Svar på Q & A del to

Hvorfor blogger du? 🙂 sliter du fortsatt med motivasjon når det gjelder bloggingen?

Jeg blogger når jeg føler jeg har noe å dele. Enten noe personlig, tips og triks eller ting som gir meg en godfølelse. Instagrammen min har jo blitt min hovedkanal så er egentlig der jeg legger mest energi. Det kan kanskje ha noe med at man lettere får engasjement der også – men når jeg først legger litt i å oppdatere bloggen her så er jo dere så herlige og engasjerte dere også. Men jeg har vel egentlig bare funnet ut av bloggingen må komme når jeg føler for å dele noe ♥

– Hva skjer med leiligheten din hjemme i Oslo for tiden, skal den selges?
– Skal du kjøpe deg ny leilighet?

Den skal jeg bo i litt til, og så skal jeg legge den ut på nyåret igjen. Planen er å kjøpe ny leilighet på sikt, totalrenovere og selge med én gang. Alt til sin tid, og leiligheten ble ikke solgt i forrige runde, så da venter jeg litt. Koser meg jo fryktelig mye her så det gjør absolutt ingenting ♥ Jeg prøvde ikke å selge fordi jeg måtte selge, men fordi jeg vil slik at jeg kan starte så smått med litt flipping. Klem!

Har du tips til hva som kan være kult å få med seg i New York i romjulen? Og hvilke spisesteder som kan være ekstra hyggelige på denne tiden?

Hmmm – si det. I romjulen. Aldri vært der da faktisk, men det er jo sikkert en haug av koselige ting å gjøre. Konserter, steder å besøke som er ekstra pyntet etc. Her må jeg si at jeg kom litt til kort – men herlighet NY er jo fantastisk uansett når på året man drar.

Spisesteder.. Jeg ser for meg at L’Avenue på Saks Fifth Avenue kan være veldig koselig. Samt å ta en drink i baren på Beekman Hotel i Downtown. Ellers så tror jeg de fleste er koselige altså, Baltazhar og Pastis ville jeg besøk. Og! Tatt en tur på rooftopen til RH (Restoration Hardware) – ser for meg det er veldig hyggelig. GOD TUR, NY ER NYT ♥

Skal du skrive bok?
Kunne du blitt med i Bloggerne?

Jeg hadde faktisk en bok-kontrakt for en stund tilbake. Men tiden var ikke inne for å skrive den akkurat da. Jeg følte at jeg påtvang meg et prosjekt jeg ikke hadde motivasjon til å gjøre der og da. Skriving skal jo komme naturlig og man skal føle seg både åpen, inspirert og motivert. Derfor la jeg den på is. Men ja – jeg vet jeg kommer til å komme med bok når tiden er inne for det.

Jeg har alltid tenkt at jeg ikke hadde blitt med, mest fordi jeg er ganske privat av meg. Men samtidig så tror jeg det kunne vært en veldig morsom utfordring! Og jeg elsker jo utfordringer!

Hei 🙂 Så kult å få mye informasjon om New York gjennom bloggen din. Har du sett mye kjendiser der ? Jeg vurderer å fylle opp litt leppene mine og synes dine er så fine. Hva har du brukt ? Og må en etterfylle eller kan en prøve 1 gang uten at det vises på leppene ? Kos deg så mye på tur.

Ikke sett så mye kjendiser i NY. 🙂 Jeg har ikke noe i leppene mine. De er naturlige. Jeg prøvde det for ca 2 år siden, og tok såpass lite at man knapt så forskjell. Og egentlig så synes jeg det er best å ha naturlige <3 <3 Så dette tror jeg det er best å spørre noen som er profesjonelle om! Klem

Når starter flip eller flop Norge? Neida, joo! Men helt alvorlig. Hvordan går det med flippeplanene av leiligheter? Jeg er så gira. Hva gjør du hvis det ikke kommer inn et rimelig bud på leiligheten din? Har du noen tanker om hvorfor den ikke er solgt?

Haha, ja deeeet hadde vært en drøm! Kanskje på sikt?! Noe å tenke på i hvertfall. Tror jeg først skal begynne i en ende og se hvor det tar meg. Om jeg ikke får bud på leiligheten så blir jeg boende, jeg må absolutt ikke selge den. Jeg tror nok dessverre den er for høyt priset, vi gikk høyt ut. Jeg har lagt mye penger i gode materialer og leasson learned : Det lønner seg ikke på sånne type prosjekter som det her. Men da har man lært noe av det også. ♥ Og det tar jeg med meg inn i neste prosjekt!

Jeg lurer på følgende:
Føler du at du har en «sikker» inntekt som infuencer? Er det noen gang du er stresset over de neste mnd ? Jeg spør fordi jeg driver eget firma selv (ikke influencer) og akkurat nå går det bra; men vet jo at ting kan snu..

Hei! Ja, det er jo en stor del av risken når man har et eget firma dessverre. Jeg har gjort dette i 9 år og hatt stabil inntekt i alle årene. Men selvsagt kan det snu! Så det skal man aldri ta for gitt. Derfor er jeg veldig proaktiv, jeg jobber på hele tiden slik at jeg vet at neste måned, og måneden etter er sikret. Jeg har alltid flere ben å stå på (flere inntektskilder) slik at jeg alltid vet at jeg har noe å falle tilbake på om noe skulle gå dunken. Den eneste som kan påvirke inntekten her er jo meg, og den viktigste egenskapen jeg har er jo gjennomføringsvilje. Alltid planlegge, alltid se muligheter, løsninger, dra ting i gang. Ting kommer ikke av seg selv, og om det skulle “stoppe” opp så vet jeg at jeg alltid finner en løsning. Så med en sånn innstilling så tror jeg at ting skal gå bra fremover. ♥

Hei du! Dette er utenfor innlegget, men bare lurer på dine tanker rundt dette 🙂
Jeg har hatt spiseforstyrrelser over mange år, men begynner å føle veldig på at det hindrer meg i mye i livet. Jeg sliter med å skulle binde meg til noen, fordi jeg er redd for at en kjæreste ikke vil like meg lenger dersom jeg ikke klarer å opprettholde det strenge kostholds- og treningsprogrammet jeg har nå. Føler du på at du er redd for å legge på deg ovenfor kjæresten din og press til å trene hver dag, eller er du avslappet rundt dette? Føler heller ikke jeg kan spise noe usunt hvis jeg får kjæreste, for at han da skal tenke at jeg er ekkel eller hva han skal tenke hvis jeg legger på meg.
Jeg får profesjonell hjelp, men føler også nytte av å få svar fra andre om disse tingene 🙂

Hei Sofie! Takk for kommentar. Nå er ikke jeg profesjonell på dette området, men kan jo likevel dele noen tanker. Alle disse tankene du sitter med er jo kun i ditt eget hode – og sånn er det jo ofte. Man tenker og ser for seg ting og gjør det til en “sannhet” uten at det nødvendigvis stemmer i det hele tatt. Jeg tenker at det verste en kan gjøre mot seg selv er å begrense seg pga tanker man har, for tanker er ikke farlige! Du skal være deg selv, og om du finner en som ikke liker deg for den DU er så skal du heller ikke være med den personen. Man skal aldri måtte endre seg for noen, aldri begrense seg eller la noen andre bestemme eller definere hvem du skal være eller hva du skal gjøre i livet. Husk at av utfordringer så vokser man og blir sterkere, og om du skulle ta sjansen på å binde deg og det ikke ble som du så for deg, da er det faktisk ikke verre enn å trekke seg ut. Du lærer jo uansett noe av det. Masse lykke til fremover og håper du kan klare og jobbe deg bort fra disse litt negative tankene ♥ Jeg er alltid meg selv uansett hvem jeg møter, og jeg mener at man aldri skal late som man er noe annet enn man er, både på godt og vondt. Og man skal heller aldri prøve å forandre noen andre. Bare være positive tilskudd i hverandres liv! ♥

Du ser fantastisk ut om dagen. Hva er dine tips til å komme seg igjennom en vanskelig tid?

Takk Tonje. Så snill du er! Ohh vanskelige tider har jeg vært gjennom mange ganger. Det handler om hvor man vil legge fokuset, i hvertfall på sikt. Først så må man stå i sorgen og erkjenne følelsene. Snakke det ut, kjenne på det og bli ferdig med det. Når man har kommet så langt (så har man jo kommet ganske langt) .. Så handler det om å finne tilbake til seg selv. Og ingenting er så magisk som den følelsen. Det beste selskapet du kan være i, er ditt eget. Synes i hvertfall jeg! Da er det ingen som sårer eller skuffer deg. Så det handler om å finne styrken i seg selv, samtidig som man kan fokusere på de positive tingene, litt etter litt. Gjør ting som gjør deg glad, finn noe fint å fokusere på – kjenn sakte men sikkert på hvordan du føler deg bedre og bedre ♥ Til syvende og sist så handler det faktisk bare om å være bevisst på hvordan man ønsker å ha det i sitt eget liv! Du er sjefen. Og av den vanskelige tiden, så lærte du noe. Tenk på hva du lærte på, og så ser du på det som noe positivt. Da slipper du nemlig å gjøre samme feilen på nytt!

– Tips til hvordan bli trygg på seg selv, og tørre gjøre så mye alene? Hva er bedre med NY i forhold til Oslo/Norge, og er det noe du savner fra hjemme som NY ikke har? Hvordan blir man kjent med andre i en helt ny by?

Det handler først og fremst om å tørre. Gjøre ting du ikke har gjort før, alene. Ting som kanskje skremmer deg. Hoppe i det og gjøre det! Du kommer til å kjenne på en fantastisk mestringsfølelse. Det beste synes jeg er den “headspacen” man faktisk får når man er alene. For en frihet det er! Og alle tankene man får, det er så deilig befriende. Start med en liten ting, så utfordrer du deg selv mer og mer. Skal se du blir pro om en liten stund! Beste jeg vet er å være i mitt eget selskap, haha – det høres kanskje sprøtt ut, men er sant!

NY og Oslo kan ikke sammenlignes. Norge er trygt og stabilt, man har rutiner og det går i det samme. NY er spennende, gøy, inspirerende på en helt annen måte synes jeg. Man møter så mye mennesker, tar inn så mange inntrykk og lærer så innmari mye. Jeg pleier å si at man ikke vokser i komfortsonen. Jeg klarer ikke “vokse” og utvikle meg som menneske hjemme i Oslo – men i NY er det noe helt annet! Jeg kunne bodd i NY uten å blunke, men for meg handler livet om å ha de menneskene man elsker i samme by – og derfor vil jeg ha basen min i Norge og her i Oslo ♥

Hvordan bli kjent med andre i en ny by er jo veldig individuelt. Spørs jo hvilken type man er også. Går man på skole, eller skal inn i et nytt arbeidsmiljø er det jo enklere.. Mens jeg som er selvstendig – har måttet jobbe for det. Venners venner, skravle med alt og alle, være mye ute, sosial, kaste seg ut i ting, si JA, instagram er et godt verktøy .. Men man må jobbe knallhardt, for det er ikke enkelt. Men det er også også en fin utfordring å kaste seg ut i!

Kunne du delt hvordan du redigerer bildene dine på Instagram for tiden? Så fint lys og utrolig fine farger

Takk! Jeg bruker Tezza appen. Min favoritt app. Alltid “vintage” filter, gjør det kaldere, lysere og skarpere! ♥


I helgen har jeg overrasket Maria-bestis med tur til London, så neste innlegg kommer med bilder og tips derfra! Faktisk 4 år siden jeg var der sist. Så kos! Men hjelpes meg så mye mennesker, haha!

Nyt mandagen!

8 kommentarer
    1. Takk for en fin q&a 🙂
      Skal til London på torsdag så passer bra med litt Londontips snart fra min favoritt blogger/instagrammer 🙂

    2. Heii. Så jeg var litt sent ute med spørsmål men hvis du fortsatt svarer – Jeg går rundt med en konstant frykt om at kjæresten min skal være utro (ja, vet det også går mye på egen selvfølelse). Han er noe dårlig på kommunikasjon og jeg har tatt han i å lyve før når det kommer til mindre ting. Hvordan ville du gått frem for å bekjempe frykten? Den er så klart irrelevant men klarer ikke å legge det helt på hyllen. Har du opplevd noe lignende selv?

    3. Hei lene. KomTilfeldigvis over bloggen og bare lurte på hvordan du håndterer å være singel og uten barn med tanke på alderen din? Ikke noe frekt altså. Men blir du ikke noen ganger litt redd eller stressa over at du bli eldre men har ennå ikke funnet kjærligheten og stifter familie? Håper du kan svare på dette i neste Q&A. Btw kan du snakke mer om hva du tenker generelt om framtiden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg