SVAR PÅ SPØRSMÅL – DEL 1

Hvor henter du inspirasjon fra? 🙂

Fra klærne på jobben min. Man blir utrolig inspirert av å jobbe i klesbutikk, hvor man omgås klær 7 timer daglig. Veldig greit og hele tiden være oppdatert på moter.

Hva hadde du i snitt fra videregående?

Jeg hadde 5 i snitt da jeg var ferdig med frisørlinjen, og en plass mellom 4,7-4,9 da jeg gikk ut siste året. Husker ikke helt.

Hvor mye veier du?

Akkurat nå veier jeg 52kg.

Har du noen mote-forbilder? Venninner, bloggere, kjendiser eller lignende?

Nei, egentlig ikke. Har veldig mange veninner som kler seg utrolig bra – klart man blir jo litt inspirert. Men jeg har ingen spesielle forbilder.

Hvor mye bruker du på klær i måneden?

Det vet jeg ikke helt.. Det må være en plass mellom 2000 – 5000,- litt usikker..

Hvor får du inspirasjon fra når det gjelder klær?

Som jeg skrev lengre oppe, rett og slett fra BIK BOK. I og med at jeg jobber der. Man lærer mye mote når man jobber i klesbransjen. Love it!

Har du kjæreste?

Ja ! Vi har vært sammen i snart 6 år.

Åssen fikk dere råd til å kjøpe hus / leilighet ?

Vi jobber 🙂

Hva slags sminke og hudpleie produkter bruker du?

Jeg bruker ingen hudpleie produkter. Har heller aldri gjort det, kanskje det er på tide? 🙂


Kanebo total finish 204,5
Solpudder fra Isadora nr 43
Blush fra Dior 15 orchid rose
Mascara fra L'oreal (Bruker ikke denne vanligvis, men var tom for den andre..)

Bruker vanligvis denne. Synes den er utrolig bra. Og billig.

Kan du lage en sminke video? (som du sminker deg)

Ja, det skal jeg jammen gjøre snart. 🙂

Hvordan får du råd til å kjøpe så mye? klær,sko,leiligheta,masse fint til leiligheta.

Jeg jobber hver dag 🙂 Og tjener penger til livets opphold, hehe.

Hvor gammel var du da du flyttet ut?

Da var jeg 16 år gammel 🙂

Hvilken linje gikk du på vgs?

1 år – formgivnings fag
2 år – frisørlinje
3 år – allmenn påbygging

Må man bruke bikbok klær når man jobber på bikbok?

Ja, men når man er helt ny – får lov å gå med klær fra andre steder, i begynnelsen – dette pga vi ikke forventer at de som er nye har kleskapet sitt fullt av Bik Bok klær. Derfor må man få litt tid på og fylle skapet sitt 🙂 Hihi. 

Hvor mye personrabatt får du?

Jeg får 40 %.

Syns ikke du det er litt dumt at alle klærne dine er fra BB?

Nei, jeg synes det er helt fantastisk. Jeg elsker jo klærne der, Bik Bok har virkelig vokst siste tiden og blitt rå bra!!
Jeg har jo klær fra andre steder også, men det er mest partyklær. Jeg liker å representere butikken jeg jobber i, så godt jeg kan.

Vet du hva merke det kjolen som vann prisen for best kledd på juleballe i ålesund var ? Husket at det var en svart, ganske enkel, muligens far ACNE?

Helt riktig, det var ACNE ja 🙂

Hva synes du om Tokio Hotel og stilen til Bill . :)))

Har desverre ikke noe spesiellt forhold til hverken Tokio Hotel eller Bill. Men de har jo noen fine sanger da 🙂

Er det lenge siden du har kjøpt den kjolen på outfit'et for 06.07.10 ?

Ja, den er fra i fjor da Jenny Skavlan hadde kolleksjon for Bik Bok.

Hvor mye tjener dui året som butikksjef?

Det vil jeg helst ikke uttale meg om 🙂

Hvilke er dine rareste egenskaper?

Hehe. Den synes jeg var litt vanskelig, men jeg har helt sikkert mange rare egenskaper 🙂

Hva har gjort deg glad den siste uka (små og store ting ) ?

Nå er jeg alltid glad, og setter veldig stor pris på alt og alle rundt meg. Men om jeg skal være spesifikk, så har jeg bla vært glad for at jeg kom hjem til kjæresten min etter 1 uke vekke. Fordi jeg er tilbake i jobb igjen, etter 1 uke ferie. Fordi jeg innså her en dag at det ikke er lenge igjen til Mexico. Jeg har vært glad fordi solen har tittet frem. Jeg har vært glad fordi jeg ser at mine beste veninner er glad. Så er jeg glad fordi mamma er glad, og fordi pappa og resten av familien reiste på ferie, og jeg unner dem det – så jeg vet de er glad, da blir jeg glad. Så har jeg vært glad fordi vi fant ut at vi skulle ha innflyttningsfest i morgen. Så har jeg vært glad fordi vi har leid film og kjøpt godteri, samt laget gode middager. Ja, jeg er glad for mye rart jeg 🙂

Hvordan er ditt forhold til sjokolade?

Åh, jeg elsker sjokolade! Jeg kunne spist sjokolade til frokost, lunsj og middag. Er spesiellt glad i Hobby, melkesjokolade og banansjokoladen fra Minde. Mmmmmm 🙂

Hvordan utdanning har du?

Ingenting, enda. Jeg har generell studiekompetanse, men det er jo ingen utdanning da 🙂

Hvordan vart du bikbok sjef?

Jeg jobbet meg oppover. Først ble jeg ansatt som ekstrahjelp, så deltid, så heltid – og så ble det en butikksjef stilling ledig – og jeg bestemte meg for at den skulle jeg ha! Og den stillingen fikk jeg, hurra !

Kan vi sjå bilde av klesskapen din?

Er du sunn?

Nei, desverre. Men jeg skal prøve å bli det snart. Jeg spiser godteri hver dag. Fy fy.

Trener du ofte?

Jeg trener aldri, men må snart ta motet til meg å begynne, men jeg synes det er så kjedelig.

Hvilke øyenfarge har du?

Blå 🙂

Går du i noen sport?

Nei, desverre. Jeg trente håndball i 10 år, men slutten da jeg var 16 år.

Favorittblogg?

Hmm, har ingen spesielle favoritter. Men leser fotballfrue, livingdoll, julia nyland og kenza sine blogger 🙂

Brus vs vann?

Egentlig brus, men jeg skal prøve å være sunn og si vann 🙂 Jeg elsker vann med isbiter da. Selv om jeg elsker brus med isbiter enda mer. Fysj

Pizza vs taco?

TACO, det er ynglingsretten min.

Hund vs katt?

HUND! Jeg skulle kjøpe meg en Pomeranian tidligere i år, men så viste det seg at min kjære samboer var super allergisk. Buhu.
Men vi har jo familie hund da, hun er verdens nydligste – og heter Bella.

Ferskvann vs saltvann?

Saltvann.

Sommer vs vinter?

Sommer. Men egentlig vinter også. Sommeren er så utrolig herlig, men vinteren så utrolig koselig.

Lurer på noe angående håret ditt! Hvor langt er ditt naturlige hår? Hvor langt bør håret være for å få det fint til med slike extensions (microringer)?

Det er ned til skuldrene, litt nedfor kanskje.

Det bør jo være litt lengde på det da. Men du ser jo – Britney Spears har extensions og hun er jo egentlig skallet, hehe 🙂 Så det fins nok ingen grenser.. Hehe.

Men jeg ville sagt at det kanskje kunne vært litt nedfor ørene ? Hør med en frisør du, de har bedre peiling enn meg.

Får du mye inspirasjon fra kunder som kommer innom i butikken din, og møter du mye rare folk?

For å være ærlig, så er jeg så opptatt med det jeg arbeider med, at jeg ikke legger noe særlig merke til hva folk har på seg. Men klart, det er jo utrolig mange kule stiler ute og går 🙂 Så jeg snapper nok opp litt inspirasjon her og der ? 🙂

Neida, ikke rare folk – søte 🙂 Hehe.

Jeg lurer på hva du gjør med gamle klær, feks det du kjøpte i fjor som evt har andre farger som du er lei av eller snittet føles feil. Legger du dem vekk, fretex eller kaster du?

Klær som jeg synes er tidløse – sparer jeg på, men om det er ting jeg vet jeg aldri får brukt igjen – gir jeg de vekk til stemoren min, stesøsteren min og lillesøsteren min. De blir overlykkelige når jeg tar en oppryddning i kleskapet mitt.
Er det klær som er veldig veldig slitte, eller som det er noe med (hull, ødelagt glidelås, mangler knapp osv) kaster jeg de.
Men hadde det ikke vært for at stemoren, stesøsteren og lillesøsteren min ville hatt klærne – hadde jeg selvfølgelig gitt vekk til Fretex.

Sånn, det var alt for idag. Svarer på litt i morgen, og resten på lørdag 🙂

Hva synes dere, godkjente svar?

-Lene

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg