SMILE

Mange av dere lurer på hvorfor jeg har vært så utrolig mye hos tannlegen i det siste. Så jeg tenkte jeg skulle dele det med dere ♥ Siden jeg gikk til skoletannlegen, har jeg alltid hatt sånn fryktelig tannlegeskrekk. Faktisk så mye til slutt, at jeg unnlot å gå til tannlegen på hele 3 (!) år . . Det skulle fort vise seg at jeg kunne angre på. Da jeg var rundt 20 år, begynte jeg å få så utrolig med tannverk i 2-3 tenner. Det var rett og slett helt forferdelig. Tannverk er noe av det verste man kan ha, ihvertfall synes jeg det. Det var våkenetter med smertestillende, kaldt vann for å prøve å ise ned, tårer og trøst fra kjæresten. Etter noen dager måtte jeg jo bare hoppe i det, og besøke en tannlege. Dette var den tiden jeg jobbet i BIK BOK. Jeg gikk til tannlegen, og fikk beskjed om at det var såppas mye hull der – at det kom til å koste 14.000,- å fikse det. På den tiden fikk jeg jo fullstendig panikk. No way om jeg skulle betale 14.000,- for å fikse tennene mine. Så det endte med at jeg begynte å dra til Midsund til den gamle skoletannlegen min der. Han stillte alltid opp for meg, for tennene knakk jo, og fikk hull fortere enn han klarte å fikse det. I min familie har vi ganske svake tenner, men hadde jeg gått til tannlegen kontinuerlig – hadde jo aldri dette skjedd. Så det ble fryktelig mange turer frem og tilbake, og vi kom rett og slett aldri i mål med tennene, og situasjonen forverret seg bare mer og mer. Men det lille positive var jo at tannlegeskrekken forsvant helt, jo mer jeg gikk dit, og jo mer jeg gikk igjennom, jo mer herdet ble jeg. Så pr idag er jeg ikke redd i det hele tatt! Gruer meg aldri til tannlegebesøk. Det er en fin følelse det. Hoho! Koser seg i tannlegestolen.. Uansett. Til slutt bestemte jeg meg for å ta tak, og fikse alt på kort tid. Derfor forhørte jeg meg med min gode veninne Maria, som er tannhelse sekretær på Sorgenfri Tannklinikk i Bogstadveien. Hun er jo bare verdens søteste, og anbefalte meg med én gang til tannlegen min som jeg har idag, Lisa Printzell. Og jeg sier det bare – det er nesten sånn jeg har blitt glad i henne. Hun er SÅ søt, snill, behagelig og forsiktig. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med en tannlege jeg. Hun har hjulpet meg så mye på så kort tid, og jeg er så takknemlig for at Maria anbefalte henne til meg. Jeg begynte å gå til Lisa i februar, og forrige uke ble vi ferdige – hurra! Så nå har jeg PERFEKTE tenner, 0 hull og alt er bare fryd og gammen. Aldri om jeg skal forsømme tennene mine igjen. Det er så viktig at de er i orden. Og ikke minst, at man skal kunne unngå å betale store summer hos tannlegen for å få fikset de igjen, slik som jeg har gjort nå. Huff. Men det er verdt det! Og det var derfor jeg unnte meg en tannbleking, som en klapp på skulderen for at jeg hadde vært flink jente, tatt tak i problemene og blitt ferdig! Jeg hadde jo aldri blitt ferdig på så kort tid hadde det ikke vært for Lisa og Maria. Så jenter – om dere trenger tannlege, eller sliter med tannlegeskrekk osv – kan jeg på det aller sterkeste anbefale Sorgenfri Tannklinikk og tannlege Lisa Printzell, om dere bor i Oslo. Nr dit er 22690250. Da kommer dere rett til Maria som er min supersøte og snille veninne.

Litt tips fra Maria & Lisa ang tannbleking hos tannlege . . (Vet mange av dere lurer på dette)
  • Man skal nylig ha hatt en tannsjekk for å se at alt er i orden. Har man hull feks så skal det behandles FØR blekingen skjer.
  •  To alternativer til bleking: i stolen eller blekeskinner man har hjemme. Det anbefales primært hjemmebleking fordi da har man valget over hvor lyst man vil ha det, det er mer skånsomt og man har de i flere år. Man trenger bare kjøpe refill av blekesprøyter hos tannlegen.
Prisen for klinikkbleking hos Sorgenfri tannklinikk er 4500,- og blekeskinner er 3200,- Maria og Lisa har bestemt seg for at mine fine lesere kan få kjøpe blekeskinner hos de for 2500,- Snille, ikke sant?! Dere kan bestille gjennom [email protected] om dere er interesserte  ♥
Resultatet av tannblekingen :
Nå hadde jeg veldig hvite tenner fra før, så det er begrenset hvor mye hvitere de  kan bli. Men jeg er ihvertfall veldig fornøyd selv. Ser jo litt forskjell!
Det er en fantastisk følelse og ikke grue seg til tannlegen lengre. Jeg er så glad for at jeg er ferdig, og for at tennene er perfekte! Nå er jeg superflink med både tanntråd og fluorskyll hver kveld. Skal aldri mer ha hull, hehe . . Lov å sette seg mål. Kniis.
I skrivende stund sitter jeg på flyplassen i Bodø. Neste stopp Oslo, og deretter Ålesund. Jeg, Oda og Arnt var oppe klokken 07 idag, tok båten over og kjørte til byen. Så nå går flyet mitt om 30 minutter, så skal jeg vente på Gardermoen i 3 timer, før flyet går videre til Ålesund.
God helg til alle søte!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg