Sjokoladefontene

GOOOD MORGEN! I skrivende stund sitter vi rundt frokostbordet, og skal snart kjøre avgårde til mamma. Jeg, Chris, Andreas og Oda Sofie. Men først må vi innta julefrokosten til pappa ♥ Igår hadde vi den kosligste kvelden på lenge  her hjemme, vi spiste sjokoladefondue, drakk vin og spilte spill. Et spill vi aldri har spilt før, men som slo ann til de grader her hjemme, hjelpe meg så vi lo! “Ryktet går” heter det, og måååå prøves ut. Jeg fikk fonduesett til jul av min besteste Helen, og det var hele familien ivrig etter å prøve ut igår. Jeg liker best å dyppe jordbær i sjokolade, men siden vi ikke hadde det i hus, tok vi det vi hadde liggende. Mandarin, ananas, pære og eple. Mmm! Man må bruke ganske mye sjokolade for at det skal renne som en fontene, tror vi brukte 500-600 gram + vi hadde olje i for at det skulle gå igjennom. Og nyyydelig godt var det. En veldig sosial dessert ♥ Noen som har fonduesett selv? Og har dere noe tips til hva jeg/vi kan bruke neste gang kanskje? Ha en herlig 2.juledag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg