Skituren som gikk galt

Idag våknet vi opp til snøstorm utenfor, men etter noen timer var det plutselig strålende sol og blå himmel, vi kunne se at det blåste en del i vimpelen på hytten ved siden av, men valgte likevel å ta turen, det var jo såå nydelig ute! Pakket sekken med pledd, sitteunderlag, varm te, sjokolade og godteri og dro avgårde. Vi skulle bare gå en liten kosetur, men Gard fant ut på veien at vi skulle prøve å gå oppover til en hytte som ligger mnjaaa sånn ca 1,4 mil fra leiligheten (frem og tilbake..) Litt mot min vilje, men jeg måtte jo bare bli med. Og nååå angrer jeg på at jeg ikke satte foten ned, for det er faktisk den verste skiopplevelsen jeg noensinne har hatt! Været har vært utrolig skiftende idag, og når vi var på vei oppover ble det full snøstorm, ingen sikt og iskaldt! Det var altså så tungt at jeg knapt klarte å gå fremover. Skal fint innrømme jeg ikke var særlig blid akkurat da, eller forøvrig resten av turen, siden været bare ble verre og verre. Til slutt ble en liten kosetur med te og snop til en 4 (!!!) timers lang tur i snøstorm.

Før turen, mens humøret var på topp.

Uten navn-6Haha, nå som jeg sitter inne under pleddet med noe varmt og drikke virker alt bare tragikomisk, men fyyy søren så oppgitt jeg var. Gard fikk selvfølgelig skylda. (Er det ikke sånn det pleier å være da?) På vei ned kom vi til et lite område hvor det plutselig ble litt sol, så for å blidgjøre meg rigget Gard opp til kos i snøen, det varte ikke lenge før uværet kom igjen og derfra ble været faktisk enda verre enn det hadde vært oppe på fjellet. Gard har gått noen turer her oppe gjennom alle de årene de har hatt leilighet her, men han sa at dette faktisk var det verste været han hadde vært utsatt for. Så jeg kan trygt si at jeg er fint fornøyd med og ha fått meg en varm og god dusj og en kaffe baileys her jeg sitter. Blid som en sol, hehehe. Kan jo også nevne at jeg var sulten på sånn ca hele turen da, og dere husker vel hva Helen og Gard skrev i et av punktene sine på funfacts om Lene.. Vel. . . Det har vært litt synd i han i dag, haha! Men venner igjen nå altså ♥ Må jo bare le av det..

Ikke la dere lure av disse bildene med det strålende flotte været, de ble tatt FØR uværet kom. Var flere ganger jeg holdt på å lete frem kameraet underveis når været stod på som verst, men det hadde jeg rett og slett ikke humør til 😀

Uten navn-81
Uten navn-101 Uten navn-91
En stykk litt oppgitt Lene etter turen.

Uten navn-11
Blir lenge til neste skitur ….

5 kommentarer
    1. Off..Det har vært snøkaos her også..Våknet opp til sol og flott vær, til å stå opp til tidenes snøkave bare en time etterpå. Skulle egentlig ut å handle idag, men orka ikke gå ut i detta dritværet. Fysj! Det fins et ordtak som sier:” Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær!” Vel – de som kom på det ordtaket, burde fått seg en smekk på lilletåa..Det stemmer jo fanken ikke!Og bare så det er sagt, så kjenner jeg meg rimelig godt igjen i den sultfølelsen..Å gå langt i mange timer på tom mage, er helt forferdelig. Jeg blir heldigvis ikke sur som ei fele, men jeg blir tafatt og giddalaus..Så om folk begynner å mase fortsatt, da blir jeg sur og gretten. Haha. Så du er ikke alene da, Lene mor! Det fins ei sultsintebeste her også..

    2. Hahaha! Må bare LE! 😀 Minnet meg ekstremt om en skitur jeg og min kjære hadde for ett år siden på Sjusjøen. Ikke noe gøy der og da, men vi ler fortsatt av det i etter tid. Jeg var sur, og stakkars han som prøvde å holde motivasjonen og humøret til begge to oppe. Jeg var faktisk så kald når jeg kom inn igjenn til hytta, at jeg svimte av i dusjen (ble sikkert for fort varm xD ). Det var tragikomisk det! Nå sjekker vi alltid værmeldingen når vi begir oss ut på skitur 🙂 Elsker å gå på langrenn, men IKKE i snøstorm og i 15 minusgrader. 😀 Men det blir vertfall noen morsomme historier ut av slike opplevelser. Haha!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg