Svar på Q&A

Heiii! Så gøy med engasjement på spørsmåls-runden, og ikke minst at en av dere foreslo å ha en ♥

Idag startet jeg dagen supertidlig fordi jeg visste det skulle bli sol. Tok subwayen helt fra downtown og opp til uptown og 86 gate, superfint å gå i Central Park der, aldri vært så langt oppe faktisk tror jeg. Men så nydelig morgentur, sånt gir meg liv!

Setter i gang med å svare på spørsmålsrunden nuh ♥

Heisann 🙂 Kan du si noe om sånn ca budsjett for å leie leilighet når man er på ferie i NY? Evt hvilke booking sider du bruker for å finne leiligheter? Har skjønt det slik at hotell kan være relativt dyrt, vil du si at det lønner seg å leie leilighet siden man da for eksempel kan lage maten selv?

Hei! Det er SÅ DYRT I NY. Norge er ingenting i forhold, virkelig. Verdens dyreste by ved siden av San Fransisco. Helt insane. Tips er jo selvsagt å bestille i god tid i forveien. Om du vil ha leilighet anbefaler jeg uten tvil (!) The Assemblage John Street (I downtown) er så innmari fornøyd! Jeg er mest fan av Soho som område, men det er 2 stopp med subway’en rett utenfor leiligheten. Du kan også sjekke ut Sonder, de har også leiligheter (litt mindre..) Jeg bodde i 20 Broad Street i Wall Street. Du sparer jo mye på og ikke spise ute 3-4 ganger om dagen, så ja vil absolutt si det lønner seg med leilighet. Spørs helt hva man vil ha ut av oppholdet ♥ Plumguide er også veldig bra!

Dine beste NY tips? 😀

Oi oi oi where to start! For meg handler det om å gripe dagen hver eneste dag i NY.

Så tips nr 1 : Stå opp tidlig
2 : Ta subway så ofte du kan. NY-trafikken er rimelig seig. Kjøp deg metrokort! Viktig viktig. Og last ned “Citymapper” appen, den er helt genial. Skriv inn adressen på hvor du skal og den viser deg ALT du trenger å gjøre.
3 : Få med deg soloppganger – og solnedganger. Er helt spektakulært ♥
4 : Gå mye, i komfortable klær og sko, NY kan fort føles kavsomt om ikke synes jeg. I Central Park, over Brooklyn Bridge, med musikk på ørene, eller i godt selskap selvsagt. De gåturene har gitt meg så mye!
5 : Om du er keen på å trene, prøv Switch Playground i Soho! ELSK. Timene på ettermiddagene rundt 17-18 er gøyest, DJ og så god stemning.
6 : Ikke gå glipp av “Juice Press” i Prince Street. Blue Magic er det som gjelder! NAM. Perfekt etter en økt på Switch.
7 : Gå masse rundt i Soho. Beste området!
8 : Shop på Reformation (fav store!)
9 : Så er det jo den evig-lange listen med restauranter og rooftops, lounges etc som må oppleves. Men den må jeg komme tilbake til. Må summe meg litt!
10 : Og, ja! Lei deg sykkel! ♥ Citybike, er så kos å sykle rundt.

Du utstråler så mye god energi om dagen, blir glad av å se alt du publiserer! Og hvor er de skjønne solbrillene fra?

Men takk! Så koselig å høre at du synes det. De er fra Chanel. Elsker shapen på de ♥ Kjøpte de på Capri i sommer!

Har du kun bodd på hotell i New York? Har du noen tips til korttidsleie leiligheter? 🙂

Yes, som jeg skrev over. The Assemblage John Street, Sonder eller Plumguide. ♥

Dater du noen for tiden? Og: tips til hva man kan gjøre for å bli flinkere til å være alene?

Hehe … Tjaaaaaaa. Jeg er jo singel så dating blir det! Hihiiii.. Jeg var elendig på å være alene for snart 1,5 år siden, det var helt grusomt synes jeg til tider. Men, jeg visste at jeg måtte løse det, lære meg å være alene, trives alene – og nå ELSKER jeg det. Øvelse gjør mester sier bare jeg, husk at vi mennesker er vanedyr, vi venner oss til alt. Du må først prøve å starte med og gjøre ting alene som du VET gjør deg glad, som du kan kose deg med alene. Gjør det hver gang du føler på ensomhet, og mens du gjør det – ring noen! Det gjorde jeg, tente lys, kjøpte inn råvarer, lagde middag og ringte alle og enhver. Og ellers gjorde jeg bare ting som gjorde meg glad, men jeg gjorde de alene. If I can do it, you can do it! ♥

Hva slags type mat liker du å lage?

Ohhh. Vanskelig å velge, jeg elsker å lage mat. Risotto, viltgryte, supper, lasagne, forskjellige type pastaer, blåskjell, taco with a twist. ♥

Følger du med på en TV-serie for tiden?

Nei, siste jeg så var Exit! Jeg er ikke så god på å holde meg “rolig” nok til å se serier, haha.. Jeg liker å gjøre alt annet! Men Exit var jo helt rått!

Hvilken film så du sist?

Det var “Hustlers” på kino alene her i NY ♥

Hvilket nytt land ønsker du å besøke?

Australia. Så ønsker jeg også å reise et sted i Afrika.

Hei Lene ! 🙂 Er det viktig for deg å fremstå vellykket ? Er det viktig for deg å få det til å se ut som du har det dritkult døgnet rundt i NY eller ville du delt kjipe situasjoner også? Hva er dine tanker om utvikling innen karriere (spennende med podcast, men er det andre mål du har i tillegg)? Skulle du ønske at du kunne tilbringe mer tid med familien din face to face eller syns du det er greit nok med telefonsamtaler og videochatter o.l (spør fordi jeg selv ikke er så ofte med min familie, kun via snapchat) ? Føler du at du må gripe- og prioritere all tid du har på å reise “nå mens du kan” fordi du er redd for å ikke få dette til på et annet tidspunkt i livet? Kan du anbefale noen selvutviklingsbøker eller dokumentarer/filmer ? Hva er ditt ønske for, et enda bedre liv for deg selv, i 2020 ? Hva er det viktigste du har lært om deg selv dette året ?

Hei! ♥ Å fremstå vellykket, nei. Men å utstråle at man er et arbeidsjern, kreativ og har gjennomføringsvilje – det synes jeg er kult å vise frem. Så kan det kanskje være til inspirasjon for andre, jeg vet ikke? Jeg respekterer mennesker som står på og har ambisjoner og er stolt av det, det synes jeg er kult!

Det er vanskelig og ikke ha det dritkult døgnet rundt i NY, men jeg har hatt det kjipt også. Jeg er en person som har problemer med å vise at jeg er sårbar. Er jeg i en situasjon hvor jeg er det, så reagerer jeg med å være enda “tøffere” og enda mer selvstendig – jeg skal alltid klare meg selv på en måte. Kjempesynd at det er sånn og jeg jobber med å bli bedre. Derfor er det veldig vanskelig for meg å vise sårbarhet til offentligheten, til dere. Jeg klarer det til jentene, men har vanskeligheter for å vise det til andre.

Mål innenfor karriere er uten tvil og gjøre det som gjør meg lykkelig, som gjør at jeg føler at jeg alltid vil stå på, ha ambisjoner. Det er det aller viktigste. Hva det blir fremover aner jeg ikke, for alt kommer til sin tid pleier jeg å tenke. Men å flippe leiligheter, gjøre totalrenoverings-prosjekt og interiør-prosjekter står høyt på listen. Så vil jeg skrive bok.

Ift familie så er jeg veldig nær familien min, vi ringes, facetimes, meldes, har familiegruppe på facebook etc. Alle bor i forskellige deler av Norge og vi ser hverandre noen ganger i året. Sånn har det egentlig alltid vært siden jeg flyttet hjemmefra. Men JA, jeg skulle selvsagt ønske alle var en søndags-middag unna..

Jeg reiser fordi det er noe som er viktig for meg, jeg må komme meg ut og bort. Jeg må ha avstand å få pusterom. Det er ikke noe jeg stresser med, men et behov som melder seg. ♥

Ray Dalio sin bok elsker jeg!! Den er fantastisk og har lært meg mye.

Det viktigste jeg har lært om meg selv i år er veldig mye! Aldri lært så mye som i år jeg. Det aller viktigste er nok at jeg virkelig har lært meg å trives SÅ GODT i eget selskap at det nesten er helt latterlig. Og det er en enorm styrke synes jeg. Som “Harvey Specter” sier : Being alone has a power very few can handle. Jeg er veldig glad jeg har kommet dit. Men det har krevd mye på veien, det skal jeg ikke legge skjul på. Men nå føles det helt fantastisk! Og med det å trives og være alene, reise alene, gjøre alt mulig alene – så kommer det en drøss med andre gode lærdommer på “kjøpet” ♥

Hei Lene. Så gøy å se at du koser deg for tiden 🙂
– Dater du noen for tiden? Gjort det i nær fortid?
– Hvordan kom du i kontakt med de andre du henger med i NY?
– Hvor ofte trener du i uka? Delt på kondisjon/styrke. Noe program?
– Hvilke nettsider/butikker er det du handler på mest? Noen som du vanligvis alltid faller tilbake på?
– Hvor ofte tar du selvbruning? Hva er best her syntes du?
– Samme som over, men bare med tannbleking?

Det var noen ting jeg lurte på 🙂 Klem fra meg

Så hyggelig! Jeg koser meg veldig ♥

Jeg er inne i mitt første single år! Eller snart 1,5 nå da. Og for meg handler mye av det og være singel om å date. Så JA!! Det gjør jeg! Elsker det. Gutter er livet! Hehe… Neida. Jo?

Alle jeg har blitt kjent med i NY har vært gjennom instagram og venner av venner! Så fine folk. Føler meg veldig heldig! ♥

Det spørs litt, men jeg prøver på alt fra 3-5 ganger i uken. Jeg er ikke så god på rutiner, så en uke kan det være bare kardio, så bare styrke, så en kombinasjon, og så timer på Barrys / Switch etc. Men jeg elsker å holde meg aktiv, det føles så godt for kroppen. Så det å ha en aktiv livsstil generelt gjør meg veldig glad!

Jeg er elendig til å handle på nett. Faktisk. Jeg er glad i Zara, Reformation, & Other Stories, HM, Ganni ♥

Jeg vet ikke, jeg tar det når jeg føler for å være litt fresh! TanRevel, Vita Liberata er de jeg bruker.

Akkurat pr nå har jeg ingen tannbleking, men føler det snart er på tide med ei litta runde nå i disse rødvins-tider!

Har du planer om å flytte til USA for en lengre periode?

Jeg vet faktisk ikke. Jeg trives med å være litt sånn frem og tilbake. Elsker å ha base i Oslo hvor jeg kan være hjemme, lage mat, og kose meg med venner ♥ Så gir det meg så mye når jeg er ute og reiser. Men om jeg skal bo i USA for en lengre periode, må det bli med en venninne eller en fremtidig kjæreste!

Kunne du delt ting du var mindre flink på, evt situasjoner som gjorde deg forlegen?

Det kommer i podcasten. Men det som gjør meg mest forlegen av alt i hele verden er å snakke om følelser med gutter. Der er jeg helt elendig! 😀 😀 😀

Svarer på resten en annen dag! ♥ Må dele det opp i to så det ikke blir så langt, men dette var så gøy! Elsker spørsmålene dere spør meg – TAKK! Så må jeg si at jeg synes det er så herlig stemning her inne om dagen. Takk for det også! Nå skal jeg skrive på podcasten. Vi skrives!

11 kommentarer
    1. Jeg blir så inspirert av deg og valget om å pakke og bare dra! Følge drømmen og hjertet. Det er i mine tanker også, men vet litt for lite om prosessen..

      Hva har du fått for noe mtp oppholdstillatelse osv? Med ESTA(?) kan man være der i 90 dager vet jeg, er det noe slikt du har? Men da kna man vel ikke jobbe der?
      Hilsen en 29 åring som trenger å følge drømmen før det er for sent.

    2. Hei lene! Er så inspirert av sengen din! Og tenker å kjøpe meg en futon madrass selv, er du fornøyd med din? Hvilken av de kjøpte du, har du navnet på den? 🙂

      1. Hei! Takk, elsker sengen, rammen og utseende. Futon-madrassen gav jeg bort. ALT for hard, så anbefales ikke 😀 😀 Hadde mye heller kjøpt en DIGG madrass <3

    3. hvor er den sorte kjolen til maria med ermer på fra lørdagens story i london? hadde satt så pris på svar 🙂

      1. Nei, jeg fant det tilfeldigvis i NY på en litt sånn jalla-sjappe! Lett etter to av de fargene der i to år minst! Hmm men har du sett på HM?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg