Rosa Sløyfe – 2013

God mandags morgen! Tenkte å starte uken ved å vise min solidaritet for brystkreftrammede, spre informasjonen videre til dere, øke kunnskapen og støtte brystkreftforskning. Dette er en viktig sak for meg, da jeg selv har mistet noen jeg er glad i pga kreft. Om Rosa Sløyfe  Rosa – Sløyfe aksjonen er en internasjonal folkebevegelse. Her i Norge står brystkreftforeningen og kreftforeningen sammen. Jeg vet om flere som har fått brystkreft, men ingen jeg har kjent veldig godt. Det er likevel helt forferdelig, og dermed er det viktig for meg å støtte opp om dette. Det koster så lite, og hjelper til med og gjøre så mye. Jeg har selv mistet en tante pga kreft, hun forlot oss for 7 mnd siden – riktignok var ikke dette brystkreft- men like grusomt og urettferdig- og derfor brenner jeg litt ekstra for dette. Selv har jeg støttet Rosa Sløyfe aksjonen på flere måter, og håper dere vil gjøre det samme. I tillegg vil jeg gjøre dere oppmerksom på hvor utrolig viktig det er så sjekke brystene sine jevnlig. Det anbefales at man sjekker hver mnd, eller annenhver mnd. Og undersøkelsen tar kun 5-6 minutter. Hvordan sjekke brystene sine på best mulig måte – kan dere lese om her. Om brystkreft  Om man jevnlig undersøker brystene og går til mammografi, kan kreften oppdages tidligere – og flere liv kan reddes. Brystkreft er den klart hyppigste kreftformen hos kvinner og rammer 3000 kvinner hvert år. Én av tolv norske kvinner vil utvikle brystkreft i løpet av livet. Takket vært forskning på behandling og tidlig oppdagelse av brystkreft overlever flere enn tidligere. Og jeg håper dere også vil hjelpe til her, og støtte opp- slik vi kan forhindre. Hva går pengene til ? Pengene fra årets aksjon skal gå til forskningsprosjekter på brystkreft og andre brystkreftrelaterte prosjekter. Det er de beste forskningsprosjektene som får støtte fra Rosa sløyfe. Håper dere vil gå inn på nettbutikken, og klikke hjem noen produkter for å støtte Rosa Sløyfe Aksjonen // Rosa Sløyfe  / Rosa penn / Rosa magnet / Rosa refleks / Rosa kortholder / Rosa bagasjetag Du kan også gi en gave til Rosa Sløyfe- og det kan du lese mer om her. Ha en kjempefin mandag dere, håper den blir fin ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg