Spørsmål og tanker rundt podcasten min

God kveld! ♥ Før jeg setter i gang med pod-cast kjøret i morgen – så vil jeg gjerne høre litt hva dere tenker. Jeg har vært i gamet i 10 år nå, tenk på det. 10 år! Det har skjedd mye på den tiden. Med litt selvrefleksjon så sitter jeg igjen og tenker at det snart er på høy tid å vise mer av hvem Lene faktisk er. Helt helt inne på dypet, altså. Men er det en ting jeg vet alltid stemmer for meg så er det ; alt til sin tid. Man kan ikke gi av seg selv før man er helt klar for det. For 2-3 år siden begynte jeg å skrive bok, jeg hadde til og med kontrakt med forlag. Jeg prøvde å gi mitt ytterste – men det gikk ikke. Tiden var absolutt ikke inne for at jeg skulle dele av meg selv i en bok. Men jeg tror tiden er her nå – og da vil jeg gjerne begynne med pod.

Som jeg skrev i forrige innlegg, så må jeg begynne et sted. Jeg må lære mens jeg går. Jeg har en visjon og et mål med pod’en – men jeg vet at jeg kommer til og ville endre litt på det underveis. Hva som evt. mangler vil jeg finne ut underveis, hva annet trengs for at den skal bli “hel” – etc.

Min tanke med poden er som følger ;

En åpen og ærlig Lene. Utenfor komfortsonen og mitt livs største utfordring : Eksponere meg for offentligheten ved å tørre og være sårbar. Dele min historie, mine erfaringer og hvilke verktøy jeg har brukt for å løse problemer og utfordringer – og fortelle dere veien til mitt beste jeg.

Jeg har brukt mye tid på å ferdigstille konseptet til podcasten. Det er for så vidt ikke så vanskelig i seg selv – siden det er min historie jeg skal fortelle. Men det krever å grave på dypet etter svar, svar på hvorfor man er som man er – ting som kan ha skjedd som gjør at man er sånn. Det krever mye å finne ut hvor man skal begynne for å fenge lytterne – for å opprettholde interessen. Man blir jo nervøs! Nervøs for hvordan det vil bli mottatt – snakket om.. Dette er en helt ny arena for meg. Men en arena som skal vise meg, og ikke den Lene som man ser på instagram.

Dybde, sårbarhet, positivitet, engasjement, ærlighet, overraskende.. Jeg vil vise personlighet, karisma og humor, være uhøytidelig- og snakke om ting som er relaterbart for alle. Først og fremst vil jeg fortelle min historie – det vil si at flere av episodene er planlagt skal være kun meg som snakker. Dette er annerledes, det er nytt – jeg har aldri hørt en pod med én person som snakker før. Men jeg har tro på at det kan bli veldig bra! Jeg skal selvsagt ta inn gjester jeg også, som alle andre – men det blir på en litt annen måte. ♥ En måte som kan være nyttig både for deg og meg! Jeg vil at pod’en skal gi dere noe, at dere skal sitte igjen å tenke : Søren – idag lærte jeg noe nyttig som jeg virkelig vil ta med meg videre. Selvsagt i kombinasjon med humor, sladder og kos!

Så har jeg litt spørsmål som jeg håper dere kan svare meg på : 

  • Hva tenker du om å lytte til en pod hvor kun én person snakker? (Ikke i alle episodene altså)
  • Hva vil DU at jeg skal snakke om? Hva ønsker du å høre mer om?
  • Har du noen spørsmål som jeg kan ta opp i podcasten?
  • Hva skal til for at du setter av tid i din hverdag for å høre på podcasten?
  • Er du opptatt av å lære hvordan du kan tenke i forskjellige vanskelige og sårbare situasjoner? For at det skal bli enkelere å takle det?
  • Er du flink til å reflektere i hverdagen og opptatt av at du skal få en enda bedre livskvalitet, altså ta bedre valg for deg selv?
  • Hvilke type sladder er du interessert i å høre?! Dating, forhold etc .. ? Andre ting?

    Gleder meg til svar fra dere – dette vil hjelpe meg masse på vei!! Dere er grunnen til at jeg endelig tør å kaste meg ut i dette! ♥

24 kommentarer
    1. Spennende at du skal prøve deg på pod alene! Eneste jeg har hørt der det kun er en som prater er Sveriges «sommmerprat», der de fortelller sine historier, med musikk til. Tror det kan bli veldig bra, du er jo interessant å høre på. Du har god energi, og VELDIG viktig: du har en fin stemme og en flott dialekt. Finnes ikke noe verre å høre på pod med stemmer som irriterer
      Jeg personlig er mest interessert i å høre om «dine erfaringer» som har gjort deg til den du er! Da gjerne veldig konkret og ærlig, ikke sånn at du går rundt grøten, men sånn som er lett å kjenne seg igjen i. Også er det morsomt med litt sladder og hvordan singellivet er for en flott jente som deg, særlig i NY

    2. Hei! Tror podcasten din kan bli veldig bra.

      1. Jeg tror det kan væte behagelig å høre på en person så lenge du varier mye i emner du snakker om så alt ikke blir så ensformig.

      2. Tror de fleste ønsker å høre om hvordan det går med drømmene du har snakket om tidligere, NY, oppussing av boliger, dating og hva du generelt driver med.

      3. Kommer ikke på noe nå

      4. Tror mange hører på podcast i bilen, på bussen, på vei til jobb, på vei til trening osv.. dermed burde ikke podcasten være for treg. Jeg personlig rekker ofte ikke høre en podcastepisode der og da men hører i flere deler. Og da er det lurt at det ikke er veldig mye man må sette seg inn i for å kunne høre resten.

      5 og 6. Jeg tror mange vil sette pris på inspirerende ord, men tror ikke det vil være lurt å basere en podcast på dette da mange sikkert vil synes det er litt for kjedelig. Det kan fort bli litt som en forelesning dersom du alene skal snakke direkte til lytterne og forklare hvordan man skal få bedre livskvalitet osv.

      7. Dating og forhold er noe du ikke har snakket så mye om i det siste så det er nok alle interessert i! Snakk om hva du gjør i hverdagen, skal du på en spennende fest? Snakk om det! Bare en rolig helg med venner? Snakk om det! Vi hører ikke så mye om deg og din hverdag og hva du gjør lenger så tror mange hadde likt å høre mer om.

      Masse lykke til med podcast!! Jeg gleder meg masse til å høre:)

    3. ååå gleder meg veldig til å høre!!!! Har ikke hørt på en pod der kun én person snakker, men tenker det viktige er at innholdet er interessant så det er nok ikke noe problem.

      Vil gjerne høre om kjærlighet/kjærester, dating etc egentlig alt du har lært og erfaringer innenfor det tema. I tillegg synes jeg du alltid virker veldig selvreflektert og bevisst på egne handlingsmønstre etc, så vil gjerne høre om din “mentale utvikling”, og gennerelle tips/leveregler. Jeg er veldig opptatt av å lære om tankegang og hvordan å takle dette.

      Mtp sladder, synes jeg alt er gøy, men spesielt dating. Kan også være gøy med litt hverdagslig prat/sladder.

      Veldig kjekt å lese bloggen din!!Stå på!!

    4. Jeg kunne tenke meg å få tips i forhold til hvordan man kan lære seg å ta opp vanskelige tema, eller ta opp ting man gjerne reagerer på med for eksempel kjæreste, venner, etc, når man er en person som er veldig konfliktsky og redd for å tråkke noen på tærne..:)

      1. Helt enig – dette vil jeg også høre om:-)

        Gleder meg skikkelig til å høre på podden din! Blir superbra:)

    5. Jag skulle vilja höra om förhållanden/dejting, typ att du delar med dig av dina tidigare erfarenheter och sådär, tankar om att vara singel osv 🙂 kram ifrån Sverige som har följt dig sen 2012 <3

    6. Gleder meg veldig til å høre! <3 Kunne tenke meg å høre om hvordan man kan takle vanskelige situasjoner på en god måte og å øke livskvalitetet som du skriver, i tillegg til morsomme historier og gjerne om dating og singellivet!

    7. Hei,
      Min mening er at ved å stille alle disse spørsmålene og snakke så mye om poden som du skal lansere så setter du så høye forventninger hos oss lyttere.
      Kan du ikke bare positivt “overraske” oss, og heller be om tilbakemeldinger og retning skuta skal kjøre underveis. For ja jeg tror at det heller er bedre at vi lyttere ikke har så høye/mange forventninger og heller blir positivt overrasket (f.eks slik de fleste var med Jan Thomas og Einar sin Pod). Jeg føler det blir så altfor mye snakk fra din side, så mye snakk om at du skal vise oss hvem Lene er. Har lest bloggen din i mange år og det er alltid den setningen som går igjen og igjen. Det ender som regel bare med skuffelse. Håper du forstår hva jeg mener og hvor det kommer fra. Dette er kun en konstruktiv tilbakemelding fra meg. Jeg vil veldig gjerne lytte tildin pod, nettopp fordi jeg er nysgjerrig og liker deg som person.
      Lykke til!<3

      1. Kunne ikke vært mer enig!
        Dette har vi hørt før.
        Helt ok og spennende at du skal lansere pod, men å si at dette har du jobbet med leeenge, for dagen før lansering stille spørsmål til leserne om hva vi faktisk vil høre på henger ikke helt sammen…

      2. Enig i dette – du har i mange år skrevet at nå skal du endelig vise oss den ekte Lene. Men i stedet har du bare blitt mer privat og overfladisk på bloggen. Føler faktisk jeg kjente deg mye bedre før, da du delte mer hverdagslige ting og bilder.

    8. Gleder meg til å høre. Et spørsmål jeg aldri selv har blitt klok på: når vet man at nok er nok og at forholdet ikke kan «reddes»? Hvilke følelser har du hatt når du har tatt steget og faktisk gjort det slutt med en kjæreste?

    9. Hei <3
      Jeg er egentlig ikke så glad i pod, og det er vel fordi jeg ofte syntes det blir mye vas og fjas – uten noen sammenheng. Derimot hvor det blir fortalt om noe eller at man holder seg til et tema av gangen, liker jeg veldig godt. Og da tror jeg heller ikke det er noe problem at det kun er en person som skal snakke. Det kan jo være mer "beroligende" å høre på, om du forstår hva jeg mener.

      Jeg liker at du tar opp ulike temaer og synspunkter på hvordan ting skjer i livet. Alt fra det å lage mat og shoppe, til å ta avgjørende valg for fremtiden mtp egen karriere og valg for hvordan du trives best med deg selv – uavhengig om du er i et forhold eller alene.
      Husker du skrev om at du ville ta et coaching kurs eller lignende, hvordan har dette gått? Også veldig interessant å høre om hvordan du jobber med oppussingsprosjektene du har hatt og hvordan dette påvirker deg på ulike måter.

      Gleder meg til å høre på podden din! <3

    10. Har du hørt noen av Oprah – Masterclass podden? 🙂
      De er litt sånn som du beskriver, en berømt person som sitter å snakker alene og forteller sin historie. Dette blir kanskje litt likt som det? Jeg syns flyten i de poddene er veldig fin, så sjekk ut hvis du vil ha litt inspirasjon til hvordan du kan kjøre en hel podcast hvor bare du snakker:)
      Jeg tror dette blir kjempe bra! Gleder meg <3

    11. Min mening er at det bør gå helt fint at det bare er du som snakker i løpet av en episode. Tips; tenk over- og forsøk å unngå at det blir for mye “fjas”. Jeg syns ikke det er godt å høre på en lang episode hvis det blir påtatt latter etter hver setning eller at man skal prøve å være morsom og tullete i hvert avsnitt. Typ at man egentlig er litt nervøs og man forsøker å dekke det bak fjas.
      Veldig interessert i selvglede og måter man kan styre egne tanker på for å få det best med seg selv. Gode grep for å ta kontroll over eget liv og oppnå suksess er alltid spennende å få input om. Sladder er gøy, så lenge man får hele historien fra A til Å – ikke bare fra A til B. Hva skjedde meg NY-planene? Hvorfor velger du å være så privat? Hvorfor velger du å “vise offentligheten” hvem du liker så godt på instagram (tidligere og ny date) hvis du egentlig jeg ikke ønsker oppmerksomhet rundt det? Hvordan gikk coaching-kurset du snakket om? Hva slags tanker gjør du deg før du legger ut bilder av deg selv på instagram ? Hvor viktig er det for deg å være vellykket på alle plan? Er det sårt for deg at du ikke har egen familie enda, eller er det noe som ikke er så viktig på dette stadiet i livet? Hvordan sparer du pengene du tjener – typ aksjer, investeringer, boligkjøp… ? Selv har jeg et turnusliv, så for meg er fridager tid til podcastlytting. Gjerne mens jeg går tur, vasker huset eller bare slapper av hjemme. Prioriterer pod framfor TV/serier lett. All lykke til med gjennomføring og lansering av pod!

    12. Hei Lene! Spennende med Pod! Jeg håper du leverer det du sier nå, at man skal bli kjent med deg på annen måte og ikke den overfladiske versjonen alle viser på insta. For meg ville det vært intr å høre hva du egentlig tenker om å være i 30 årene og singel/barnløs. Jeg tror nemlig ikke på de som mener det er helt topp og perfekt 24/7. I likhet med alle som er gifte og etablert må det jo være dager der man tenker “hva om” etc. Hadde vært kjekt å høre deg fortelle om det gjerne med en humoristisk twist. Litt som den Netflix serien “hjem til jul”:) kjekt for andre i samme situasjon å høre ditt synspunkt. Men du må som du sier også tillate deg å være sårbar. Ellers er jeg nysgjerrig på hvordan du tjener inntekten din. Forteller litt om kremmeren i deg som iallefall tilsynelatende har veldig god inntekt og drar på flotte turer til utlandet. Rykter/sladder er også gøy, bare pass på at ikke alt handler om dating. Fortell gjerne om kjendiser/ andre bloggere(uten å henge ut navn) og morsomme hendelser du har vært vitne til på eventer. Lykke til med pod!

    13. Glede meg til pod!

      Håper at du legger ut ny podcast hver uke på fast dag, ønsker meg tirsdagen for da har jeg ingen nye å høre på, hehe.

      Vil gjerne høre om livt ditt generelt.
      Hvordan er singel livet, har du noen i kikkerten.
      Ha en episode der lytterne sender inn spørsmål.
      Ta me en venninne der hun forteller hvordan du er osv.
      Hvordan livet var i New York.

      Gleder meg til den kommer

    14. Lenemor!
      Først og fremst, masse masse lykke til! 🙂 Du er heilt rå <3 Kjenne jeg blir litt nervøs på dine vegne (positivt), for den følelsen… at nå skal du slippe inn og dele ting du ikke har gjort før. Eg hadde iallfall vært nervøs om det var meg.
      Men utrolig gøy at du vil satse, gleder meg til å lytte. Det er kjempegøy med utfordringer og en har godt av å komme seg ut av komfortsonen sin. Heia på deg <3

      1. Tenker at det er en positiv ting, blir mye mer personlig og en blir meir "pusha" til å gi av seg selv, for en føler en kanskje må?
      2. Livet, opp og nedturer, drømmene videre, NY, oppussing, bolig, veien til den du er blitt i dag, jobb.. ALT <3 Hihih
      3. Gleda meg til å høre, da blir trilleturene mine enda kjekkere og lengre? Haha.
      4. Tips og triks kommer alltid godt med. Men det må ikke bli en forelesning, da må det bli lagt frem på en litt gøyal måte. Men du er god på inspirere når det kommer til dette. Har likt innleggene dine som har omhandlet disse temaene. Men på pod må det kanskje være litt "humor" inn i bilde..?
      5. Elska sladder. Og det er så mye mer bak denne skjermen når du skriver til oss, så slipp oss gjerne inn i det sosiale, dating, personlige – råe Lene <3 Gjerne alt fra start til slutt og ikke bare A til B. Jo mer du klare å åpne deg – jo flere kan du kanskje klare å "hjelpe" på din vei. Klare lettere å kjenne seg igjen. Bonus.

      Det var noen få ord eg kom på i farten. Dette blir veldig kjekt 🙂 U go girl <3

    15. Hei Lene! Jeg ønsker å høre mer om dine synspunkter ang religion og ditt ståsted til Islam? Fint hvis du kan si litt om det, for føler mange bloggere bare er overfladiske uten å vite hva slags fundamentale syn dem egentlig har.. 🙂 jeg digger bloggen din sånn ellers! Klem

    16. Hei tror poden din kan bli veldig bra..:) Hørte deg på gjeste podkast et sted <3 Jeg kunne tenkt meg å hørt om veien din om det å bli designer? Om hvordan man går frem for å få sin egen kolleksjon både for klær og smykker.. Veien din dit.. hadde betydd mye om du kunne snakket litt om dette. 🙂

      Jeg gikk på moteskole i Oslo før og jeg følte liksom hele tiden at jeg ikke passet inni miljøet rundt og ble litt hengt ut ifht til de andre i klassen.. Det ble ikke godtatt at jeg skilte meg ut… Også prare litt om hva som blir godtatt i motemiljøey i Oslo og hva som ikke er godtatt.. (kanskje litt rart å si , men lurte på om du kunne snakke litt rundt dette) Jeg har veldig lyst til å skape kontakter som jeg at jeg kan få til dette med design kolleksjon osv.. 🙂

      Hilsen Cathrine<3

    17. Mer om egne opplevelser rundt kjærligheten spesielt og så hvordan du taklet det, hva bekymret deg og hva uroet deg. Hvilke prosjekter du satser på, men som du ikke klarte. Også viktig å dra fram motgang da man viser et bilde utad ofte hvor alt ser ut til å gå på skinner. Fortelle mer om dine planer for fremtiden og hva alt med NY egentlig du ønskte å oppnå.
      Til slutt- hvilke tanker du har om selvtillit knyttet mot skjønnhet, sminke og kosmetiske inngrep? Hvorfor du hat valgt å ta injeksjoner/operasjon? Noe du vil anbefale andre fordi det har forbedret din selvtillit? Eller noe du angrer og vil fraråde?

    18. Jeg liker veldig godt podcasten til youtuberen Amelia Liana som heter “”What I know now”. Den ble laget etter at hun ble forlatt av forloveden bare måneder før bryllupet, et bryllup som var blitt planlagt slik bare youtubere kan, med deling av alt fra hvordan hun spurte forloverene, kjoleprøving, forlovelsesfest og you name it. Ærlig, åpen men med innspill fra eksperter; Alt fra coacher of psykologer og skillsmisseadvokater. Jeg tror ikke at en podcast hvor bare du snakker vil ha nok appell på sikt, om du nå ikke setter i gang å dele saftige detaljer og sladder som vi ikke har fått lese om her på bloggen tidligere; den trenger noe mer, noen innspill fra folk som virkelig “vet”. Hør på den jeg nevnte, så skjønner du kanskje hva jeg mener.

    19. Hei! Gleder meg til å høre på podcasten din.
      Jeg har lyst å høre om disse temaene:
      – hvordan bli din egen bestevenn (her har du gitt meg mye inspirasjon i en videoblogg du hadde for flere år siden <3 )
      – interiørtips
      – reisetips
      – sparetips
      – historien om kolleksjonene dine med Bikbok, hvordan prosessen var osv.
      – det hadde vært kjekt med en podcast med deg og din aller beste venninne(Maria?) som gjest hvor dere snakker om vennskapet deres og oppturer og nedturer og i hvilke opplevelser dere har støttet hverandre og hvordan dere gir hverandre støtte i tyngre perioder. Samt hvordan dere har kommet dere gjennom diskusjoner og uenigheter som så gode venner <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg