ROUND UP

♥ Hei vakringer! Har dere det fint? Det håper jeg. Nå er det snart helg igjen, det skal bli godt. Og morsomt! Jeg har fult opplegg hele helgen. Studio 54 bursdagsfest i kveld, imorgen er det lørdagskos med Maria på dagtid og tutteklubb med Hege, Renate, Katrine og Fiona på kvelden. Søndag skal jeg på tur i skog og mark, og spille Mario resten av dagen, hehe.. Kose seg! Dere da?


Jeg er ambassadør for et veldig hyggelig veldedighetsarbeid i samarbeid med Plan og Bik Bok. Nemlig for #girlsrighttoeducation – dette synes jeg er så viktig! Viktig å fronte noe, hvor man kan gjøre en forskjell for andre. Håper dere også vil hjelpe til.

_H1A4560_loresOm #girlsrighttoeducation : Sammen med Plan, vil Bik Bok samle inn penger til jenter i Vietnam gjennom de tre neste årene. Disse pengene skal gå til jentene der, som så absolutt fortjener skolegang og læring. Som et første steg, har de bygget klasserom, jente-vennlige toaletter og vannbrønner. Neste steg er utdanning til lærere, lærebøker til jentene etc. Så nå håper jeg at VI sammen kan bli bevisste på dette, og være med å gjøre en forskjell for disse skjønne, små jentene ♥ De fortjener også en lys fremtid, slik som vi i Norge er så heldige å ha.

_H1A0225_loresROUND UP! Yes. I perioden 19 nov – 2 des har Bik Bok en rund opp kampanje i alle sine butikker. Dvs, at du kan runde opp når du handler noe der. Om det er 1 krone eller 100 kroner, alt gjør en forskjell. Vær flink og bevisst når du er hos BIK BOK i denne perioden. Jeg kan nevne at 2 kroner gir en jente skrivebøker for et helt år, 10 kroner betaler skolegangen for en jente i en måned, 30 kroner betaler for skoleveske til en jente i 4 år!

Jeg husker når jeg jobbet i Bik Bok selv, da hadde vi også rund opp kampanje i butikk. Jeg og jentene mine jobbet iherdig for at alle kundene våre skulle runde opp. Men jeg skal bare si dere en ting, aldri før har jeg blitt så overrasket over hvor mange som faktisk sa nei? Men … 10 kroner? 5 kroner? Nei? 1 krone? Nei. Ikke en eneste krone altså, og det synes jeg er så vondt og høre! Selvfølgelig skal man være med å støtte! Om det så er med 1 krone, alt gjør en forskjell.

_H1A4712_loresStor hjerteklem fra Lenemor ♥

3 kommentarer
    1. Så fint og viktig innlegg Lene 🙂 Tror nok alle kan avse seg 1 kr,5kr eller en tier på en så viktig sak, når man ser hvor STOR forskjell det utgjør for noen og helt ærlig så tror jeg faktisk ingen merker å gi fra seg 1 kr!! Jeg bestilte klær på nettet i går fra Bik Bok, men fikk ikke muligheten til å runde opp på nett betaling. Ha en super fin helg 🙂

    2. Flott tiltak. Bli jentefadder, er det selv. Så koselig å få bilder og oppdatering av “jenta vår”. Viktig å støtte jenter i verden. 🙂
      God helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg