Surf’s up

Igår var vi som sagt på vår aller første surfetime, og hadde vår helt egen instruktør. Han var superflink, lett å forstå og passet på om det skulle være noe. Først måtte vi selvsagt lære oss alle sikkerhetsregler, sikkerheten er jo det viktigste, og vi vil jo gjerne komme hjem uten store skader. Etterpå var det å lære seg de forskjellige stegene til hvordan reise seg opp på brettet, noe vi gjorde på land først. Jeg har jo alltid vært litt redd for bølger, helt siden jeg ble “tatt” av en svær en i Mexico som rev av meg både bikinioverdel og underdel, haha. Så jeg ville helst begynne nesten helt inne ved land, men det fikk jeg jo ikke lov til. Vi måtte gå gaaanske langt ut. Men, man ble jo vant til det! Og jaggu meg klarte jeg å stå oppreist med én gang! De første fire gangene stod jeg opp, og stod lenge før jeg enten kastet meg av eller ble kastet av. Så jeg er superstolt og veldig fornøyd. Man bruker jo armene ekstremt mye, og det ble mye padling tilbake til bølgene. Til slutt hadde jeg nesten ikke krefter til å reise meg opp på brettet, men jeg er overraskende nok ikke så veldig stiv og støl idag. Bare litt problemer med det ene kneet, men surfe skal jeg uansett! Supergøy altså ♥ Og mye lettere enn jeg hadde trodd. Gleder meg til å lære mer idag.

Etter surfetimen, tok vi oss en velfortjent lunsj på beachen, før vi dro tilbake til rommet igjen. Var ganske overskyet hele dagen igår, så vi valgte å gå oss en tur inn til Ericeira bare for å se. Superskjønn liten by med massevis av sjarmerende hus og nydelige pastellfarger. Tok det ganske chill på rommet med Ubongo (veldig gøy spill) og middag sammen med de andre før vi sovnet allerede klokken 10. Opplagt idag da ♥

Noen av dere som surfer her? Gøy og høre, dette er jo helt nytt for meg- så spennende og høre deres erfaringer ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg