Smashvafler & makroner

Hei dere ♥ Vi har holdt på med møbler, vasking og rydding i hele dag, så fikk ikke satt meg ned med macen før nå. Idag pøsregner det i Bergen, så det er deilig å tasse rundt i joggisen innendørs. Startet dagen med å steke deilige vafler / og vafler med smashsjokolade i,  var en viss en som absolutt skulle ha smashvafler, hihi. Til gjengjeld fikk jeg verdens beste omelett til frokost, så det var en fin start på dagen, og god energi før vi satte igang med alt vi skulle gjøre her i huset. I smashrøren hakket jeg bare opp de vanlige smashene og blandet i, har ikke smakt de selv enda – men i følge Gard var de ihvertfall gode! Så jeg får ta meg en plate til dessert, mmm. Prøvde meg som sagt på makroner forsøk nummer to igår, og de ble bedre enn dagen før. Men langt ifra perfekt. Skjønner ikke hva jeg gjør feil! Ser det er flere som feiler noen ganger før de får det skikkelig til. Men begge gangene har jeg endt opp med for mye mandelmel/melis ift til marengs, og røren blir alt for tykk. Så igår måtte jeg bare piske enda mer marengs slik at røren ble mer rennende. De ble ganske flate, og egentlig bare myke istedet for å være sprø utenpå – så jeg er ikke fornøyd. Selv om de ser pittelitt søte ut ♥ Litt flate ja? Haha! Til og med sjokoladekremen ble flat.. Makan. Hehe.. Gir meg ikke før jeg får det til da! Har lest hundre oppskrifter opp og ned i mente, but still … Neida. Men for all del, gode på smak! Begynner å lure litt på om vekten jeg bruker lurer meg litt, siden jeg klarer å rote det til med for mye mel ift resten.. Andre som har gjort dette? Det kan jo også være fordi jeg ikke har tålmodighet til å vente et døgn slik eggene blir romtemperert også da…… Ops.. Før jeg satte de i ovnen, var jeg sikker på at disse skulle bli perfekte – men den gang ei. Nå har jeg brukt to forskjellige oppskrifter også faktisk. Så om dere har noen goooode tips og komme med, så blir jeg veldig glad. For jeg skal få det til!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg