#SELFIE

Bilde tatt 09.10.16 kl. 19.23

Mobbing.

Det er et tema som engasjerer meg, et tema jeg skulle ønske ikke var et tema, fordi det er så utrolig ufortjent og hjerteskjærende vondt. Jeg har aldri vært en mobber, mitt tankesett er enkelt : Du behandler andre, som du ønsker at andre skal behandle deg.

♥ Man skal være god, inkluderende, interessert, åpen, høflig og raus med andre mennesker. UANSETT. Vi er mennesker, alle kan ikke like alle, men er det en grunn til å være stygg med andre? Definitivt ikke.

Mobbing kan ødelegge ett menneske, og dessverre også liv. For meg er det helt ubegripelig at man kan ønske noen så vondt.

Mobbing ser man overalt, og det virker som det bare blir verre.. Lillesøsteren min Oda, er et prakteksemplar når det kommer til å stå opp for de som blir mobbet. Hun lar seg ikke pirke på nesen. Hun er 16 år, reflektert som bare pokker, rettferdig og har ett hjerte av gull. I 10 år har hun gått på skole hjemme på øya vår, Midsund. Et lite tettsted med få mennesker, man skulle tro at mobbing ikke var ett tema der. Men så feil kan man ta. En ny jente skulle begynne i klassen i fjor, og hun ble IKKE godt mottatt av den ene “jentegjengen” i klassen. Tvert i mot ble hun fryst ut, baksnakket og sett ned på. Hvem har rett til å gjøre noe sånt? Og dette er én historie… Tenk så mye stygghet som finnes i dette landet, og ellers i verden. Jeg blir fysisk uvel. Hva er vi mennesker om vi ikke kan være gode med hverandre? Oda tok den nye jenta inn i varmen, inn i venninne-gjengen sin, inviterte henne hjem, med på ting, og tok seg av henne. Jeg fikk også hilse på ♥ Jeg er glad det finnes mennesker som tar grep om de som blir mobbet. Veldig stolt av at Oda faktisk tok et steg frem og viste alle at HUN er et god medmenneske, og at hun absolutt ikke er redd for å vise det foran de faktiske mobberne.

Dette er et tema som engasjerer meg, nettopp fordi en av mine aller beste venner har vært utsatt for dette i oppveksten. Han reiste seg, han tok kampen, han lot seg heller ikke pirke på nesen. Det tok tid for han å komme dit, og det var mange kamper gjennom veldig mange år. Stygge ord, stygge tanker, og en styggen på ryggen han ikke ble kvitt før han virkelig bestemte seg for det. Han er sterk, veldig sterk. Jeg har selv lest mange av historiene som kommer i boken hans, og det gjør sterke inntrykk. Jeg er glad for at Espen har kommet dit han har kommet i dag, han er en fantastisk person og jeg er så stolt over at han tok opp kampen, lot mobberne få seg “en på nesa.” NÅ er boken hans #SELFIE endelig ferdig, og kan forhåndsbestilles på nett. Jeg er veldig stolt, og unner Espen alt godt. Så håper jeg også denne boken kan bidra til at folk tenker seg om en og to ganger før de mobber noen igjen.

Igjen, vær mot andre som du ønsker at de skal være mot deg ♥ Det handler om å ha gode verdier på bunn ♥

#SELFIE boken til min kjære bestis Espen, kan dere forhåndsbestille her.

Selfie


4 kommentarer
    1. Mobbing er virkelig noe av det verste vi mennesker kan få oss til å gjøre. Det er så vondt! Men det er fantastisk herlig å se når de som har vært utsatt for mobbing reiser seg og lykkes så til de grader, sånn som Espen 🙂 Og det trengs bare èn som din søster til å gjøre dagen og livet bedre for en som er blir utsatt for dette 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg