisk, og det er noe venner, familie og kjæreste gjenkjenner meg som. Positiv og blid. Jeg ser ikke noen grunn til og ikke være det – og jeg har vel alltid vært det. Alle har jo nedturer, det er menneskelig, men jeg pleier som oftest å se positivt på det uansett, så godt som jeg har det, kan jeg ikke annet enn å være takknemlig. Jeg er som oftest alltid i godt humør, men kan bli ganske oppgitt om det er ting jeg ikke får til. Men med én gang jeg får det til, er humøret på tipp, topp igjen. Jeg gir aldri opp, og det er en viktig egenskap. Vakre Lene:) Jeg synes det var så koselig når du hadde video blogger med spørsmål ,sanger,hår og sminkevideo osv. Hadde vært så gøy om du hadde fått til noe av dette igjen  Love your blog!!! Jeg har faktisk aldri laget hår- og sminkevideoer, hehe. Sanger kan jeg bli flinkere å legge ut, kjempehyggelig at du vil det – det setter jeg pris på. Men jeg er ikke så veldig glad i å lage videoer og den type ting, ikke er jeg særlig flink på det heller. Men hvem vet? Kanskje jeg en dag overrasker.. ? Visst du vil se videoer av meg, som jeg har laget for AMFI Moa, kan du klikke inn her. Hva syntes du om høye jenter som bruker heler? Det synes jeg er helt fantastisk, hvor for skulle det ikke være det? Hihi, nydelig med høye jenter synes jeg! Er det noen spesielle artister/band du har eller har hatt et «crush» på? Dette diskuterte jeg faktisk med veninnene mine når Justin Bieber hysteriet sto på for fullt i Oslo, og jeg kom vel frem til at jeg aldri har vært den som har vært gal etter artister- eller band. Men jeg var veldig interessert i Spice Girls i mine yngre dager. Hadde alle album, bilder osv. I tillegg til at jeg og veninnegjengen min opptrådte som Spice Girls .. Hva synes du om listepop/partymusikk? Jeg liker begge deler veldig godt. Spillelisten min på iPhonen består av sanger fra VG lista, topp 10 på itunes osv. Men i tillegg har jeg en veldig allsidig musikksmak, jeg liker veldig mye forskjellig. Så i tillegg til listepop / partymusikk, hører jeg også på mye rolig musikk . . Viktig å ha litt forskjellig på spillelisten synes jeg. Jeg hører på alt fra nydelige ballader – til Odd Norstoga og skikkelig dancemusikk, hehe . . Hva synes du er finest av gitarspill og pianospill? Åh, begge deler er jo helt nydelig! Så jeg vi si at de ligger på en delt førsteplass. Selv elsker jeg å spille piano! Nevn en crazy ting du vil gjøre før du dør! Oii, hva kan det være tro . . Jeg må si jeg er veldig nyskjerrig på fallskjermhopping, men har i grunn lovet meg selv at jeg aldri skal utsette meg for noe sånt. Men likevel så tror jeg at jeg må prøve det. En gang . . Når jeg blir supertøff! 5 favoritt skjønnhetsprodukter/sminke/hår? Det må være : Krølltangen min fra Herstyle, 3p heter den. Bodysprayen min fra Victoria Secret. Foundationen min fra Coverbrands. Mascaraen min fra Dior. D&G parfymen min, no 3. Når blir salgsbloggen oppdatert ? Koselig at du spør om det! Men det blir nok en stund til enda, jeg må først ha mye tid til overs. Og dagene går som oftest i ett. Men jeg skal ha det i bakhodet og prøve å få til snart 🙂 Hvor får du all energien din fra? Selv om jeg spiser sunt og sånt så er jeg alltid sliten. Er du alltid positiv? Hvordan blir man mer positiv? Hvor mange timer om natten sover du? Jeg vet ikke, tror rett og slett det er medfødt. Jeg har alltid hatt mye energi, så der har mamma og pappa gjort en bra jobb 😀 Jeg er som oftest positiv ja, men som jeg skriver lengre oppe – så er det helt menneskelig og ikke være konstant positiv. Jeg har bare en holdning til livet som er positiv. Jeg blir så glad for den minste ting .. Hvordan man kan bli mer positiv? Hm . . Man må bare lære seg å tenke positivt, snu negative situasjoner til noe positivt, tenke at ingenting er umulig, og at det meste kommer til å ordne seg om man bare går inn for det. . Jeg sover alt fra 5-11 timer om natten. Når jeg er hjemme i Ålesund følger jeg Rolf Ivar sin rutine, og er i seng mellom 11-12. Da sover jeg som oftest ca 8 timer. Men mens jeg er i Oslo, ligger jeg ofte og ser på serier og glemmer av tiden, så da kan jeg ofte sovne i 2-3 tiden, og sover da rundt en 5-6 timer. Trenger som oftest ikke så mye søvn for å fungere.. Så der er jeg heldig. Hva gjør du når du får venner på besøk i leiligheten i Oslo? Har du gjesterom til dem? Nei, det har jeg desverre ikke. Men jeg har en oppblåsbar dobbeltsengmadrass som jeg bruker. Fungerer så fint! Har forholdet til deg og din kjære endret seg siden du flyttet til Oslo? Nei, absolutt ikke. Ikke annet enn at jeg ihvertfall selv føler jeg har blitt enda mer selvstendig. Jeg har jo alltid vært det, men når man har vært vant til å ha en annen person rundt seg i nesten 8 år, trenger man å lære å klare seg litt selv også, hehe. Da tenker jeg på det å tørre og være alene, sove alene, og rett og slett – bare det og kunne være alene. Så det har jeg blitt veldig flink til nå. Men ellers har ikke forholdet forandret seg synes jeg. Har dere ofte diskusjoner eller krangler? Det er jo sikkert vanlig, slik som i alle andre forhold … Det er faktisk svært sjeldent. Vi har nok lært hverandre og kjenne såppass godt etter 8 år, at vi ikke har så veldig mye å krangle om. Klart at man diskuterer jo, men vi har aldri vært ett kranglepar. Vi er ganske enkle å ha med og gjøre.. Og vi har feks ALDRI ropt til hverandre. Aldri! Er det/har det vært mye sjalusi i forholdet deres? Ikke nå. Det var det selvfølgelig i begynnelsen, da vi var usikre på hverandre og mye yngre. Men nå er vi veldig trygge på hverandre – og blitt såpass voksne at vi klarer oss uten ♥ Trener du fortsatt? Hva trener du?  Kremt . . Ja, hver dag! .. I wish. Treningen gikk rett vest, som jeg trodde. Jeg blir alltid giret noen uker, og så går det over. Jeg har aldri hatt noe form for abonnement på treningssenter, men har mine perioder med litt jogging . .  Jeg skal ta meg selv i nakken å begynne på SATS nå. Skal, skal, skal . . . Hvor gammel var du da du og Rolf ble sammen? Da var jeg 17 år gammel. Når har dere tenkt på barn/giftemål (hvis dere har det)? Det har vi faktisk ingen planer om enda. . Men klart, vi har jo snakket om det – noe som er normalt etter 8 år. Men jeg føler meg rett og slett ikke klar for sånne ting enda. Så det stresser vi ikke med. Hvorfor bestemte du deg for å flytte til Oslo? Rett og slett fordi jeg alltid har hatt lyst til å bo i Oslo, og de siste årene har jeg ikke klart å slippe tanken. Jeg ville oppleve litt mer, bli kjent med nye mennesker, bo i en annen by rett og slett. Så, da bestemte jeg meg bare for å følge “drømmen” min. Og jeg angrer ikke ! Beste tre storbyer du har vært i? Hmm . . Dubai, London og så liker jeg faktisk Palma by i Spania veldig godt. Største reiseønske? Det er nok Maldivene. Dit skal jeg. Snart . . Og så N.Y selvfølgelig. Hvor vil du aldri tilbake til? Åh det var vanskelig. Jeg har trivdes så godt alle steder jeg har vært. Men da vi reiste til Thailand for mange år siden, hadde vi bestillt ett hotell midt i Patong by. Det er det verste hotellet jeg noen gang har satt mine ben innenfor. Heldigvis fikk vi byttet til det flotteste hotellet dagen etterpå. Jeg skal ihvertfall aldri tilbake til Patong tror jeg, fysj. Men Thailand i mitt ♥ Sted du aldri blir lei å reise til? Vi reiser mye til Gran Canaria, det er alltid safe, og man vet hva man får osv. Så da må jeg nok si Gran Canaria. Selv om jeg har tenkt at det er en god stund til neste gang nå . . Hhih. Fortelle litt om deg å kjærestens fremtidsplaner i Oslo? Ålesund? Akkurat nå har vi ingen fremtidsplaner. Vi tar hver dag som det kommer. Jeg bor i Oslo, han i Ålesund – vi ser hverandre nesten hele tiden, jeg er hjemme mellom 10-20 dager pr mnd, og vi har det veldig bra. Jeg ønsker å bo i Oslo en god stund til, han ønsker å bo her – og da får vi det til å fungere. Så finner vi ut av hva vi vil etterhvert.  Hvordan lære gå i høye hæler? Nei, da må man bare øve da .. Begynn med hæler som ikke er så veldig høy, så er det bare og kjøre på. . Hihi. Billige klestips er ikke alle som har råd til super dyre klær? Holde seg til de vanlige kjedebutikkene som ikke er så dyre. Som BIK BOK, H&M, Vero Moda, Only, Cubus osv .. Hva er dine topp 3 drømmedestinasjoner, og dine topp 3 over steder du har besøkt?  (I´m in a travel mood! hihi) Topp 3 drømmedestinasjoner : Maldivene, Bora Bora og New York. Topp 3 favorittsteder så langt : Mexico (Cancun) Dubai og Thailand. Hvis du måtte valgt ut 3 farger å ha i garderoben din i 10 år fremover, hvilke? Oh, exciting! Hvit, beige og offwhite. I love them colours! Hva er ynglingretten din? Hva er drømmejobben?  Åh, jeg vet ikke om jeg klarer å velge én rett! Indrefilét, panang gai fra Yayas, kamskjell, sjømat generelt, biffkjøtt, grillmat, sushi.. Og så utrolig mange flere. Drømmejobben, er den jeg har nå. Og være en voksende selvstendig næringsdrivende med utrolig mye og gjøre, og ikke minst – med mange baller i luften. Kunne virkelig ikke hatt en bedre jobb! Er du kristen?  Ikke superkristen slik jeg går i kirken osv. Jeg er helt normal kristen, som de fleste andre. Døpt og konfirmert i kirken, og det er vel egentlig det. Hvordan størrelse bruker du i klær?  Jeg bruker XS. Og 25 i bukser. 1. Hvor lenge skal du bo i oslo?? Til jeg føler at jeg vil flytte hjem igjen 🙂 2. Dilemma: spise grandiosa resten av livet eller spise bare spise sjokolade resten av livet?? Det må bli sjokolade, for grandiosa spiser jeg svært sjeldent. 3. Si tre postitive og tre negative ting om kjæresten din? Omtenksom, snill og godhjertet. Har ikke noe negativt å si om han egentlig. He’s perfect! 4. Gossip girl eller sex and the city? Sex and the city. 5. Rosa eller rød?? Hmm . . Den var vanskelig. Kanskje rosa? Det finnes så mange freshe rosafarger. 6. Gifte deg eller barn først?? Det er ikke så viktig. Ting må skje naturlig 🙂 Tiden får vise. Kunne du tenkt deg å flytte til utlandet? Ja, det har jeg alltid villet. Men bare for en kort periode. Kanskje 6 – 12 mnd. Jeg elsker Norge og vil bo her for alltid. Men New York en stund er vel ikke å forakte. Hvordan ser du for deg livet ditt om 30 år? Oi, da er jeg 55! Rynkete og bitter på livet – hjeelp. HAHA neida!! Da er jeg vel etablert med Rolf Ivar, 4 barn og forhåpentligvis barnebarn, ett svært funkishus med basseng, hus i utlandet, båt og verdens beste jobb. Hurra! Også er jeg verdens beste husmor som skjemmer vekk alle jeg er glad i. Hehe. . Hvis du måtte spist én matrett resten av livet ditt, hva ville det vært? Det vet jeg ikke, forhåpentligvis så er ikke det noe som kommer til å skje. Hehe. Tenker du og Rolf Ivar noe på å få barn? Hvordan fremtiden vil bli for dere? Flytte sammen i Ålesund eller i Oslo? Ikke enda. Vi tar det som det kommer. Men ikke noe vi tenker på nå. Så får vi se om jeg får han til Oslo, visst ikke blir vi nok boende i Ålesund ja. Leser du noen andre blogger? Ja, jeg leser Fotballfrue, Nette nestea, Ulrikke Lund og Livingdoll sin. Har du det bra? Jeg har det kjempebra! Aldri hatt det bedre 🙂 Hvilken str har du i runwaydreams shortsen? XS. Har du alltid vært slank? Ja, det har jeg 🙂 Kommer du godt over ens med svigerforeldrene dine? Ja! Åh, de er verdens herligste. Kunne ikke fått bedre svigerforeldre. Vi er bestevenner vi, tenk! De er fantasiske. Har det seg slik at du var i en bilulykke da du var tenåring? Ja, det stemmer 🙁 Var minutter fra å miste livet, men de fant ut i siste sekund at jeg måtte opereres. Og det er jeg evig takknemlig for idag. Lå 3 uker på sykehuset og sitter igjen med ett arr på magen, men DET er så utrolig verdt det. Her kan dere forresten lese om ulykken : http://leneorvik.blogg.no/1298312125_flaks_at_det_ikke_gik.html Extensions: Hvor lenge går det mellom hver gang før du flytter tapene? Tips for å få det så fint tuppene?  Mellom 4-6 uker. Kure det godt, eller klippe vekk det som er slitt. Har veldig lyst til å høre deg synge igjen du har så fin sangstemme.. Har du noen gang laget egen sang? Tusen takk for det. Jeg har aldri laget egne sanger nei, bare én på piano, hihi. Jeg lurer på hva du jobber som uten om bloggen og hvor mye du tjener på bloggen? Jeg har eget firma, altså – selvstendig næringsdrivende. I tillegg til bloggen er jeg prosjektleder i miinto.no, freelance stylist, blogger for Amfi Moa, og blogger for Asker Trekanten, samtidig som jeg er media ansvarlig. Når det gjelder det økonomiske, kommenterer jeg aldri dette. Hvordan er kostholdet ditt?Hva spiser du?  Kostholdet mitt er noe for seg selv av og til, jeg er veldig glad i godteri. Selv om jeg har lovet tannlegen min å slutte. Buuuhu! Ellers spiser jeg vel helt normalt vil jeg si. Er ikke så veldig fokusert på kosthold egentlig, spiser det som faller meg inn. Skal ikke legge vekt på at jeg er veldig matglad da. Elsker mat! Hvor lang tid tok det før du begynte å merke at bloggen var på vei oppover? Det gikk faktisk overraskende fort. Noen uker, så begynte jeg å klarte oppover, kjempegøy! Har du noen tips for å få en mer attraktiv blogg. Jeg blogger om mote? Blogge mye, og ofte. Spre den så mye du kan ved hjelp av facebook osv. Dersom du kunne vært en annen person, hvem ville det vært og hvorfor? Jeg har det strålende som jeg har det, ved å være med selv. Kunne ikke tenkt meg å byttet med noen, mtp alle de fine menneskene jeg har i livet mitt. Lurer på om du og Rolf Ivar har snakket noe om å forlove dere/gifte dere? Det har vi såklart snakket om i løpet av de snart 8 årene vi har vært sammen. Men det er ikke noe som er aktuelt nå med det første. Vi er sammen, og elsker hverandre –  og det er det viktigste, kniis! Hva kunne du tenke deg å studere hvis tiden var inne på det denne høsten her? Nå har ikke jeg tenkt å studere noe mer, ihvertfall ikke enda – så det synes jeg er litt vanskelig å svare på .. Måtte vært noen innenfor økonomi, markedsføring eller journalistikk kanskje? Eller .. Juss? Hehe, som du ser, en stykk forvirret Lene. Har rett og slett ikke peiling på hva jeg ønsker å studere.. Ha en fin kveld kjære leserene mine  ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg